Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Achizitie intracomunitara. Cum procedam la lipsa receptie si emiterea facturii?

de InfoTva.ro la 20 Feb. 2014 Exclusiv
Tags: achizitie intracomunitara, lipsa receptie, declaratia 390, marfuri, declaratii, factura storno, inregistrari contabile

In situatia in care o societate constata lipsa unor produse, urmeaza o procedura standard care include si emiterea facturii in anumite conditii specifice. Astfel, o societate primeste marfa de la un furnizor din Polonia, in luna decembrie.



La receptie se constata cateva produse lipsa pentru care s-a intocmit factura de storno in luna ianuarie. Se va vedea ce inregistrari contabile se fac pentru aceasta factura de storno, cum trebuie prinsa in decont si in declaratia 390 si in ce luna.

Conform art. 138 lit. b) din Codul fiscal, baza de impozitare a TVA se reduce in cazul refuzurilor totale sau partiale privind cantitatea, calitatea ori preturile bunurilor livrate sau ale serviciilor prestate, precum si in cazul desfiintarii totale ori partiale a contractului pentru livrarea sau prestarea in cauza ca urmare a unui acord scris intre parti sau ca urmare a unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile sau in urma unui arbitraj.


Normele metodologice date in aplicarea acestui articol stabilesc ca, beneficiarii au obligatia sa ajusteze dreptul de deducere exercitat initial, potrivit prevederilor art. 148 alin. (1) lit. b) si art. 149 alin. (4) lit. e) din Codul fiscal, numai pentru operatiunile prevazute la art. 138 lit. a) - c) si e) din Codul fiscal. Prevederile acestui alineat se aplica si pentru achizitiile intracomunitare.
 
In contabilitate produsele lipsa la receptie se vor inregistra in luna decembrie cu ajutorul contului 408 "Furnizori - facturi nesosite", astfel:
 
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri

Vezi detalii

Agricultura. Noutati fiscal-contabile
Agricultura. Noutati fiscal-contabile

Vezi detalii

37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii


                        371                  =                      408                              in rosu
                   "Marfuri"                "Furnizori facturi nesosite"
 
In luna ianuarie, la sosirea facturii:
 
                        408                  =                      401                              in rosu
    "Furnizori facturi nesosite"          "Furnizori"
 
                        4426                =                      4427                            in rosu
"TVA deductibila"                    "TVA colectata"

 
Conform art. 134 indice 2 alin. (9) din Codul fiscal, in cazul evenimentelor mentionate la art. 138, taxa este exigibila la data la care intervine oricare dintre evenimente, iar regimul de impozitare, cotele aplicabile si cursul de schimb valutar sunt aceleasi ca si ale operatiunii de baza care a generat aceste evenimente.

Astfel, in cazul prezentat exigibilitatea TVA intervine in luna ianuarie 2014. Factura emisa in luna ianuarie se va raporta in Formularul 300 aferent acestei luni la Randul 5 si Randul 18 si in Formularul 390.




Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Foto.

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Achizitie intracomunitara. Cum procedam la lipsa receptie si emiterea facturii?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi




Comentarii 1 comentarii

JUGANARU GHIORGHE 2014-02-23 11:31:25

Nu s-a explicat bine exemplu;
In luna decembrie marfa a sosit cu factura dar are o parte lipsa.
De comun acord s-a convenit ca marfa lipsa sa fie stornata prin factura cu minus in luna ianuarie.
Cum se inregistreaza intracomunitar cele doua documente, si cum se raporteaza in D 390? ACEASTA ERA INTREBAREA.
Solutia: factura din decembrie se inregistreaza in integime
% = 401
371
409
____________ _________________
4426 = 4427
________________ ____________

In ianuarie cand primim factura de stornare a marfurilor lipsa, inregistram;
409 = 401 - in rosu
si
4426 = 4427 in rosu
Operatiunile respective se regasesc si in D 300 si D 390

Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016