Tags: contract vanzare-cumpare
Contract vanzare-cumparare. Drept de folosinta asupra terenului Ica Negru, valabil la 12-Aug-2010 Intrebare: Societatea incheie antecontracte de vanzare cumparare (autentificat notarial) si ...
Contract vanzare-cumparare. Drept de folosinta asupra terenului
Ica Negru, valabil la 12-Aug-2010
Intrebare: Societatea incheie antecontracte de vanzare cumparare (autentificat notarial) si promisiuni de vanzare-cumparare (neautentificat notarial) pentru terenuri agricole. In ambele cazuri la data intocmirii documentelor pretul cerut de proprietar este achitat integral.
In ce cont se inregistreaza plata terenurilor avand in vedere ca ele sunt utilizate efectiv de catre societate, desi proprietatea asupra lor urmeaza sa fie obtinuta dupa un anumit interval de timp (ani)?
Este obligatoriu sa se aplice principiul prevalentei economicului asupra juridicului si sa se inregistreze terenul in contul 2111, sau se inregistreaza doar plata unui avans pana la incheierea contractului de vanzare-cumparare (cont 2321)?
Raspuns:
In cazul in care contractual de vanzare cumparare pentru terenul cumparat este pe numele societatii, atunci trebuie sa il treceti in patrimonial acesteia si il veti inregistra ca aport la capitalul societatii. Pentru promisiunea de vanzare cumparare nu stiu cum ati platit, probabil ca ati facut o chitanta de mana pentru suma platita si, pana il veti avea in proprietate, il folositi doar pe riscul dvs.
Daca in contractul de vanzare cumparare ati specificat ca veti fi proprietar la o alta data decat cea in care s-a autentificat actul la notar, atunci pana la acea data nu aveti decat drept de folosinta, trebuie sa aveti mare grija, daca dvs. faceti un ctr. de folosinta sau ctr. de vanzare cumparae. Inregistrarile in contabilitate trebuie sa fie facute conform actelor pe care le detineti cu privire la terenurile achizitionate.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale
Intrebare:
Am nevoie sa ma consiliati si sa ma corectati, daca am gresit la interpretarea legii 16/2017.
Stiu ce este A1 si care sunt conditiile de obtinere.
Astfel, ma intereseza, strict urmatoarele aspecte:
1. O societate X SRL din Romania, isi detaseaza transnational un angatat al sau (A), in Germania, pentru o perioada 24 luni. Peste 10 luni, acest angatat se muta la o alta societate Y SRL, care il detaseaza tot in Germania.
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratamentul investitiei executate de tert pe terenul persoanei impozabile
Intrebare:
Suntem un SRL. Exista un Contract de Comodat pentru un teren intre doua parti (A FIRMA SRL SI B TERTUL). Firma B a luat spre folosinta acest teren pe o perioada de 5 ani. In aceasta perioada s-au efectuat amenajari pe teren pentru a se putea depozita materiale. Cheltuielile sunt suportate de firma B dupa cum este stiplulat si in contract, ca orice imbunatatire a terenului o va suporta firma B fara posibilitatea recuperarii cheltuielilor (acestea fiind executate de comun acord intre...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Contract de imprumut
Intrebare:
Care este diferenta dintre contractul de imprumut si cel de creditare?
De exemplu, daca o societate imprumuta o alta societate, care contract trebuie folosit, cel de imprumut ori cel de creditare?
In opinia mea, un asociat crediteaza societatea, iar intre societati este de imprumut, e corect ceea ce zic eu?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Organizarea si efectuarea inventarierii
Intrebare:
O microinteprindere are doar 2 angajati dintre care unul este administrator si raspunde de departamentul financiar-contabil.
In vederea efectuarii inventarierii anuale conform legislatiei in vigoare nu putem indeplini criteriile privind constituirea comisiei de inventariere din cel putin 2 persoane presedinte.
Exista un temei legal sau exceptii legale care sa permita efectuarea inventarierii cu o singura persoana sau asociatul/asociatii pot face parte din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<