Tags: comunicare digitala, comunicare simplificata cu institutiile statului
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a informat recent, pe pagina oficiala de Facebook, ca ANOFM, CNPP si ANPIS sunt pregatite pentru a primi si a procesa in FORMAT ELECTRONIC cererile si documentele necesare pentru deschiderea dosarului aferent dreptului solicitat.
„Un singur drum pentru serviciile Ministerului Muncii! Am spus ca se poate! Se poate!
ANOFM, CNPP si ANPIS sunt pregatite pentru a primi si a procesa in FORMAT ELECTRONIC cererile si documentele necesare pentru deschiderea dosarului aferent dreptului solicitat. Ridicarea deciziei de acordare a dreptului se va face, printr-un singur drum, la institutia in cauza”, a spus ministrul.
Violeta Alexandru mentioneaza ca cetatenii nu vor mai fi nevoiti sa faca mai multe drumuri, pentru ca de acum inainte comunicarea se va face online cu institutiile din subordinea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
„Nu a fost usor sa facem acest mecanism sa functioneze. Multe ore de munca si discutii despre procedurile legale necesare, despre limitarile tehnice si despre cum trebuie sa putem face lucrurile cat mai simple pentru cetatean. Sa le facem oamenilor viata cat mai simpla, sa nu mai fie contactul cu administratia o povara, asta imi doresc. Nu renunt pana nu reusesc tot ceea ce stiu ca #sepoate in Ministerul Muncii. MMPS va ajunge un exemplu de schimbare pentru binele cetatenilor, la finalul mandatului meu.
Implementarea acestui mecanism reprezinta un mare pas inainte. Fara 10 drumuri la institutii, fara copii xerox peste copii xerox, fara cozi interminabile. Gata! Putem comunica in ziua de azi civilizat, rapid, online. Romania trebuie sa se schimbe, sa faca un pas inainte, inclusiv sa modernizeze administratia.
Un singur drum pentru serviciile Ministerului Muncii. Vreau un Minister modern.
Pentru a ridica decizia/actul eliberat de o institutie a Ministerului Muncii, printr-o programare prealabila, nu ne mai luam zile libere sa stam o zi intreaga la cozi.”
Cei care doresc, pot veni in continuare la sediul institutiilor.
„Am convingerea ca prin comunicarea prin e-mail, in cazul ANPIS si ANOFM, sau prin portalul online, in cazul CNPP, se va evita aglomeratia din spatiile publice, se vor elimina cozile si, totodata, se va reduce presiunea asupra angajatilor. Ceea ce nu inseamna ca cei care doresc sa vina, totusi, la sediul acestor institutii, nu o pot face in continuare”, a mai spus ministrul.
In cazul ANPIS, comunicarea se poate efectua direct prin e-mail pentru anumite servicii, in timp ce pentru altele, precum indemnizatia de crestere copil, venit minim garantat, etc., cetatenii trebuie sa aplice la primarie.
„Cetateanul/persoana juridica va putea aplica pentru drepturile sale din confortul propriei case/propriului birou.
Pentru a avea un mecanism complet de comunicare electronica in cazul ANPIS – unde, pentru majoritatea beneficiilor platite de catre AJPISuri/APISMB (indemnizatie de crestere copil, venit minim garantat, etc.) cetateanul trebuie sa aplice la primarie - incurajez primariile din tara sa utilizeze comunicarea electronica. Pentru serviciile si beneficiile pentru care se aplica direct la AJPIS/APISMB, deja se poate comunica prin email.
Digitalizam serviciile MMPS! Respectul pentru cetatean si simplificarea modului in care interactionam cu institutiile statului conteaza cel mai mult pentru mine!”, a concluzionat ministrul.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Un PFA in sistem real vinde in anul 2024 un autoturism complet amortizat. Alte venituri sau cheltuieli nu are in anul 2024, deoarece o sa inchida PFA-ul. Ce obligatii fiscale are de platit pentru anul 2024? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem nevoie sa angajam cetateni straini (din UE, Franta, Italia) si non UE (UK) cu contract de munca. Ne intereseaza procedura prin care facem acest contract si ce demersuri trebuie sa facem noi si / sau viitorul angajat, pentru ca noi sa nu fim nevoiti sa platim contributii in Romania. Ce taxe suntem obligati sa achitam aici, in numele salariatului (ex impozit pe venit)? Ce obligatii avem noi si ce obligatii are salariatul? Ce se intampla cu beneficiile acordate prin CCM: ex - bonuri de masa -...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Conform OUG 34/2024, in cazul unui concediu medical, cod 08, inceput in februarie 2024 ce are continuitate pana la sfarsitul lunii aprilie, cum se calculeaza contributia CASS? Se rectifica lunile februarie si martie pentru inlaturarea cotei CASS? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am cumparat de la o firma din SPANIA bilete de avion pentru o ruta interna Bucuresti-Cluj. Factura este in EURO, nu are mentionat codul VIES al vanzatorului si cuprinde c/val bilete avion si c/val servicii de intermediere. Nu exista nicio referinta legata de TVA. Rog un punct de vedere asupra regimului de TVA si a obligatiilor declarative aferente.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O societate comerciala poate sa sponsorizeze Ambasada Romaniei din Franta cu achizitia de mobilier si alte bunuri necesare pentru amenajarea unor spatii din Ambasada, care urmeaza a fi utilizate inclusiv de delegatii ale Comitetului Olimpic Sportiv Roman in contextul Jocurilor Olimpice 2024, din Republica Franceza? Suma aferenta acestei sponsorizari poate sa fie scazuta din impozitul pe profit la nivelul minim dintre cele 2 valori precizate in Legea 227/2015 la art. 25, alin. (4), lit. i) sau se...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra desfasoara activitate de vanzare cu amanuntul a produselor alimentare, purtatoare de garantii pentru ambalaje returnabile. Ne intereseaza daca exista un termen limita pentru comercializarea produselor care nu sunt imbuteliate in ambalaje returnabile. Avem stocuri achizitionate chiar si cu un an in urma. Ce se intampla cu stocurile existente in situatia in care exista un termen limita pentru comercializare? Va multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<