Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
ORDIN nr. 96 din 19 ianuarie 2009 pentru modificarea Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 3.756/2008 privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale ...
ORDIN nr. 96 din 19 ianuarie 2009
pentru modificarea Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 3.756/2008 privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor de stat de tip benchmark, aferente lunii ianuarie 2009
Emitent:MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 38 din 21 ianuarie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza dealerii primari, care pot depune oferte atat in cont propriu, cat si in contul clientilor persoane fizice si juridice in vederea achizitionarii certificatelor de trezorerie.
Important!
In vederea finantarii si refinantarii datoriei publice in luna ianuarie 2009, Ministerul Finantelor Publice anunta lansarea de emisiuni de certificate de trezorerie cu discont, astfel:
Cod ISIN
Data licitatiei
Data emisiunii Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024 Dosarul Permanent al Clientului Model Editabil si Recomandari
Data scadentei
Nr. de zile
Valoarea emisiunii lei
RO0909CTN0W2
5.01.2009
7.01.2009
6.02.2009
30
1.000.000.000
RO0909CTN0T8
14.01.2009
16.01.2009
17.04.2009
91
2.000.000.000
RO0909CTN0U6
19.01.2009
21.01.2009
20.02.2009
30
1.000.000.000
RO0909CTN027
22.01.2009
26.01.2009
27.04.2009
91
1.500.000.000
RO0909CTN019
28.01.2009
30.01.2009
31.07.2009
100
500.000.000
Valoarea nominala totala a certificatelor de trezorerie cu discont si a obligatiunilor de stat de tip benchmark, in suma de 4.000 milioane lei, anuntata conform prevederilor art. 1 din Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3.756/2008 privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor de stat de tip benchmark, aferente lunii ianuarie 2009, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 896 din 30 decembrie 2008, se majoreaza cu suma de 2.500 milioane lei.
DECIZIE nr. 82 din 15 ianuarie 2009
Emitent: CURTEA CONSTITUTIONALA
Pe cine vizeaza?
Important! De asemenea, considera ca este incalcat si art. 20 din Constitutie prin raportare la dispozitiile art. 1 din Primul Protocol aditional la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, care se refera la dreptul de proprietate, si in raport cu prevederile art. 6 pct. 1 din Pactul international cu privire la drepturile economice, sociale si culturale, care recunoaste si garanteaza dreptul la munca. Analizand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca, potrivit sustinerilor Avocatului Poporului, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 230/2008 contravine dispozitiilor constitutionale sub mai multe aspecte. Unele dintre aceste aspecte pun in discutie constitutionalitatea extrinseca a actului normativ, in timp ce altele se refera la continutul reglementarii in sine. Astfel, autorul exceptiei sustine ca acest act normativ afecteaza drepturi fundamentale, precum dreptul la munca si dreptul la pensie, contravenind astfel art. 115 alin. (6) din Constitutie, care stabileste domeniile in care ordonantele de urgenta nu pot reglementa. De asemenea, intre motivele invocate in sustinerea exceptiei se regasesc si cele referitoare la incalcarea dreptului de proprietate, nerespectarea obligatiei statului de a crea conditiile necesare pentru cresterea calitatii vietii, actiunea retroactiva a prevederilor ordonantei prin desfiintarea unor drepturi castigate si nerespectarea suprematiei Constitutiei. Curtea urmeaza sa analizeze mai intai daca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 230/2008 respecta conditiile de constitutionalitate extrinseca puse in discutie de Avocatul Poporului, respectiv daca afecteaza drepturi fundamentale, contravenind, in consecinta, art. 115 alin. (6) din Constitutie. Din aceasta perspectiva, Curtea constata ca prin dispozitiile cuprinse in ordonanta se interzice cumulul pensiei cu veniturile realizate dintr-o activitate profesionala desfasurata in cadrul autoritatilor si institutiilor publice si, corelativ, se impune obligatia persoanelor aflate in situatia mentionata de a opta pentru pensie ori pentru veniturile realizate din activitatea profesionala, altfel spus, de a renunta la pensie continuandu-si activitatea profesionala sau de a inceta activitatea profesionala aducatoare de venituri si de a-si conserva pensia. Curtea Constitutionala admite exceptia de neconstitutionalitate ridicata direct de Avocatul Poporului si constata ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 230/2008 pentru modificarea unor acte normative in domeniul pensiilor din sistemul public, pensiilor de stat si al celor de serviciu este contrara art. 115 alin. (6) din Constitutie. Definitiva si general obligatorie.
ORDIN nr. 23 din 19 ianuarie 2009
Emitent: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
Pe cine vizeaza?
Important!
REGULAMENT nr. 2 din 20 ianuarie 2009
Emitent: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
Pe cine vizeaza?
Important! a) modalitatea de organizare a activitatii de acordare si derulare a creditelor destinate persoanelor fizice si, dupa caz, conditiile de garantare pentru fiecare tip de credit, inclusiv limita maxima admisa pentru valoarea finantarii in raport cu valoarea imobilului ipotecat; b) categoriile de clienti eligibili pentru finantare; c) procedura de clasificare a clientelei-tinta pe categorii de risc de nerambursare, fundamentat pe profilul general de risc al imprumutatorului; d) categoriile de venituri considerate eligibile de catre imprumutator, diferentiat pe categorii de clientela, precum si coeficientii de ajustare aferenti in functie de gradul de certitudine si de caracterul de permanenta ale acestora; e) categoriile de cheltuieli care se deduc din veniturile eligibile in scopul determinarii gradului total de indatorare, incluzand cel putin cheltuielile de subzistenta si angajamentele de plata altele decat cele de natura creditului; f) nivelurile maxime admise pentru gradul total de indatorare, inclusiv fundamentarea acestora, diferentiate pe categoriile de clientela, pe destinatia creditului (de exemplu, credit de consum, credit ipotecar), pe tipul creditului (defalcat in functie de moneda de exprimare sau, dupa caz, de indexare, de tipul dobanzii, respectiv fixa sau variabila, de termenul de acordare a creditului si de comportamentul clientului in legatura cu onorarea serviciului datoriei determinat de calitatea garantiei), iar in cazul creditelor care nu sunt garantate cu ipoteci asupra proprietatilor imobiliare locative sau a terenurilor intravilane, nivelurile maxime admise pentru gradul total de indatorare sunt stabilite inclusiv prin luarea in considerare a riscului valutar, riscului de rata a dobanzii, precum si a posibilitatii de majorare a costului creditului provenind din comisioane si alte cheltuieli privind administrarea creditului prevazute in contract;
=======================================
=======================================
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 230/2008 pentru modificarea unor acte normative in domeniul pensiilor din sistemul public, pensiilor de stat si al celor de serviciu
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 33 din 16 ianuarie 2009 \
Actul prezinta interes general pentru toate persoanele care erau afectate de dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 230/2008, prin care se interzicea cumulul pensiei cu salariul obtinut intr-o institutie sau autoritate publica.
Avocatul Poporului sustine ca acest act normativ incalca urmatoarele prevederi constitutionale: art. 1 alin. (5) care consacra suprematia Constitutiei si instituie obligatia respectarii sale, art. 41 alin. (1) referitor la dreptul la munca, art. 44 privind dreptul de proprietate privata, art. 47 alin. (2) teza intai referitor la dreptul la pensie si art. 135 alin. (2) lit. f) care instituie obligatia statului de a crea conditiile necesare pentru cresterea calitatii vietii.
Decizia se comunica celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului.
Pronuntata in sedinta publica din data de 15 ianuarie 2009.
=======================================
pentru stabilirea valorii sumei lunare indexate care se acorda sub forma de tichete de cresa pentru semestrul I 2009
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 39 din 21 ianuarie 2009
Actul intereseaza societatile comerciale, regiile autonome, societatile si companiile nationale, institutiile din sectorul bugetar, unitatile cooperatiste, celelalte persoane juridice, precum si persoanele fizice care incadreaza personal pe baza de contract individual de munca pot utiliza bilete de valoare sub forma tichetelor cadou si a tichetelor de cresa.
Pentru semestrul I 2009, incepand cu luna februarie, valoarea sumei lunare indexate care se acorda sub forma de tichete de cresa, stabilita potrivit prevederilor pct. 6.1 si pct. 6.3 din Normele metodologice de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor cadou si a tichetelor de cresa, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.317/2006, este de 350 lei.
=======================================
pentru modificarea Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 3/2007 privind limitarea riscului de credit la creditele destinate persoanelor fizice
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 40 din 22 ianuarie 2009
Actul intereseaza institutiile de credit persoane juridice romane si sucursalelor institutiilor de credit din state terte care functioneaza pe teritoriul Romaniei, institutiilor financiare nebancare persoane juridice romane si sucursalelor institutiilor financiare nebancare straine, inscrise in Registrul special, entitati supuse supravegherii Bancii Nationale a Romaniei, si reglementeaza conditiile minime de acordare si derulare a creditelor destinate persoanelor fizice.
Imprumutatorii stabilesc in cadrul reglementarilor interne, in concordanta cu profilul si strategia lor de risc, cel putin urmatoarele:
Valoarea nominala totala a certificatelor de trezorerie cu discont si a obligatiunilor de stat de tip benchmark, in suma de 4.000 milioane lei, anuntata conform prevederilor art. 1 din Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3.756/2008 privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor de stat de tip benchmark, aferente lunii ianuarie 2009, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 896 din 30 decembrie 2008, se majoreaza cu suma de 2.500 milioane lei.
=======================================
=======================================
DECIZIE nr. 82 din 15 ianuarie 2009
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 230/2008 pentru modificarea unor acte normative in domeniul pensiilor din sistemul public, pensiilor de stat si al celor de serviciu
Emitent: CURTEA CONSTITUTIONALA
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 33 din 16 ianuarie 2009 \
Pe cine vizeaza?
Actul prezinta interes general pentru toate persoanele care erau afectate de dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 230/2008, prin care se interzicea cumulul pensiei cu salariul obtinut intr-o institutie sau autoritate publica.
Important!
Avocatul Poporului sustine ca acest act normativ incalca urmatoarele prevederi constitutionale: art. 1 alin. (5) care consacra suprematia Constitutiei si instituie obligatia respectarii sale, art. 41 alin. (1) referitor la dreptul la munca, art. 44 privind dreptul de proprietate privata, art. 47 alin. (2) teza intai referitor la dreptul la pensie si art. 135 alin. (2) lit. f) care instituie obligatia statului de a crea conditiile necesare pentru cresterea calitatii vietii.
De asemenea, considera ca este incalcat si art. 20 din Constitutie prin raportare la dispozitiile art. 1 din Primul Protocol aditional la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, care se refera la dreptul de proprietate, si in raport cu prevederile art. 6 pct. 1 din Pactul international cu privire la drepturile economice, sociale si culturale, care recunoaste si garanteaza dreptul la munca.
Analizand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca, potrivit sustinerilor Avocatului Poporului, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 230/2008 contravine dispozitiilor constitutionale sub mai multe aspecte. Unele dintre aceste aspecte pun in discutie constitutionalitatea extrinseca a actului normativ, in timp ce altele se refera la continutul reglementarii in sine.
Astfel, autorul exceptiei sustine ca acest act normativ afecteaza drepturi fundamentale, precum dreptul la munca si dreptul la pensie, contravenind astfel art. 115 alin. (6) din Constitutie, care stabileste domeniile in care ordonantele de urgenta nu pot reglementa. De asemenea, intre motivele invocate in sustinerea exceptiei se regasesc si cele referitoare la incalcarea dreptului de proprietate, nerespectarea obligatiei statului de a crea conditiile necesare pentru cresterea calitatii vietii, actiunea retroactiva a prevederilor ordonantei prin desfiintarea unor drepturi castigate si nerespectarea suprematiei Constitutiei.
Curtea urmeaza sa analizeze mai intai daca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 230/2008 respecta conditiile de constitutionalitate extrinseca puse in discutie de Avocatul Poporului, respectiv daca afecteaza drepturi fundamentale, contravenind, in consecinta, art. 115 alin. (6) din Constitutie.
Din aceasta perspectiva, Curtea constata ca prin dispozitiile cuprinse in ordonanta se interzice cumulul pensiei cu veniturile realizate dintr-o activitate profesionala desfasurata in cadrul autoritatilor si institutiilor publice si, corelativ, se impune obligatia persoanelor aflate in situatia mentionata de a opta pentru pensie ori pentru veniturile realizate din activitatea profesionala, altfel spus, de a renunta la pensie continuandu-si activitatea profesionala sau de a inceta activitatea profesionala aducatoare de venituri si de a-si conserva pensia.
Curtea Constitutionala admite exceptia de neconstitutionalitate ridicata direct de Avocatul Poporului si constata ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 230/2008 pentru modificarea unor acte normative in domeniul pensiilor din sistemul public, pensiilor de stat si al celor de serviciu este contrara art. 115 alin. (6) din Constitutie.
Definitiva si general obligatorie.
Decizia se comunica celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului.
Pronuntata in sedinta publica din data de 15 ianuarie 2009.
=======================================
ORDIN nr. 23 din 19 ianuarie 2009
pentru stabilirea valorii sumei lunare indexate care se acorda sub forma de tichete de cresa pentru semestrul I 2009
Emitent: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 39 din 21 ianuarie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza societatile comerciale, regiile autonome, societatile si companiile nationale, institutiile din sectorul bugetar, unitatile cooperatiste, celelalte persoane juridice, precum si persoanele fizice care incadreaza personal pe baza de contract individual de munca pot utiliza bilete de valoare sub forma tichetelor cadou si a tichetelor de cresa.
Important!
Pentru semestrul I 2009, incepand cu luna februarie, valoarea sumei lunare indexate care se acorda sub forma de tichete de cresa, stabilita potrivit prevederilor pct. 6.1 si pct. 6.3 din Normele metodologice de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor cadou si a tichetelor de cresa, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.317/2006, este de 350 lei.
=======================================
REGULAMENT nr. 2 din 20 ianuarie 2009
pentru modificarea Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 3/2007 privind limitarea riscului de credit la creditele destinate persoanelor fizice
Emitent: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 40 din 22 ianuarie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza institutiile de credit persoane juridice romane si sucursalelor institutiilor de credit din state terte care functioneaza pe teritoriul Romaniei, institutiilor financiare nebancare persoane juridice romane si sucursalelor institutiilor financiare nebancare straine, inscrise in Registrul special, entitati supuse supravegherii Bancii Nationale a Romaniei, si reglementeaza conditiile minime de acordare si derulare a creditelor destinate persoanelor fizice.
Important!
Imprumutatorii stabilesc in cadrul reglementarilor interne, in concordanta cu profilul si strategia lor de risc, cel putin urmatoarele:
a) modalitatea de organizare a activitatii de acordare si derulare a creditelor destinate persoanelor fizice si, dupa caz, conditiile de garantare pentru fiecare tip de credit, inclusiv limita maxima admisa pentru valoarea finantarii in raport cu valoarea imobilului ipotecat;
b) categoriile de clienti eligibili pentru finantare;
c) procedura de clasificare a clientelei-tinta pe categorii de risc de nerambursare, fundamentat pe profilul general de risc al imprumutatorului;
d) categoriile de venituri considerate eligibile de catre imprumutator, diferentiat pe categorii de clientela, precum si coeficientii de ajustare aferenti in functie de gradul de certitudine si de caracterul de permanenta ale acestora;
e) categoriile de cheltuieli care se deduc din veniturile eligibile in scopul determinarii gradului total de indatorare, incluzand cel putin cheltuielile de subzistenta si angajamentele de plata altele decat cele de natura creditului;
f) nivelurile maxime admise pentru gradul total de indatorare, inclusiv fundamentarea acestora, diferentiate pe categoriile de clientela, pe destinatia creditului (de exemplu, credit de consum, credit ipotecar), pe tipul creditului (defalcat in functie de moneda de exprimare sau, dupa caz, de indexare, de tipul dobanzii, respectiv fixa sau variabila, de termenul de acordare a creditului si de comportamentul clientului in legatura cu onorarea serviciului datoriei determinat de calitatea garantiei), iar in cazul creditelor care nu sunt garantate cu ipoteci asupra proprietatilor imobiliare locative sau a terenurilor intravilane, nivelurile maxime admise pentru gradul total de indatorare sunt stabilite inclusiv prin luarea in considerare a riscului valutar, riscului de rata a dobanzii, precum si a posibilitatii de majorare a costului creditului provenind din comisioane si alte cheltuieli privind administrarea creditului prevazute in contract;
Valoarea nominala totala a certificatelor de trezorerie cu discont si a obligatiunilor de stat de tip benchmark, in suma de 4.000 milioane lei, anuntata conform prevederilor art. 1 din Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3.756/2008 privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor de stat de tip benchmark, aferente lunii ianuarie 2009, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 896 din 30 decembrie 2008, se majoreaza cu suma de 2.500 milioane lei.
=======================================
=======================================
DECIZIE nr. 82 din 15 ianuarie 2009
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 230/2008 pentru modificarea unor acte normative in domeniul pensiilor din sistemul public, pensiilor de stat si al celor de serviciu
Emitent: CURTEA CONSTITUTIONALA
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 33 din 16 ianuarie 2009 \
Pe cine vizeaza?
Actul prezinta interes general pentru toate persoanele care erau afectate de dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 230/2008, prin care se interzicea cumulul pensiei cu salariul obtinut intr-o institutie sau autoritate publica.
Important!
Avocatul Poporului sustine ca acest act normativ incalca urmatoarele prevederi constitutionale: art. 1 alin. (5) care consacra suprematia Constitutiei si instituie obligatia respectarii sale, art. 41 alin. (1) referitor la dreptul la munca, art. 44 privind dreptul de proprietate privata, art. 47 alin. (2) teza intai referitor la dreptul la pensie si art. 135 alin. (2) lit. f) care instituie obligatia statului de a crea conditiile necesare pentru cresterea calitatii vietii.
De asemenea, considera ca este incalcat si art. 20 din Constitutie prin raportare la dispozitiile art. 1 din Primul Protocol aditional la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, care se refera la dreptul de proprietate, si in raport cu prevederile art. 6 pct. 1 din Pactul international cu privire la drepturile economice, sociale si culturale, care recunoaste si garanteaza dreptul la munca.
Analizand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca, potrivit sustinerilor Avocatului Poporului, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 230/2008 contravine dispozitiilor constitutionale sub mai multe aspecte. Unele dintre aceste aspecte pun in discutie constitutionalitatea extrinseca a actului normativ, in timp ce altele se refera la continutul reglementarii in sine.
Astfel, autorul exceptiei sustine ca acest act normativ afecteaza drepturi fundamentale, precum dreptul la munca si dreptul la pensie, contravenind astfel art. 115 alin. (6) din Constitutie, care stabileste domeniile in care ordonantele de urgenta nu pot reglementa. De asemenea, intre motivele invocate in sustinerea exceptiei se regasesc si cele referitoare la incalcarea dreptului de proprietate, nerespectarea obligatiei statului de a crea conditiile necesare pentru cresterea calitatii vietii, actiunea retroactiva a prevederilor ordonantei prin desfiintarea unor drepturi castigate si nerespectarea suprematiei Constitutiei.
Curtea urmeaza sa analizeze mai intai daca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 230/2008 respecta conditiile de constitutionalitate extrinseca puse in discutie de Avocatul Poporului, respectiv daca afecteaza drepturi fundamentale, contravenind, in consecinta, art. 115 alin. (6) din Constitutie.
Din aceasta perspectiva, Curtea constata ca prin dispozitiile cuprinse in ordonanta se interzice cumulul pensiei cu veniturile realizate dintr-o activitate profesionala desfasurata in cadrul autoritatilor si institutiilor publice si, corelativ, se impune obligatia persoanelor aflate in situatia mentionata de a opta pentru pensie ori pentru veniturile realizate din activitatea profesionala, altfel spus, de a renunta la pensie continuandu-si activitatea profesionala sau de a inceta activitatea profesionala aducatoare de venituri si de a-si conserva pensia.
Curtea Constitutionala admite exceptia de neconstitutionalitate ridicata direct de Avocatul Poporului si constata ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 230/2008 pentru modificarea unor acte normative in domeniul pensiilor din sistemul public, pensiilor de stat si al celor de serviciu este contrara art. 115 alin. (6) din Constitutie.
Definitiva si general obligatorie.
Decizia se comunica celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului.
Pronuntata in sedinta publica din data de 15 ianuarie 2009.
=======================================
ORDIN nr. 23 din 19 ianuarie 2009
pentru stabilirea valorii sumei lunare indexate care se acorda sub forma de tichete de cresa pentru semestrul I 2009
Emitent: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 39 din 21 ianuarie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza societatile comerciale, regiile autonome, societatile si companiile nationale, institutiile din sectorul bugetar, unitatile cooperatiste, celelalte persoane juridice, precum si persoanele fizice care incadreaza personal pe baza de contract individual de munca pot utiliza bilete de valoare sub forma tichetelor cadou si a tichetelor de cresa.
Important!
Pentru semestrul I 2009, incepand cu luna februarie, valoarea sumei lunare indexate care se acorda sub forma de tichete de cresa, stabilita potrivit prevederilor pct. 6.1 si pct. 6.3 din Normele metodologice de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor cadou si a tichetelor de cresa, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.317/2006, este de 350 lei.
=======================================
REGULAMENT nr. 2 din 20 ianuarie 2009
pentru modificarea Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 3/2007 privind limitarea riscului de credit la creditele destinate persoanelor fizice
Emitent: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 40 din 22 ianuarie 2009
Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza institutiile de credit persoane juridice romane si sucursalelor institutiilor de credit din state terte care functioneaza pe teritoriul Romaniei, institutiilor financiare nebancare persoane juridice romane si sucursalelor institutiilor financiare nebancare straine, inscrise in Registrul special, entitati supuse supravegherii Bancii Nationale a Romaniei, si reglementeaza conditiile minime de acordare si derulare a creditelor destinate persoanelor fizice.
Important!
Imprumutatorii stabilesc in cadrul reglementarilor interne, in concordanta cu profilul si strategia lor de risc, cel putin urmatoarele:
a) modalitatea de organizare a activitatii de acordare si derulare a creditelor destinate persoanelor fizice si, dupa caz, conditiile de garantare pentru fiecare tip de credit, inclusiv limita maxima admisa pentru valoarea finantarii in raport cu valoarea imobilului ipotecat;
b) categoriile de clienti eligibili pentru finantare;
c) procedura de clasificare a clientelei-tinta pe categorii de risc de nerambursare, fundamentat pe profilul general de risc al imprumutatorului;
d) categoriile de venituri considerate eligibile de catre imprumutator, diferentiat pe categorii de clientela, precum si coeficientii de ajustare aferenti in functie de gradul de certitudine si de caracterul de permanenta ale acestora;
e) categoriile de cheltuieli care se deduc din veniturile eligibile in scopul determinarii gradului total de indatorare, incluzand cel putin cheltuielile de subzistenta si angajamentele de plata altele decat cele de natura creditului;
f) nivelurile maxime admise pentru gradul total de indatorare, inclusiv fundamentarea acestora, diferentiate pe categoriile de clientela, pe destinatia creditului (de exemplu, credit de consum, credit ipotecar), pe tipul creditului (defalcat in functie de moneda de exprimare sau, dupa caz, de indexare, de tipul dobanzii, respectiv fixa sau variabila, de termenul de acordare a creditului si de comportamentul clientului in legatura cu onorarea serviciului datoriei determinat de calitatea garantiei), iar in cazul creditelor care nu sunt garantate cu ipoteci asupra proprietatilor imobiliare locative sau a terenurilor intravilane, nivelurile maxime admise pentru gradul total de indatorare sunt stabilite inclusiv prin luarea in considerare a riscului valutar, riscului de rata a dobanzii, precum si a posibilitatii de majorare a costului creditului provenind din comisioane si alte cheltuieli privind administrarea creditului prevazute in contract;
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Confederatie patronala: Legislatia fiscala este din ce in ce mai greu de inteles si aplicat, incurajeaza evaziuneaCele mai importante 13 subiecte fiscal-contabile ale perioadei actuale!Info ANAF: Precizari suplimentare referitoare la modificarile aduse de OPANAF 2546/2016MFP clarifica conditiile de aplicare a scutirii de TVA pentru anumite operatiuniNoutati LEGISLATIE FISCALA 30 iunie - 04 iulie 2008 - Monitorul OficialUltimele articole
Evitati amenzi de pana la 4.000 lei! 36 de proceduri contabile de actualitate va salveaza la orice control ANAFCum poate fi REFUZATA in mod legal primirea unei facturi?Ce taxe trebuie sa platesti in Romania daca ai o afacere. Lista COMPLETANoutati fiscale! Au fost reglementate anumite aspecte privind rezidenta in Romania a persoanelor juridice straineMonitorul Contabil: au aparut ultimele modificari contabileArticole similare
NOUTATI LEGISLATIVE din perioada 12 - 18 iunie 2015. Schimbari in domeniul fiscalNoutati legislatie Fiscala 08-12 decembrie 2008 - Monitorul OficialNOUTATI LEGISLATIVE cu incidenta fiscala in perioada 29 mai-4 iunie 2017Noutati Legislatie Fiscala 13-17 aprilie 2009 - Monitorul OficialNOUTATI LEGISLATIVE cu incidenta fiscala in perioada 31 iulie - 6 august 2017Ultimele articole
NOUTATI LEGISLATIVE referitoare la casele de marcat, conform OUG 69/2024ANAF ofera contribuabililor 4 tipuri de servicii electroniceScutirea de taxa pe valoarea adaugata. Cand se aplica si reguli generale de aplicareDocumentele necesare pentru justificarea scutirii de TVA la exporturiLegea 114/2023. NOUTATI LEGISLATIVE aprobate in cazul acordarii alocatiei pentru copiiArticole similare
Oficial de la ANAF: Recrutarile pentru specialistii Directiei de management al riscului se vor face internNOU in Legea 129/2019: Declaratia care trebuie depusa de persoanele juridice. Nerespectarea obligatiei, sanctionata cu pana la 10.000 de leiAlerta FISCALITATE 29 septembrie - 03 octombrie 2008Se cauta scenaristi pentru un final fericitEste OFICIAL: Alocatiile copiilor au fost majorate de GuvernUltimele articole
D216 in 2024: Au fost publicate instructiunile de completare prin Ordinul 3738/2024Joi, 25 aprilie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscaleBuletin ANAF. 3 noutati fiscale publicate in Monitor la final de martie 2024ANAF a transmis contribuabililor informari cu privire la raportarea facturilor in E-FacturaImpozitul auto: cum se calculeaza si unde il platestiArticole similare
Calculul obligatiilor fiscale in cazul indemnizatiilor acordate pe perioada starii de urgenta. OUG 53/2020ANAF transmite mesaje care contrazic prevederile OUG 35/2019 privind depunerea Declaratie Unice si pe format hartieTitlul I Capitolul ILegea nr.117/2015: Aprobarea OG 12/2014 pentru modificarea Legii 11/1991 privind combaterea concurentei neloialeLegea nr. 172/2019: Se modifica Legea 227/2015 privind Codul fiscalUltimele articole
D300 in 2024: Prin Ordinul 888/2024 a fost introdus noul model al formularului 3003 masuri fiscale importante, in vigoare de la 1 iulie 2024Buletin ANAF. 5 noutati fiscale publicate in Monitor in luna mai 2024Salariu MAJORAT pentru angajatii din mai multe sectoare de activitate bugetara, anunta Ministerul MunciiBuletin informativ ANAF. 5 noutati fiscale publicate in Monitor intre 13-17 mai 2025Articole similare
Societate neinregistrata in scopuri de TVA. Achizitii si livrari intracomunitare. Obligatii TVASplit TVA. Cum procedam cu tichetele de masa?Livrarea de proteze. Cum arata cota redusa de TVA!Codul fiscal 2011 - Titlul IParadoxul TVA: primii care contribuie sunt ultimii care primescUltimele articole
Operatiuni scutite de TVA, reglementate de art. 294 din Legea 227/2015Cum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariMarti, 30 iulie 2024, termen limita pentru depunerea Formularului 394E-Factura: Ce amenzi se aplica pentru facturile care NU sunt trimise in 5 zile de la emitere in sistemANAF a efectuat 4.200 actiuni de control fiscal si 1.700 controale antifrauda in iunie 2024![Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz](https://media.rs.ro/filemanagerraport/Info TVA/FAB0724b240722141113.png)
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"