Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
In analiza de mai jos, avem ca exemplu o societate din Romania, platitoare de TVA si inregistrata in ROI. Aceasta factureaza catre o societate din Belgia, platitoare de TVA si cu cod valid de inregistrare pentru TVA, servicii de transport intracomunitar. Facturarea se realizeaza fara TVA. Cursele sunt cu incarcare din Belgia si descarcare in Anglia de asemenea cu incarcare din Anglia si descarcare in Belgia.
In situatia in care Anglia nu o sa mai faca parte din UE, vom vedea ce implicatii fiscale apar din punct de vedere TVA pentru societatea din Romania care factureaza transportul societatii din Belgia pe ruta Belgia - Anglia.Avand in vedere faptul ca beneficiar al serviciului de transport este firma din Belgia, ca stat membru, nu vor fi implicatii fiscale d.p.d.v. al TVA deoarece vor fi aplicabile, in continuare, prevederile regulii generale de taxare de la art. 278 alin. (2), conform carora serviciile sunt impozabile la beneficiar deoarece locul prestarii serviciilor se considera a fi locul unde este stabilit beneficiarul serviciilor respective. Astfel, nu intervin modificari in ceea ce priveste facturarea serviciilor de transport care vor fi tratate, in continuare, drept operatiuni neimpozabile in Romania, dar impozabile in Belgia.
Acest tratament fiscal se va aplica indiferent de ruta: Belgia - Anglia sau Anglia - Belgia, criteriul principal fiind locul unde este stabilit beneficiarul serviciului, fara a fi locul unde se efectueaza transportul bunurilor. Chiar daca serviciile nu va mai fi considerate transport intracomunitar de bunuri, in relatia transportatorului din Romania cu beneficiarul din Belgia, valoarea acestora va fi tratata drept prestare intracomunitara de servicii. In acest caz, valoarea facturilor emise pentru beneficiarul din Belgia se va raporta, in continuare, atat prin decontul de TVA cod 300, la randul 3, cu report la randul 3.1, cat si prin declaratia informativa cod 390 VIES, cu simbolul P.
Nu vor interveni modificari privind regimul de taxare al serviciilor nici chiar daca beneficiar al serviciilor va fi o firma din Anglia, caz in care, serviciile vor fi, de asemenea, neimpozabile in Romania, fiind aplicabila regula generala de la art. 278 alin. (2). In acest caz, valoarea serviciilor se va raporta doar prin decontul de TVA cod 300 la randul 3, fara report la randul 3.1 si fara a se mai raporta prin declaratia informativa cod 390 VIES.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Amelia Dumitras - consultant fiscal
ChatGPT pentru contabili Ghid Practic cu prompturi si aplicatii reale
Cartea verde a contabilitatii 2026
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
- Atentie, contabili!Metode de stabilire a valorii de piata in tranzactiile intre persoane afiliate Principiul valorii de piata si ajustarea de catre organele fiscale | Cum alegi metoda de stabilire a valorii de piata | Metoda compararii preturilor | Metoda cost plus | Metoda...citeste mai mult
- Atentie, contabili!Reducerea capitalului social: metode, procedura, monografie contabila si tratament fiscal Cadrul legal al reducerii capitalului social | Metode de reducere a capitalului social | Hotararea AGA pentru reducerea capitalului social | Limitele legale ale reducerii:...citeste mai mult
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
- Atentie, contabili!
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Articole similare
Transport pentru import de bunuri. Cum stabilim corect valoarea in vama?Transport pentru import de bunuri. Cum calculam corect valoarea in vama si valoarea deductibila TVA?Articole similare
Completare DECONT TVARaspunsul consultantului fiscal: Invalidarea codului TVA din oficiu de catre autoritatea fiscala. Conditii si consecinte fiscaleComision contract de mandate. Declaram si depunem Formularul 300?Solutia pentru o factura primita dupa depunerea decontului TVAOperatiuni de inchiriere scutite de TVA si neinregistrarea in scopuri de taxa. Cum tratam TVA-ul la emiterea facturii?Ultimele articole
DECONT TVA 2026 (Formularul 300): studii de caz si situatii practice de completare dupa modificarile OPANAF 174/2026e-TVA. De cand trebuie sa raspundeti la Notificarea de conformare + un EXEMPLU concretE-TVA. Cum sa corelezi exigibilitatea TVA cu datele din Decontul precompletat e-TVAPerioada fiscala TVA 2025 pentru persoanele care efectueaza achizitii intracomunitare de bunuriE-Factura: Ce amenzi se aplica pentru facturile care NU sunt trimise in 5 zile de la emitere in sistemArticole similare
Servicii de publicitate pe internet - inregistrarea platitor de TVA. DECLARATIA 390Avansurile achitate pentru achizitii intracomunitare de bunuriAchizitii bunuri in Romania. Cum declaram in D390 si in decont?Import bunuri prin curier. ONG neplatitor de TVA. Obligatii declarativeComert cu autoturisme second hand. Regim special de TVAUltimele articole
Factura abonament Claude. Cum se inregistreaza corect si ce declaratii trebuie depuse daca NU esti platitor de TVAScutirea de TVA pentru livrarile intracomunitare: ce documente trebuie sa detina furnizorul pentru a nu risca colectarea TVA ulteriorDECLARATIA 390 si achizitiile intracomunitare. Cum sa rectificati o eroare contabila in 2026DECLARATIA 390: ce stat membru declari si de ce conteaza codul de TVA de pe facturaAchizitii intracomunitare. Data inregistrarii facturii in contabilitate, pentru corelatie D390 cu e-TransportArticole similare
Reglementari privind facturile electronice. Cum facem deducerea?Factura electrica. Cota pentru facturile de pana la 31 iulie 2025, in contextul majorarii TVAAnaliza complexa: TVA la incasare de la 1 ianuarie 2013Cifra de afaceri si FACTURARE. In ce conditii se depune Declaratia 392A?Cum se stabileste TVA-ul pentru achizitiile intracomunitare de bunuri si serviciiUltimele articole
Inchirierea unui spatiu comercial catre o societate nerezidenta: regimul TVA, optiunile de FACTURARE si obligatiile ambelor partiFactura de decontare sau structura de comisionar? Cum stabilesti corect daca o reFACTURARE intra in sfera TVADepasirea plafonului de scutire TVA. FACTURAREa tranzactiei prin care se depaseste plafonul si regularizarea avansurilor platite inainte de depasire plafonTVA in asocierea in participatiune. Cine factureaza, cu ce cota si cum se deconteaza intre asociatiTVA la incasare: reguli de exigibilitate si deducere in livrarile dintre societati afiliate si neafiliateArticole similare
Livrari intracomunitare - operatiuni scutite cu drept de deducere a TVAOperatiuni triunghiulare. Care este tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA?Facturare marfa achizitionata si livrata in UELivrari de bunuri in stat non-UE. Tratament fiscal TVATVA prestari servicii reparatii auto catre un beneficiar din UE
NOU! Modificari TVA 2026
Ce schimbari trebuie aplicate? Erori frecvente in practica?
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Noutati privind TVA in 2026 + TOP 7 Studii de Caz"


InfoTva.ro



