Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Stop practicilor de comercializare frauduloase: lupta Comisiei impotriva evaziunii si a fraudelor

de InfoTva.ro la 15 Mar. 2013 Exclusiv
Tags: taxe si impozite, comisia europeana, practici frauduloase, evaziune fiscala

Comisia Europeana a definit o serie de actiuni menite sa combata in intreaga UE practicile comerciale agresive, cum ar fi falsele oferte "gratuite", publicitatea de tip "capcana si deturnare" la produse care nu pot fi furnizate si indemnurile adresate copiilor. La cinci ani de la intrarea in vigoare a Directivei privind practicile comerciale neloiale , Comisia a reexaminat aplicarea acesteia si a anuntat masuri de intensificare a procesului de asigurare a respectarii normelor, in vederea sporirii increderii cetatenilor atunci cand fac cumparaturi pe piata interna a Europei.



Initiativa se inscrie in eforturile de stimulare a increderii consumatorilor, depuse de Comisie in conformitate cu Agenda consumatorului european (IP/12/491). Atunci cand fac cumparaturi online in alte state ale UE, consumatorii pot alege dintr-o paleta de produse de pana la 16 ori mai mare, dar 60 % din consumatori nu profita inca de acest avantaj.

Prin urmare, consumatorii nu beneficiaza pe deplin de varietatea de alegere si de preturile mai mici existente pe piata unica. Sporirea increderii consumatorilor printr-o asigurare mai atenta a respectarii normelor poate da un impuls major cresterii economice in Europa. Studiile sunt concludente in acest sens: numarul consumatorilor interesati sa faca cumparaturi transfrontaliere si dispusi sa cheltuiasca mai multi bani la nivel transfrontalier a crescut fata de 2006, cand normele UE nu intrasera inca in vigoare.

"Cheltuielile de consum reprezinta 56 % din PIB-ul UE, dar lipsa de incredere a consumatorilor atunci cand e vorba sa cumpere din alte state ale UE inseamna ca nu valorificam inca piata unica la intregul sau potential", a declarat dna Reding, vicepresedinte al Comisiei si comisarul UE pentru justitie. "Dispunem de o legislatie adecvata in materie de protectie a consumatorilor, insa trebuie sa ne asiguram ca respectarea acesteia este controlata mai bine, cu deosebire in cazurile transfrontaliere. imi doresc sa nu existe nicio toleranta pentru comerciantii necinstiti, astfel incat consumatorii sa stie exact ce cumpara si sa nu fie escrocati. De aceea este necesara o abordare uniforma pentru asigurarea respectarii aceluiasi set de norme."

Datorita Directivei privind practicile comerciale neloiale, organizatiile nationale de protectie a consumatorilor au fost in masura sa descurajeze o gama larga de practici comerciale neloiale, cum ar fi furnizarea unor informatii mincinoase consumatorilor sau utilizarea unor tehnici agresive de influentare a alegerilor acestora. inlocuind 27 de cadre normative nationale cu un singur set de norme, directiva a simplificat normele de combatere a practicilor comerciale neloiale si a permis consumatorilor sa isi cunoasca drepturile, indiferent statul membru UE in care isi fac cumparaturile. insa atat in randul consumatorilor, cat si al comerciantilor persista o incertitudine in ceea ce priveste modul in care diferitele organisme nationale competente vor asigura respectarea acestor norme.

Patru din cinci consumatori online din UE (81%) au folosit serviciile unui site de comparare a preturilor in 2010. Insa instrumentele de acest gen pot contribui la stimularea increderii consumatorilor numai daca informatiile pe care le furnizeaza sunt clare si exacte, ceea ce nu este intotdeauna cazul in prezent. Diverse parti interesate au semnalat probleme cu site-urile de comparare a preturile, cum ar fi lipsa de transparenta si caracterul incomplet al informatiilor furnizate.
Noi reguli privind SPONSORIZAREA
Noi reguli privind SPONSORIZAREA

Vezi detalii

Achizitii si livrari intracomunitare de bunuri
Achizitii si livrari intracomunitare de bunuri

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii



Mai mult, problemele recurente sau practicile comerciale emergente, cum ar fi cele care se desfasoara in mediul online, au deseori o dimensiune transfrontaliera si ridica aceleasi semne de intrebare pentru autoritatile nationale de asigurare a respectarii legislatiei. Din acest motiv este nevoie de o abordare mai coerenta in ceea ce priveste asigurarea respectarii legislatiei.

Pentru a da un exemplu, un important actor de pe piata echipamentelor electronice a fost amendat de o autoritate nationala de asigurare a respectarii legislatiei pentru ca a oferit cumparatorilor 2 ani de garantie cu plata pentru produsele sale, in ciuda faptului ca legislatia UE prevede dreptul consumatorilor de a beneficia de acest serviciu in mod gratuit.

Dat fiind ca preocupari similare au fost semnalate si in alte state membre, doamna vicepresedinte Viviane Reding a scris tuturor ministrilor responsabili in domeniul consumatorilor pentru a le atrage atentia asupra cazului si pentru a le solicita informatii cu privire la masurile intreprinse la nivel national in scopul asigurarii respectarii legislatiei. Din raspunsurile primite a reiesit o lipsa de coerenta in ceea ce priveste interpretarea si asigurarea respectarii Directivei de catre autoritatile nationale.
    
    
Comisia va incerca, asadar, sa joace un rol mai important in consolidarea cooperarii dintre organismele nationale de asigurare a respectarii legislatiei, prin urmatoarele actiuni:

   consolidarea eficientei retelei europene de protectie a consumatorilor si continuarea demersului de promovare a unor actiuni coordonate de asigurare a respectarii legislatiei ("actiuni de verificare");
-    sprijinirea statelor membre in asigurarea unei aplicari eficace a directivei, prin furnizarea de orientari si schimb de bune practici;
-    dezvoltarea unor indicatori de asigurare a respectarii legislatiei, in vederea detectarii lacunelor si a deficientelor care necesita anchete si/sau masuri corective ulterioare;
-    introducerea unor ateliere tematice periodice intre autoritatile nationale de asigurare a respectarii legislatiei si organizarea unor cursuri de formare pentru autoritatile de asigurare a respectarii legislatiei si magistrati.

S-a constatat ca principalele sectoare in care consumatorii continua sa fie dezavantajati si in care este nevoie de eforturi suplimentare sunt turismul si transporturile, sectorul produselor digitale, serviciile financiare si pietele imobiliare.

In plus, autoritatile insarcinate cu asigurarea respectarii legislatiei trebuie sa examineze cu mai multa atentie invocarea de catre comerciantii cu amanuntul a considerentelor "de mediu" si "ecologice" in practicile lor comerciale, afirmatiile facute de acestia in acest context fiind adesea foarte generale, vagi si nu intotdeauna utilizate in mod responsabil.

Sursa: Comisia Europeana

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Stop practicilor de comercializare frauduloase: lupta Comisiei impotriva evaziunii si a fraudelor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016