Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Finalul lunii ianuarie cuprinde termene scadente pentru depunerea unor formulare al caror scop este stabilirea sau declararea perioadelor fiscale sau regimurilor de impozitare care vor fi utilizate de contribuabili pentru declarararea si plata impozitelor, taxelor si/sau contributiilor, in anul in curs.
Pentru stabilirea perioadei fiscale sau a regimului de impozitare a veniturilor/profitului, in functie de criterii precum tipul contribuabilului (persoana fizica/juridica, asociere fara personalitate juridica), cifra de afaceri/veniturile brute ale contribuabilului, numarul de salariati, natura operatiunilor efectuate de acesta, in anul anterior si in cel in curs, sau optiunile acestuia, potrivit legii, contribuabilii se pot afla in una din situatiile in care trebuie sa depuna declaratii de mentiuni, prin care aduc la cunostinta organului fiscal competent diverse modificari ulterioare ale datelor din declaratiile de inregistrare fiscala.
Aceste modificari, potrivit art. 77 din Codul de procedura fiscala, trebuie aduse la cuno9tinta organului fiscal in termen de 30 de zile de la data producerii.
Potrivit art. 68 din actul normativ mentionat, precum si art. 181, alin. (1) pct. 2 din Legea nr. 134 / 2010, privind Codul de procedura civila, termenele, in afara de cazul in care legea dispune altfel, se calculeaza dupa cum urmeaza: cand termenul se socoteste pe zile, nu intra in calcul ziua de la care incepe sa curga termenul, nici ziua cand acesta se implineste.
Astfel, intrucat data de 31 ianuarie 2015 este intr-o zi nelucratoare (sambata) termenul pentru aceste obligatii fiscale declarative se prelungeste pana in prima zi lucratoare urmatoare, luni, 2 februarie 2015. Pana la acest termen se depune:
- IN CEEA CE PRIVESTE IMPOZITUL PE SALARII SI CONTRIBUTIILE SOCIALE AFERENTE:
- declaratie de mentiuni formular 010/070, de catre platitorii de venituri din salarii si asimilate salariilor care, conform art. 58 alin. (2) din Codul fiscal, au obligatia declararii si platii trimestriale a impozitului pe venit si contributiilor sociale cuprinse in D112, dar opteaza pentru declararea si plata lunara a acestor obligatii sau pentru schimbarea perioadei fiscale de la trimestru la luna, de catre platitorii de venituri din salarii si asimilate salariilor care au obligatia declararii si platii lunare a impozitului pe venit si contributiilor sociale cuprinse in D112, intrucat nu mai indeplinesc conditiile prevazute la art. 58 alin. (2) din Codul fiscal pentru declararea si plata trimestriala a acestor obligatii;

Diferente e-TVA Solutii la notificarile ANAF

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Analiza financiara comparativa intreprinderea romaneasca in comparatie cu modelul nordamerican
- IN CEEA CE PRIVESTE TAXA PE VALOAREA ADAUGATA:
- declaratie de mentiuni formular 010, de catre persoanele impozabile care, in anul fiscal 2014, au avut obligatii declarative lunare la TVA, dar au realizat in cursul anului 2014 o cifra de afaceri din operatiuni taxabile si/sau scutite cu drept de deducere de pana la 100.000 de euro si care ca nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul 2014, in vederea inregistrarii in vectorul fiscal, pentru anul fiscal 2014, a obligatiei declarative trimestriale a TVA sau de catre persoanele impozabile care, in anul fiscal 2014, au avut obligatii declarative trimestriale la TVA, dar au realizat in cursul anului 2014 o cifra de afacer i din operatiuni taxabile si/sau scutite cu drept de deducere de peste 100.000 de euro inclusiv, in vederea inregistrarii in vectorul fiscal, pentru anul fiscal 2015, a obligatiei declarative lunare a TVA;
- IN CEEA CE PRIVESTE IMPOZITUL PE PROFIT/PE VENITURILE MICROINTREPRINDERILOR:
- formularul 010, de catre persoanele juridice care in anul 2014 au fost platitoare de impozit pe profit si veniturile realizate nu au depasit echivalentul in lei a 65.000 euro si indeplinesc si celelalte conditii prevazute la art. 112^1, pentru schimbarea sistemului de impozitare de la impozit pe profit la impozitul pe veniturile microintreprinderilor sau de catre persoanele juridice care in anul 2014 au fost platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor pentru schimbarea
sistemului de impozitare de la impozitul pe veniturile microintreprinderilor la impozit pe profit, daca fie veniturile realizate au depasit echivalentul in lei a 65.000 euro in cursul lunii decembrie 2014, fie au realizat venituri din consultanta in cursul lunii decembrie 2014;
- depunerea formularului 012 "Notificare privind modificarea sistemului anual/trimestrial de declarare si plata a impozitul ui pe profit", de catre contribuabilii care opteaza pentru declararea si plata impozitului pe profit anual, cu plati anticipate, efectuate trimestrial. Optiunea este obligatorie pentru cel putin 2 ani fiscali consecutivi. Iesirea din sistemul anual de declarare si plata a impozitului pe profit se efectueaza la inceputul anului fiscal pentru care se solicita aplicarea sistemului trimestrial, pana la data de 31 ianuarie inclusiv.
- IN CEEA CE PRIVESTE IMPOZITUL PE VENIT SI CONTRIBUTIILOR SOCIALE OBLIGATORII:
- depunerea formularului 220 "Declaratie privind venitul estimat/norma de venit" de catre:
- persoanele fizice care incepand cu anul fiscal 2015 opteaza pentru determinarea venitului net in sistem real pe baza datelor din contabilitate , care: in anul 2014 au fost impozitate la norma de venit, in anul 2014 au obtinut venituri din inchirieri impozitate pe baza cotei forfetare de cheltuieli sau obtin venituri din drepturi de proprietate intelectuala, impozitate pe baza cotei forfetare de cheltuieli. Optiunea este obligatorie 2 ani fiscali consecutivi si se considera reinnoita pentru o noua perioada de 2 ani daca nu se solicita revenire a la norma de venit/cota forfetara de cheltuieli in cazul veniturilor din inchirieri si din drepturi de proprietate intelectuala. Persoanele fizice care in anul 2014 au fost impozitate la norma de venit si au inregistrat un venit brut mai mare decat echivalentul in lei al sumei de 100.000 euro, incepand cu anul fiscal 2015 sunt obligati pentru determinarea venitului net in sistem real pe baza datelor din contabilitate.
- depunerea formularului 220 "Declaratie privind venitul estimat/norma de venit" de catre contribuabilii care solicita revenirea la impozitarea pe baza normei de venit, la incheierea perioadei de 2 ani consecutivi in care au optat pentru determinarea venitului net in sistem real pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla.
- depunerea formularului 220 "Declaratie privind venitul estimat/norma de venit" de catre persoanele fizice care realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuintele proprietate personala avand o capacitate de cazare cuprinsa intre 1 - 5 camere inclusiv, datorand un impozit pe venitul stabilit ca norma anuala de venit sau de catre persoanele fizice care realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuintele proprietate personala avand o capacitate de cazare cuprinsa intre 1 - 5 camere inclusiv, care opteaza pentru determinarea venitului net in sistem real pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla.
- depunerea formularului 600 "Declaratie privind venitul asigurat la sistemul public de pensii" de catre persoanele fizice autorizate (inclusiv in treprinderile individuale si membrii intreprinderilor familiale), cele care desfasoara profesii libere, persoanele fizice care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala la care impozitul pe venit se determina pe baza datelor din evidenta contabila in partida simpla, in vederea stabilirii obligatiilor de plata privind contributia de asigurari sociale.
Nu au obligatia depunerii formularului 600 contribuabilii al caror venit net realizat in anul 2014 (pentru cei impusi in sistem real)/ valoarea lunara a normelor de venit aferente anului 2015 (pentru cei impusi la norma)/ venitul net estimat in anul 2015 (daca 2015 este anul inceperii activitatii), dupa caz, este sub nivelul minim de 35% din castigul salarial mediu brut prevazut in legea bugetului asigurarilor sociale de stat (35%x2415 lei = 845 lei/luna, respectiv 10.140 lei/an).
De asemenea nu au aceasta obligatie persoanele care sunt salariati / asigurati in sisteme proprii de asigurari sociale neintegrate in sistemul public de pensii / pensionari.
Sursa: Finante Publice Brasov

Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Comunicat Finante: Impunerea veniturilor din inchirierea de camere in scop turisticANAF a publicat proiectul pentru recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozitSESIUNE ONLINE ANAF: PFA si servicii intracomunitare. Ce raspuns a dat ANAF contribuabilului privind declaratiile obligatorii?Recalcularea platilor anticipate la persoanele fizice autorizate PFAPFA fara activitate si decizie de impunere anticipata. Cum se poate elimina obligatia de plata a impozitului?Ultimele articole
Procedura privind stabilirea din oficiu a impozitului anual pe veniturile persoanelor fizice (publicata in M. Of.)Sesiune online ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independenteObligatia declararii veniturilor din cedarea folosintei bunurilor mobile sau imobileRecalcularea platilor anticipate. Ce trebuie sa retinem din noua procedura?Radiere PFA. Cum se inregistreaza mijloacele fixe in aceste conditii?Articole similare
Contribuabilii sistemelor de asigurari socialeCare sunt noile reguli de impozitare a diurnei in 2015?Noi masuri de relaxare incepand cu 1 iunie 2021. Se pot organiza activitati de divertisment cu pana la 5.000 de persoaneNoutati fiscale in privinta impozitului pe veniturile din salarii in vigoare de la 1 ianuarie 2023Refacturarea utilitatilor catre chiriasiUltimele articole
Cheltuielile deductibile. In cazul unui PFA, cheltuielile cu CAZAREa si masa pot fi deductibile?Diurna administrator. 3 intrebari de interes explicate de specialistDiurna angajati. 3 intrebari si raspunsuri cu privire la acordarea diurnei FARA CAZARENoi cote TVA. Ce regim fiscal se aplica din august 2025 in domeniul turismuluiTrecere la regim normal de TVA. Ce se intampla cu TVA-ul pentru imobilizarile in cursArticole similare
Joi, 7 septembrie 2023, termen limita pentru depunerea Declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscaleConditii de aplicare a amnistiei fiscale. OUG 69/2020Depunerea declaratiilor. Prevederi legale si situatii specialeActivitati independente in 2013. Cand depunem Declaratia 200?Luni, 11 iulie 2022, se implineste termenul pentru depunerea declaratiilor 010, 016, 020, 070 si 700Ultimele articole
Perioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriTVA la incasare in 2025. Cum se face INTRAREA sau IESIREA din sistemMiercuri, 15 ianuarie 2025, termen limita pentru depunerea unor declaratii importanteReminder ANAF! Declaratii care au scadenta pe 10 ianuarie 2025Vineri, 20 decembrie 2024, termenul limita de depunere a unor declaratii importanteArticole similare
Declaratia Unica: Cum se completeaza formularul pentru veniturile din activitati independente in 2023?Comunicat Finante: Impunerea veniturilor din inchirierea de camere in scop turisticANAF vrea sa schimbe declaratiile. Vezi ce formulare ar putea sa nu mai fie valabileDeclaratia Unica estimativa anului 2024. Cum se va calcula impozitul pe venit si CASS-ul?Comunicat ANAF privind determinarea venitului in sistem realUltimele articole
PFA care a estimat alte venituri pentru 2024. In ce conditii se depune Declaratia Unica rectificativaTaxe PFA 2024: Ghid Complet | Impozite, Contributii si Optimizare FiscalaVenituri din chirii in lei si euro. Ce obligatii declarative au persoanele fiziceCe se intampla daca este depasit plafonul TVA de 300.000 lei o singura dataDeclaratia Unica completata eronat. Se mai poate intocmi declaratia rectificativa?Articole similare
PFA cu activitate inceputa in cursul anului. Datoreaza CAS si CASS?Ce taxe, CAS, CASS si impozit sunt aplicabile unui PFA pentru a ramane cu suma de 8.000 ron net lunarTaxe PFA 2024: Ghid Complet | Impozite, Contributii si Optimizare FiscalaPersoana Fizica Autorizata. Stabilirea venitului net anual pe baza normelor de venitInfluente fiscale ale pensiilor facultative la calcul salarial si la impozitul pe profit – Plionul IIIUltimele articole
PFA care a estimat alte venituri pentru 2024. In ce conditii se depune Declaratia Unica rectificativaOUG 128/2024: Anumite persoane fizice NU vor mai plati CASS din 1 ianuarie 2025Venituri din alte surse. Ce obligatii declarative si de plata avetiPFA sistem real. Cum completeaza CAS si CASS in Declaratia Unica estimativa pe 2024Salariat cu venituri din chirii si dividende. Se mai plateste CAS sau CASS?
Atentie, contabili!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati TVA 2025. Noile cote si Exemple practice"