Tags: atestate de recunoastere a experientei profesionale
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a vorbit recent, pe pagina oficiala de Facebook, despre situatia atestatelor de recunoastere a experientei profesionale in Romania. In acest sens se cunosc putine informatii, pentru ca nu a fost facuta suficienta promocare si oamenii nu pot beneficia de sprijinul statului.
“Preocuparile mele pentru a ii sprijini pe cei care vor si pot sa munceasca...
S-a vorbit mult in ultima vreme despre romanii intorsi din strainatate dupa o perioada lucrata acolo si despre faptul ca, odata reveniti in tara, nu isi gasesc locuri de munca. Desi, din discutiile avute cu mediul de afaceri, cererea in anumite domenii si pentru anumite specializari este mare. In incercarea de a gasi solutii pentru acestia si, nu numai, am venit cu masuri active de stimulare a ocuparii locurilor de munca prin acordarea unor stimulente pentru acele firme care angajeaza zilieri si sezonieri.
Personal, cred ca pe parcursul vietii profesionale este important sa evoluezi, sa faci urmatorul pas, sa te preocupe sa te dezvolti profesional, pentru ca doar asa iti poti asigura cresterea veniturilor si implicit, cresterea calitatii vietii.
Persoanele care au lucrat intr-un stat membru UE trebuie sa stie ca accesul sau exercitarea anumitor activitati cu calificari de nivel mediu necesita, ca dovada suficienta a cunostintelor si aptitudinilor, exercitarea in prealabil a acelei activitaţi intr-un alt stat membru, pentru un anumit numar de ani.
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale face recunoasterea experientei profesionale in baza unei declaratii pe proprie raspundere data in fata notarului si a unei dovezi a perioadei lucrate in strainatate. Emite apoi un Atestat de Recunoastere a Experientei Profesionale. Este o procedura folosita in statele membre UE”, a spus ministrul.
ATENTIE! Persoanele care au muncit in alte state membre U.E. pot obtine acest atestat numai daca au lucrat cu forme legale.
“Impresia mea este ca nu s-a facut suficienta promovare si ca oamenii pur si simplu nu cunosc aceste detalii. Oamenii nu stiu ca, dupa o perioada lucrata intr-un stat membru UE unde au dobandit o calificare profesionala, pot reveni acasa, pot realiza o munca in acea specializare si ca Statul le poate facilita recunoasterea automata a acestor calificari obtinute. Cu o singura conditie. Sa fi lucrat cu forme legale si sa demonstreze, cu acte, timpul lucrat in acel domeniu. De exemplu, dupa 12 ani lucrati in
Italia la o firma de instalatii sanitare, persoana se poate angaja pe un asemenea post in Romania, fara a fi nevoie de alte cursuri de formare profesionala costisitoare.
Romanii sunt foarte respectati in strainatate cand vine vorba de calitatea muncii si de seriozitatea lor. Tocmai pentru acest lucru, trebuie respectati si sprijiniti atunci cand revin in tara si vor sa munceasca.
Pentru ca mi se pare important si pentru ca acesta este momentul in care oamenii au nevoie de sprijin, voi acorda toata atentia acestui subiect”, a mai adaugat Violeta Alexandru.
Din 2016 si pana in prezent a fost eliberat un singur atestat. Unul singur
“Am avut curiozitatea sa consult Registrul atestatelor de recunoastere in Romania a experientei profesionale aflat in coordonarea Ministerului. Din 2016 si pana in prezent un singur atestat eliberat. Unul singur. Nici cereri nu au fost foarte multe. Cam 15 pe an. Mi se spune ca persoanele care solicita un astfel de atestat nu reusesc sa faca dovada faptului ca au muncit cu forme legale. Aici alta discutie. Revin asupra importantei de a lucra cu forme legale. Mai sunt situatii in care desi au lucrat cu forme legale nu pot obtine documente. Aici ma gandesc sa aplic modelul formularelor europene pentru recunoasterea vechimii in munca pentru pensie, comunicate de institutiile statelor membre unde s-au inregistrat contributii”, a completat ministrul in functie.
Sursa: Facebook

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Eroare SAF-T
Intrebare:
Am primit urmatoarea eroare la depunerea SAF-T:
E: MasterFiles (1) sectiune AnalysisTypeTable (1) sectiune AnalysisTypeTableEntry (1) sectiune AnalysisIDDescription (1)
eroare atribut: atribut prezent dar vid nepermis
Nu stiu ce trebuie sa fac sa corectez aceasta eroare.
Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Contract finantare impadurire suprafete teren
Intrebare:
Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru o societate care a semnat contract de finantare pentru impadurirea unei suprafete de teren, Ordinul ministrului mediului apelor si padurilor 2121/2022.
Contractul de finantare s-a semnat in 2024, in primavara 2025 s-a plantat jumate din suprafata, Garda Forestiera a facut receptia.
In contabilitate au fost costuri cu infiintarea culturii, inconjurarea terenului... etc.
Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cesiune parti sociale actiuni persoana fizica
Intrebare:
O persoana fizica a achizitionat acum 20 de ani parti sociale/actiuni la o societate B. In anul 2025 doreste sa treaca aceste actiuni pe firma lui A la valoarea de 200.000euro. Firma B vinde firmei A apartamente in valoare de 200.000euro. Firma B solicita firmei A dovada achitarii actiunilor cumparate de la persoana fizica (pentru a nu se reconsidera tranzactia). Ce document/contract se poate face intre persoana fizica si firma A (nu sunt lichiditati pentru a face tranzactia prin...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cabinet de avocat. Calcul CAS, CASS si impozit pe venit in 2025
Intrebare:
Un Cabinet avocat obtine in anul 2025 venituri din activitati de avocatura si efectueaza si cheltuieli dupa cum urmeaza: venituri anuale incasate din activitatea desfasurata in suma de 232.000 lei. Plateste in cursul anului 2025 CAS in suma de 32.480 lei. Cheltuielile deductibile platite in 2025 sunt in suma de 11.900 lei. Va rog sa imi spuneti, conform cu legislatia actuala, ce taxe si contributii datoreaza pentru anul 2025 cu scadenta in 2026 precizand si baza legala. Va rog sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul fiscal al veniturilor din premii ocazionale
Intrebare:
In cadrul unui eveniment organizat de societatea noastra pentru promovarea pachetelor turistice de croaziera, am acordat un premiu unei anagajate a unei societati partenere (prin tragere la sorti).
Acest premiu consta intr-o croaziera, pentru care societatea noastra a primit factura de la furnizorul extern.
Cum contabilizez aceasta factura externa?
Acest premiu acordat, intra sub incidenta articolului 110 din Codul fiscal, in acest caz ce...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<