Tags: comunicare digitala, comunicare simplificata cu institutiile statului
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a informat recent, pe pagina oficiala de Facebook, ca ANOFM, CNPP si ANPIS sunt pregatite pentru a primi si a procesa in FORMAT ELECTRONIC cererile si documentele necesare pentru deschiderea dosarului aferent dreptului solicitat.
„Un singur drum pentru serviciile Ministerului Muncii! Am spus ca se poate! Se poate!
ANOFM, CNPP si ANPIS sunt pregatite pentru a primi si a procesa in FORMAT ELECTRONIC cererile si documentele necesare pentru deschiderea dosarului aferent dreptului solicitat. Ridicarea deciziei de acordare a dreptului se va face, printr-un singur drum, la institutia in cauza”, a spus ministrul.
Violeta Alexandru mentioneaza ca cetatenii nu vor mai fi nevoiti sa faca mai multe drumuri, pentru ca de acum inainte comunicarea se va face online cu institutiile din subordinea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
„Nu a fost usor sa facem acest mecanism sa functioneze. Multe ore de munca si discutii despre procedurile legale necesare, despre limitarile tehnice si despre cum trebuie sa putem face lucrurile cat mai simple pentru cetatean. Sa le facem oamenilor viata cat mai simpla, sa nu mai fie contactul cu administratia o povara, asta imi doresc. Nu renunt pana nu reusesc tot ceea ce stiu ca #sepoate in Ministerul Muncii. MMPS va ajunge un exemplu de schimbare pentru binele cetatenilor, la finalul mandatului meu.
Implementarea acestui mecanism reprezinta un mare pas inainte. Fara 10 drumuri la institutii, fara copii xerox peste copii xerox, fara cozi interminabile. Gata! Putem comunica in ziua de azi civilizat, rapid, online. Romania trebuie sa se schimbe, sa faca un pas inainte, inclusiv sa modernizeze administratia.
Un singur drum pentru serviciile Ministerului Muncii. Vreau un Minister modern.
Pentru a ridica decizia/actul eliberat de o institutie a Ministerului Muncii, printr-o programare prealabila, nu ne mai luam zile libere sa stam o zi intreaga la cozi.”
Cei care doresc, pot veni in continuare la sediul institutiilor.
„Am convingerea ca prin comunicarea prin e-mail, in cazul ANPIS si ANOFM, sau prin portalul online, in cazul CNPP, se va evita aglomeratia din spatiile publice, se vor elimina cozile si, totodata, se va reduce presiunea asupra angajatilor. Ceea ce nu inseamna ca cei care doresc sa vina, totusi, la sediul acestor institutii, nu o pot face in continuare”, a mai spus ministrul.
In cazul ANPIS, comunicarea se poate efectua direct prin e-mail pentru anumite servicii, in timp ce pentru altele, precum indemnizatia de crestere copil, venit minim garantat, etc., cetatenii trebuie sa aplice la primarie.
„Cetateanul/persoana juridica va putea aplica pentru drepturile sale din confortul propriei case/propriului birou.
Pentru a avea un mecanism complet de comunicare electronica in cazul ANPIS – unde, pentru majoritatea beneficiilor platite de catre AJPISuri/APISMB (indemnizatie de crestere copil, venit minim garantat, etc.) cetateanul trebuie sa aplice la primarie - incurajez primariile din tara sa utilizeze comunicarea electronica. Pentru serviciile si beneficiile pentru care se aplica direct la AJPIS/APISMB, deja se poate comunica prin email.
Digitalizam serviciile MMPS! Respectul pentru cetatean si simplificarea modului in care interactionam cu institutiile statului conteaza cel mai mult pentru mine!”, a concluzionat ministrul.


de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Cifra de afaceri pentru anul 2025
Intrebare:
Care este situatia unei societati neplatitoare de TVA in ceea ce priveste depasirea plafonului de regim special de scutire de TVA de 395.000 lei (cf. cu art. 310 (alin. 1 si alin. 2)? Societatea factureaza lunar prestari de servicii IT catre Romania si catre tari din UE. Suma anuala a facturilor catre Romania este de 144.000 lei si suma anuala a facturilor catre tarile din UE este de 300.000 lei. Va rugam sa ne spuneti daca in situatia data firma va fi obligata sa se inregistreze ca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul fiscal-contabil al platilor catre un rezident din UK
Intrebare:
Va solicit sprijinul in analiza tratamentului fiscal si contabil aplicabil unei facturi primite de societatea noastra, avand urmatoarele caracteristici:
Emitent: persoana fizica din Marea Britanie (self-employed/sole trader), fara cod de TVA UE, cu cont bancar in UK;
Destinatar: societate din Romania;
Obiect: servicii profesionale ("Professional Services");
Factura: august 2025, suma 8.000...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Venituri din chirii din Franta. Declaratia unica
Intrebare:
O persoana fizica romana cu domiciliul in Romania detine un imobil in Franta pe care il inchiriaza care o pesoana fizica din Franta.
Ce obligatii declarative are atat in Romania cat si in Franta in momentul inchirierii si deasemenea ce obligatii are in ce priveste declararea veniturilor obtinute din inchirierea imobilului in ambele state.
Va multumesc
vezi AICI raspunsul specialistilor <<