Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.

Banii n-au miros... pentru bugetul de stat

de Infotva.ro la 06 Mai. 2008

Avem o noua taxa auto! Cum procedam? Simplu, ca si in cazul celeilalte, o platim. Este insa ea necesara? Da, sustin guvernantii, pentru ca ea aduce costuri sociale care nu sunt internalizate nici ...

    Avem o noua taxa auto! Cum procedam? Simplu, ca si in cazul celeilalte, o platim.

     Este insa ea necesara? Da, sustin guvernantii, pentru ca ea aduce costuri sociale care nu sunt internalizate nici de producator nici de cumparator.

Argumentatia Guvernului nu este noua, ea a fost popularizata de economistul Arthur Pigou. Potrivit acestuia, problema poluarii nu apare, in pofida evidentelor empirice (statele cele mai etatiste, inclusiv cele comuniste sunt cele mai poluate), din cauza esecului guvernului de a proteja dreptul de proprietate privata!

Dimpotriva, ea se produce din pricina esecului pietei. Descrierea lui Pigou a devenit o descriere clasica: Fumul din marile orase care dauneaza atat de mult comunitatii apare din cauza ca nu exista nicio modalitate de a-i obliga pe poluatorii privati sa suporte costul social al activitatii lor. Cu alte cuvinte, primii care ar trebui sa se pronunte in favoarea taxelor de poluare ar trebui sa fie locuitorii marilor orase.

Nu este cazul in Romania, desi ministrul finantelor crede altceva. Pe majoritatea romanilor nu i-a intrebat nimeni pana acum, a afirmat acesta, sustinand ca, pana in prezent, a fost numai o campanie dusa mai ales prin zone in care oamenii sunt interesati sa cumpere masini, cum ar fi targurile de masini. In plus, guvernantii sustin ca aplica, prin introducerea noii taxe, principiul poluatorul plateste.

Plateste, insa cui? Guvernului?! Da, ne spune Vosganian, care insa ne sugereaza ca Guvernul lucreaza pentru cei 75% din romani care nu au permis de conducere, nici nu au masina si care nu vad de ce ar trebui sa fie sufocati pasiv.

Dar de unde stie Executivul care sunt costurile celor sufocati pasiv si cum ii va despagubi? Acesta este punctul vulnerabil al taxelor de poluare. Sa vedem insa unde se duc banii. Cel putin o parte, si una deloc neglijabila, nu are ca destinatie Ministerul Mediului, ci pe cel al Finantelor, chiar si in noua forma. Pana in prezent banii incasati din taxa s-au dus integral catre bugetul de stat. De asemenea, noua taxa este si ea plina de bunavointa cu bugetul de stat.

Pe langa taxa efectiva, s-ar mai incasa si TVA pe taxa si pe dobanzi in cazul automobilelor achizitionate in leasing. Bani care nu vor lua destinatia fondului de mediu, ci pe cea a bugetului de stat. Consumatorii ar trebui sa stie ca in cazul (foarte probabil) in care decid sa-si achizitioneze o masina noua prin leasing, nu ar avea de suportat numai taxa de poluare", ci si TVA-ul aplicat atat acesteia, cat si dobanzii (majorate ca urmare a noilor politici monetare aplicate de BNR).

Cu alte cuvinte, bugetul de stat se imbogateste printr-un joc piramidal, prin perceperea de taxe la plata taxelor. Si nu cu putin, ci cu aproximativ o patrime din valoarea taxei (19% pe taxa si dobanzi). La noile costuri, n-ar fi exclus ca populatia sa opteze din ce in ce mai mult pentru masinile second-hand pe care sa le plateasca cash.

Astfel ar economisi, pe langa diferenta de pret, si TVA-ul aplicat taxei si dobanzilor. Si asta in pofida avertismentului Comisiei Europeane, care a transmis Maltei, Austriei si Finlandei, pe 31 ianuarie 2008, sa renunte la taxarea cu TVA a taxei pe prima inmatriculare, acest lucru fiind contrar legislatiei europene privind TVA.

37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari
37 documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Vezi detalii

Noi reguli privind SPONSORIZAREA
Noi reguli privind SPONSORIZAREA

Vezi detalii

Achizitii si livrari intracomunitare de bunuri
Achizitii si livrari intracomunitare de bunuri

Vezi detalii

 Taxa de inregistrare nu trebuie inclusa in baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata", a fost mesajul Comisiei, care se confrunta cu diferite sesizari pe tema acestor tipuri de taxe de la diferiti cetateni ai Uniunii Europene.

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Votati articolul "Banii n-au miros... pentru bugetul de stat":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi





Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special "Cote reduse de TVA in 2019"
Club Contabilitate

VIDEO

X
Atentie contabili!
TVA redus in 2019 - ce capcane ascunde O.U.G. nr. 89/2018?

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti.
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTva.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special.

"Cote reduse de TVA in 2019"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016