Tags: atestate de recunoastere a experientei profesionale
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a vorbit recent, pe pagina oficiala de Facebook, despre situatia atestatelor de recunoastere a experientei profesionale in Romania. In acest sens se cunosc putine informatii, pentru ca nu a fost facuta suficienta promocare si oamenii nu pot beneficia de sprijinul statului.
“Preocuparile mele pentru a ii sprijini pe cei care vor si pot sa munceasca...
S-a vorbit mult in ultima vreme despre romanii intorsi din strainatate dupa o perioada lucrata acolo si despre faptul ca, odata reveniti in tara, nu isi gasesc locuri de munca. Desi, din discutiile avute cu mediul de afaceri, cererea in anumite domenii si pentru anumite specializari este mare. In incercarea de a gasi solutii pentru acestia si, nu numai, am venit cu masuri active de stimulare a ocuparii locurilor de munca prin acordarea unor stimulente pentru acele firme care angajeaza zilieri si sezonieri.
Personal, cred ca pe parcursul vietii profesionale este important sa evoluezi, sa faci urmatorul pas, sa te preocupe sa te dezvolti profesional, pentru ca doar asa iti poti asigura cresterea veniturilor si implicit, cresterea calitatii vietii.
Persoanele care au lucrat intr-un stat membru UE trebuie sa stie ca accesul sau exercitarea anumitor activitati cu calificari de nivel mediu necesita, ca dovada suficienta a cunostintelor si aptitudinilor, exercitarea in prealabil a acelei activitaţi intr-un alt stat membru, pentru un anumit numar de ani.
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale face recunoasterea experientei profesionale in baza unei declaratii pe proprie raspundere data in fata notarului si a unei dovezi a perioadei lucrate in strainatate. Emite apoi un Atestat de Recunoastere a Experientei Profesionale. Este o procedura folosita in statele membre UE”, a spus ministrul.
ATENTIE! Persoanele care au muncit in alte state membre U.E. pot obtine acest atestat numai daca au lucrat cu forme legale.
“Impresia mea este ca nu s-a facut suficienta promovare si ca oamenii pur si simplu nu cunosc aceste detalii. Oamenii nu stiu ca, dupa o perioada lucrata intr-un stat membru UE unde au dobandit o calificare profesionala, pot reveni acasa, pot realiza o munca in acea specializare si ca Statul le poate facilita recunoasterea automata a acestor calificari obtinute. Cu o singura conditie. Sa fi lucrat cu forme legale si sa demonstreze, cu acte, timpul lucrat in acel domeniu. De exemplu, dupa 12 ani lucrati in
Italia la o firma de instalatii sanitare, persoana se poate angaja pe un asemenea post in Romania, fara a fi nevoie de alte cursuri de formare profesionala costisitoare.
Romanii sunt foarte respectati in strainatate cand vine vorba de calitatea muncii si de seriozitatea lor. Tocmai pentru acest lucru, trebuie respectati si sprijiniti atunci cand revin in tara si vor sa munceasca.
Pentru ca mi se pare important si pentru ca acesta este momentul in care oamenii au nevoie de sprijin, voi acorda toata atentia acestui subiect”, a mai adaugat Violeta Alexandru.
Din 2016 si pana in prezent a fost eliberat un singur atestat. Unul singur
“Am avut curiozitatea sa consult Registrul atestatelor de recunoastere in Romania a experientei profesionale aflat in coordonarea Ministerului. Din 2016 si pana in prezent un singur atestat eliberat. Unul singur. Nici cereri nu au fost foarte multe. Cam 15 pe an. Mi se spune ca persoanele care solicita un astfel de atestat nu reusesc sa faca dovada faptului ca au muncit cu forme legale. Aici alta discutie. Revin asupra importantei de a lucra cu forme legale. Mai sunt situatii in care desi au lucrat cu forme legale nu pot obtine documente. Aici ma gandesc sa aplic modelul formularelor europene pentru recunoasterea vechimii in munca pentru pensie, comunicate de institutiile statelor membre unde s-au inregistrat contributii”, a completat ministrul in functie.
Sursa: Facebook
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Conditii microintreprindere 2025
Intrebare:
Detin calitatea de asociat in doua societati.
SRL A - 90 % - infiintata in 2018, cod caen 6920, micro, 3 salariati, platitoare de tva
SRL B - 10 % - infiintata in 2025, cod caen 7020, micro, 1 salariat, neplatitoare de tva
Sunt considerate intreprinderi legate si se aduna cifra de afaceri a celor doua pentru stabilirea cifrei de afaceri pentru trecerea la impozit pe profit?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Factura emisa de Unicredit pentru tichete de masa
Intrebare:
Va rog sa ne ajutati cu un raspuns cu privire la facturarea sa nu a tichetelor de masa, urmare a mesajului primit de la furnizor (Unicredit) si pe care-l redam mai jos:
Referitor la emiterea facturilor pentru valoarea nominala a tichetelor de masa, va aducem la cunostinta urmatoarele aspecte:
- aceste tranzactii sunt scutite de TVA si prin urmare, conform art. 319 alin. (7) din Legea 227/2015 privind Codul Fiscal, nu este obligatorie emiterea unei...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Majorarea capitalului social
Intrebare:
Un SRL care in prezent are trei asociati persoane fizice, isi schimba actionariatul astfel: 1 persoana fizica ramane, si in locul a doua persoane fizice intra ca si actionar o persoana juridica romana. Persoana juridica a virat prin banca contravaloarea capitalului social (tranzactia se face la valoarea capitalului social). Care sunt notele contabile aferente acestei tranzactii?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Conditii microintreprindere
Intrebare:
Societatea A SRL, cod CAEN 6920, are o persoana fizica NP asociat unic (100%) si administrator, are 3 angajati cu contract individual de munca cu norma intreaga, a realizat venituri de 1050 lei, in anul 2024. Societatea B SRL, cod CAEN 6209, are asociat unic (100%) si administrator aceeasi persoana fizica NP, a avut un angajat in primele 3 trimestre, iar din ultimul trimestru nu mai are angajati, a realizat venituri de 125000 lei, in anul 2024. Care este regimul fiscal aplicabil...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inchiriere autoturism in Germania
Intrebare:
Un SRL, platitor de TVA si impozit pe profit trimite angajati in deplasare in Germania.
Se inchirieaza acolo un autoturism in regim rent-a-car de la o societate din Germania care are cod de TVA valid VIES.
Furnizorul din Germania emite factura de servicii rent a car cu TVA 19 pp - cota din Germania.
In attach gasiti print screen de pe factura emisa de furnizorul din Germania.
Intrebare: Este corect sa factureze aceste servicii...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<