Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Vom analiza mai jos cazul in care pentru un furnizor al unei societati au fost gasite, in registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, urmatoarele informatii:
:- data de la care partenerul aplica sistemul TVA la incasare 01.01.2013
- data pana la care aplica sistemul TVA la incasare 01.02.2013
- data actualizarii 18.04.2013
- data publicarii 19.04.2013
- tip actualizare radiere
Vom stabili astfel daca data de la care partenerul societatii nu mai aplica sistemul TVA la incasare va fi 01.02.2013 sau 18.04.2013.
Solutia consultantului:
Consideram ca data de la care partenerul nu mai aplica sistemul de TVA la incasare este data de 01.02.2013.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2026
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Conform normelor metodologice de aplicare a "Codului fiscal:
"9) Persoana impozabila care aplica sistemul TVA la incasare si care depaseste in cursul anului calendaristic curent plafonul de 2.250.000 lei aplica sistemul TVA la incasare pana la sfarsitul perioadei fiscale urmatoare celei in care plafonul a fost depasit. In cazul acestor persoane impozabile se aplica corespunzator prevederile art. 156^3 alin. (12) din Codul fiscal.
(10) Exemple:
1. O persoana impozabila aplica sistemul TVA la incasare incepand cu data de 1 ianuarie 2013 si are perioada fiscala trimestrul, dar in trimestrul al II-lea al anului 2013 depaseste plafonul de 2.250.000 lei.
In consecinta, persoana impozabila are obligatia sa depuna o notificare pana la data de 25 iulie 2013 pentru iesirea din sistem si nu va mai aplica sistemul TVA la incasare din prima zi a celei de-a doua perioade fiscale urmatoare celei in care a depasit plafonul, respectiv din data de 1 octombrie 2013.
Daca in anul 2014 aceasta persoana impozabila nu va depasi plafonul de 2.250.000 lei, din anul 2015 va intra sub incidenta prevederilor art. 134^2 alin. (3) lit. a) din Codul fiscal si va depune o notificare conform prevederilor art. 156^3 alin. (11) din Codul fiscal pana la data de 25 ianuarie 2015 in vederea aplicarii sistemului TVA la incasare incepand cu data de 1 aprilie 2015, daca va avea perioada fiscala trimestrul, sau incepand cu data de 1 februarie 2015, daca va avea perioada fiscala luna.
2. O persoana impozabila care se inregistreaza in scopuri de TVA la data de 1 martie 2013 aplica sistemul TVA la incasare incepand cu data inregistrarii in scopuri de TVA, fiind inregistrata din oficiu de organele fiscale in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare.
In situatia in care respectiva persoana impozabila are perioada fiscala luna calendaristica si depaseste in luna iunie 2013 plafonul de 2.250.000 lei, aplica sistemul TVA la incasare pana la sfarsitul lunii iulie 2013. Aceasta persoana impozabila are obligatia sa depuna la organele fiscale competente, pana la data de 25 inclusiv a lunii iulie 2013, o notificare pentru iesirea din sistem, conform art. 156^3 alin. (12) din Codul fiscal, din care sa rezulte ca cifra de afaceri realizata este de peste 2.250.000 lei"
Fata de cele de mai sus, daca persoana impozabila la care faceti referire are ca perioada de TVA trimestrul calendaristic, si daca in primul trimestru a depasit plafonul pentru TVA la incasare, atunci aceasta persoana nu va mai aplica tva la incasare incepand cu trimestrul 3, respetcuiv cu 1 iulie.
Daca societatea respectiva este platitor de TVA lunar si a depasit plafonul in luna februarie 2013, atunci nu va mai aplica tva la incasare incepand cu 1 aprilie 2013.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Formular 092. Se depune obligatoriu pana la 7 februarieStudiu de caz: Investitii de natura modernizarilor pentru cladire inchiriataOrdinul care modifica normele de conduita ale functionarilor publici. Ce s-a schimbatConsecintele acceptarii tacite a unui cod invalid de TVAOrdinul 3581/2020. A fost aprobata schema de ajutor de minimis din cadrul Programului -ELECTRIC UP-Ultimele articole
Primul decont de TVA in grupul fiscal unic. Cine depune si cum se consolideazaVanzarea unui activ de catre o firma in faliment cu cod TVA anulat. Cine plateste TVA si cine il poate deduceDreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareInchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de facturare si obligatiile ambelor parti[GHID complet] Agentie de turism. Regim TVA, calcul plafon de scutire/micro si obligativitate casa de marcat/POSArticole similare
Inregistrarea in scopuri de TVA anulata. Care sunt regulile in 2014?ANAF: Noi modificari privind declararea livrarilor si a prestarilor de serviciiFirma cu TVA LA INCASARE. Cum sa iesiti de la plata TVA daca depasiti plafonul de 395.000 leiAjustarea de TVA a stocurilor ca urmare a inregistrarii in evidenta platitorilor de TVANoutati pentru firmele mici. De ce firmele mari nu mai deduc TVA inainte de plataUltimele articole
Dreptul de deducere a TVA: sfera de aplicare, limitari si conditii de exercitareTVA LA INCASARE: reguli de exigibilitate si deducere in livrarile dintre societati afiliate si neafiliateFactura din SPV care iti poate strica deducerea de TVA: ce faci cand o cheltuiala personala ajunge pe firmaFacturile in sistemul TVA LA INCASARE: cand colectezi, cand deduci si cum raportezi CORECTRadierea din sistemul TVA LA INCASARE. Procedura completaArticole similare
Finantele vin cu precizari suplimentare privind impozitul specificOptiunea de renuntare la calitatea de platitor de TVASRL cu angajati trimisi in deplasare. Documente justificativeEste OFICIAL! A fost publicat bugetul asigurarilor sociale de stat pe anul 2021 (Legea 16/2021)Norme CODUL FISCAL 2008 Titlul II Capitolul IIIUltimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAVanzarea unui mijloc fix detinut de societate: se include sau nu in plafonul de TVA?Veniturile inregistrate in avans in 2026 intra in calculul cifrei de afaceri pentru plafonul de TVA aferent anului 2026?Achizitia unui imobil intr-un alt stat membru UE. Cum se stabileste regimul de TVA aplicabil facturii primiteCe se schimba la calculul TVA stabilit din oficiu de ANAF pentru firmele care nu depun D300Articole similare
Cum a fost modificat impozitul micro prin OUG 115/2023 si ce trebuie sa stie firmeleCare sunt noile modificari privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor?Anulare cod de TVA. Care sunt declaratiile pe care le depunem?Formular pentru aplicarea optionala a sistemului TVA la incasare de la 1 ianuarie 2014. Cum il depunem?Sistemul TVA la incasare, iesirea din evidenta platitorilor de TVA si cont 4428. Care sunt efectele fiscale?Ultimele articole
Firma cu TVA la incasare. Cum sa iesiti de la plata TVA daca depasiti plafonul de 395.000 leiTVA la incasare. Cum sa procedeze firmele care au cod TVA anulat prin optiuneTVA la incasare. Cum se face intrarea si iesirea din sistem in 2025Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Clarificari ANAF pentru aplicarea impozitului pe veniturile micro, in urma modificarilor aduse prin HG 1393/2024Articole similare
Radierea din sistemul TVA la incasare in 2014. Ce conditii trebuie sa indeplinim?Ce declaratii depunem la 26 august?Dreptul de deducere la aplicarea TVA la incasare. ExceptiiZoom fiscal: Termen inscriere informatii in Registrul contribuabililor si in REGISTRUL PERSOANELOR IMPOZABILEPrevederi Ghidul TVA la incasare 2013Ultimele articole
Atentie! TVA colectata in perioada in care codul de TVA este ANULAT se declara prin formularul 311Venituri din inchirieri. De cand se va datora TVA de catre persoanele fiziceInregistrare in scopuri de TVA 2023. Spete si studii de caz utileGHID: Procedura inregistrarii in scopuri de TVARegistru ANAF: Data de incepere a aplicarii regimului normal TVA
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



