Tags: cresterea alocatiilor
Ministrul Finantelor, Florin Citu, a declarat, marti seara, ca Guvernul va incerca sa dubleze alocatiile pentru copii astfel: o majorare intre 15% si 20% de la 1 august, cea de-a doua urmand sa fie aprobata de la 1 ianuarie 2021 si inca una anul viitor.
"Suntem intr-un context dificil, intr-un context global economic ingrozitor. (...) Eu nu cred ca mai gasiti o tara in lume care sa faca ce facem noi astazi, sa venim si sa spunem ca vom creste alocatiile. Dar, in acelasi timp, facem acest lucru, crestem alocatiile si dorim sa le dublam. Dar vom avea o crestere acum, la 1 august, vom avea una substantiala la 1 ianuarie si inca una anul viitor. Vom incerca sa le dublam intr-un timp foarte scurt. stiu ca premierul a spus pana in 20%, cred ca in jurul acestei cifre ne vom stabili, acum cu 1 august, cred ca intre 15% si 20%, acolo suntem", a spus Citu, la B1TV, conform Agerpres.
Cresterea alocatiile insemna un efort enorm pentru buget, asa cum mentioneaza Citu, deoarece banii puteau fi directionati catre investitii, care sa creeze valoare si sa asigure plata alocatiilor in viitor.
"Oamenii trebuie sa stie ca in acest proiect de lege vine si cresterea din ianuarie si anul viitor. Dar trebuie sa inteleaga ca este un efort enorm pentru buget, pentru ca acestia sunt bani care ar fi putut sa mearga la investitii, investitii care ar fi creat valoare adaugata si ar fi putut garanta cresteri si plata de alocatii in viitor. Avem nevoie de crestere economica ca sa putem sa platim in viitor alte alocatii mai mari, pentru ca, altfel, daca stam doar pe deficite, pe imprumuturi, nu vom ajunge nicaieri", a subliniat Florin Citu.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
Societate platitoare de impozit pe profit presteaza servicii catre populatie de recreere, inchiriind UTV-uri, masinute pe trasee montane. Daca persoanele fizice platesc aceste servicii prin banca, din cont personal in contul societatii, putem emite doar factura fiscala sau este obligatorie detinerea casei de marcat fiscale?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O societate care se lichideaza, prezinta in balanta de verificare urmatoarele solduri:
Pe credit: 1012 = 220000 lei, 105 = 4800 lei, 1061 = 40 lei, 1068 = 27000 lei, 401 = 500 lei, 411 = 2300 lei (are de restituit unei societati care nu mai exista).
A amortizat spatiul 2812 = 21000 lei, a amortizat complet autoturismul 2813 = 6000 lei, a amortizat aparatura de birou 2814 = 3600 lei
Pe debit: 1171 = 180000 lei, 121 = 4500 lei, 212 = 50000 lei...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
In cadrul regulementului de ordine interioara avem specificat decontarea transportului cu autoturismul propriu (al angajatului) de catre angajator. Alimentarile se fac cu cardul societatii. Intrebarile sunt:
1. Este suficienta intocmirea foi de parcurs de catre angajat?
2. Este nevoie si de contract de comodat pe masina angajatilor?
3. Aceste cheltuieli cu combustibilul sunt deductibile 100% sau 50%, sunt considerate beneficii extrasalariale...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
As dori sa intreb daca este legala acordarea de tichete de masa, de exemplu 35 lei/zi /pe salariat doar pentru 5 zile dintr-o luna si daca e corect ca un muncitor care a lucrat 10 zile sa primeasca 5 tichete de masa la fel cu un muncitor care a lucrat 20 zile. O zi buna!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Intr-o societate este posibil ca o persoana sa fie angajata cu CIM full time dar, periodic, pentru servicii suplimentare sa emita si factura de pe o alta societate al carei asociat este?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Va rugam sa ne precizati cum trebuie procedat daca societatea a achizitionat un imobil in regim de taxare inversa si intentioneaza sa vanda acest imobil. Intrebarea este, daca vinde catre persoana fizica, poate vinde in regim de TVA cu cota redusa, avand in vedere ca persoana se incadreaza la prima casa? Si daca da, trebuie facute ajustari pe TVA in decont? Multumim!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<