Tags: semnatura electronica, incheiere cim, semnatura elecronica la incheierea cim
Conform unui comunicat de presa al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, Guvernul introduce, prin ordonanta de urgenta, posibilitatea folosirii semnaturii electronice avansate sau calificate la incheierea contractului individual de munca, a actelor aditionale la acesta, dar si pentru intocmirea tuturor inscrisurilor/dcumentelor din domeniul relatiilor de munca.
Semnatura electronica va fi insotita de marca temporala calificata si sigiliul electronic calificat al angajatorului.
Decizia Executivului sprijina flexibilizarea si adaptarea relatiilor de munca la schimbarile aduse pe piata muncii odata cu aparitia pandemiei de COVID – 19, cand munca la domiciliu a luat amploare.
„Numarul contractelor individuale de munca cu clauza de telemunca a crescut semnificativ. Daca in luna martie a anului trecut, la debutul pandemiei, in registrul general de evidenta a salariatilor erau inregistrate 50.577 de astfel de contracte, pana la sfarsitul anului numarul a crescut la 383.300. Tendinta de crestere continua si in 2021. In luna martie erau inregistrate aproape 395.000 de contracte cu clauza de telemunca. Cata vreme se mentin regulile de distantare fizica, inclusiv la locul de munca, iar telemunca ramane o solutie dezirabila, angajatorii trebuie sprijiniti, prin simplificarea procedurilor specifice de resurse umane, sa utilizeze forme alternative de munca”, a declarat ministrul Muncii, Raluca Turcan.
Actul normativ aprobat astazi de Guvern reformuleaza definitia telemuncii si elimina sintagma „cel putin o zi pe luna” in contextul in care, in momentul de fata, aceasta forma de organizare a muncii se desfasoara in mod regulat.
Acesta prevede, de asemenea, ca angajatorul nu poate obliga salariatul sa foloseasca semnatura electronica. Totusi, partile trebuie sa utilizeze acelasi tip de semnatura la semnarea documentelor, inclusiv cea olografa, prevazuta acum de Legea nr. 53/2003 privind Codul muncii.
In acelasi timp, salariatul care isi desfasoara activitatea in telemunca are obligatia de a respecta si asigura confidentialitatea informatiilor utilizate in timpul desfasurarii activitatii. Activitatea acestuia poate fi verificata de angajator prin utilizarea tehnologiei informatiei si comunicatiilor, in conditiile stabilite prin contractul individual de munca, regulamentul intern si/sau contractul colectiv de munca aplicabil, in conditiile legii.
Angajatorul poate utiliza semnatura electronica avansata sau calificata si in raporturile pe care le are cu institutiile publice, la intocmirea inscrisurilor sau documentelor din domeniul relatiilor de munca/securitatii si sanatatii in munca.
Toate documentele incheiate prin utilizarea semnaturii electronice vor fi arhivate de angajator si vor fi puse la dispozitia organelor de control competente, la solicitarea acestora.
Sursa: MMPS
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
SOP. Chestiuni procedurale, contabile si fiscale.
Intrebare:
Societatea platitoare de impozit pe profit doreste sa implementeze programul de stock option plan: un program initiat in cadrul unei persoane juridice prin care se acorda angajatilor, administratorilor si/sau directorilor acesteia sau ai persoanelor juridice afiliate ei, prevazute la pct. 26 lit. c) si d), dreptul de a achizitiona la un pret preferential sau de a primi cu titlu gratuit un numar determinat de titluri de participare, definite potrivit pct. 40, emise de entitatea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Modificare perioada fiscala TVA si SALARII
Intrebare:
1. Pentru un SRL care a avut o achizitie intracomunitara de bunuri in anul 2023 si a fost platitor de tva lunar in 2023 din luna in care a avut AIC B si in 2024, in 2025, trebuie sa depuna D700 de revenire la trimestru pana cand (cu conditia sa nu fi depasit CA la tva de 100.000 eur in 2024, care se calculeaza prin adunarea randurilor din decont, da?)?
2. Pentru un SRL care a fost platitor trimestrial pentru D112 in 2024, dar a depasit numarul mediu de 3 salariati in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Locul de prestare a serviciilor catre o persoana impozabila
Intrebare:
Societate X din Romania factureaza la societatea Y din Bulgaria servicii. Serviciile prestate sunt efectuate in colaborare de 3 societati: una romaneasca, una bulgareasca si una greceasca, toate fiind platitoare de TVA.
Fima colaboratoare din Bulgaria ne-a facturat servicii cu tva deoarece ei considera ca serviciile se livreaza (presteaza) in Bulgaria (call center).
Care e tratamentul fiscal la societatea X? Este corect ca fima colaboratoare...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Venituri ale persoanelor fizice nerezidente
Intrebare:
1. Nerezident din Elvetia angajat la o societate din Romania cu program de 8 ore lucreza permanent la societate i se poate aplica vreo exceptie la plata obligatiilor salariale?Mentionez ca detine un certificat de rezidenta fiscala din Elvetia.
2. Nerezident din Elvetia realizeaza venituri din chirii din imobile si detine un certificat de rezidenta fiscala din Elvetia ce obligatii de plata are? Cum poate aplica scutiri sau reduceri de obligatii pentru aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<