Tags: comunicare digitala, comunicare simplificata cu institutiile statului
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a informat recent, pe pagina oficiala de Facebook, ca ANOFM, CNPP si ANPIS sunt pregatite pentru a primi si a procesa in FORMAT ELECTRONIC cererile si documentele necesare pentru deschiderea dosarului aferent dreptului solicitat.
„Un singur drum pentru serviciile Ministerului Muncii! Am spus ca se poate! Se poate!
ANOFM, CNPP si ANPIS sunt pregatite pentru a primi si a procesa in FORMAT ELECTRONIC cererile si documentele necesare pentru deschiderea dosarului aferent dreptului solicitat. Ridicarea deciziei de acordare a dreptului se va face, printr-un singur drum, la institutia in cauza”, a spus ministrul.
Violeta Alexandru mentioneaza ca cetatenii nu vor mai fi nevoiti sa faca mai multe drumuri, pentru ca de acum inainte comunicarea se va face online cu institutiile din subordinea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
„Nu a fost usor sa facem acest mecanism sa functioneze. Multe ore de munca si discutii despre procedurile legale necesare, despre limitarile tehnice si despre cum trebuie sa putem face lucrurile cat mai simple pentru cetatean. Sa le facem oamenilor viata cat mai simpla, sa nu mai fie contactul cu administratia o povara, asta imi doresc. Nu renunt pana nu reusesc tot ceea ce stiu ca #sepoate in Ministerul Muncii. MMPS va ajunge un exemplu de schimbare pentru binele cetatenilor, la finalul mandatului meu.
Implementarea acestui mecanism reprezinta un mare pas inainte. Fara 10 drumuri la institutii, fara copii xerox peste copii xerox, fara cozi interminabile. Gata! Putem comunica in ziua de azi civilizat, rapid, online. Romania trebuie sa se schimbe, sa faca un pas inainte, inclusiv sa modernizeze administratia.
Un singur drum pentru serviciile Ministerului Muncii. Vreau un Minister modern.
Pentru a ridica decizia/actul eliberat de o institutie a Ministerului Muncii, printr-o programare prealabila, nu ne mai luam zile libere sa stam o zi intreaga la cozi.”
Cei care doresc, pot veni in continuare la sediul institutiilor.
„Am convingerea ca prin comunicarea prin e-mail, in cazul ANPIS si ANOFM, sau prin portalul online, in cazul CNPP, se va evita aglomeratia din spatiile publice, se vor elimina cozile si, totodata, se va reduce presiunea asupra angajatilor. Ceea ce nu inseamna ca cei care doresc sa vina, totusi, la sediul acestor institutii, nu o pot face in continuare”, a mai spus ministrul.
In cazul ANPIS, comunicarea se poate efectua direct prin e-mail pentru anumite servicii, in timp ce pentru altele, precum indemnizatia de crestere copil, venit minim garantat, etc., cetatenii trebuie sa aplice la primarie.
„Cetateanul/persoana juridica va putea aplica pentru drepturile sale din confortul propriei case/propriului birou.
Pentru a avea un mecanism complet de comunicare electronica in cazul ANPIS – unde, pentru majoritatea beneficiilor platite de catre AJPISuri/APISMB (indemnizatie de crestere copil, venit minim garantat, etc.) cetateanul trebuie sa aplice la primarie - incurajez primariile din tara sa utilizeze comunicarea electronica. Pentru serviciile si beneficiile pentru care se aplica direct la AJPIS/APISMB, deja se poate comunica prin email.
Digitalizam serviciile MMPS! Respectul pentru cetatean si simplificarea modului in care interactionam cu institutiile statului conteaza cel mai mult pentru mine!”, a concluzionat ministrul.


de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Completare D100
Intrebare:
Am fost sunata azi in legatura cu D100, am fost indrumata, dar nu am completat in timp ce primeam raspunsul si acum nu pot depune declaratia cu impozit pe constructii pentru ca nu pot completa scadenta si nr. de evidenta a platii. Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Documente justificative prestari servicii
Intrebare:
Ajutati-ne va rog sa clarificam ce documente sunt necesare de intocmit pentru un contract de elaborare concept productie publicitara ce ne este prestata de un furnizor si noi o facturam mai departe unei agentii de publicitate. Sunt 2 variante de colaborari:
1. Contractul contine detalii privind obiectul acestuia - ex. productie spot TV brand XXX si este specificat faptul ca materialele/productia spot are un termen specific de livrare si facturarea se va intampla la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Reinregistrare in scopuri de TVA, cod TVA anulat din oficiu
Intrebare:
SC a fost platitoare de TVA pana la data de 10.03.2012 cand a fost scoasa din oficiu de la TVA pentru inactivitate, in 30.12.2014 si-a reactivat activitatea si a fost din nou platitoare de TVA. In data de 01.02.2016 a fost iar scoasa de la TVA din oficiu cf art 316 alin 11 lit e pentru ca in perioada de 6 luni consecutiv nu a avut venituri. In perioada 01.02.2016-07.04.2021 societatea incepe sa aiba niste venituri foarte mici din arenda (in valoare totala in aceasta perioada de 4745...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Monografie joc online obtinut in colaborare cu terti
Intrebare:
Societate din Romania platitoare de impozit profit si tva, cu cod CAEN IT, va produce un joc online, care se va distribui online in baza unor abonamente. Pentru producerea acestui joc, sunt contracte cu developeri din Romania, care vor factura serviciile de prestari pentru producerea jocului, catre firma producatoare a jocului. Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila atat pentru productia jocului, cat si pentru incasarea veniturilor, in baza abonamentelor.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<