keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal
keyboard_double_arrow_left

Banii n-au miros... pentru bugetul de stat

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 06 Mai. 2008

Avem o noua taxa auto! Cum procedam? Simplu, ca si in cazul celeilalte, o platim. Este insa ea necesara? Da, sustin guvernantii, pentru ca ea aduce costuri sociale care nu sunt internalizate nici ...

    Avem o noua taxa auto! Cum procedam? Simplu, ca si in cazul celeilalte, o platim.

     Este insa ea necesara? Da, sustin guvernantii, pentru ca ea aduce costuri sociale care nu sunt internalizate nici de producator nici de cumparator.

Argumentatia Guvernului nu este noua, ea a fost popularizata de economistul Arthur Pigou. Potrivit acestuia, problema poluarii nu apare, in pofida evidentelor empirice (statele cele mai etatiste, inclusiv cele comuniste sunt cele mai poluate), din cauza esecului guvernului de a proteja dreptul de proprietate privata!

Dimpotriva, ea se produce din pricina „esecului pietei“. Descrierea lui Pigou a devenit o descriere clasica: „Fumul din marile orase care dauneaza atat de mult comunitatii… apare din cauza ca nu exista nicio modalitate de a-i obliga pe poluatorii privati sa suporte costul social al activitatii lor“. Cu alte cuvinte, primii care ar trebui sa se pronunte in favoarea taxelor de poluare ar trebui sa fie locuitorii marilor orase.

Nu este cazul in Romania, desi ministrul finantelor crede altceva. „Pe majoritatea romanilor nu i-a intrebat nimeni pana acum“, a afirmat acesta, sustinand ca, pana in prezent, a fost numai o campanie dusa mai ales prin zone in care oamenii sunt interesati sa cumpere masini, cum ar fi targurile de masini. In plus, guvernantii sustin ca aplica, prin introducerea noii taxe, principiul „poluatorul plateste“.

Plateste, insa cui? Guvernului?! Da, ne spune Vosganian, care insa ne sugereaza ca Guvernul lucreaza pentru cei 75% din romani care nu au permis de conducere, nici nu au masina „si care nu vad de ce ar trebui sa fie sufocati pasiv“.

Dar de unde stie Executivul care sunt costurile celor „sufocati pasiv“ si cum ii va despagubi? Acesta este punctul vulnerabil al taxelor de poluare. Sa vedem insa unde se duc banii. Cel putin o parte, si una deloc neglijabila, nu are ca destinatie Ministerul Mediului, ci pe cel al Finantelor, chiar si in noua forma. Pana in prezent banii incasati din taxa s-au dus integral catre bugetul de stat. De asemenea, noua taxa este si ea plina de bunavointa cu bugetul de stat.

Pe langa taxa efectiva, s-ar mai incasa si TVA pe taxa si pe dobanzi in cazul automobilelor achizitionate in leasing. Bani care nu vor lua destinatia fondului de mediu, ci pe cea a bugetului de stat. Consumatorii ar trebui sa stie ca in cazul (foarte probabil) in care decid sa-si achizitioneze o masina noua prin leasing, nu ar avea de suportat numai „taxa de poluare", ci si TVA-ul aplicat atat acesteia, cat si dobanzii (majorate ca urmare a noilor politici monetare aplicate de BNR).

Cu alte cuvinte, bugetul de stat se imbogateste printr-un joc piramidal, prin perceperea de taxe la plata taxelor. Si nu cu putin, ci cu aproximativ o patrime din valoarea taxei (19% pe taxa si dobanzi). La noile costuri, n-ar fi exclus ca populatia sa opteze din ce in ce mai mult pentru masinile second-hand pe care sa le plateasca cash.

Astfel ar economisi, pe langa diferenta de pret, si TVA-ul aplicat taxei si dobanzilor. Si asta in pofida avertismentului Comisiei Europeane, care a transmis Maltei, Austriei si Finlandei, pe 31 ianuarie 2008, sa renunte la taxarea cu TVA a taxei pe prima inmatriculare, acest lucru fiind contrar legislatiei europene privind TVA.

 „Taxa de inregistrare nu trebuie inclusa in baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata", a fost mesajul Comisiei, care se confrunta cu diferite sesizari pe tema acestor tipuri de taxe de la diferiti cetateni ai Uniunii Europene.

Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal" 
Rentrop ∧ Straton
Club Contabilitate

[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie contabili!

PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal Modificari importante privind planul de conturi!

Descarca GRATUIT Raportul Special!

"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016