Tags: semnatura electronica, incheiere cim, semnatura elecronica la incheierea cim
Conform unui comunicat de presa al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, Guvernul introduce, prin ordonanta de urgenta, posibilitatea folosirii semnaturii electronice avansate sau calificate la incheierea contractului individual de munca, a actelor aditionale la acesta, dar si pentru intocmirea tuturor inscrisurilor/dcumentelor din domeniul relatiilor de munca.
Semnatura electronica va fi insotita de marca temporala calificata si sigiliul electronic calificat al angajatorului.
Decizia Executivului sprijina flexibilizarea si adaptarea relatiilor de munca la schimbarile aduse pe piata muncii odata cu aparitia pandemiei de COVID – 19, cand munca la domiciliu a luat amploare.
„Numarul contractelor individuale de munca cu clauza de telemunca a crescut semnificativ. Daca in luna martie a anului trecut, la debutul pandemiei, in registrul general de evidenta a salariatilor erau inregistrate 50.577 de astfel de contracte, pana la sfarsitul anului numarul a crescut la 383.300. Tendinta de crestere continua si in 2021. In luna martie erau inregistrate aproape 395.000 de contracte cu clauza de telemunca. Cata vreme se mentin regulile de distantare fizica, inclusiv la locul de munca, iar telemunca ramane o solutie dezirabila, angajatorii trebuie sprijiniti, prin simplificarea procedurilor specifice de resurse umane, sa utilizeze forme alternative de munca”, a declarat ministrul Muncii, Raluca Turcan.
Actul normativ aprobat astazi de Guvern reformuleaza definitia telemuncii si elimina sintagma „cel putin o zi pe luna” in contextul in care, in momentul de fata, aceasta forma de organizare a muncii se desfasoara in mod regulat.
Acesta prevede, de asemenea, ca angajatorul nu poate obliga salariatul sa foloseasca semnatura electronica. Totusi, partile trebuie sa utilizeze acelasi tip de semnatura la semnarea documentelor, inclusiv cea olografa, prevazuta acum de Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii.
In acelasi timp, salariatul care isi desfasoara activitatea in telemunca are obligatia de a respecta si asigura confidentialitatea informatiilor utilizate in timpul desfasurarii activitatii. Activitatea acestuia poate fi verificata de angajator prin utilizarea tehnologiei informatiei si comunicatiilor, in conditiile stabilite prin contractul individual de munca, regulamentul intern si/sau contractul colectiv de munca aplicabil, in conditiile legii.
Angajatorul poate utiliza semnatura electronica avansata sau calificata si in raporturile pe care le are cu institutiile publice, la intocmirea inscrisurilor sau documentelor din domeniul relatiilor de munca/securitatii si sanatatii in munca.
Toate documentele incheiate prin utilizarea semnaturii electronice vor fi arhivate de angajator si vor fi puse la dispozitia organelor de control competente, la solicitarea acestora.
Sursa: MMPS
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Contract drepturi de autor in euro
Intrebare:
O persoana fizica realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala in baza unui contract cu plata sumei nete in euro, iar contravaloarea in lei a sumelor brute, nete si a impozitelor aferente sunt incluse in contract, atat in euro cat si in lei, cu cursul valutar aferent datei incheierii contractului.
Plata sumei nete in euro, inclusiv plata impozitelor catre bugetul de stat s-a realizat ulterior datei contractului peste 2 luni.
In acest caz,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Vanzare mijloc fix, aplicarea marjei de profit
Intrebare:
Suntem un dealer auto platitor de tva. Am achizitionat un autoturism de la o persoana fizica, inregistrat initial in contul de marfa autoturisme second-hand cu regim special, apoi s-a decis inmatricularea si transferul autoturismulul in contul de mijloace fixe, inregistrand amortizarea lunara. Intrebare: La vanzarea autoturismului putem sa aplicam regimul marjei pentru bunurile second-hand, respectiv sa emitem factura fara tva, si sa calculam tva doar la marja de profit, conform...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Riscuri fiscale pentru vanzare autoturism sub valoarea de piata, persoane afiliate
Intrebare:
Detin o masina pe firma Formula Eco, mai exact un Jaguar x300, motor de 6.000 cmc, v12 an fabricatie: 1995. Masina este proprietatea firmei din August 2020, iar in Februarie 2025 urmeaza sa fie inscrisa ca si autovehicul istoric la RAR avand peste 30 de ani de la data fabricarii.
Eu fiind unic asociat si unic administrator in cadrul firmei, care este valoarea minima cu care o pot vinde de pe firma pe persoana fizica (sa cumpar eu masina) avand in vedere ca anunturi...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<