Tags: svp, inrolare in svp, digitalizarea svp
Ministrul Finantelor, Alexandru Nazare, s-a intalnit cu reprezentantii asociatiilor profesionale pentru a discuta despre procesul de inrolare in Spatiul Privat Virtual (SPV)
In data de 8 iunie 2021, la sediul Ministerului Finantelor a avut loc o intalnire in cadrul careia Alexandru Nazare, ministrul Finantelor, a discutat cu reprezentantii mai multor asociatii profesionale despre masurile de simplificare si digitalizare a procedurii administrativ-fiscale si despre procesul de inrolare a contribuabililor in Spatiul Privat Virtual (SPV).
Conform unui comunicat de presa de pe site-ul oficial MFP, intalnirea, organizata la initiativa Ministerului Finantelor, a avut ca obiectiv crearea unui climat deschis de dialog intre minister si asociatiile profesionale, in cadrul caruia sa existe un schimb de idei referitoare la proiectul de act normativ care prevede inrolarea in Spatiul Privat Virtual (SPV) a persoanelor juridice, asocierilor si a altor entitati fara personalitate juridica, precum si a persoanelor fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent, in formele prevazute de Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr.44/2008.
„Urmarim sa preintampinam potentialele probleme privind obligativitatea inscrierii in SPV si sa raspundem cu promptitudine provocarilor pe care le ridica acest proces, inclusiv prin identificarea unor mecanisme de simplificare a procedurilor de inrolare si autentificare. Feedback-ul din partea mediului privat, adica a utilizatorilor sistemului, este important in vederea modernizarii si cresterii atractivitatii SPV, concomitent cu simplificarea modului de utilizare. Totodata, reiterez solicitarea inaintata catre ANAF de a face toate demersurile care ii revin in identificarea solutiilor pentru cresterea atractivitatii si modernizarii SPV. Scopul nostru este de a dezvolta un parteneriat comun in care fiecare entitate isi respecta rolul si competenta reala, avand ca obiectiv final, in contextul dat, modernizarea modului de interactiune si stimularea contribuabililor de a adera la platforma pusa la dispozitie”, a declarat ministrul Finantelor, Alexandru Nazare.
Intalnirile de lucru cu mediul privat referitoare la inrolarea in Spatiul Privat Virtual (SPV) vor continua in scopul accelerarii procesului de digitalizare a MF si ANAF.
Sursa: MFP
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu un raspuns referitor la transmiterea prin sistemul e-Factura a facturilor emise catre persoane fizice:<br />
Este vorba despre avansuri facturate si incasate pentru livrarea de apartamente, livrare care va avea loc la sfarsitul anului 2025 cand va fi finalizata constructia de imobile.<br />
Am considerat ca incasarea sumelor cu titlu de avans nu reprezinta livrare de bunuri sau prestare de servicii si in e-factura se va trimite doar factura finala prin care...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: S-a depus bilantul aferent anului 2023 cu intarziere in data de 10.06.2024, e obligata firma sa treaca la impozit pe profit? Daca da, cu ce data? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Doua angajate aflate in concedii medicale cod 08 si 14 ale caror salarii de incadrare se situeaza sub pragul de 3700 lei. Cum se procedeaza cu majorarea salariului avand in vedere faptul ca salariata aflata in concediu medical cod 08 (sarcina si lauzie) va intra in curand in concediu de crestere copil?<br />
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate care comercializeaza articole de pescuit. Vrem sa ne extindem activitatea, prin adaugarea in obiectul nostru de activitatea a vendoring ului vom achizitiona tonomate. Pentru vanzarea acestor produse, este nevoie de casa de marcat? Din punct de vedere al autorizatiilor, care ar fi acestea? Cum vom contabiliza incasarea acestor produse? Va multumim frumos!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei tranzactii de intermediere de vanzare parti sociale ale unei societati care consta in identificare investitor, facilitatea comunicarii cu investitorul, participare la negociere, .. etc., factura de comision emisa de intermediar pentru finalizarea unei astfel de tranzactii se incadreaza in sfera operatiunilor scutite de TVA conform art 292 (2) lit.a) ?<br />
(2) Urmatoarele operatiuni sunt, de asemenea, scutite de taxa:<br />
a) prestarile urmatoarelor servicii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<