Tags: impactul scaderii tva, tva 5% in turism, efectele negative ale reducerii tva
Scaderea TVA la 5% in turism, nu este o masura ceruta de hotelieri, ci doan un concurs populist, fara studiu de impact, este de parere presedintele Consiliului National pentru intreprinderi Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu.
"Consider ca e un concurs. Eu am facut TVA de 9% in turism, dar atunci avea sens, logica. Nu aveai cum sa vinzi un salam dimineata cu un TVA, iar la pranz cu altul. Cred ca e un concurs de cine scade taxele mai mult. Culmea, hotelierii nu au cerut aceasta scadere. Pentru ca scaderea unor taxe la nivel central se poate regasi in cresterea unor taxe locale. Ce ii convine unui antreprenor de pe litoral ca ii scade TVA-ul cu 4%? El aparent incaseaza mai mult, dar primaria locala nu mai primeste de la MFP banii pe care ii primea pentru ca se incaseaza mai putin la buget cu 4%. La nivel local, antreprenorului din turism ii pot creste impozitul pe hotel de doua, trei ori. Si atunci antreprenorul plateste de fapt dublu, chiar daca aparent fiscalitatea scade", a subliniat Florin Jianu, marti, in cadrul unei conferinte de specialitate.
Potrivit acestuia, pentru ca masura sa aiba efecte pozitive, erau necesare studii de impact inainte ca modificarea actului normativ sa fie adoptata. Presedintele CNIPMMR a precizat chiar ca intentioneaza sa ceara ca toate legile sa aiba la baza un studiu de impact discutat si cu comunitatea de afaceri.
Declaratiile au fost facute in contextul in care Guvernul a adoptat, joi, 4 octombrie, reducerea TVA la 5% pentru servicii de cazare, de restaurant si de catering, precum si pentru utilizarea facilitatilor sportive, a parcurilor de distractii si recreative. De asemenea, in actul normativ adoptat se prevede si eliminarea redeventei pentru apa geotermala si apa minerala naturala, utilizata la buvetele publice.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Doua angajate aflate in concedii medicale cod 08 si 14 ale caror salarii de incadrare se situeaza sub pragul de 3700 lei. Cum se procedeaza cu majorarea salariului avand in vedere faptul ca salariata aflata in concediu medical cod 08 (sarcina si lauzie) va intra in curand in concediu de crestere copil?<br />
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate care comercializeaza articole de pescuit. Vrem sa ne extindem activitatea, prin adaugarea in obiectul nostru de activitatea a vendoring ului vom achizitiona tonomate. Pentru vanzarea acestor produse, este nevoie de casa de marcat? Din punct de vedere al autorizatiilor, care ar fi acestea? Cum vom contabiliza incasarea acestor produse? Va multumim frumos!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei tranzactii de intermediere de vanzare parti sociale ale unei societati care consta in identificare investitor, facilitatea comunicarii cu investitorul, participare la negociere, .. etc., factura de comision emisa de intermediar pentru finalizarea unei astfel de tranzactii se incadreaza in sfera operatiunilor scutite de TVA conform art 292 (2) lit.a) ?<br />
(2) Urmatoarele operatiuni sunt, de asemenea, scutite de taxa:<br />
a) prestarile urmatoarelor servicii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Firmele de exploatare platesc impozit pe veniturile realizate din masa lemnoasa exploatata de 0.5%.<br />
Firma produce seturi de berarie folosind cheresteaua care provine din masa lemnoasa exploatata.<br />
ANAF ne impune sa platim 0.5% la venitul realizat din vanzarea acestor seturi de berarie insa doar 60%reprezinta cherestea restul de 40% fiind feronerie,lac,etc.<br />
Va rog sa ne precizati modul de calcul al acestui impozit.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Buna ziua, in anul 2023 societatea a avut incasari cash in valoare de 116.600 lei. In anul 2024 de 25.500. Daca anul acesta nu depaseste plafonul de 50.000 lei, mai este obligata sa se doteze cu POS? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<