Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Din 1 ianuarie 2023 contractul de inchiriere se declara la ANAF in termen de 30 de zile de la incheierea lui, conform legislatiei in vigoare.
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Braila reaminteste contribuabililor persoane fizice care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal, altele decat veniturile din arendare si cele din inchirierea in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala ca, incepand cu data de 01 ianuarie 2023, au obligatia inregistrarii, la organul fiscal competent, a contractului incheiat intre parti, precum si a modificarilor survenite ulterior, in termen de cel mult 30 de zile de la incheierea/producerea modificarii acestuia.
In cazul contractelor de inchiriere aflate in derulare la data de 01 ianuarie 2023, inregistrarea la organul fiscal competent a contractului incheiat intre parti si a modificarilor survenite se efectueaza in termen de cel mult 90 de zile de la data la care a intervenit obligatia inregistrarii acestora.
Cererea de inregistrare a contractelor de inchiriere se depune, direct sau prin imputernicit, la registratura organului fiscal competent, prin posta cu scrisoare recomandata sau prin mijloace electronice de transmitere la distanta, dupa caz.
Daca bunul a carui folosinta se cedeaza este detinut in comun, fiecare coproprietar persoana fizica are obligatia depunerii cererii la organul fiscal competent, in vederea inregistrarii contractului de inchiriere, potrivit legii.
Baza legala: OpANAF nr. 2031/2022 privind modificarea si completarea OpANAF nr. 114/2019 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a contractelor de locatiune, precum si a modelului si continutului formularului “Cerere de inregistrare a contractelor de locatiune”.
Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Sursa: ANAF
Ion Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
Inchiriere spatiu si refacturare utilitati. Ce tratament fiscal si contabil aplicam?Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50 din 2010 privind contractele de credit pentru consumatoriSistem impunere PFA. Contabilitate in sistem real sau norma de venit, ce este mai bine?Cine depune D200 si pana la ce data?Ordinul ANAF nr. 2203/2015 privind aprobarea Procedurii privind recalcularea bazei impozabile pentru veniturile realizate de persoanele fizice din cedarea folosintei bunurilor,Ultimele articole
PFA infiintat in 2024. Taxe, impozite si declaratiiImpozitarea veniturilor din cedarea folosintei bunurilor, incepand cu 1 ianuarie 2024TVA deductibil. Avantaje, conditii si exempleDeclaratia Unica in 2024. In anumite conditii persoanele fizice NU mai trebuie sa depuna declaratiaModificare D212 in 2024. Ce trebuie sa stie contribuabilii care obtin venituri din chiriiArticole similare
INREGISTRARE CONTRACTE DE INCHIRIERE 2023. Ce trebuie sa stie persoanele care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilorContractele de inchiriere din 2023 vor fi inregistrate obligatoriu la ANAF in cel mult 30 de zileAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"Cote de TVA aplicabile de la 1 ianuarie 2024. Noutati fiscale si Scutiri de TVA"