Tags: transparenta institutionala, posturi vacante sau ocupate, situatia posturilor de munca
Pentru prima data de la crearea sistemului informatic de gestiune a functiei publice, in 2010, ANFP pune la dispozitia oricarei persoane interesate de situatia functiilor publice date deschise despre posturile vacante sau ocupate la nivelul administratiei publice din Romania.
Aceasta decizie cu impact major asupra transparentei functiei publice a fost luata in contextul eforturilor Guvernului de a creste increderea cetatenilor in activitatea administratiei si in functionarii publici, prin valorificarea potentialului open data.
Accesul la informatii se realizeaza prin intermediul site-ului ANFP, printr-o functionalitate de interogare a bazei de date a Sistemului informatic integrat de management al functiilor publice si al functionarilor publici.
Cautarea se poate realiza usor, prin aplicarea de filtre, fiind disponibila filtrarea dupa:
- Tipul institutiei publice: teritorial, central sau local;
- Denumirea institutiei;
- Judetul de interes;
- Localitatea de interes;
- Situatia postului: ocupat, temporar ocupat, vacant sau temporar vacante;
- Categorii de functii publice;
-
Gradul profesional si clasa;
-
Tipul departamentului in care exista postul;
- Coordonate ca sex sau varsta pentru posturile ocupate.
Un alt element menit sa vina in sprijinul cetatenilor interesati de situatia posturilor din administratie este faptul ca datele obtinute pot fi exportate pentru a fi folosite ulterior, in format CSV.
In prezent, ANFP foloseste solutii software, atat in activitatea interna, cat si in relatia cu departamentele de resurse umane din institutiile publice, prin intermediul sistemului Informatic mentionat anterior, la care au fost implementate functionalitati noi (Sistemul electronic de gestiune a documentelor, aplicatia consilierilor de etica etc.). Sistemul a fost creat prin resurse proprii ale Agentiei si a fost dezvoltat prin activitati in cadrul proiectelor cu finantare externa.
Informatiile despre situatia functiilor publice pot fi consultate pe pagina web a ANFP, www.anfp.gov.ro, la sectiunea Cariera in functia publica/ Situatia functiilor publice - date deschise (http://www.anfp.gov.ro/opendata.aspx).
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: In anul 2024 s-a marit capitalul social, s-a schimbat Administratorul si s-au schimbat asociatii. Bilantul aferent an 2023 nu s-a intocmit si depus inca. Termenul legal este 29.05.2024. Cine va aproba in AGA Bilantul 2023, vechii asociati sau noii asociati? Catre cine se va repartiza profitul anului 2023, catre vechii asociati sau catre noii asociati? Cine va semna Bilantul aferent an 2023 in acest caz, vechiul Administrator sau noul Administrator? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea vrea sa incheie un contract de prestari servicii de masaj la birou pentru angajatii proprii. Societatea ce presteaza serviciile este o unitate protejata. Care este tratamentul fiscal al acestor servicii din punct de vedere al angajatilor?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei reparatii a unei masini pentru un client persoana juridica din Marea Britanie, cum ar trebui sa fie emisa factura, cu TVA sau fara TVA? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: IF ABC constituita din 2 membri, sot si sotie, solicita din motive personale incetarea definitiva a activitatii, respectiv radierea IF. IF ABC are in patrimoniu o cladire construita pe durata activitatii. Se doreste lichidarea patrimoniului de afectatiune constituit prin trecerea acestei cladiri in proprietatea celor 2 membri, conform cotelor prevazute in acordul de constituire. Intrucat nu are loc o adevarata schimbare a proprietarului, ci doar modificarea regimului de afectare, va rugam sa ne...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate comerciala care achizitionam de la un furnizor intern, rumegus folosit pentru celulele de afumare in industria carnii. Furnizorul aplica pe factura taxare inversa. Noi, la revanzarea lui, trebuie sa aplicam aceeasi metoda de taxare inversa? Va rugam sa ne comunicati daca rumegusul reprezinta un bun caruia i se aplica taxare inversa la vanzarea lui, deoarece din Legea 331b, nu se intelege foarte clar. Va multumim. Cu stima
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O firma inregistrata in scopuri de tva in Romania, primeste o factura de marfa de la o firma inregistrata in scopuri de TVA in Cehia. Marfa este livrata direct in Romania din depozitul furnizorului situat in Belgia. Furnizorul din Cehia emite factura cu TVA 0, iar firma din Romania inregistreaza taxare inversa? Cum se declara factura in Declaratia 300 si 390?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<