Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva
la 02 Nov. 2012 Exclusiv
Chiar daca denumirea Legii nr. 148/2012 are o formulare mai generala privind comertul electronic, legea reglementeaza emiterea si stocarea in format electronic a urmatoarelor documente:
- factura in format electronic;- chitanta in format electronic;
- bon fiscal in format electronic.
Toate aceste documente sunt considerate de noul act normativ documente justificative, pentru inregistrarea in evidentele contabile a diverselor activitati economice, de vânzare sau cumparare, conform Legii contabilitatii.
Cine poate aplica reglementarea?
Actul normativ stabileste ca se aplica persoanelor inregistrate in scopuri de TVA in România, ce desfasoara activitati economice. Prin emiterea electronica a facturii se intelege operatia de intocmire, semnare electronica, marcare temporala a facturii in scopul arhivarii electronice, chiar daca transmiterea acestei facturi poate fi facuta electronic sau pe suport hârtie.
Orice persoana juridica sau fizica ce desfasoara activitati economice, inregistrata in scopuri de TVA, are dreptul sa opteze pentru emiterea facturii fie in format hârtie, fie ca document electronic. Daca ulterior decide schimbarea modului de facturare, are obligatia sa notifice autoritatile fiscale.
Ce contine o factura in format electronic?
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Factura in format electronic cuprinde elementele minime obligatorii deja reglementate, (art. 155 alin. (5) din Codul fiscal) si va contine marca temporala si semnatura electronica.
Marca temporala este o colectie de date atasata facturii emise de un sistem informatic sigur, ce atesta emiterea documentului chiar la data mentionata. in opinia noastra, acesta este elementu-cheie al emiterii facturii in format electronic. Actul normativ ce reglementeaza marca temporala este Legea nr. 451/2004 privind marca temporala.
in ceea ce priveste certificatul digital, legea specifica ca se va tine cont de notificarea autoritatii fiscale pentru acest tip de operatiuni.
Ce conditii trebuie sa indeplineasca emitentul facturii electronice?
Persoana interesata trebuie:
- sa detina o dotare tehnica si resurse umane ce asigura fiabilitatea si securitatea sistemelor de prelucrare a datelor;
- sa foloseasca personal cu suficienta experienta in domeniul tehnologiei semnaturii electronice si in procedurile de securitate conexe;
- sa gestioneze si sa arhiveze documentele electronice in aceeasi perioada de timp, ce se aplica documentelor in format hârtie;
- sa utilizeze sisteme de stocare aprobate, accesul documentului putând fi facut numai de beneficiar, de emitent sau de autoritatile legale.
Ce procedura au chitantele si bonurie fiscale emise electronic?
Legea stabileste ca aceeasi procedura este aplicabila si emiterii electronice a chitantelor, cu exceptia elementelor obligatorii si a celor ce nu sunt aplicabile acestui tip de document, având in vedere existenta altor reglementari financiar-contabile.
Legea adopta o procedura de emitere electronica pentru documentele emise si de bancomatele bancare si pentru bonurile emise de casele de marcat fiscale.
Pentru bonurile de marcat fiscale in format electronic, se va tine cont de reglementarile adoptate de O.U.G. nr. 28/1999 privind casele de marcat fiscale.
Pot fi emise documentele de catre un tert autorizat?
Legea mai reglementeaza si procedura de emitere electronica de catre un tert autorizat sau conversia electonica a unor facturi emise anterior pe suport hârtie.
Din punctul de vedere al amortizarii, legea stabileste:
- se amortizeaza in 5 ani echipamentele noi, achizitionate pentru aceste activitati;
- se amortizeaza in 3 ani investitiile efectuate la echipamente deja detinute si adaptate acestor activitati, de catre persoana interesata pentru emitere electronica de documente.
de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Votati articolul "Emiterea documentelor justificative in format electronic. Vezi prevederile Legii nr. 148 in sinteza":
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Rating:
Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
Articole similare
Deductibilitate TVA pentru reparatii locuinta de serviciu. Chirie suportata de angajatorRegim fiscal. Cum deducem cheltuielile pentru cazare, diurna si transport?Ajustarea bazei de impozitare a TVA in cazul declararii in stare de faliment a cumparatoruluiActualizare legislatie septembrie 2011: Modificarea si completarea Codului de Procedura Fiscala (Partea II.3)Factura de reparatii achitata de asigurator. Inregistrari contabile. TVAUltimele articole
Cum se pot asigura in sistemul national de sanatate persoanele care nu lucreaza in taraIn atentia persoanelor care NU mai detin carnetele de muncaAdeverinta de venit, cazierul fiscal si certificatul de atestare fiscala pot fi obtinute fara deplasare la ANAFMontare panouri fotovoltaice. Ce obligatii fiscale trebuie sa indeplineasca prosumatoriiAu OBLIGATIA inregistrarii in SPV persoanele juridice, asocierile, PFA-urile, II-urile si IF-urile
Mai multe articole despre documente
Articole similare
Plati numerar comert cu amanuntul si cu ridicata. Cum se incaseaza? Emitem chitanta sau bon fiscal?Deductibilitate TVA aferent bonurilor fiscale. Cum declaram in Declaratia 394?Regimul TVA aplicabil vanzarilor de cartele telefonice prepaidCum foloseste un PFA casa de marcat si ce obligatii legislative ii revin?In atentia celor care depun Declaratia 394Ultimele articole
Cum se poate efectua deducerea TVA-ului de pe bonurile fiscaleFirme care factureaza catre persoane juridice. Au obligativitatea de a achizitiona case de marcat?Modificari importante ale normelor metodologice de aplicare a O.U.G. nr.28/1999Cum se emit facturile pentru produsele incasate prin bon fiscalPlatitor de TVA. Ce inseamna, cand devii platitor de tva si ce avantaje poti avea in acest caz
Mai multe articole despre bonuri fiscale
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"