Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Finalul lunii ianuarie cuprinde termene scadente pentru depunerea unor formulare al caror scop este stabilirea sau declararea perioadelor fiscale sau regimurilor de impozitare care vor fi utilizate de contribuabili pentru declarararea si plata impozitelor, taxelor si/sau contributiilor, in anul in curs.
Pentru stabilirea perioadei fiscale sau a regimului de impozitare a veniturilor/profitului, in functie de criterii precum tipul contribuabilului (persoana fizica/juridica, asociere fara personalitate juridica), cifra de afaceri/veniturile brute ale contribuabilului, numarul de salariati, natura operatiunilor efectuate de acesta, in anul anterior si in cel in curs, sau optiunile acestuia, potrivit legii, contribuabilii se pot afla in una din situatiile in care trebuie sa depuna declaratii de mentiuni, prin care aduc la cunostinta organului fiscal competent diverse modificari ulterioare ale datelor din declaratiile de inregistrare fiscala.
Aceste modificari, potrivit art. 77 din Codul de procedura fiscala, trebuie aduse la cuno9tinta organului fiscal in termen de 30 de zile de la data producerii.
Potrivit art. 68 din actul normativ mentionat, precum si art. 181, alin. (1) pct. 2 din Legea nr. 134 / 2010, privind Codul de procedura civila, termenele, in afara de cazul in care legea dispune altfel, se calculeaza dupa cum urmeaza: cand termenul se socoteste pe zile, nu intra in calcul ziua de la care incepe sa curga termenul, nici ziua cand acesta se implineste.
Astfel, intrucat data de 31 ianuarie 2015 este intr-o zi nelucratoare (sambata) termenul pentru aceste obligatii fiscale declarative se prelungeste pana in prima zi lucratoare urmatoare, luni, 2 februarie 2015. Pana la acest termen se depune:
- IN CEEA CE PRIVESTE IMPOZITUL PE SALARII SI CONTRIBUTIILE SOCIALE AFERENTE:
- declaratie de mentiuni formular 010/070, de catre platitorii de venituri din salarii si asimilate salariilor care, conform art. 58 alin. (2) din Codul fiscal, au obligatia declararii si platii trimestriale a impozitului pe venit si contributiilor sociale cuprinse in D112, dar opteaza pentru declararea si plata lunara a acestor obligatii sau pentru schimbarea perioadei fiscale de la trimestru la luna, de catre platitorii de venituri din salarii si asimilate salariilor care au obligatia declararii si platii lunare a impozitului pe venit si contributiilor sociale cuprinse in D112, intrucat nu mai indeplinesc conditiile prevazute la art. 58 alin. (2) din Codul fiscal pentru declararea si plata trimestriala a acestor obligatii;
Manual de politici contabile - Stick USB
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
- IN CEEA CE PRIVESTE TAXA PE VALOAREA ADAUGATA:
- declaratie de mentiuni formular 010, de catre persoanele impozabile care, in anul fiscal 2014, au avut obligatii declarative lunare la TVA, dar au realizat in cursul anului 2014 o cifra de afaceri din operatiuni taxabile si/sau scutite cu drept de deducere de pana la 100.000 de euro si care ca nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul 2014, in vederea inregistrarii in vectorul fiscal, pentru anul fiscal 2014, a obligatiei declarative trimestriale a TVA sau de catre persoanele impozabile care, in anul fiscal 2014, au avut obligatii declarative trimestriale la TVA, dar au realizat in cursul anului 2014 o cifra de afacer i din operatiuni taxabile si/sau scutite cu drept de deducere de peste 100.000 de euro inclusiv, in vederea inregistrarii in vectorul fiscal, pentru anul fiscal 2015, a obligatiei declarative lunare a TVA;
- IN CEEA CE PRIVESTE IMPOZITUL PE PROFIT/PE VENITURILE MICROINTREPRINDERILOR:
- formularul 010, de catre persoanele juridice care in anul 2014 au fost platitoare de impozit pe profit si veniturile realizate nu au depasit echivalentul in lei a 65.000 euro si indeplinesc si celelalte conditii prevazute la art. 112^1, pentru schimbarea sistemului de impozitare de la impozit pe profit la impozitul pe veniturile microintreprinderilor sau de catre persoanele juridice care in anul 2014 au fost platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor pentru schimbarea
sistemului de impozitare de la impozitul pe veniturile microintreprinderilor la impozit pe profit, daca fie veniturile realizate au depasit echivalentul in lei a 65.000 euro in cursul lunii decembrie 2014, fie au realizat venituri din consultanta in cursul lunii decembrie 2014;
- depunerea formularului 012 "Notificare privind modificarea sistemului anual/trimestrial de declarare si plata a impozitul ui pe profit", de catre contribuabilii care opteaza pentru declararea si plata impozitului pe profit anual, cu plati anticipate, efectuate trimestrial. Optiunea este obligatorie pentru cel putin 2 ani fiscali consecutivi. Iesirea din sistemul anual de declarare si plata a impozitului pe profit se efectueaza la inceputul anului fiscal pentru care se solicita aplicarea sistemului trimestrial, pana la data de 31 ianuarie inclusiv.
- IN CEEA CE PRIVESTE IMPOZITUL PE VENIT SI CONTRIBUTIILOR SOCIALE OBLIGATORII:
- depunerea formularului 220 "Declaratie privind venitul estimat/norma de venit" de catre:
- persoanele fizice care incepand cu anul fiscal 2015 opteaza pentru determinarea venitului net in sistem real pe baza datelor din contabilitate , care: in anul 2014 au fost impozitate la norma de venit, in anul 2014 au obtinut venituri din inchirieri impozitate pe baza cotei forfetare de cheltuieli sau obtin venituri din drepturi de proprietate intelectuala, impozitate pe baza cotei forfetare de cheltuieli. Optiunea este obligatorie 2 ani fiscali consecutivi si se considera reinnoita pentru o noua perioada de 2 ani daca nu se solicita revenire a la norma de venit/cota forfetara de cheltuieli in cazul veniturilor din inchirieri si din drepturi de proprietate intelectuala. Persoanele fizice care in anul 2014 au fost impozitate la norma de venit si au inregistrat un venit brut mai mare decat echivalentul in lei al sumei de 100.000 euro, incepand cu anul fiscal 2015 sunt obligati pentru determinarea venitului net in sistem real pe baza datelor din contabilitate.
- depunerea formularului 220 "Declaratie privind venitul estimat/norma de venit" de catre contribuabilii care solicita revenirea la impozitarea pe baza normei de venit, la incheierea perioadei de 2 ani consecutivi in care au optat pentru determinarea venitului net in sistem real pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla.
- depunerea formularului 220 "Declaratie privind venitul estimat/norma de venit" de catre persoanele fizice care realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuintele proprietate personala avand o capacitate de cazare cuprinsa intre 1 - 5 camere inclusiv, datorand un impozit pe venitul stabilit ca norma anuala de venit sau de catre persoanele fizice care realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuintele proprietate personala avand o capacitate de cazare cuprinsa intre 1 - 5 camere inclusiv, care opteaza pentru determinarea venitului net in sistem real pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla.
- depunerea formularului 600 "Declaratie privind venitul asigurat la sistemul public de pensii" de catre persoanele fizice autorizate (inclusiv in treprinderile individuale si membrii intreprinderilor familiale), cele care desfasoara profesii libere, persoanele fizice care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala la care impozitul pe venit se determina pe baza datelor din evidenta contabila in partida simpla, in vederea stabilirii obligatiilor de plata privind contributia de asigurari sociale.
Nu au obligatia depunerii formularului 600 contribuabilii al caror venit net realizat in anul 2014 (pentru cei impusi in sistem real)/ valoarea lunara a normelor de venit aferente anului 2015 (pentru cei impusi la norma)/ venitul net estimat in anul 2015 (daca 2015 este anul inceperii activitatii), dupa caz, este sub nivelul minim de 35% din castigul salarial mediu brut prevazut in legea bugetului asigurarilor sociale de stat (35%x2415 lei = 845 lei/luna, respectiv 10.140 lei/an).
De asemenea nu au aceasta obligatie persoanele care sunt salariati / asigurati in sisteme proprii de asigurari sociale neintegrate in sistemul public de pensii / pensionari.
Sursa: Finante Publice Brasov
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Ce diferente sunt intre un PFA si II? Ce declaratii depune fiecare in anul 2019? Ce registre completeaza II?Reglementari esentiale referitoare la impunerea veniturilor obtinute din cedarea folosintei bunurilorDeclaratia 200 se depune impreuna cu FORMULARUL 220SESIUNE ONLINE ANAF: PFA si servicii intracomunitare. Ce raspuns a dat ANAF contribuabilului privind declaratiile obligatorii?Au fost stabilite regulile privind normele de venit pentru inchirierea de camere in scop turisticUltimele articole
Procedura privind stabilirea din oficiu a impozitului anual pe veniturile persoanelor fizice (publicata in M. Of.)Sesiune online ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independenteObligatia declararii veniturilor din cedarea folosintei bunurilor mobile sau imobileRecalcularea platilor anticipate. Ce trebuie sa retinem din noua procedura?Radiere PFA. Cum se inregistreaza mijloacele fixe in aceste conditii?Articole similare
Societatea nu are profit. In ce masura CAZAREa si diurna sunt cheltuieli deductuibile la calculul impozitului pe profit?Cum se poate face trecerea in categoria platitorilor de impozit pe veniturile micro in 2023Comunicat Finante: Extinderea aplicarii cotei reduse de TVA de 9 la suta de la 1 iunie 2015Care sunt noile reguli de impozitare a diurnei in 2015?PFA infiintat in 2024. Taxe, impozite si declaratiiUltimele articole
Microintreprindere in 2025. Ce conditii trebuie sa indeplineasca firmele la 31 decembrie 2024Facturi emise pe numele salariatului. In ce conditii sunt deductibileCladiri inchiriate catre persoane juridice. Se aplica modificari din 2025 cu privire la impozit?Taxe PFA 2024: Ghid Complet | Impozite, Contributii si Optimizare FiscalaCotele TVA pentru 2024, aplicabile in RomaniaArticole similare
Luni, 12 septembrie 2022, se implineste termenul pentru depunerea unor formulare de inregistrare/anulare a inregistrarii in scopuri de TVAAtentie! Se apropie data limita pentru Declaratia 092Depunerea formularului 200 se poate face si onlineCe trebuie sa stii despre Declaratia 112Ce declaratii privind TVA depunem pana la 10 augustUltimele articole
Amnistie fiscala 2024: Cererile pot fi depuse pana pe 19 decembrie 2024Declaratia 070. Termen depunere si instructiuni de completareTermenul pentru aplicarea facilitatilor stabilite prin OUG 107/2024, PRELUNGIT de Min. FinantelorMiercuri, 20 noiembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii fiscale importantePana pe 11 noiembrie 2024 trebuie sa depuneti formularele de inregistrare /anulare a inregistrarii in scopuri de TVAArticole similare
Procedura de infiintare a unei PFA in 2020. Formular 070Prevederile OUG nr. 30 din 2011 care intra in vigoare la 1 ianuarie 2012Prestari servicii - antrenoriatIn ce conditii depunem formularul 220 pana la 31 ianuarieRecuperare pierderi. Rectificare declaratia 220Ultimele articole
Taxe PFA 2024: Ghid Complet | Impozite, Contributii si Optimizare FiscalaVenituri din chirii in lei si euro. Ce obligatii declarative au persoanele fiziceCe se intampla daca este depasit plafonul TVA de 300.000 lei o singura dataDeclaratia Unica completata eronat. Se mai poate intocmi declaratia rectificativa?Dividendele in 2024: Tot ce Trebuie sa StiiArticole similare
Contributii in 2014. Cine e scutit de contributia la pensii?PFA si salariat in 2024. Cum va plati CASS-ul?PFA. Cum vom calcula CASS la regularizare?Ce trebuie sa stii despre stabilirea din oficiu a CAS si a CASS (informare ANAF)PFA la norma de venit. Daca depaseste plafonul de 25.000 euro este obligat sa treaca la sistemul real in 2024?Ultimele articole
PFA cu activitate inceputa in cursul anului. Datoreaza CAS si CASS?OUG 128/2024: Anumite persoane fizice NU vor mai plati CASS din 1 ianuarie 2025Venituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiPFA sistem real. Cum completeaza CAS si CASS in Declaratia Unica estimativa pe 2024Taxe PFA 2024: Ghid Complet | Impozite, Contributii si Optimizare FiscalaAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"