Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Incepand cu anul 2014 pentru constructiile speciale se va plati impozit la autoritatile locale (primarii). Vom stabili daca pentru amenajarea efectuata la sediul firmei (amenajare inregistrata in contul 212 si depreciata lunar pana la data expirarii contractului de chirie) trebuie sa se plateasca acest impozit.
Se mentioneaza ca in urma executarii lucrarilor de amenajare proprietarul imobilului nu a fost instiintat. Prin urmare, proprietarul nu a marit valoarea imobilului in evidenta contabila.
In M.Of. 703 din data de 15/11/2013 a fost publicata Ordonanta de urgenta nr. 102/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale. Prevederile ordonantei vor intra in vigoare incepand cu 01 ianuarie 2014. Incepand cu aceasta data se instituie un nou impozit asupra valorii constructiilor, altele decat cladirile pentru care se datoreaza impozit pe cladiri potrivit titlului IX din Codul fiscal.
Astfel, incepand cu 01 ianuarie 2013, dupa titlul IX indice 2 din Codul fiscal se introduce un nou titlu, titlul IX indice 3 "Impozitul pe constructii", cuprinzand articolele 296 indice 33-296 indice 36.
Sunt obligate la plata impozitului pe constructii, stabilit conform acestui titlu, urmatoarele persoane:
a) persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare;
b) persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania;
c) persoanele juridice cu sediu social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene.

Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Manual de politici contabile - Stick USB

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Impozitul se va aplica pentru constructiile prevazute in grupa 1 din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin Hotararea Guvernului 2139/2004, cu modificarile ulterioare.
Impozitul pe constructii se calculeaza prin aplicarea unei cote de 1,5% asupra valorii constructiilor existente in patrimoniul contribuabililor la data de 31 decembrie a anului anterior, evidentiata contabil in soldul debitor al conturilor corespunzatoare acestor constructii, din care se scade:
a) valoarea cladirilor, inclusiv valoarea lucrarilor de reconstruire, modernizare, consolidare, modificare sau extindere pentru cladirile inchiriate, luate in concesiune, aflate in administrare ori in folosinta, pentru care se datoreaza impozit pe cladiri, potrivit prevederilor titlului IX, de catre contribuabil sau proprietar, dupa caz;
b) valoarea lucrarilor de reconstruire, modernizare, consolidare, modificare sau extindere pentru constructiile, aflate sau care urmeaza sa fie trecute in proprietatea statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale;
c) valoarea constructiilor din subgrupa 1.2.9. "Terase pe arabil, plantatii pomicole si viticole" din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 2.139/2004, cu modificarile ulterioare.
Deducerea valorii lucrarilor de reconstruire, modernizare, consolidare, modificare sau extindere pentru cladirile inchiriate, luate in concesiune, aflate in administrare ori in folosinta, prevazuta la alin. (1) lit. a), se justifica cu documentatia corespunzatoare care atesta comunicarea acestei valori catre proprietar.
Asadar, impozitul pe constructii se datoreaza incepand cu 01 ianuarie 2013 pentru constructiile prevazute in grupa 1 din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin HG 2139/2004, altele decat cladirile pentru care se datoreaza impozit pe cladiri potrivit titlului IX din Codul fiscal.
In ceea ce priveste impozitul pe cladiri, conform titlului IX din Codul fiscal, orice persoana care are in proprietate o cladire situata in Romania datoreaza anual impozit pentru acea cladire, exceptand cazul in care in acest titlu se prevede diferit.
In acest sens, cladire este orice constructie situata deasupra solului si/sau sub nivelul acestuia, indiferent de denumirea ori de folosinta sa, si care are una sau mai multe incaperi ce pot servi la adapostirea de oameni, animale, obiecte, produse, materiale, instalatii, echipamente si altele asemenea, iar elementele structurale de baza ale acesteia sunt peretii si acoperisul, indiferent de materialele din care sunt construite. Incaperea reprezinta spatiul din interiorul unei cladiri.
Conform art. 253 alin. (3 indice 11) din Codul fiscal si normelor metodologice date in aplicarea acestuia, in cazul cladirii la care au fost executate lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, de catre locatar, din punct de vedere fiscal, acesta are obligatia sa comunice locatorului valoarea lucrarilor executate pentru depunerea unei noi declaratii fiscale, in termen de 30 de zile de la data terminarii lucrarilor respective.
In acest sens, prin lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere se intelege acele lucrari care au ca rezultat cresterea valorii cladirii respective cu cel putin 25%. In cazul in care valoarea lucrarilor de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere nu depaseste 25% din valoarea cladirii, locatarul nu are obligatia sa o comunice locatorului In cazul in care in cursul unui an fiscal se efectueaza mai multe lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, a caror valoare individuala este sub 25%, dar cumulat depaseste 25%, locatarul are obligatia de a comunica locatorului valoarea totala, in termen de 30 de zile de la data la care se atinge acest nivel.
Asadar, in situatia in care s-au efectuat lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere asupra spatiului inchiriat, care au ca rezultat cresterea valorii cladirii respective cu cel putin 25%, societatea avea obligatia sa comunice proprietarului valoarea lucrarilor executate pentru depunerea unei noi declaratii fiscale, in termen de 30 de zile de la data terminarii lucrarilor respective.
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Nou proiect pentru intarirea disciplinei financiare. Reguli noi pentru operatorii economici!Cum puteti recupera creantele de la partenerii rau-platnici?Statul si... spiritul civicNorme 2013: Totul despre esalonarea la plata a obligatiilor fiscaleCod de TVA anulat. Corectare situatie fiscalaUltimele articole
Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier TAXE SI IMPOZITE implineste 30 de ani!E-commerce. Care este documentul prin care se declara incasarile onlineFacilitatea privind neimpozitarea sumei de 300 lei in 2025. Exemplu util contribuabililorDistribuire dividende. Pot fi distribuite neuniform dividendele?SAF-T: Cum se raporteaza in sistem impozitul pe chirieArticole similare
E disponibila Declaratia 100 actualizata. Ce nu se mai declara in D100?Actul care majoreaza semnificativ impozitarea cetatenilor. Ce se modificaMarea Carte Verde a Taxelor si Impozitelor 2015: explicatii, interpretari, solutiiNou! Hotararea CCF 7/2015. Examen atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent. Sesiunea noiembrie 2015Cod atribuire mijloace fixe si stabilire impozit amenajare teren. Cum procedam?Ultimele articole
D100 si IMPOZITUL PE CONSTRUCTII 2025. Ce trebuie sa stiiFormularele de inregistrare fiscala vor fi MODIFICATE, in conditiile aparitiei a doua impozite noiNOUTATE! A reintrat in vigoare, din 1 ianuarie 2025, taxa pe stalpCe taxe trebuie sa platesti in Romania daca ai o afacere. Lista COMPLETASolutii pentru problemele fiscale generate de schimbarile legislative in vigoare de la 1 ianuarieArticole similare
Dizolvare/radiere societate. Distribuire imobil/teren catre asociati. TVA si impozit din lichidareAjustare TVA la investitie intr-un spatiu inchiriat. Ce procedura urmam?TVA imobiliare 2023: 3 studii de caz importante pentru contribuabiliInregistrare facturi modernizare cladireNoutati Legislatie Fiscala 29 iunie - 03 iulie 2009 Monitorul OficialUltimele articole
Impunerea in sistem real prin optiune a veniturilor din cedarea folosintei bunurilorTratament TVA vanzare imobil si modernizari. Procedura corecta si actualizataModernizare punct de lucru. Care va fi regimul TVA?Cota redusa de 5% si livare constructie sociala. Cum se factureaza?Facturare imobil. Care sunt inregistrarile contabile?Articole similare
Contract de comodat. Prorata TVAComunicare ANAF: Ghid fiscal - Impunerea veniturilor din activitati independente pe baza normelor de venitTVA pentru un transport (import sau export) de marfa in afara UEFinantare nerambursabila. Tratament fiscal si contabilNoi masuri fiscale, adoptate de Guvern! D212 inteligenta, norme impozit micro si pe profit, sprijinirea IMM-urilorUltimele articole
Sponsorizare ONG. 3 studii de caz utile contribuabililorControl ANAF in sem. II 2024. Deficiente descoperite pe linia combaterii evaziunii fiscalePFA inregistrat in 2025. Va mai depune Declaratia Unica?Cum a fost modificat Codul Fiscal prin OUG 138/2024. Schimbarile se aplica din 1 ianuarie 2025Plafon de 50.000 lei in casierie. Exista exceptii in privinta PFA/II/IF?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"TVA exigibil si neexigibil. Corelatii intre decontul de TVA si balanta. Cum procedam"