Tags: fonduri private de pensii, pilon ii, contributii fonduri de pensii private
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale anunta, printr-un comunicat de presa, ca a fost indeplinit un Jalon din Planul National de Redresare si Rezilienta: contributiile la fondurile private de pensii vor creste de la 3,75% la 4,75%.
Guvernul a aprobat in sedinta din 16 martie o Ordonanta de urgenta care prevede majorarea cu un punct procentual, incepand cu 1 ianuarie 2024, a contributiilor la fondurile private de pensii (Pilon II). Masura este inclusa in Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), care prevede totodata, ca termen de adoptare, data de 31 martie 2022.
Reforma privind sistemul de pensii propusa in Planul National de Redresare si Rezilienta vizeaza elaborarea legislatiei prin care sunt urmarite asigurarea pe termen mediu si lung a sustenabilitatii si a predictibilitatii sistemului public de pensii, respectiv sustenabilitatea Pilonului II de pensii.
Prin actul normativ adoptat astazi, se asigura respectarea calendarului stabilit prin PNRR (componenta C8, R6, jalon 213), contributiile la Pilonul II de pensii fiind in linie cu prevederile Strategiei Fiscal Bugetare.
Contributia la fondurile de pensii administrate privat este parte din contributia de asigurari sociale datorata sistemului public de pensii si se deduce din veniturile brute lunare care reprezinta baza de calcul pentru contributia de asigurari sociale.
Baza de calcul, retinerea si termenele de plata a contributiei la fondul de pensii sunt aceleasi cu cele stabilite pentru contributia de asigurari sociale.
Sursa: MMPS

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Monografie contabila ajutoare acordate membrilor - ONG
Intrebare:
Un sindicat al profesorilor (organizatie nonprofit) acorda ajutoare membrilor de sindicat (nastere, deces, boala etc).
Pentru a se acorda un ajutor, e necesar sa se faca un dosar cu actele necesare (cerere cu acordarea ajutorului si acte doveditoare sa vedem daca e de nastere, deces, boala).
Aceste cereri ( dosar) le incadram in contabilitate ca si intrari de la persoane fizice (cont 462).
Nota contabila ajutor nastere, boala: 6588 =...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Prestari servicii consultanta Marea Britanie
Intrebare:
Am incheiat un contract de consultanta in marketing (livrabile: strategie de brand, plan si strategie de marketing,plan de expansiune internationala a afacerii) cu o firma din Marea Britanie.
Initial am retinut si virat la stat impozit pe venitul nerezidentilor in cota de 16% pentru facturile primite, dar acum firma din UK ne-a trimis certificatul de rezidenta fiscala.
Mai trebuie retinut vreun impozit in aceste conditii sau trebuie sa ii restituim...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratamentul contabil al operatiunilor de lichidare
Intrebare:
Pentru o societate comerciala infiintata in anul 2019 asociatii (51% persoana juridica si 49% persoana fizica) doresc lichidarea si radierea acesteia. Aceasta societate a avut pierdere de la infiintare, nu a reusit sa isi desfasoare obiectul de activitatea, a avut costuri doar pe zona juridica referitor actualizare date si taxe postale etc.
Societatea se va inchide prin procedura de dizolvare si lichidare voluntara.
In balanta de verificare sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regim TVA operatiuni intracomunitare
Intrebare:
PJ RO (A) vinde din Romania catre o filiala a ei cu VAT de FR (A1) si cu VAT de DE (A2) produse finite, al caror producator este A.
Ulterior produsele finite sunt vandute de pe VAT FR si DE catre clienti final din comunitate.
Practic se realizeaza livrari intracomunitare de la A la A1 si de la A la A2. In acelasi timp A1 si A2, realizeaza fiecare in parte cate o achizitie intracomunitara, respectiv cate o livrare intracomunitara catre clientii finali B(ES)...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Livrare intracomunitara bunuri, cod invalid in VIES, diferente suplimentare de plata TVA
Intrebare:
PJ RO, in cadrul controlului de fond pe TVA perioada 2018-2021, au fost identificate livrari intracomunitare efectuate catre PJ din state membre UE, dar aparent cu cod de TVA invalid in momentul emiterii facturilor. Mentionam ca codurile de TVA sunt valide la zi pe aplicatia VIES. Pentru tranzactiile respective au fost emise facturi conforme, documente de livrare CMR, avize etc., respectiv sumele au fost incasate in intregime. Societatea nu poate face dovada validitatii codului TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<