Tags: transparenta institutionala, posturi vacante sau ocupate, situatia posturilor de munca
Pentru prima data de la crearea sistemului informatic de gestiune a functiei publice, in 2010, ANFP pune la dispozitia oricarei persoane interesate de situatia functiilor publice date deschise despre posturile vacante sau ocupate la nivelul administratiei publice din Romania.
Aceasta decizie cu impact major asupra transparentei functiei publice a fost luata in contextul eforturilor Guvernului de a creste increderea cetatenilor in activitatea administratiei si in functionarii publici, prin valorificarea potentialului open data.
Accesul la informatii se realizeaza prin intermediul site-ului ANFP, printr-o functionalitate de interogare a bazei de date a Sistemului informatic integrat de management al functiilor publice si al functionarilor publici.
Cautarea se poate realiza usor, prin aplicarea de filtre, fiind disponibila filtrarea dupa:
- Tipul institutiei publice: teritorial, central sau local;
- Denumirea institutiei;
- Judetul de interes;
- Localitatea de interes;
- Situatia postului: ocupat, temporar ocupat, vacant sau temporar vacante;
- Categorii de functii publice;
-
Gradul profesional si clasa;
-
Tipul departamentului in care exista postul;
- Coordonate ca sex sau varsta pentru posturile ocupate.
Un alt element menit sa vina in sprijinul cetatenilor interesati de situatia posturilor din administratie este faptul ca datele obtinute pot fi exportate pentru a fi folosite ulterior, in format CSV.
In prezent, ANFP foloseste solutii software, atat in activitatea interna, cat si in relatia cu departamentele de resurse umane din institutiile publice, prin intermediul sistemului Informatic mentionat anterior, la care au fost implementate functionalitati noi (Sistemul electronic de gestiune a documentelor, aplicatia consilierilor de etica etc.). Sistemul a fost creat prin resurse proprii ale Agentiei si a fost dezvoltat prin activitati in cadrul proiectelor cu finantare externa.
Informatiile despre situatia functiilor publice pot fi consultate pe pagina web a ANFP, www.anfp.gov.ro, la sectiunea Cariera in functia publica/ Situatia functiilor publice - date deschise (https://www.anfp.gov.ro/opendata.aspx).
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
O societate comerciala, care are ca domeniu principal de activitate comertul cu amanuntul, a fost supusa unui control efectuat de ANAF. Stocul faptic cu cel scriptic nu au coincis. Din acest motiv, Anaf a stabilit prin decizia de impunere tva suplimentar in valoare de 36.000 lei, fiind o diferenta de 200.000 lei pe stoc in plus. In decizie nu a fost specificat nimic legat de impozitul pe profit aferent stocului in plus. In acest caz care sunt notele contabile care se inregistreaza?...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Biroul individual notarial, persoana juridica romana inregistrat in scop de tva, presteaza servicii (in speta onorariu autentificare contract cesiune parti sociale cu titlu oneros) pe care le factureaza cedentului persoana juridica impozabila inregistrata in scop de tva in Spania (firma din Spania a fost verificata in vies si are cod valid de tva). Intrebarea este: cum emite notariatul factura de servicii catre firma din Spania, cu tva sau fara? Serviciul este impozabil din...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Societatea noastra a incheiat un contract de inchiriere intre persoana juridica si persoana fizica (chirie apartament manager general).
Care este cota (procent) de impozit pe venit care trebuie sa-l retin si sa-l declar in D100?
In D 100, care este codul de creanta fiscala care se selecteaza? Unde se incadreaza?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Scutire impozit profit reinvestit
O societate platitoare de impozit pe profit trimestrial prezinta urmatoarea situatie:
Profit contabil brut trimestrul 1 2024 - 150.000 lei
Cheltuieli nedeductibile - 350.000 lei
Profit impozabil trimestrul 1 2024 - 500.000 lei
Achizitie utilaje noi trimestrul 1 2024 (conform art.22 alin. (1) din Legea 227/2015) - 200.000 lei
Profit contabil brut trimestrul 2 2024 -...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Persoana juridica romana platitor TVA (in Romania) organizeaza un eveniment (ce presupune inchiriere sala eveniment, sonorizare, fotograf, restaurant) in Bulgaria pentru o societate rezident fiscal si platitor de TVA in Cehia. Cum va intocmi firma din Romania factura? Cu sau fara TVA?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Va rog sa ma ajutati cu un mod de calcul si o monografie contabila pentru urmatoarea situatie: Un salariat care are un venit brut lunar in valoare de 4.800 lei beneficiaza in aceeasi luna de un telefon oferit cu titlu gratuit. Salariatul are un singur copil in intretinere si nu beneficieaza de vreo scutire a impozitului pe venit. Pe factura telefonului avem urmatoarele date: 1500 lei baza, TVA 285lei, total factura 1.785lei. Care este netul pe care il va incasa salariatul?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<