Tags: autentificare in svp, identificare vizuala online
Ministerul Finantelor Publice si Agentia Nationala de Administrare Fiscala au dezvoltat si implementat o noua facilitate a serviciului Spatiul Privat Virtual pentru persoanele fizice: identificarea vizuala online, care este operationala din 11 august.
Identificarea persoanelor fizice care doresc sa se inregistreze in SPV poate fi efectuata de la distanta si prin intermediul unei sesiuni video (identificare vizuala online).
Pentru identificarea vizuala online este necesar ca persoanele fizice sa se programeze online prin intermediul aplicatiei dedicate, disponibila pe site-ul www.anaf.ro. Programarea online trebuie efectuata in termen de zece zile de la momentul inregistrarii in SPV. In situatia in care persoana fizica nu poate participa la sesiunea video, aceasta se poate reprograma in intervalul celor zece zile.
In cazul exercitarii de catre persoana fizica a optiunii privind aprobarea prin identificare vizuala online, ANAF transmite persoanei fizice o informare, pe e-mail, care cuprinde:
a) instructiuni de desfasurare a identificarii vizuale online ce se va derula;
b) comunicarea faptului ca, in situatia in care nu poate participa la identificarea vizuala online la data si ora programate, acesta are posibilitatea de a solicita o reprogramare.
c) comunicarea faptului ca neprezentarea la ora si data ce vor fi comunicate va conduce la respingerea inregistrarii in SPV;
In timpul sesiunii de identificare vizuala online, functionarul public poate formula intrebari cu privire la informatii ce trebuie sa contina elemente cunoscute de ANAF si persoana fizica. In situatia in care persoana fizica nu raspunde corect intrebarilor adresate, cererea de inregistrare in SPV se respinge.
ANAF reaminteste contribuabililor ca aprobarea inrolarii in mediul electronic in Spatiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se inregistreaza cu nume utilizator si parola, se poate realiza de la distanta si prin identificarea cu numerele atribuite urmatoarelor documente acceptate de aplicatie:
1. notificare privind destinatia sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult (emise incepand cu data de 05.03.2018)
2. notificare privind nedepunerea in termen a Declaratiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (emise incepand cu data de 09.10.2017)
3. notificare privind indeplinirea conditiilor de rezidenta potrivit prevederilor art. 7 si art. 59 din Codul fiscal sau ale Conventiei de evitare a dublei impuneri incheiate fintre Romania si de catre persoana fizica sosita in Romania pentru o perioada mai mare de 183 de zile (emise incepand cu data de 07.04.2020)
4. notificare privind indeplinirea conditiilor de reziden{ta potrivit prevederilor art. 7 si art. 59 din Codul fiscal sau ale Conventiei de evitare a dublei impuneri incheiate intre Romania si de catrepersoana fizica plecata din Romania pentru o perioada mai mare de 183 de zile (emise incepand cu data de 07.04.2020)
5. notificare privind nedepunerea in termen a declarafiei de venit (emise incepand cu data de 09.01.2017)
6. notificare privind nedepunerea la termen a declaratiei de impunere (emise incepand cu data de 09.01.2017)
7. decizie de impunere — emisa incepand cu anul 2013 sau
8. decizie referitoare la obligatii de plata accesorii - emisa incepand cu anul 2013 sau
9. somatie - emisa incepand cu data de 01.01.2015.
10. numarul scrisorii primita in anul 2018 de la Ministerul Finantelor Publice, referitoare la inrolarea in acest serviciu.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Monografie contract de minimis
Intrebare:
O societate neplatitoare de TVA si platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor a semnat un contract pentru un ajutor de minimis. Subventia nerambursabila va cuprinde si achizitie de mijloace fixe, obiecte de inventar si subventionare cheltuieli cu salariile, cheltuieli contabilitate, SSM.
Care este monografia contabila, 4452 = 4752, sau trebuie utilizat si contul 472?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Lichidare societate
Intrebare:
Am societate platita de tva la incasare pe care asociatii decid sa o radieze.
Intrebari:
- Sumele de incasat de la clienti sunt din perioada 2022-2023 si au fost emise cu tva la incasare.Aceste sume nu sunt contestate de clienti.
- Cum tratez sumele din 4111 si cele din 4428?
- La inchidere cheltuiala este deductibila?
Tot legat de radiere /lichidare care este impozitul care se aplica pentru dividende care nu au...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Activare CAEN
Intrebare:
Buna ziua! Firma constructii, cod CAEN 4120 sau 4100 (din 2025), activitate principala.
Am cumparat 3 apartamente, pe care ulterior le-am vandut.
In certificat constatator, la activitati secundare, am codul CAEN 6812 "Dezvoltare (promovare) imobiliara", dar mai trebuie sa il autorizez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regim fiscal TVA pentru operatiuni cu locul in alt stat membru
Intrebare:
Societatea noastra, inregistrata in scopuri de TVA in Romania, achizitioneaza marfa din CHINA de la o persoana juridica si este livrata de catre furnizor direct catre clientul nostru din ITALIA. In aceasta situatie (refacturare unui client din UE: marfa este livrata de catre furnizorul nostru din CHINA direct catre beneficiarul din UE), cum se va intocmi factura din punctul de vedere al TVA, care sunt documentele necesare pentru justificarea scutirii de TVA si care sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<