Tags: comunicare digitala, comunicare simplificata cu institutiile statului
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a informat recent, pe pagina oficiala de Facebook, ca ANOFM, CNPP si ANPIS sunt pregatite pentru a primi si a procesa in FORMAT ELECTRONIC cererile si documentele necesare pentru deschiderea dosarului aferent dreptului solicitat.
„Un singur drum pentru serviciile Ministerului Muncii! Am spus ca se poate! Se poate!
ANOFM, CNPP si ANPIS sunt pregatite pentru a primi si a procesa in FORMAT ELECTRONIC cererile si documentele necesare pentru deschiderea dosarului aferent dreptului solicitat. Ridicarea deciziei de acordare a dreptului se va face, printr-un singur drum, la institutia in cauza”, a spus ministrul.
Violeta Alexandru mentioneaza ca cetatenii nu vor mai fi nevoiti sa faca mai multe drumuri, pentru ca de acum inainte comunicarea se va face online cu institutiile din subordinea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
„Nu a fost usor sa facem acest mecanism sa functioneze. Multe ore de munca si discutii despre procedurile legale necesare, despre limitarile tehnice si despre cum trebuie sa putem face lucrurile cat mai simple pentru cetatean. Sa le facem oamenilor viata cat mai simpla, sa nu mai fie contactul cu administratia o povara, asta imi doresc. Nu renunt pana nu reusesc tot ceea ce stiu ca #sepoate in Ministerul Muncii. MMPS va ajunge un exemplu de schimbare pentru binele cetatenilor, la finalul mandatului meu.
Implementarea acestui mecanism reprezinta un mare pas inainte. Fara 10 drumuri la institutii, fara copii xerox peste copii xerox, fara cozi interminabile. Gata! Putem comunica in ziua de azi civilizat, rapid, online. Romania trebuie sa se schimbe, sa faca un pas inainte, inclusiv sa modernizeze administratia.
Un singur drum pentru serviciile Ministerului Muncii. Vreau un Minister modern.
Pentru a ridica decizia/actul eliberat de o institutie a Ministerului Muncii, printr-o programare prealabila, nu ne mai luam zile libere sa stam o zi intreaga la cozi.”
Cei care doresc, pot veni in continuare la sediul institutiilor.
„Am convingerea ca prin comunicarea prin e-mail, in cazul ANPIS si ANOFM, sau prin portalul online, in cazul CNPP, se va evita aglomeratia din spatiile publice, se vor elimina cozile si, totodata, se va reduce presiunea asupra angajatilor. Ceea ce nu inseamna ca cei care doresc sa vina, totusi, la sediul acestor institutii, nu o pot face in continuare”, a mai spus ministrul.
In cazul ANPIS, comunicarea se poate efectua direct prin e-mail pentru anumite servicii, in timp ce pentru altele, precum indemnizatia de crestere copil, venit minim garantat, etc., cetatenii trebuie sa aplice la primarie.
„Cetateanul/persoana juridica va putea aplica pentru drepturile sale din confortul propriei case/propriului birou.
Pentru a avea un mecanism complet de comunicare electronica in cazul ANPIS – unde, pentru majoritatea beneficiilor platite de catre AJPISuri/APISMB (indemnizatie de crestere copil, venit minim garantat, etc.) cetateanul trebuie sa aplice la primarie - incurajez primariile din tara sa utilizeze comunicarea electronica. Pentru serviciile si beneficiile pentru care se aplica direct la AJPIS/APISMB, deja se poate comunica prin email.
Digitalizam serviciile MMPS! Respectul pentru cetatean si simplificarea modului in care interactionam cu institutiile statului conteaza cel mai mult pentru mine!”, a concluzionat ministrul.


de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Refuz factura in SPV
Intrebare:
Un furnizor ne-a facturat in luna august 2025 un serviciu folosind pentru facturare codul de inregistrare fiscala a unui sediu secundar si nu codul unic de inregistrare. Furnizorul sustine ca a transmis factura in e-factura dar noi nu o putem vizualiza! Am solicitat furnizorului stornarea facturii gresite si refacturarea pe codul unic de inregistrare dar nu este de acord! Va rog sa ne spuneti cum trebuie sa procedam in acest caz pentru a inregistra cheltuiala!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul fiscal cu beneficiile oferite salariatilor partenerilor de business
Intrebare:
Pentru a mentine bune relatii cu angajatii clientilor, de cateva ori pe an se organizeaza competitii sportive care se deruleaza pe parcursul a cateva zile, cu participarea membrilor echipei de vanzari si a reprezentantilor firmelor colaboratoare. Actiunile nu au numai scop recreativ, in cadrul acestora sunt si sesiuni de informare privind promotii, caracteristici tehnice ale produselor. Fiind un concurs, la final se acorda si premii, care constau in cupe, medalii si articole sportive...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Trecere de la profit la micro in anul 2026
Intrebare:
Societate infiintara in anul 2014, care a figurat de la infiintare (17/06/2014) pana la 31.12.2024 cu impozit microintreprinderi, de la 01.01.2025 trece la impozit pe profit (era sub plafon) dar fara salariat. Se poate intoarce la impozit pe microintreprindere de la 01.01.2026, avand salariat incepand cu 01.11.2025 si este sub plafonul de 100.000 euro cifra de afaceri. Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Drepturi acordate pe perioada maternitatii si cresterii copilului
Intrebare:
PFA cu activitate din iunie 2024, si avand rezultat pierdere (a avut venituri care sunt sub nivelul cheltuielilor) conform DU depus pentru anul 2024. Activitate ei va fi profitabila in anul 2025, venitul net va fi aproximativ intre 6-12 salarii minime. Va continua activitate PFA-ului si in anul 2026, care tot se estimeaza sa fie profitabila. Titularul, pe langa PFA va fi angajata din octombrie 2025 cu norma intreaga si intr-un SRL.
Titularul va naste in luna mai 2026 si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<