Tags: comunicare digitala, comunicare simplificata cu institutiile statului
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a informat recent, pe pagina oficiala de Facebook, ca ANOFM, CNPP si ANPIS sunt pregatite pentru a primi si a procesa in FORMAT ELECTRONIC cererile si documentele necesare pentru deschiderea dosarului aferent dreptului solicitat.
„Un singur drum pentru serviciile Ministerului Muncii! Am spus ca se poate! Se poate!
ANOFM, CNPP si ANPIS sunt pregatite pentru a primi si a procesa in FORMAT ELECTRONIC cererile si documentele necesare pentru deschiderea dosarului aferent dreptului solicitat. Ridicarea deciziei de acordare a dreptului se va face, printr-un singur drum, la institutia in cauza”, a spus ministrul.
Violeta Alexandru mentioneaza ca cetatenii nu vor mai fi nevoiti sa faca mai multe drumuri, pentru ca de acum inainte comunicarea se va face online cu institutiile din subordinea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
„Nu a fost usor sa facem acest mecanism sa functioneze. Multe ore de munca si discutii despre procedurile legale necesare, despre limitarile tehnice si despre cum trebuie sa putem face lucrurile cat mai simple pentru cetatean. Sa le facem oamenilor viata cat mai simpla, sa nu mai fie contactul cu administratia o povara, asta imi doresc. Nu renunt pana nu reusesc tot ceea ce stiu ca #sepoate in Ministerul Muncii. MMPS va ajunge un exemplu de schimbare pentru binele cetatenilor, la finalul mandatului meu.
Implementarea acestui mecanism reprezinta un mare pas inainte. Fara 10 drumuri la institutii, fara copii xerox peste copii xerox, fara cozi interminabile. Gata! Putem comunica in ziua de azi civilizat, rapid, online. Romania trebuie sa se schimbe, sa faca un pas inainte, inclusiv sa modernizeze administratia.
Un singur drum pentru serviciile Ministerului Muncii. Vreau un Minister modern.
Pentru a ridica decizia/actul eliberat de o institutie a Ministerului Muncii, printr-o programare prealabila, nu ne mai luam zile libere sa stam o zi intreaga la cozi.”
Cei care doresc, pot veni in continuare la sediul institutiilor.
„Am convingerea ca prin comunicarea prin e-mail, in cazul ANPIS si ANOFM, sau prin portalul online, in cazul CNPP, se va evita aglomeratia din spatiile publice, se vor elimina cozile si, totodata, se va reduce presiunea asupra angajatilor. Ceea ce nu inseamna ca cei care doresc sa vina, totusi, la sediul acestor institutii, nu o pot face in continuare”, a mai spus ministrul.
In cazul ANPIS, comunicarea se poate efectua direct prin e-mail pentru anumite servicii, in timp ce pentru altele, precum indemnizatia de crestere copil, venit minim garantat, etc., cetatenii trebuie sa aplice la primarie.
„Cetateanul/persoana juridica va putea aplica pentru drepturile sale din confortul propriei case/propriului birou.
Pentru a avea un mecanism complet de comunicare electronica in cazul ANPIS – unde, pentru majoritatea beneficiilor platite de catre AJPISuri/APISMB (indemnizatie de crestere copil, venit minim garantat, etc.) cetateanul trebuie sa aplice la primarie - incurajez primariile din tara sa utilizeze comunicarea electronica. Pentru serviciile si beneficiile pentru care se aplica direct la AJPIS/APISMB, deja se poate comunica prin email.
Digitalizam serviciile MMPS! Respectul pentru cetatean si simplificarea modului in care interactionam cu institutiile statului conteaza cel mai mult pentru mine!”, a concluzionat ministrul.


de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Vanzari online. Regim TVA. OSS
Intrebare:
Societatea X SRL, platitoare de TVA in Romania, vendor pe platformele emag.ro/decahtlon.ro cu vanzari atat pe teritoriul romaniei, cat si pe teritoriul tarilor Ungaria si Bulgaria (din 2017). Pentru vanzarile la distanta catre Ungaria si Bulgaria inca din anul 2017, la depasirea plafonului, societatea X SRL se inregistreaza fiscal in Ungaria si Bulgaria, obtine coduri BG si HU valide, contracteaza servicii contabile si de reprezentare in tarile respective, incepe si emite facturile...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Certificari in domeniul IT. Examen online
Intrebare:
"Societatea noastra achizitioneaza din Statele Unite ale Americii, servicii reprezentand certificari in domeniul IT (examene online). In situatia in care examenul nu se sustine la un centru de testare din Romania (Bucuresti), facturile nu contin TVA de 19%. Daca aceste examene se sustin la un centru de testare din Romania (Bucuresti), facturile contin TVA RO de 19%. Care este monografia contabila de inregistrare a facturilor care contin TVA RO de 19%? Se mai procedeaza la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Salariat. Persoana incadrata in grad de handicap grav. CASS
Intrebare:
Va rog sa-mi spuneti daca un angajat cu contract de munca, avand handicap accentuat, este scutit de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS), in temeiul prevederilor art. 1 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap si art. 154 alin. (1) lit. e) din Codul fiscal (Legea nr. 227/2015). Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<