Tags: semnatura electronica, incheiere cim, semnatura elecronica la incheierea cim
Conform unui comunicat de presa al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, Guvernul introduce, prin ordonanta de urgenta, posibilitatea folosirii semnaturii electronice avansate sau calificate la incheierea contractului individual de munca, a actelor aditionale la acesta, dar si pentru intocmirea tuturor inscrisurilor/dcumentelor din domeniul relatiilor de munca.
Semnatura electronica va fi insotita de marca temporala calificata si sigiliul electronic calificat al angajatorului.
Decizia Executivului sprijina flexibilizarea si adaptarea relatiilor de munca la schimbarile aduse pe piata muncii odata cu aparitia pandemiei de COVID – 19, cand munca la domiciliu a luat amploare.
„Numarul contractelor individuale de munca cu clauza de telemunca a crescut semnificativ. Daca in luna martie a anului trecut, la debutul pandemiei, in registrul general de evidenta a salariatilor erau inregistrate 50.577 de astfel de contracte, pana la sfarsitul anului numarul a crescut la 383.300. Tendinta de crestere continua si in 2021. In luna martie erau inregistrate aproape 395.000 de contracte cu clauza de telemunca. Cata vreme se mentin regulile de distantare fizica, inclusiv la locul de munca, iar telemunca ramane o solutie dezirabila, angajatorii trebuie sprijiniti, prin simplificarea procedurilor specifice de resurse umane, sa utilizeze forme alternative de munca”, a declarat ministrul Muncii, Raluca Turcan.
Actul normativ aprobat astazi de Guvern reformuleaza definitia telemuncii si elimina sintagma „cel putin o zi pe luna” in contextul in care, in momentul de fata, aceasta forma de organizare a muncii se desfasoara in mod regulat.
Acesta prevede, de asemenea, ca angajatorul nu poate obliga salariatul sa foloseasca semnatura electronica. Totusi, partile trebuie sa utilizeze acelasi tip de semnatura la semnarea documentelor, inclusiv cea olografa, prevazuta acum de Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii.
In acelasi timp, salariatul care isi desfasoara activitatea in telemunca are obligatia de a respecta si asigura confidentialitatea informatiilor utilizate in timpul desfasurarii activitatii. Activitatea acestuia poate fi verificata de angajator prin utilizarea tehnologiei informatiei si comunicatiilor, in conditiile stabilite prin contractul individual de munca, regulamentul intern si/sau contractul colectiv de munca aplicabil, in conditiile legii.
Angajatorul poate utiliza semnatura electronica avansata sau calificata si in raporturile pe care le are cu institutiile publice, la intocmirea inscrisurilor sau documentelor din domeniul relatiilor de munca/securitatii si sanatatii in munca.
Toate documentele incheiate prin utilizarea semnaturii electronice vor fi arhivate de angajator si vor fi puse la dispozitia organelor de control competente, la solicitarea acestora.
Sursa: MMPS
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
Avem nevoie de ajutorul dvs in legatura cu urmatoarea speta - majorarea de capital din prime de emisiune pentru o societate pe actiuni, astfel au intervenit urmatoarele intrebari:
1. Se poate efectua majorarea de capital social doar cu o parte din primele de emisiune?
2. Cum putem justifica (documentatie) decizia de a majora partial din primele de emisiune?
3. Majorarea de capital din primele de emisiune se poate efectua doar catre anumiti...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Un angajat incadrat in grad de handicap accentuat prezinta un certificat emis in septembrie 2022. Pe certificat este mentionat termenul de revizuire iulie 2024. Pana la ce luna putem aplica scutirea de impozit pe venit in cazul acestui angajat? Se ia in calcul data la care certificatul de incadrare in grad de handicap a fost emis sau termenul de revizuire?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Un pensionar beneficiar de pensie anticipata din aprilie 2024, are si un contract de mandat la o regie de drumuri judetene S.A. incepand cu luna septembrie 2024. Functia este de membru in consiliu de administratie, iar pentru contractul de mandat in suma de 4200 lei i se retin toate viramentele catre bugetul de stat. Poate cumula pensia cu veniturile din aceasta activitate sau trebuie suspendata plata pensiei anticipate?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O firma platitoare de impozit pe profit detine actiuni la o alta firma din Romania din 2018. In 2024 aceste actiuni se vand, iar castigul din vanzare este 10.000.000 ron. Cum se impoziteaza acest casting la societatea care a vandut actiunile?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
In cazul unei achizitii intracomunitare, camionul cu care se transporta marfa se schimba pe traseu. Transportatorul nu actualizeaza numarul masinii in UIT-ul generat si nici nu informeaza societatea despre acest lucru. Masina este oprita pentru control de catre cei de la ANAF Antifrauda si societatea destinatara a transportului primeste amenda, amenda pe care transportatorul si-o asuma, societatea refacturand contravaloarea acesteia. Intrebarea este daca amenda nu ar trebui sa fie...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O societate din Spania, inregistrata in VIES organizeaza in Romania spectacole de muzica.
Aceasta societate este obligata sa plateasca drepurile de autor pentru muzica utilizata in spectacole catre organizatia noastra care este organism de gestiune colectiva a drepturilor de autor (inregistrat deasemnea in VIES).
Factura emisa de care organizatia noastra va fi cu TVA sau este considerata prestare intracomunitara de servicii?
Ce obligatii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<