Tags: munca pe canicula, masuri de protectie pentru angajati
Intrucat in perioada 24 iunie 09 septembrie 2021, pe teritoriul Romaniei se pot manifesta temperature ridicate extreme, Inspectoratul Teritorial de Munca Alba va urmari modul de respectare a prevederilor Ordonantei de urgenta nr. 99/2000, privind masurile ce pot fi aplicate in perioadele cu temperature extreme pentru protectia persoanelor incadrate in munca.
In sensul “Ordonantei de urgenta nr. 99/2000, privind masurile ce pot fi aplicate in perioadele cu temperature extreme pentru protectia persoanelor incadrate in munca,” prin temperaturi extreme ridicate se inteleg temperature exterioare ale aerului, care depasesc +37 grade Celsius sau corelate cu conditii de umiditate mare, pot fi echivalate cu acest nivel.
Administratia Nationala de Meteorologie comunica zilnic zonele in care temperatura, respectiv indicele de temperatura-umiditate, atinge pragurile valorice mentionate, precum si zonele pentru care se prognozeaza atingerea sau depasirea acestor praguri.
In conformitate cu prevederile ordonantei sus-mentionate, angajatorii sunt obligati sa ia urmatoarele masuri minimale pentru ameliorarea conditiilor de munca:
-Reducerea intensitatii si ritmului activitatilor fizice;
-Asigurarea ventilatiei la locurile de munca;
-Alternarea efortului dinamic cu cel static;
-Alternarea perioadelor de lucru cu perioadele de repaus in locurile umbrite, cu curenti de aer;
Pentru mentinerea starii de sanatate a lucratorilor, sunt necesare urmatoarele:
Asigurarea apei minerale, cate 2-4 litri/persoana/schimb;
Asigurarea echipamentului individual de protectie;
Asigurarea de dusuri.
Angajatorii care nu pot asigura conditiile mentionate, de comun acord cu reprezentantii sindicatelor sau cu reprezentantii alesi ai lucratorilor, vor respecta masurile dispuse in Ordonanta de Urgenta nr. 99/2000 (reducerea programului de lucru, esalonarea pe doua perioade a zilei de lucru etc.) in conformitate cu prevederile art. 6 din Ordonanta de Urgenta nr. 99/2000.
Pentru prevenirea unor imbolnaviri profesionale determinate de lucrul in conditii de temperaturi extreme, angajatorul trebuie sa ia urmatoarele masuri:
Asigurarea examenului medical la angajare si a controlului medical periodic, urmarind depistarea precoce a contraindicatiilor pentru munca la temperaturi crescute sau scazute;
Asigurarea primului ajutor si a transportului la cea mai apropiata unitate sanitara a persoanelor afectate;
Trecerea, dupa posibilitati, in alte locuri de munca sau reducerea programului de munca pentru persoanele cu afectiuni, care au contraindicatii privind munca la temperaturi extreme.
Sursa: ITM
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Firmele de exploatare platesc impozit pe veniturile realizate din masa lemnoasa exploatata de 0.5%.<br />
Firma produce seturi de berarie folosind cheresteaua care provine din masa lemnoasa exploatata.<br />
Anaf ne impune sa platim 0.5% la venitul realizat din vanzarea acestor seturi de berarie insa doar 60%reprezinta cherestea restul de 40% fiind feronerie,lac,etc.<br />
Va rog sa ne precizati modul de calcul al acestui impozit.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Buna ziua, in anul 2023 societatea a avut incasari cash in valoare de 116.600 lei. In anul 2024 de 25.500. Daca anul acesta nu depaseste plafonul de 50.000 lei, mai este obligata sa se doteze cu POS? Va multumim!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Ref: H.G. 571 din 30 mai 2024 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind codul fiscal, si O.U.G. 78 din 21 iunie 2024.<br />
Intelegem din aceste 2 acte normative ca zona contigua si zona economica exclusiva a Romaniei nu mai fac parte din teritoriul vamal si fiscal al Uniunii Europene<br />
Avand in vedere serviciile realizate si lucrarile de constructii - montaj executate de societatea noastra in relatia cu OMV, in legatura cu Platforme...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Persoana fizica, Popescu, detine un imobil pe care il inchiriaza unei societati AA in care este asociat unic, platitoare de tva si impozit pe profit. AA doreste sa renoveze imobilul, iar valoarea investitiei este peste 20% din valoarea declarata la DITL a imobilului. In contextul ART.<br />
84^1 : Reguli privind stabilirea impozitului pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor care stipuleaza ca: Venitul brut se majoreaza cu valoarea cheltuielilor ce cad, conform...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra a incarcat facturile emise in E-factura, avem dascarcate raspunsurile si sunt OK. O firma ne refuza inregistrarea facturilor, si plata acestora, din motivul ca xml-ul nu cuprinde "Contul IBAN".<br />
Va rog sa ne ajutati: firma respectiva, are dreptul sa refuze inregistarea facturilor din motivul ca nu cuprinde contul IBAN?<br />
Mentionez ca avem contract cu aceasta firma care nu prevede nici un "amendamet" privind e-factura...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<