Tags: csalb, litigii cu banca, rezolvare litigii cu banca, solutii litigii cu banca
Numarul romanilor care au gasit rezolvare in problemele pe care le aveau cu bancile a crescut de peste 12 ori in prima jumatate a anului 2018, ceea ce indica un interes tot mai mare al consumatorilor fata de Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB).
“Nivelul de constientizare a serviciilor CSALB, mai ales in randul consumatorilor din tara, a inregistrat o crestere constanta in ultimele luni, sustinut si de Caravanele CSALB – organizate in principalele orase din tara. Astfel, daca anul trecut ponderea cererilor venite din Bucuresti-Ilfov depasea 52 de procente, anul acesta a scazut la 34%, ca urmare a cresterilor inregistrate in celelalte judete, in special in judete precum Prahova, Iasi, Brasov si Constanta”, se arata intr-un comunicat al CSALB.
Alexandru Paunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB sustine ca inca de la finele anului trecut s-a putut observa un interes tot mai mare al romanilor de a-si rezolva litigiile pe care le au cu bancile si IFN-urile pe cale amiabila, prin intermediul Centrului
“Tendinta de crestere s-a mentinut si anul acesta, situatie care ne asteptam sa continue si in a doua parte a anului, atat in Bucuresti, cat si in tara. Cred ca CSALB are un rol important in detensionarea relatiilor dintre consumatori si banci sau IFN-uri, iar acest lucru se vede din evolutia numarului de dosare”, mai arata sursa citata.
In primele sase luni ale acestui an, la CSALB au fost depuse 544 de cereri conforme de conciliere, de 3,5 ori mai multe fata de perioada similara a anului trecut. Dintre acestea, 279 au fost constituite in dosare, de 7 ori mai mult fata de 2017.
Majoritatea persoanelor care au apelat la serviciile CSALB au preferat sa transmita cererea prin e-mail (82,5% dintre cereri). Restul de cereri au venit prin posta (8,82%) sau direct la sediul CSALB (8,6%).
CSALB este o entitate juridica autonoma, neguvernamentala, apolitica, fara scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridica, infiintata in baza Ordonantei Guvernului nr. 38/2015 privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti, ce transpune la nivel national Directiva 2013/11/UE privind solutionarea alternativa a litigiilor in materie de consum si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 si a Directivei 2009/22/CE.
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu un raspuns referitor la transmiterea prin sistemul e-Factura a facturilor emise catre persoane fizice:<br />
Este vorba despre avansuri facturate si incasate pentru livrarea de apartamente, livrare care va avea loc la sfarsitul anului 2025 cand va fi finalizata constructia de imobile.<br />
Am considerat ca incasarea sumelor cu titlu de avans nu reprezinta livrare de bunuri sau prestare de servicii si in e-factura se va trimite doar factura finala prin care...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: S-a depus bilantul aferent anului 2023 cu intarziere in data de 10.06.2024, e obligata firma sa treaca la impozit pe profit? Daca da, cu ce data? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Doua angajate aflate in concedii medicale cod 08 si 14 ale caror salarii de incadrare se situeaza sub pragul de 3700 lei. Cum se procedeaza cu majorarea salariului avand in vedere faptul ca salariata aflata in concediu medical cod 08 (sarcina si lauzie) va intra in curand in concediu de crestere copil?<br />
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate care comercializeaza articole de pescuit. Vrem sa ne extindem activitatea, prin adaugarea in obiectul nostru de activitatea a vendoring ului vom achizitiona tonomate. Pentru vanzarea acestor produse, este nevoie de casa de marcat? Din punct de vedere al autorizatiilor, care ar fi acestea? Cum vom contabiliza incasarea acestor produse? Va multumim frumos!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei tranzactii de intermediere de vanzare parti sociale ale unei societati care consta in identificare investitor, facilitatea comunicarii cu investitorul, participare la negociere, .. etc., factura de comision emisa de intermediar pentru finalizarea unei astfel de tranzactii se incadreaza in sfera operatiunilor scutite de TVA conform art 292 (2) lit.a) ?<br />
(2) Urmatoarele operatiuni sunt, de asemenea, scutite de taxa:<br />
a) prestarile urmatoarelor servicii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<