Tags: transparenta institutionala, posturi vacante sau ocupate, situatia posturilor de munca
Pentru prima data de la crearea sistemului informatic de gestiune a functiei publice, in 2010, ANFP pune la dispozitia oricarei persoane interesate de situatia functiilor publice date deschise despre posturile vacante sau ocupate la nivelul administratiei publice din Romania.
Aceasta decizie cu impact major asupra transparentei functiei publice a fost luata in contextul eforturilor Guvernului de a creste increderea cetatenilor in activitatea administratiei si in functionarii publici, prin valorificarea potentialului open data.
Accesul la informatii se realizeaza prin intermediul site-ului ANFP, printr-o functionalitate de interogare a bazei de date a Sistemului informatic integrat de management al functiilor publice si al functionarilor publici.
Cautarea se poate realiza usor, prin aplicarea de filtre, fiind disponibila filtrarea dupa:
- Tipul institutiei publice: teritorial, central sau local;
- Denumirea institutiei;
- Judetul de interes;
- Localitatea de interes;
- Situatia postului: ocupat, temporar ocupat, vacant sau temporar vacante;
- Categorii de functii publice;
-
Gradul profesional si clasa;
-
Tipul departamentului in care exista postul;
- Coordonate ca sex sau varsta pentru posturile ocupate.
Un alt element menit sa vina in sprijinul cetatenilor interesati de situatia posturilor din administratie este faptul ca datele obtinute pot fi exportate pentru a fi folosite ulterior, in format CSV.
In prezent, ANFP foloseste solutii software, atat in activitatea interna, cat si in relatia cu departamentele de resurse umane din institutiile publice, prin intermediul sistemului Informatic mentionat anterior, la care au fost implementate functionalitati noi (Sistemul electronic de gestiune a documentelor, aplicatia consilierilor de etica etc.). Sistemul a fost creat prin resurse proprii ale Agentiei si a fost dezvoltat prin activitati in cadrul proiectelor cu finantare externa.
Informatiile despre situatia functiilor publice pot fi consultate pe pagina web a ANFP, www.anfp.gov.ro, la sectiunea Cariera in functia publica/ Situatia functiilor publice - date deschise (http://www.anfp.gov.ro/opendata.aspx).
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu un raspuns referitor la transmiterea prin sistemul e-Factura a facturilor emise catre persoane fizice:<br />
Este vorba despre avansuri facturate si incasate pentru livrarea de apartamente, livrare care va avea loc la sfarsitul anului 2025 cand va fi finalizata constructia de imobile.<br />
Am considerat ca incasarea sumelor cu titlu de avans nu reprezinta livrare de bunuri sau prestare de servicii si in e-factura se va trimite doar factura finala prin care...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: S-a depus bilantul aferent anului 2023 cu intarziere in data de 10.06.2024, e obligata firma sa treaca la impozit pe profit? Daca da, cu ce data? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Doua angajate aflate in concedii medicale cod 08 si 14 ale caror salarii de incadrare se situeaza sub pragul de 3700 lei. Cum se procedeaza cu majorarea salariului avand in vedere faptul ca salariata aflata in concediu medical cod 08 (sarcina si lauzie) va intra in curand in concediu de crestere copil?<br />
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate care comercializeaza articole de pescuit. Vrem sa ne extindem activitatea, prin adaugarea in obiectul nostru de activitatea a vendoring ului vom achizitiona tonomate. Pentru vanzarea acestor produse, este nevoie de casa de marcat? Din punct de vedere al autorizatiilor, care ar fi acestea? Cum vom contabiliza incasarea acestor produse? Va multumim frumos!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei tranzactii de intermediere de vanzare parti sociale ale unei societati care consta in identificare investitor, facilitatea comunicarii cu investitorul, participare la negociere, .. etc., factura de comision emisa de intermediar pentru finalizarea unei astfel de tranzactii se incadreaza in sfera operatiunilor scutite de TVA conform art 292 (2) lit.a) ?<br />
(2) Urmatoarele operatiuni sunt, de asemenea, scutite de taxa:<br />
a) prestarile urmatoarelor servicii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<