Tags: transparenta institutionala, posturi vacante sau ocupate, situatia posturilor de munca
Pentru prima data de la crearea sistemului informatic de gestiune a functiei publice, in 2010, ANFP pune la dispozitia oricarei persoane interesate de situatia functiilor publice date deschise despre posturile vacante sau ocupate la nivelul administratiei publice din Romania.
Aceasta decizie cu impact major asupra transparentei functiei publice a fost luata in contextul eforturilor Guvernului de a creste increderea cetatenilor in activitatea administratiei si in functionarii publici, prin valorificarea potentialului open data.
Accesul la informatii se realizeaza prin intermediul site-ului ANFP, printr-o functionalitate de interogare a bazei de date a Sistemului informatic integrat de management al functiilor publice si al functionarilor publici.
Cautarea se poate realiza usor, prin aplicarea de filtre, fiind disponibila filtrarea dupa:
- Tipul institutiei publice: teritorial, central sau local;
- Denumirea institutiei;
- Judetul de interes;
- Localitatea de interes;
- Situatia postului: ocupat, temporar ocupat, vacant sau temporar vacante;
- Categorii de functii publice;
-
Gradul profesional si clasa;
-
Tipul departamentului in care exista postul;
- Coordonate ca sex sau varsta pentru posturile ocupate.
Un alt element menit sa vina in sprijinul cetatenilor interesati de situatia posturilor din administratie este faptul ca datele obtinute pot fi exportate pentru a fi folosite ulterior, in format CSV.
In prezent, ANFP foloseste solutii software, atat in activitatea interna, cat si in relatia cu departamentele de resurse umane din institutiile publice, prin intermediul sistemului Informatic mentionat anterior, la care au fost implementate functionalitati noi (Sistemul electronic de gestiune a documentelor, aplicatia consilierilor de etica etc.). Sistemul a fost creat prin resurse proprii ale Agentiei si a fost dezvoltat prin activitati in cadrul proiectelor cu finantare externa.
Informatiile despre situatia functiilor publice pot fi consultate pe pagina web a ANFP, www.anfp.gov.ro, la sectiunea Cariera in functia publica/ Situatia functiilor publice - date deschise (https://www.anfp.gov.ro/opendata.aspx).

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Achizitie servicii din Bulgaria
Intrebare:
Am inchiriat un mic spatiu un Bulgaria. Factura de chirie se declara in D390? Se considera ca fiind taxare inversa? Eu as zice ca nu se declara in 390 si trebuie prinsa in D300 la randul 30+30.01. La fel ca si orice alta factura de cazare in Bulgaria.
Totodata am intocmit un contract cu ofirma de contabilitate din Bulgaria ce ne ajuta cu intocmirea declaratiilor din Bulgaria pentru un punct de lucru. Facturile firmei de contabilitate sunt prestari de servicii cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Obligatia recalcularii redeventei miniere pentru anul 2024
Intrebare:
Societatea noastra detine permis de exploatare calcar cu valabilitate din 21.06.2023 pana in 20.06.2024 si a exploatat in cursul anului 2023 trimestrele III si IV si 2024 trimestrele I si II in baza permisului de exploatare. Intrebare: in urma publicarii in Monitorul Oficial nr. 455/16.05.2025 a Ordinului nr. 241/07.05.2025 - emis de presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Minier, Petrolier si al Stocarii Geologice a Dioxidului de Carbon pentru aprobarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Salariati delegati in UE
Intrebare:
O societate nou infiintata, cu 2 angajati, platitoare de TVA, desfasoara activitati de asistenta tehnica sportiva, respectiv ofera asistenta tehnica pe pistele de karting.
Activitatea societatii va fi desfasurata in principal in Italia 80% si in alte tari UE 20%. Achizitiile vor fi in cea mai mare parte facute in Italia.
Avand in vedere cele de mai sus, solicitarea formularului A1 va fi respinsa, intrucat nu sunt indeplinite conditiile necesare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tranzactii la bursa. Impozit pe veniturile microintreprinderilor
Intrebare:
O societate comerciala platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor deruleaza tranzactii bursiere. A deschis un cont TradeVille si a achizitionat titluri de valoare. Periodic, incaseaza in contul deschis la TradeVille diverse sume cu titlul de "dividende". Ce obligatii fiscale si de declarare are societatea comerciala in legatura cu aceste dividende? Daca va vinde titluri de valoare, iar din aceasta vanzare va realiza un castig, ce obligatii fiscale si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<