keyboard_double_arrow_right

Atentie, contabili!

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"!

Adauga adresa de email si DESCARCA GRATUIT raportul realizat de specialisti

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
keyboard_double_arrow_left

Comisia Europeana: nu am impus taxa de autostrada

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
de Redactia Infotva la 23 Iun. 2011
Tags: taxa de autostrada

Declaratiile oficialilor europeni dezmint impunerea taxei de autostrada din partea Comisiei Europene. Conform declaratiilor venite din partea Directoratului pentru Politici Regionale al CE, Romania ...

Declaratiile oficialilor europeni dezmint impunerea taxei de autostrada din partea Comisiei Europene. Conform declaratiilor venite din partea Directoratului pentru Politici Regionale al CE, Romania nu prezinta obligatia de a impune aceasta taxa pe autostrazi, chiar daca aceasta ar fi recomandabila.

Contrar acestei situatii, tendinta din ultimii ani a fost ca introducerea acestei taxe sa fie impusa de catre Comisia Europeana chiar daca, in realitate, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii ar fi trebuit sa isi asume public responsabilitatea pentru aplicarea acestei prevederi.

Fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, afirma in urma cu 2-3 ani ca aceasta taxa este ceruta de catre Comisia Europeana. In mod similar, actualul ministru Anca Boagiu declara in urma cu un an ca plata accesului pe autostrazi este o masura ceruta de Comisia Europeana.

Astfel, ministrul Anca Boagiu declara ca aceasta taxa este impusa ca o masura europeana pe care au adoptat-o toate statele membre: "Pentru noi, ca tara membra, este si o conditie pe care Comisia Europeana ne-a impus-o, si anume, aceea de a demonstra ca dupa momentul finalizarii constructiei de autostrazi, avem fonduri pentru intretinerea acestora".

O declaratie recenta din partea Ministerului Transporturilor precizeaza ca aceasta cerere a fost facuta, in realitate, de catre Directoratul pentru Politici Regionale al CE: "Corespondenta, precum si discutiile avute cu reprezentantii DG Regio in vederea aprobarii cererilor de finantare pentru proiectele de autostrada au avut in vedere si subiectul asigurarii resurselor financiare pentru mentenanta acestor tronsoane de autostrada dupa finalizarea lor".

Declaratiile sunt in continuare contradictorii, mai ales ca fostul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, propunea introducerea acestei taxe doar in cazul autostrazilor aflate in concesiune, aceasta taxa fiind parte componenta a mecanismului de recuperare a investitiei facute de concesionar. In schimb, Daniela Draghia, directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, a declarat ca aceasta taxa va fi introdusa indiferent de tipul autostrazii (fara sa mai conteze daca autostrada a fost construita in concesiune, daca a fost realizata cu bani de la stat sau cu fonduri europene si fara sa se tina cont daca a fost finalizata inainte de 1990).

Comisia Europeana neaga vehement aceste declaratii conform carora taxa a fost ceruta chiar de oficialii europeni. In realitate, Romania nu prezinta vreo obligatie prin legislatia europeana sau prin angajamentele luate in fata Uniunii Europene de a introduce taxa pe autostrada, in ciuda faptului ca aceasta taxa ar putea asigura finantarea necesara proiectelor curente de autostrazi.

In acelasi timp, nici Directoratul Transporturi nu impune tarii noastre adoptarea acestei masuri. Asa cum a declarat Szabolcs Schmidt, director in cadrul acestui Directorat, introducerea acestei taxe nu reprezinta o conditie pentru accesarea contributiilor din fonduri europene. Mai mult decat atat, acesta a precizat ca transformarea unei astfel de masuri intr-o regula obligatorie ar reprezenta o tactica abuziva deoarece taxarea autoturismelor nu este acoperita legal de directive, conditia unica impusa facand referire la faptul ca taxele nu ar trebui sa discrimineze soferii in functie de rezidenta sau cetatenie.
Redactia Infotva de Redactia Infotva
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri




Urmareste-ne pe Google News

Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz

Atentie contabili!

Modificari importante privind cotele de TVA!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!

Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz" 
Rentrop ∧ Straton

Club Contabilitate

La fiecare 10 minute, o întrebare își găsește răspunsul AICI.


Ultimele stiri

Cele mai citite stiri

din categoria "InfoTVA"
[x]

Informatii vitale despre TVA: deducerea si rambursarea TVA, baza de impozitare, scutiri si operatiuni scutite de TVA.

Atentie, contabili
Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz
Modificari importante privind TVA!
Descarca GRATUIT
Raportul Special!
"Decontul precompletat de TVA. Noutati 2025 + studii de caz"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016