Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Este indreptatit la contestatie numai cel care considera ca a fost lezat in drepturile sale printr-un act administrativ fiscal (termen prin care se intelege nesolutionarea in termenul legal a unei cereri a contribuabilului pentru emiterea unui act administrativ fiscal);
In ce priveste deciziile referitoare la bazele de impozitare, legea arata ca acestea (bazele de impozitare) se stabilesc separat, prin decizie, in urmatoarele situatii:
a) cand venitul supus impozitului este realizat de mai multe persoane. Decizia cuprinde si repartizarea venitului impozabil pe fiecare persoana care a participat la realizarea venitului;
b) cand sursa venitului care este supus impozitului se afla pe raza altui organ fiscal decat cel competent teritorial. in acest caz, competenta de a stabili baza de impozitare o detine organul fiscal pe raza caruia se afla sursa venitului.
Atentie!
E vorba de cel care se considera lezat. Daca este sau nu lezat cu adevarat, aceasta o va stabili organul la care se depune contestatia sau instanta de judecata.
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Manual de politici contabile - Stick USB
Precizarea pe care o aduce legea
Organul de solutionare competent poate introduce, din oficiu sau la cerere, in solutionarea contestatiei, dupa caz, alte persoane ale caror interese juridice de natura fiscala sunt afectate in urma emiterii deciziei de solutionare a contestatiei. inainte de introducerea altor persoane, contestatorul va fi ascultat conform prevederilor Codului de Procedura fiscala.
Atentie!
Persoanele care participa la realizarea venitului si nu au inaintat contestatie vor fi introduse din oficiu.Persoanei introduse in procedura de contestatie i se vor comunica toate cererile si declaratiile celorlalte parti. Aceasta persoana are drepturile si obligatiile partilor rezultate din raportul de drept fiscal ce formeaza obiectul contestatiei si are dreptul sa inainteze propriile sale cereri.
Ca sa „traducem”: in procedura de solutionare a contestatiilor interventia altor persoane poate fi voluntara sau fortata.
a) Interventia voluntara este forma de participare la cerere, in solutionarea contestatiilor, a tertilor ale caror interese juridice de natura fiscala sunt afectate in urma emiterii deciziei.
Interventia voluntara se face la cererea unei terte persoane care urmareste realizarea unui interes propriu. Cererea de interventie se poate depune la organul competent de solutionare pana la emiterea deciziei de solutionare a contestatiei.
Organul de solutionare competent se va pronunta asupra admisibilitatii cererii, urmand a fi instiintat intervenientul printr-o adresa.
Atunci cand interventia urmareste realizarea sau conservarea unor interese de natura juridica fiscala proprii, aceasta are caracter principal.
Atunci cand interventia este facuta pentru apararea dreptului uneia dintre parti, aceasta are caracter accesoriu.
Precizare
Atat in cazul interventiei cu caracter principal, cat si in cazul interventiei cu caracter accesoriu, cererea de interventie trebuie sa indeplineasca cerintele prevazute pentru forma si continutul contestatiei, iar asupra cererii de interventie principala organele competente de solutionare se vor pronunta prin decizie.
b) Interventia fortata este forma de participare a tertilor in solutionarea contestatiilor, care sunt introdusi:
b.1.) fie de catre organele de solutionare din oficiu (aceasta se realizeaza printr-o adresa a organului de solutionare care instrumenteaza cauza);
b.2.) fie la cererea contestatorului. In cazul in care cererea de interventie fortata este formulata de contestator, acesta din urma trebuie sa o motiveze in fapt si in drept.
Interventia fortata la solicitarea contestatorului se poate depune la organul competent de solutionare pana la emiterea deciziei de solutionare a contestatiei, iar organul de solutionare competent se va pronunta asupra admisibilitatii cererii, urmand a fi instiintat contestatorul printr o adresa.
Sub aspectul termenului, retinem ca interventia fortata la solicitarea contestatorului se poate depune la organul competent de solutionare pana la emiterea deciziei de solutionare a contestatiei.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Achizitie intracomunitara de bunuri. Cum aplicam taxarea inversa?Reglementari noi si vechi cu iz de TVA privind aparatele de marcat electronice fiscaleModalitate de calcul a impozitului pe veniturile din arendaRegim fiscal TVA in Romania pentru achizitiile intracomunitare de bunuriDeducerea si colectarea TVA-ul aferent costurilor refacturate de Asociatia de proprietariUltimele articole
Este obligatorie aplicarea E-Factura sau este optionala?Cum se face inregistrarea facturilor simplificate in jurnalul de cumparariD216 in 2024: Au fost publicate instructiunile de completare prin Ordinul 3738/2024E-Factura. Ce trebuie sa contina un bon fiscal echivalent unei facturi simplificateFinantele introduc obligatoriu, de la 1 ianuarie 2025, facturarea electronica pentru relatia B2CAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Plafoane TVA valabile 2024. Noile limite + Studii de caz"