Tags: semnatura electronica, incheiere cim, semnatura elecronica la incheierea cim
Conform unui comunicat de presa al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, Guvernul introduce, prin ordonanta de urgenta, posibilitatea folosirii semnaturii electronice avansate sau calificate la incheierea contractului individual de munca, a actelor aditionale la acesta, dar si pentru intocmirea tuturor inscrisurilor/dcumentelor din domeniul relatiilor de munca.
Semnatura electronica va fi insotita de marca temporala calificata si sigiliul electronic calificat al angajatorului.
Decizia Executivului sprijina flexibilizarea si adaptarea relatiilor de munca la schimbarile aduse pe piata muncii odata cu aparitia pandemiei de COVID – 19, cand munca la domiciliu a luat amploare.
„Numarul contractelor individuale de munca cu clauza de telemunca a crescut semnificativ. Daca in luna martie a anului trecut, la debutul pandemiei, in registrul general de evidenta a salariatilor erau inregistrate 50.577 de astfel de contracte, pana la sfarsitul anului numarul a crescut la 383.300. Tendinta de crestere continua si in 2021. In luna martie erau inregistrate aproape 395.000 de contracte cu clauza de telemunca. Cata vreme se mentin regulile de distantare fizica, inclusiv la locul de munca, iar telemunca ramane o solutie dezirabila, angajatorii trebuie sprijiniti, prin simplificarea procedurilor specifice de resurse umane, sa utilizeze forme alternative de munca”, a declarat ministrul Muncii, Raluca Turcan.
Actul normativ aprobat astazi de Guvern reformuleaza definitia telemuncii si elimina sintagma „cel putin o zi pe luna” in contextul in care, in momentul de fata, aceasta forma de organizare a muncii se desfasoara in mod regulat.
Acesta prevede, de asemenea, ca angajatorul nu poate obliga salariatul sa foloseasca semnatura electronica. Totusi, partile trebuie sa utilizeze acelasi tip de semnatura la semnarea documentelor, inclusiv cea olografa, prevazuta acum de Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii.
In acelasi timp, salariatul care isi desfasoara activitatea in telemunca are obligatia de a respecta si asigura confidentialitatea informatiilor utilizate in timpul desfasurarii activitatii. Activitatea acestuia poate fi verificata de angajator prin utilizarea tehnologiei informatiei si comunicatiilor, in conditiile stabilite prin contractul individual de munca, regulamentul intern si/sau contractul colectiv de munca aplicabil, in conditiile legii.
Angajatorul poate utiliza semnatura electronica avansata sau calificata si in raporturile pe care le are cu institutiile publice, la intocmirea inscrisurilor sau documentelor din domeniul relatiilor de munca/securitatii si sanatatii in munca.
Toate documentele incheiate prin utilizarea semnaturii electronice vor fi arhivate de angajator si vor fi puse la dispozitia organelor de control competente, la solicitarea acestora.
Sursa: MMPS

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Inregistrare eronata bilant cheltuieli deductibile si nedeductibile
Intrebare:
O societate comerciala a efectuat in cursul anului 2024 sponsorizari in valoare de 103.000 lei. Ele se incadreaza la sponsorizari deductibile. Dintr-o eroare in registrul de evidenta fiscala numai 30.000 lei au fost preluate ca sponsorizari deductibile, diferenta de 73.000 lei fiind preluate ca sponsorizari nedeductibile. Bilantul contabil a fost depus luandu-se in calculul ca deductibile numai sponsorizarile in valoare de 30.000 lei ceea ce a facut ca suma de recuperat la impozit pe...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Pierderi fiscale in anul 2023. Modul de recuperare din profit
Intrebare:
Ma puteti ajuta cu o speta legata de recuperarea pierderii pe anul 2023?
O societate inregistreaza pierdere fiscala pe anul 2023 in valoare de 4.277 lei.
In anul 2024 inregistreaza profit in valoare de 35.456 lei, drept urmare ar putea recupera aceasta pierdere.
Se poate sa nu recupereze acum in anul 2024 aceasta pierdere si sa se recupereze abia in anul 2025? Ma puteti ajuta cu o reglementare in acest sens? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Facturi emise in baza bonurilor fiscale (cod 751)
Intrebare:
Emitere facturi pe cod 751, D 394 si e-TVA
In ultima perioada am citit ca facturile cod 751 emise in baza bonurilor fiscale nu trebuie raportate separat in D 394, pentru a preveni dublarea TVA-ului.
In Ghidul de completare a D394 regasim:
Completarea si depunerea declaratiei: Cartusul G.
Nu vor fi incluse in acest cartus bonurile fiscale pentru care au fost emise facturi conform art. 319 din Codul fiscal.
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Completare Assets D406
Intrebare:
Va rog sa precizati ce trebuie sa contina D406 (SAF-T) in cazul raportarii anuale a activelor, la subsectiunea Asset Transactions? Ce coduri privind miscarea activelor se aplica? Ce documentatie se poate folosi pentru aceasta subsectiune? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cota TVA gunoi de grajd si ingrasaminte organice
Intrebare:
Am urmatoarea speta (cod CAEN 3821): Compania achizitioneaza gunoi de grajd (tratat ca deseu de catre furnizori) de la fermele de pasari/bovine pe care il trateaza si il transforma in ingrasamant organic pentru agricultura. Ce regim TVA are achizitia gunoiului de grajd in in acest caz? Se aplica masuri de simplificare? De asemenea, ce regim TVA are livrarea ingrasamantului organic rezultat din tratarea gunoiului de grajd? Cine are obligatia declararii si platii fondului de mediu in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<