Tags: autentificare in svp, identificare vizuala online
Ministerul Finantelor Publice si Agentia Nationala de Administrare Fiscala au dezvoltat si implementat o noua facilitate a serviciului Spatiul Privat Virtual pentru persoanele fizice: identificarea vizuala online, care este operationala din 11 august.
Identificarea persoanelor fizice care doresc sa se inregistreze in SPV poate fi efectuata de la distanta si prin intermediul unei sesiuni video (identificare vizuala online).
Pentru identificarea vizuala online este necesar ca persoanele fizice sa se programeze online prin intermediul aplicatiei dedicate, disponibila pe site-ul www.anaf.ro. Programarea online trebuie efectuata in termen de zece zile de la momentul inregistrarii in SPV. In situatia in care persoana fizica nu poate participa la sesiunea video, aceasta se poate reprograma in intervalul celor zece zile.
In cazul exercitarii de catre persoana fizica a optiunii privind aprobarea prin identificare vizuala online, ANAF transmite persoanei fizice o informare, pe e-mail, care cuprinde:
a) instructiuni de desfasurare a identificarii vizuale online ce se va derula;
b) comunicarea faptului ca, in situatia in care nu poate participa la identificarea vizuala online la data si ora programate, acesta are posibilitatea de a solicita o reprogramare.
c) comunicarea faptului ca neprezentarea la ora si data ce vor fi comunicate va conduce la respingerea inregistrarii in SPV;
In timpul sesiunii de identificare vizuala online, functionarul public poate formula intrebari cu privire la informatii ce trebuie sa contina elemente cunoscute de ANAF si persoana fizica. In situatia in care persoana fizica nu raspunde corect intrebarilor adresate, cererea de inregistrare in SPV se respinge.
ANAF reaminteste contribuabililor ca aprobarea inrolarii in mediul electronic in Spatiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se inregistreaza cu nume utilizator si parola, se poate realiza de la distanta si prin identificarea cu numerele atribuite urmatoarelor documente acceptate de aplicatie:
1. notificare privind destinatia sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult (emise incepand cu data de 05.03.2018)
2. notificare privind nedepunerea in termen a Declaratiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (emise incepand cu data de 09.10.2017)
3. notificare privind indeplinirea conditiilor de rezidenta potrivit prevederilor art. 7 si art. 59 din Codul fiscal sau ale Conventiei de evitare a dublei impuneri incheiate fintre Romania si de catre persoana fizica sosita in Romania pentru o perioada mai mare de 183 de zile (emise incepand cu data de 07.04.2020)
4. notificare privind indeplinirea conditiilor de reziden{ta potrivit prevederilor art. 7 si art. 59 din Codul fiscal sau ale Conventiei de evitare a dublei impuneri incheiate intre Romania si de catrepersoana fizica plecata din Romania pentru o perioada mai mare de 183 de zile (emise incepand cu data de 07.04.2020)
5. notificare privind nedepunerea in termen a declarafiei de venit (emise incepand cu data de 09.01.2017)
6. notificare privind nedepunerea la termen a declaratiei de impunere (emise incepand cu data de 09.01.2017)
7. decizie de impunere — emisa incepand cu anul 2013 sau
8. decizie referitoare la obligatii de plata accesorii - emisa incepand cu anul 2013 sau
9. somatie - emisa incepand cu data de 01.01.2015.
10. numarul scrisorii primita in anul 2018 de la Ministerul Finantelor Publice, referitoare la inrolarea in acest serviciu.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Plati partiale dividende interimare
Intrebare:
Daca am depus bilant interimar la nivelul trimestrului II 2024, dar conform hotararii AGA am repartizat ca dividende interimare o suma mai mica decat profitul la 30.06.2024, pot face o noua AGA pentru suplimentarea dividendelor interimare? Sau va trebui depus un bilant interimar pentru trimestrul III?
Va multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul fiscal al abonamentelor cu asigurarile private de sanatate
Intrebare:
Avem o societate care a incheiat o polita de asigurare de sanatate voluntara pentru salariati, dar in polita sunt incluse si 4 persoane din afara societatii, colaboratori pe proiectele societatii. Pentru terti le vom trata ca si cheltuieli nedeductibile, dar in ce masura sunt ok dpdv al angajatorului? Poate asigura si persoane terte? In afara de impozitul pe profit, ce mai datoreaza? In mod normal aceste sume ar trebui alocate la nivel de CNP si impozitate daca pragul de 400 Euro /...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul TVA vanzare teren
Intrebare:
Societate, platitoare de TVA a achizitionat un teren de la o persoana fizica, fara TVA.
Nu mai are bani si vrea sa vanda terenul, la un client, care poate sa fie firma sau persoana fizica. Va rog sa-mi spuneti cum trebuie sa faca factura dpdv al TVA-ului.
Mentionez ca nu stiu daca terenul e construibil sau nu.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Asigurare voluntara de sanatate colaboratori
Intrebare:
Avem o societate care a incheiat o polita de asigurare de sanatate voluntara pentru salariati, dar in polita sunt incluse si 4 persoane din afara societatii (colaboratori pe proiectele societatii). Pentru terti le vom trata ca si cheltuieli nedeductibile, dar in ce masura sunt ok dpdv al angajatorului? Poate asigura si persoane terte? In afara de impozitul pe profit ce mai datoreaza? In mod normal aceste sume ar trebui alocate la nivel de CNP si impozitate daca pragul de 400 Euro/an...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Salariul minim in constructii. Facilitati fiscale
Intrebare:
In vederea aplicarii derogarii sumei de 300 lei introdusa prin OUG 115 si continuata prin OUG 156/2024 ART. LXVI la verificarea primei conditii prevazute la lit.a
a) nivelul salariului de baza brut lunar stabilit potrivit contractului individual de munca, fara a include sporuri si alte adaosuri, este egal cu nivelul salariului minim brut pe tara garantat in plata stabilit prin hotarare a Guvernului, in vigoare in luna careia ii sunt aferente veniturile;
In...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<