Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
ANAF aduce mai multe clarificari pentru aplicarea impozitului pe veniturile micro, in urma modificarilor introduse prin HG 1393/2024.
Reamintim ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 1125/ 11 noiembrie 2024 a fost publicata H.G. nr. 1393 / 07.11.2024 pentru modificarea s?i completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, precum s?i pentru modificarea art. 9 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 1.342/2024 privind aprobarea schemei "Ajutor de minimis pentru aplicarea Programului de sustinere a productiei de legume cultivate in spatii protejate", pentru perioada 2024 - 2025.
Clarificari ANAF pentru aplicarea impozitului pe veniturile micro, in urma modificarilor aduse prin HG 1393/2024
Prin art. I pct.B al actului normativ mentionat se modifica s?i se completeaza Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codului fiscal, date in aplicarea Titlului III“ Impozitul pe veniturile microintreprinderilor ” din Legea nr. 227/2015, cu modificarile si completarile ulterioarea, fiind clarificate si de urmatoarele aspecte:
-Se clarifica conditiile care trebuie indeplinite, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent, de catre o persoana juridica romana cu asociati/actionari care detin, in mod direct sau indirect, 25% sau mai putin de 25% din valoarea/numarul titlurilor sale de participare sau al drepturilor de vot, pentru aplicarea sistemului de impozitare pe veniturile microintreprinderilor, potrivit prevederilor art. 47 alin. (1) din Codul fiscal;
-Se stabilesc norme cu privire la modul de calcul a detinerii indirecte si sunt prezentate exemple de calcul pentru detinerile directe/indirecte ale unui actionar, in vederea aplicarii prevederilor art. 47 alin. (1) lit. h) si alin. (1^1) din Codul fiscal;
-Legat de conditia de depunere a situatiilor financiare, pentru verificarea acestei conditii la 31 decembrie a anului precedent, normele aduc clarificari, pentru aplicarea sistemului de impozitare pe veniturile microintreprinderilor in anul fiscal N, prin precizarea faptului ca referirea la situatiile financiare anuale vizeaza doar persoana juridica romana care nu a depus situatiile financiare corespunzatoare exercitiului financiar al anului N-2 si/sau cele corespunzatoare anilor anteriori anului acestuia, din perioada de existenta a persoanei juridice romane respective;
-De asemenea, in ceea ce priveste regulile de iesire din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor in cursul anului, se clarifica faptul ca, indeplinirea, in cursul anului fiscal a conditiei referitoare la depunerea in termen a situatiilor financiare anuale, prevazute de prevederile art. 52 alin. (2) din Codul fiscal, se aplica prin referinta la situatiile financiare anuale pentru exercitiul financiar N-1 si la termenul de depunere la organele fiscale competente, conform Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
-Se exemplifica persoanele juridice romane care nu intra sub incidenta sistemului de impunere pe veniturile microintreprinderilor, potrivit art. 47 alin. (3) din Codul fiscal, potrivit legilor specifice de organizare si functionare care reglementeaza domeniile de activitate vizate;
-Se stabilesc norme de clarificare pentru stabilirea bazei impozabile, asupra careia se aplica cota de impozitare de 1%, respectiv de 3%.”
Baza legala:
- art. I pct.B din H.G. nr. 1393 / 07.11.2024 pentru modificarea s?i completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016, precum s?i pentru modificarea art. 9 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 1.342/2024 privind aprobarea schemei "Ajutor de minimis pentru aplicarea Programului de sustinere a productiei de legume cultivate in spatii protejate", pentru perioada 2024 - 2025;
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Sursa: ANAF
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
HG 1393/2024. 4 modificari importante aduse impozitului MICROArticole similare
Reduceri plata IMPOZIT MICRO si pe profit. Ce procent trebuie sa aplice firmele, conform OUG 153/2022, pentru trim. IV?Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Cum pot trece microintreprinderile la plata impozitului pe profit in 2023?Firme platitoare de IMPOZIT MICRO care depasesc plafonul de 1 milion euro. De cand se poate face trecerea la impozit pe profit?Inspectii fiscale: Au fost stabilite sume suplimentare de pana la 451,21 mii lei in urma controalelor efectuate in luna decembrie 2022Ultimele articole
Cum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 138/2024. Schimbarile se aplica din 1 ianuarie 2025Firme care NU mai sunt microintreprinderi din ianuarie 2023. Pot reveni la IMPOZIT MICRO din 2025?HG 1393/2024. 4 modificari importante aduse impozitului MICROBolos: Bonificatia de 3% acordata celor bun-platnici ar putea fi permanentaMicrointreprindere in 2024. Cum poate iesi prin optiune de la plata TVAArticole similare
Cum a fost modificat impozitul micro prin OUG 115/2023 si ce trebuie sa stie firmeleHG 1393/2024. 4 modificari importante aduse impozitului MICROAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"