Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Finalul lunii ianuarie cuprinde termene scadente pentru depunerea unor formulare al caror scop este stabilirea sau declararea perioadelor fiscale sau regimurilor de impozitare care vor fi utilizate de contribuabili pentru declarararea si plata impozitelor, taxelor si/sau contributiilor, in anul in curs.
Pentru stabilirea perioadei fiscale sau a regimului de impozitare a veniturilor/profitului, in functie de criterii precum tipul contribuabilului (persoana fizica/juridica, asociere fara personalitate juridica), cifra de afaceri/veniturile brute ale contribuabilului, numarul de salariati, natura operatiunilor efectuate de acesta, in anul anterior si in cel in curs, sau optiunile acestuia, potrivit legii, contribuabilii se pot afla in una din situatiile in care trebuie sa depuna declaratii de mentiuni, prin care aduc la cunostinta organului fiscal competent diverse modificari ulterioare ale datelor din declaratiile de inregistrare fiscala.
Aceste modificari, potrivit art. 77 din Codul de procedura fiscala, trebuie aduse la cuno9tinta organului fiscal in termen de 30 de zile de la data producerii.
Potrivit art. 68 din actul normativ mentionat, precum si art. 181, alin. (1) pct. 2 din Legea nr. 134 / 2010, privind Codul de procedura civila, termenele, in afara de cazul in care legea dispune altfel, se calculeaza dupa cum urmeaza: cand termenul se socoteste pe zile, nu intra in calcul ziua de la care incepe sa curga termenul, nici ziua cand acesta se implineste.
Astfel, intrucat data de 31 ianuarie 2015 este intr-o zi nelucratoare (sambata) termenul pentru aceste obligatii fiscale declarative se prelungeste pana in prima zi lucratoare urmatoare, luni, 2 februarie 2015. Pana la acest termen se depune:
- IN CEEA CE PRIVESTE IMPOZITUL PE SALARII SI CONTRIBUTIILE SOCIALE AFERENTE:
- declaratie de mentiuni formular 010/070, de catre platitorii de venituri din salarii si asimilate salariilor care, conform art. 58 alin. (2) din Codul fiscal, au obligatia declararii si platii trimestriale a impozitului pe venit si contributiilor sociale cuprinse in D112, dar opteaza pentru declararea si plata lunara a acestor obligatii sau pentru schimbarea perioadei fiscale de la trimestru la luna, de catre platitorii de venituri din salarii si asimilate salariilor care au obligatia declararii si platii lunare a impozitului pe venit si contributiilor sociale cuprinse in D112, intrucat nu mai indeplinesc conditiile prevazute la art. 58 alin. (2) din Codul fiscal pentru declararea si plata trimestriala a acestor obligatii;
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Ghidul practic al contabilitatii Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Declaratia Unica 2024 Impozit pe venit Contributii CAS si CASS
- IN CEEA CE PRIVESTE TAXA PE VALOAREA ADAUGATA:
- declaratie de mentiuni formular 010, de catre persoanele impozabile care, in anul fiscal 2014, au avut obligatii declarative lunare la TVA, dar au realizat in cursul anului 2014 o cifra de afaceri din operatiuni taxabile si/sau scutite cu drept de deducere de pana la 100.000 de euro si care ca nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul 2014, in vederea inregistrarii in vectorul fiscal, pentru anul fiscal 2014, a obligatiei declarative trimestriale a TVA sau de catre persoanele impozabile care, in anul fiscal 2014, au avut obligatii declarative trimestriale la TVA, dar au realizat in cursul anului 2014 o cifra de afacer i din operatiuni taxabile si/sau scutite cu drept de deducere de peste 100.000 de euro inclusiv, in vederea inregistrarii in vectorul fiscal, pentru anul fiscal 2015, a obligatiei declarative lunare a TVA;
- IN CEEA CE PRIVESTE IMPOZITUL PE PROFIT/PE VENITURILE MICROINTREPRINDERILOR:
- formularul 010, de catre persoanele juridice care in anul 2014 au fost platitoare de impozit pe profit si veniturile realizate nu au depasit echivalentul in lei a 65.000 euro si indeplinesc si celelalte conditii prevazute la art. 112^1, pentru schimbarea sistemului de impozitare de la impozit pe profit la impozitul pe veniturile microintreprinderilor sau de catre persoanele juridice care in anul 2014 au fost platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor pentru schimbarea
sistemului de impozitare de la impozitul pe veniturile microintreprinderilor la impozit pe profit, daca fie veniturile realizate au depasit echivalentul in lei a 65.000 euro in cursul lunii decembrie 2014, fie au realizat venituri din consultanta in cursul lunii decembrie 2014;
- depunerea formularului 012 "Notificare privind modificarea sistemului anual/trimestrial de declarare si plata a impozitul ui pe profit", de catre contribuabilii care opteaza pentru declararea si plata impozitului pe profit anual, cu plati anticipate, efectuate trimestrial. Optiunea este obligatorie pentru cel putin 2 ani fiscali consecutivi. Iesirea din sistemul anual de declarare si plata a impozitului pe profit se efectueaza la inceputul anului fiscal pentru care se solicita aplicarea sistemului trimestrial, pana la data de 31 ianuarie inclusiv.
- IN CEEA CE PRIVESTE IMPOZITUL PE VENIT SI CONTRIBUTIILOR SOCIALE OBLIGATORII:
- depunerea formularului 220 "Declaratie privind venitul estimat/norma de venit" de catre:
- persoanele fizice care incepand cu anul fiscal 2015 opteaza pentru determinarea venitului net in sistem real pe baza datelor din contabilitate , care: in anul 2014 au fost impozitate la norma de venit, in anul 2014 au obtinut venituri din inchirieri impozitate pe baza cotei forfetare de cheltuieli sau obtin venituri din drepturi de proprietate intelectuala, impozitate pe baza cotei forfetare de cheltuieli. Optiunea este obligatorie 2 ani fiscali consecutivi si se considera reinnoita pentru o noua perioada de 2 ani daca nu se solicita revenire a la norma de venit/cota forfetara de cheltuieli in cazul veniturilor din inchirieri si din drepturi de proprietate intelectuala. Persoanele fizice care in anul 2014 au fost impozitate la norma de venit si au inregistrat un venit brut mai mare decat echivalentul in lei al sumei de 100.000 euro, incepand cu anul fiscal 2015 sunt obligati pentru determinarea venitului net in sistem real pe baza datelor din contabilitate.
- depunerea formularului 220 "Declaratie privind venitul estimat/norma de venit" de catre contribuabilii care solicita revenirea la impozitarea pe baza normei de venit, la incheierea perioadei de 2 ani consecutivi in care au optat pentru determinarea venitului net in sistem real pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla.
- depunerea formularului 220 "Declaratie privind venitul estimat/norma de venit" de catre persoanele fizice care realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuintele proprietate personala avand o capacitate de cazare cuprinsa intre 1 - 5 camere inclusiv, datorand un impozit pe venitul stabilit ca norma anuala de venit sau de catre persoanele fizice care realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuintele proprietate personala avand o capacitate de cazare cuprinsa intre 1 - 5 camere inclusiv, care opteaza pentru determinarea venitului net in sistem real pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla.
- depunerea formularului 600 "Declaratie privind venitul asigurat la sistemul public de pensii" de catre persoanele fizice autorizate (inclusiv in treprinderile individuale si membrii intreprinderilor familiale), cele care desfasoara profesii libere, persoanele fizice care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala la care impozitul pe venit se determina pe baza datelor din evidenta contabila in partida simpla, in vederea stabilirii obligatiilor de plata privind contributia de asigurari sociale.
Nu au obligatia depunerii formularului 600 contribuabilii al caror venit net realizat in anul 2014 (pentru cei impusi in sistem real)/ valoarea lunara a normelor de venit aferente anului 2015 (pentru cei impusi la norma)/ venitul net estimat in anul 2015 (daca 2015 este anul inceperii activitatii), dupa caz, este sub nivelul minim de 35% din castigul salarial mediu brut prevazut in legea bugetului asigurarilor sociale de stat (35%x2415 lei = 845 lei/luna, respectiv 10.140 lei/an).
De asemenea nu au aceasta obligatie persoanele care sunt salariati / asigurati in sisteme proprii de asigurari sociale neintegrate in sistemul public de pensii / pensionari.
Sursa: Finante Publice Brasov
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Toate contributiile datorate de un PFA in 2016Procedura pentru declararea veniturilor din pensii obtinute din strainatateANAF: Depunerea formularului 200 privind veniturile realizate in Romania pentru 2011Cine depune FORMULARUL 220 in anul 2016?ANAF modifica formularele privind impozitul pe venit, CASS si veniturile din strainatateUltimele articole
Procedura privind stabilirea din oficiu a impozitului anual pe veniturile persoanelor fizice (publicata in M. Of.)Sesiune online ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independenteObligatia declararii veniturilor din cedarea folosintei bunurilor mobile sau imobileRecalcularea platilor anticipate. Ce trebuie sa retinem din noua procedura?Radiere PFA. Cum se inregistreaza mijloacele fixe in aceste conditii?Articole similare
Facturare taxa drum cu TVA din alt stat UE. Cum inregistram si cum declaram in decontul de TVA?Ce scutiri se pot aplica in cazul lucrarilor efectuate pentru bunuri imobilePlata anticipata pentru impozitul pe veniturile din inchirierea in scop turistic. Ultima zi!Plata unor cursuri de specializare. Emitem cu TVA factura catre societatea-mama?Reducerea TVA la 9% pentru hoteluri scade tarifele in acest segmentUltimele articole
Microintreprinderi in 2024. De cand se aplica cotele de 1% sau de 3%Cum a fost modificat impozitul micro prin OUG 115/2023 si ce trebuie sa stie firmelePana pe 21 martie 2024 trebuie depusa D700 pentru trecerea de la impozit micro la impozit pe profitTVA zahar 2024. Studii de caz practiceConditii microintreprinderi 2024. Pentru firmele din HoReCa NU se mai aplica doua dintre facilitati privind incadrarea la acest regim fiscalArticole similare
Ce obligatii fiscale au platitorii de venituri cu regim de retinere la sursa?Calendar declaratii ianuarie 2014: Aici gasiti lista completa a declaratiilor care se depun la Fisc luna aceasta!Calendar ANAF: Ce declaratii importante trebuie depuse pana pe 10 noiembrie 2023Cine are obligatia sa depuna formularele cu termen-limita la 25 februarie?Ce declaratii privind TVA depunem in iulie 2012Ultimele articole
Pana pe 20 martie 2024 trebuie depuse declaratiile pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasareCalendar ANAF: Pana cand se depun declaratiile pentru aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasarePana pe 11 martie 2024 trebuie depusa notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii regimului special pentru agricultoriLuni, 11 martie 2024, termenul pentru depunerea formularelor de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVACalendar ANAF. Declaratii fiscale cu scadenta in 12 februarie 2024Articole similare
Atentie: luni este data limita pentru Declaratiile 220 si 010Au fost stabilite regulile privind normele de venit pentru inchirierea de camere in scop turisticNoi formulare modificate privind CASS si impozitul pe venit. Ce schimba concret OANAF 3622/2015?Declaratia unica va putea fi depusa online dupa 16 maiProcedura pentru declararea veniturilor din pensii obtinute din strainatateUltimele articole
ANAF a publicat pe site Brosura privind Declaratia unica - formularul 212Declaratia Unica in 2024. ANAF a publicat un GHID util contribuabililorCASS dividende 2023. Salariul minim pe economie care se va utiliza la calcularea CASS-uluiMajorare salariu minim la 3.300 lei. Cum se calculeaza baza CASS pentru veniturile din 2023?Impozitare PFA: 3 studii de caz utile pentru contribuabiliArticole similare
Contributii la minim pentru PFA/II/IF. Ce presupune in 2021?Biris si-ar fi dorit amenzi pentru firmele care nu majoreaza salariile brutePFA, calcul VENIT NET anual impozabil. Cum se scade suma reprezentand contravaloarea casei de marcatVenituri din activitati agricole si din prestari servicii. Cum se distribuie cheltuielile?Incasare dividende din strainatate. Obligatii declarative si de plata in RomaniaUltimele articole
PFA, activitati independente. Obligatii fiscale an 2024PFA si salariat in 2024. Cum va plati CASS-ul?PFA in 2024: Calculare CAS si CASS in cazul persoanelor care obtin venituri din activitati independente din mai multe surseDeclaratia Unica in 2024. Cum se calculeaza CAS si CASS in cazul veniturilor din mai multe surseModificari privind impozitul pe venit si contributiile sociale ce intra in vigoare incepand cu data de 1 ianuarie 2024Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"