Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
D.G.R.F.P. Cluj-Napoca informeaza contribuabilii persoane fizice care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal, altele decat veniturile din arendare si cele din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala, ca incepand cu data de 1 ianuarie 2023 , au obligatia inregistrarii contractului incheiat intre parti, precum si a modificarilor survenite ulterior, in termen de cel mult 30 de zile de la incheierea/producerea modificarii acestuia, la organul fiscal competent.
In cazul contractelor de inchiriere aflate in derulare la data de 1 ianuarie 2023, inregistrarea, la organul fiscal competent, a contractului incheiat intre parti si a modificarilor survenite se efectueaza in termen de cel mult 90 de zile de la data la care a intervenit obligatia inregistrarii acestora.
Daca bunul a carui folosinta se cedeaza este detinut in comun, fiecare coproprietar are obligatia inregistrarii contractului de inchiriere la organul fiscal competent.
Pentru inregistrarea contractului de inchiriere, contribuabilul depune "Cererea de inregistrare a contractelor de locatiune" prevazuta in Anexa 2 la O.P.A.N.A.F. nr. 2031/2022 , care se regaseste pe portalul ANAF, www.anaf.ro , Sectiunea - Asistenta contribuabili, Subsectiunea - Declararea obligatiilor fiscale- Toate formularele cu explicatii, Formulare fara numar, insotita de o copie a contractului de inchiriere. Conformitatea cu originalul a copiei contractului de inchiriere, avand numar si data, se efectueaza de catre contribuabil prin inscrierea mentiunii "conform cu originalul" si semnatura acestuia.
Totodata, institutia informeaza contribuabilii persoane fizice care doresc sa transmita prin mijloace electronice de transmitere la distanta cererea de inregistrare a contractelor de inchiriere , ca noua versiune a formularului electronic 168 ,,Cerere de inregistrare a contractelor de locatiune “ a fost publicata pe portalul ANAF, Sectiunea - Servicii online, Subsectiunea - Descarcare declaratii electronice.
Modalitatea de depunere a cererii de inregistrare a contractelor de inchiriere: - direct la registratura organului fiscal competent;
- prin posta cu confirmare de primire;
- prin mijloace electronice de transmitere la distanta ( de exemplu: Spatiul Privat Virtual).
Baza legala:
- art.120 alin.6^1) si art.133 alin.23) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
- O.P.A.N.A.F. nr. 2031/2022 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 114/2019 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a contractelor de locatiune, precum si a modelului si continutului formularului "Cerere de inregistrare a contractelor de locatiune"
Contractul de mandat Optimizare fiscala Avantaje si dezavantaje
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Cartea verde a contabilitatii
Sursa: ANAF
Alina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 3.25 din 5 din 2 voturi
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"