Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Aducem la cunostinta persoanelor interesate ca ANAF a emis Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 467/2013 privind conditiile si modalitatile de suspendare a inspectiei fiscale, publicat in Monitorul Oficial nr. 254 din 8 mai 2013.
Redam mai jos continutul acestuia:
Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 467/2013 privind conditiile si modalitatile de suspendare a inspectiei fiscale, publicat in Monitorul Oficial nr. 254 din 08 mai 2013 in baza prevederilor art. 104 alin. (3), (4) si (5) si art. 228 alin. (21 ) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul dispozitiilor art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:
Art. 1. Inspectia fiscala poate fi suspendata si reluata in conditiile si pentru motivele prevazute prin prezentul ordin.
Art. 2. Inspectia fiscala poate fi suspendata cand este indeplinita una din urmatoarele conditii, ori de cate ori sunt motive justificate si numai daca aparitia acesteia nu permite finalizarea inspectiei fiscale, astfel:
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
a) pentru efectuarea unuia sau mai multor controale incrucisate, in vederea verificarii suspiciunilor identificate in legatura cu documentele si operatiunile impozabile ale contribuabilului supus inspectiei fiscale;
b) pentru ducerea la indeplinire a unor masuri cuprinse in "Dispozitia privind masurile stabilite de organele de inspectie fiscala" care sunt in legatura cu obiectul inspectiei fiscale in derulare;
c) pentru emiterea unei decizii a Comisiei fiscale centrale;
d) pentru efectuarea unei expertize, conform Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in vederea determinarii starii de fapt fiscale;
e) pentru efectuarea de cercetari specifice in vederea identificarii unor persoane sau stabilirii realitatii unor tranzactii;
f) la solicitarea scrisa a contribuabilului, ca urmare a aparitiei unei cauze justificate, confirmata de echipa de inspectie fiscala. Pe parcursul unei inspectii fiscale contribuabilul poate solicita suspendarea acesteia numai o singura data;
g) pentru solicitarea unor informatii suplimentare de la autoritatile fiscale similare din alte state membre ale Uniunii Europene sau din state cu care Romania are incheiate conventii internationale pentru schimburi de informatii in scopuri fiscale;
h) pentru solicitarea elaborarii si prezentarii dosarului preturilor de transfer sau a dosarului tranzactiei, dupa caz;
i) la solicitarea structurii din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care coordoneaza activitatea de inspectie fiscala, pentru valorificarea unor informatii din documente:
1. rezultate din alte actiuni de inspectie fiscala;
2. primite de la alte institutii ale statului;
3. obtinute de la terti;
j) pentru solutionarea contestatiei formulate impotriva unui act administrativ fiscal emis anterior, pentru acelasi contribuabil, care poate influenta rezultatele inspectiei fiscale in curs;
k) pentru solicitarea de informatii sau documente de la alte institutii sau terti, in legatura cu obiectul inspectiei fiscale, ori pentru finalizarea altor actiuni de control la acelasi contribuabil care pot influenta rezultatele inspectiei fiscale in curs;
l) in cazul in care, la data prevazuta pentru inceperea inspectiei fiscale, reprezentantul legal al contribuabilului nu este prezent la locul de desfasurare a inspectiei fiscale si nici nu a desemnat un imputernicit sa il reprezinte in relatia cu organele fiscale;
m) cand finalizarea inspectiei fiscale depinde, in tot sau in parte, de pronuntarea unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile, ca urmare a atacarii unei decizii emise in solutionarea contestatiilor, prin care s-a dispus desfiintarea unui act administrativ fiscal;
n) pentru emiterea unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile in legatura cu un act administrativ fiscal, emis anterior, pentru acelasi contribuabil, care poate influenta rezultatele inspectiei fiscale in curs;
o) pentru efectuarea verificarilor la ceilalti membri ai grupului fiscal unic, considerat in sensul prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 3. (1) Propunerea de suspendare va fi facuta in scris de catre organele de inspectie fiscala prin intocmirea unui referat, supus avizarii sefului de serviciu coordonator.
(2) Referatul va contine unul din motivele prevazute la art. 2 care stau la baza propunerii de suspendare, precum si actiunile care urmeaza a se efectua.
(3) in cazul avizarii favorabile, referatul va fi supus aprobarii conducatorului inspectiei fiscale competent.
Art. 4. Data de la care se suspenda actiunea de inspectie fiscala va fi comunicata, in scris, contribuabilului.
Art. 5. Reluarea inspectiei fiscale se va face in functie de motivul care a determinat suspendarea, in urmatoarele conditii:
a) pentru art. 2 lit. a), dupa:
1 - data primirii procesului-verbal cuprinzand rezultatele controlului incrucisat;
2 - data primirii adresei de instiintare de la structura care urma sa efectueze controlul incrucisat, prin care sunt prezentate demersurile intreprinse, precum si motivele neefectuarii controlul incrucisat;
3 - implinirea unui termen de 120 de zile de la data solicitarii controlului incrucisat;
b) pentru art. 2 lit. b), dupa:
1 - data primirii comunicarii privind ducerea la indeplinire a masurilor dispuse in legatura cu obiectul inspectiei fiscale;
2 - expirarea termenului stabilit de organele de inspectie fiscala, in cazul in care masurile dispuse nu au fost duse la indeplinire;
c) pentru art. 2 lit. c), dupa:
1 - data aprobarii deciziei Comisiei fiscale centrale;
2 - data de primire a comunicarii Secretariatului Comisiei fiscale centrale, ca solicitarea nu intruneste conditiile pentru includerea pe ordinea de zi;
d) pentru art. 2 lit. d), dupa data primirii raportului de expertiza;
e) pentru art. 2 lit. e), dupa data primirii raspunsului cu privire la identificarea unor persoane implicate in tranzactiile verificate sau stabilirea realitatii unor tranzactii;
f) pentru art. 2 lit. f), dupa data aprobata de organul de inspectie fiscala ca termen-limita de suspendare a inspectiei fiscale;
g) pentru art. 2 lit. g), dupa:
1 - data primirii datelor suplimentare de la autoritatile fiscale similare din alte state membre ale Uniunii Europene sau din state cu care Romania are incheiate conventii internationale pentru schimburi de informatii in scopuri fiscale;
2 - implinirea unui termen de 6 luni de la data solicitarii de date de la autoritatile fiscale similare din alte state membre ale Uniunii Europene sau din state cu care Romania
are incheiate conventii internationale pentru schimburi de informatii in scopuri fiscale;
h) pentru art. 2 lit. h), dupa data stabilita pentru prezentarea dosarului preturilor de transfer sau a dosarului tranzactiei, dupa caz;
i) pentru art. 2 lit. i), dupa data primirii, de catre structura teritoriala, a documentelor pentru care s-a aprobat suspendarea;
j) pentru art. 2 lit. j), dupa data comunicarii deciziei privind solutionarea contestatiei;
k) pentru art. 2 lit. k), dupa:
1 - data primirii informatiilor sau documentelor de la alte institutii ori terti;
2 - data finalizarii, la acelasi contribuabil, a altei actiuni de control pentru care s-a suspendat inspectia fiscala;
3 - implinirea unui termen de 90 de zile de la data solicitarii de informatii sau documente, daca acestea nu au fost primite;
l) pentru art. 2 lit. l), dupa:
1 - data prezentarii la sediul organului fiscal a reprezentantului legal al contribuabilului sau a imputernicitului desemnat sa il reprezinte;
2 - implinirea unui termen de 30 de zile de la data prevazuta pentru inceperea inspectiei fiscale;
m) pentru art. 2 lit. m), dupa data la care hotararea judecatoreasca a ramas definitiva si irevocabila;
n) pentru art. 2 lit. n), dupa data la care hotararea judecatoreasca a ramas definitiva si irevocabila;
o) pentru art. 2 lit. o), dupa data primirii proceselor-verbale intocmite la ceilalti membri ai grupului fiscal unic.
Art. 6. (1) Informatiile, documentele sau alte inscrisuri primite dupa termenele-limita prevazute la art. 5 lit. a) pct. 3, lit. g) pct. 2 sau lit. k) pct. 3, dar inainte de data emiterii actului administrativ fiscal, reprezinta alte mijloace de proba pe care organele de inspectie fiscala le vor utiliza in fundamentarea constatarilor.
(2) in cazul inspectiei fiscale reluate in conditiile prevazute la art. 5 lit. a) pct. 3, lit. g) pct. 2 sau lit. k) pct. 3, organul de inspectie fiscala este indreptatit sa aprecieze relevanta starilor de fapt fiscale, fundamentate pe constatarile care au stat la baza solicitarilor respective, daca informatiile, documentele sau inscrisurile nu sunt primite pana la data finalizarii acesteia.
(3) Informatiile, documentele sau alte inscrisuri primite dupa data emiterii actului administrativ fiscal, in conditiile in care acestea contin date suplimentare necunoscute organelor de inspectie fiscala, la data efectuarii verificarilor si care pot influenta rezultatele inspectiei fiscale, pot sta la baza emiterii deciziei conducatorului inspectiei fiscale de reverificare a perioadei in cauza, in conditiile legii.
Art. 7. In cazul in care, dupa suspendarea unei actiuni de inspectie fiscala, au fost identificate circuite de fraudare a bugetului general consolidat sau au fost constatate fapte care pot intruni elementele constitutive ale unei infractiuni de evaziune fiscala, prin exceptie de la prevederile art. 5 lit. a) pct. 3, lit. g) pct. 2 sau lit. k) pct. 3, inspectia fiscala se va relua numai dupa primirea informatiilor, documentelor sau a altor inscrisuri solicitate, iar organul fiscal solicitant va fi informat, de indata, pentru a nu finaliza inspectia fiscala.
Art. 8. (1) in oricare din situatiile prevazute de art. 5, reluarea inspectiei fiscale se va face pe baza referatului intocmit de echipa de inspectie fiscala, care va contine propuneri privind indeplinirea conditiei de reluare a inspectiei fiscale si tratamentul fiscal aplicabil situatiei care a stat la baza suspendarii. Referatul va fi supus avizarii sefului de serviciu coordonator si aprobarii conducatorului inspectiei fiscale competent.
(2) Data reluarii inspectiei fiscale va fi comunicata in scris contribuabilului.
Art. 9. (1) Actiunile de inspectie fiscala suspendate in baza prevederilor art. 2 din Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 14/2010 privind conditiile si modalitatile de suspendare a inspectiei fiscale se vor relua in conditiile prevazute la art. 5 si 7.
(2) Pentru actiunile de inspectie fiscala de la alin. (1), termenele prevazute de art. 5 lit. a) pct. 3, lit. g) pct. 2 sau lit. k) pct. 3 incep sa curga de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin.
Art. 10. Directia generala coordonare inspectie fiscala si Directia generala de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru aplicarea si ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 11. La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 14/2010 privind conditiile si modalitatile de suspendare a inspectiei fiscale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 40 din 19 ianuarie 2010.
Art. 12. Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Serban Pop
Bucuresti, 22 aprilie 2013.
Nr. 467.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Cine depune formulare in mai 2013? Vezi lista completa a declaratiilorModificari formulare: Declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursaDeclaratia 307. Ce categorii de contribuabili depun acest formular?Achizitie intracomunitara de bunuri. Cursul valutar si data inregistrarii in contabilitateDeclaratia informativa 392. Cum vom completa corect?Ultimele articole
Formularul 094 se depune pana la 27 ianuarie 2014ANAF: In atentia celor care depun formularul 394Formularul 014 a fost modificat. Ce implica notificarea privind modificarea anului fiscal?2014 vine cu o noua taxa: consultantii fiscali certifica pe bani declaratiile anuale de impozit pe profitEsalonare la plata pentru contribuabilul cu risc fiscal mic. Care e procedura?Articole similare
Taxe si impozite MINIME! Solutiile sunt disponibile pe un stick de memorieReminder ANAF! Luni, 22 noiembrie 2021, este termenul de depunere a Formularului 097Declaratii contradictorii si controverse in ce priveste accesarea datelor de catre ANAF la plata cu cardulNoul proces-verbal pe care il folosesc inspectorii pentru controlul veniturilor obtinute de persoanele fiziceORDIN AL ANAF Nr. 76 din 2010Ultimele articole
SAF-T in 2025. Pentru o casa de ajutor reciproc (CAR) se depune D406 din ianuarie 2025?Calendar ANAF: Declaratii fiscale scadente in 25 noiembrie 2024OUG 41/2022 privind E-Transport, modificat prin OUG 129/2024. Tabel comparativ cu schimbarileVenituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiHG 1393/2024. 4 modificari importante aduse impozitului MICROArticole similare
Livrari intracomunitare - operatiuni scutite cu drept de deducere a TVAUn motiv real de amanare a rambursarilor de T.V.A. cu control anticipat: Neconcordantele dintre raportul VIES si declaratia recapitulativa cod 390!Controlul fiscal si controlul tehnic al operatiunilor de exportCafea cu accize, TVA si declaratia 390Cum facem dovada la transport livrare intracomunitaraUltimele articole
Art. 126 din Codul de procedura fiscala, modificat. Durata maxima de efectuare a inspectiei fiscale va fi de 180 de zile pentru anumiti contribuabiliSUSPENDAREA INSPECTIEI FISCALE TVA pentru neconcordante in VIESFormular nou privind masurile impuse de inspectia fiscalaSUSPENDAREA INSPECTIEI FISCALE: Ce modalitati si conditii de aplicare a procedurii exista?Scutiri de TVA. Cum procedam?Articole similare
Aveti pe peretele biroului Carta Inspectiei Fiscale? Este obligatorie!Ordinul 103/2016 privind aprobarea Instructiunilor de aplicare a scutirii de TVA pentru unele operatiuni din noul Cod fiscalAplicarea regimului special, baza de impozitare din decontul de TVA. Cifra de afaceri in perioada fiscalaInregistrarea in scopuri de TVA prin optiune. Stabilirea perioadei fiscaleZoom fiscal: Determinare cifra de afaceri la iesirea din sistemul TVA la incasareUltimele articole
ANAF a efectuat 4.200 actiuni de control fiscal si 1.700 controale antifrauda in iunie 2024Actiunile de control ale ANAF, in aprilie 2024, au diminuat pierderea fiscala cu 430 milioane lei Din 5 noiembrie 2023, pentru anumite contraventii, NU se mai aplica avertismentul ca sanctiune conform Legii prevenirii nr. 270/2017Controale ANAF in 2023: A fost aprobata procedura de prezentare a legitimatiei de inspectie fiscala si a ordinului de serviciuControale antifrauda cu implicatii de 2,6 miliarde de lei in luna iunie 2023Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"