Tags: atestate de recunoastere a experientei profesionale
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a vorbit recent, pe pagina oficiala de Facebook, despre situatia atestatelor de recunoastere a experientei profesionale in Romania. In acest sens se cunosc putine informatii, pentru ca nu a fost facuta suficienta promocare si oamenii nu pot beneficia de sprijinul statului.
“Preocuparile mele pentru a ii sprijini pe cei care vor si pot sa munceasca...
S-a vorbit mult in ultima vreme despre romanii intorsi din strainatate dupa o perioada lucrata acolo si despre faptul ca, odata reveniti in tara, nu isi gasesc locuri de munca. Desi, din discutiile avute cu mediul de afaceri, cererea in anumite domenii si pentru anumite specializari este mare. In incercarea de a gasi solutii pentru acestia si, nu numai, am venit cu masuri active de stimulare a ocuparii locurilor de munca prin acordarea unor stimulente pentru acele firme care angajeaza zilieri si sezonieri.
Personal, cred ca pe parcursul vietii profesionale este important sa evoluezi, sa faci urmatorul pas, sa te preocupe sa te dezvolti profesional, pentru ca doar asa iti poti asigura cresterea veniturilor si implicit, cresterea calitatii vietii.
Persoanele care au lucrat intr-un stat membru UE trebuie sa stie ca accesul sau exercitarea anumitor activitati cu calificari de nivel mediu necesita, ca dovada suficienta a cunostintelor si aptitudinilor, exercitarea in prealabil a acelei activitaţi intr-un alt stat membru, pentru un anumit numar de ani.
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale face recunoasterea experientei profesionale in baza unei declaratii pe proprie raspundere data in fata notarului si a unei dovezi a perioadei lucrate in strainatate. Emite apoi un Atestat de Recunoastere a Experientei Profesionale. Este o procedura folosita in statele membre UE”, a spus ministrul.
ATENTIE! Persoanele care au muncit in alte state membre U.E. pot obtine acest atestat numai daca au lucrat cu forme legale.
“Impresia mea este ca nu s-a facut suficienta promovare si ca oamenii pur si simplu nu cunosc aceste detalii. Oamenii nu stiu ca, dupa o perioada lucrata intr-un stat membru UE unde au dobandit o calificare profesionala, pot reveni acasa, pot realiza o munca in acea specializare si ca Statul le poate facilita recunoasterea automata a acestor calificari obtinute. Cu o singura conditie. Sa fi lucrat cu forme legale si sa demonstreze, cu acte, timpul lucrat in acel domeniu. De exemplu, dupa 12 ani lucrati in
Italia la o firma de instalatii sanitare, persoana se poate angaja pe un asemenea post in Romania, fara a fi nevoie de alte cursuri de formare profesionala costisitoare.
Romanii sunt foarte respectati in strainatate cand vine vorba de calitatea muncii si de seriozitatea lor. Tocmai pentru acest lucru, trebuie respectati si sprijiniti atunci cand revin in tara si vor sa munceasca.
Pentru ca mi se pare important si pentru ca acesta este momentul in care oamenii au nevoie de sprijin, voi acorda toata atentia acestui subiect”, a mai adaugat Violeta Alexandru.
Din 2016 si pana in prezent a fost eliberat un singur atestat. Unul singur
“Am avut curiozitatea sa consult Registrul atestatelor de recunoastere in Romania a experientei profesionale aflat in coordonarea Ministerului. Din 2016 si pana in prezent un singur atestat eliberat. Unul singur. Nici cereri nu au fost foarte multe. Cam 15 pe an. Mi se spune ca persoanele care solicita un astfel de atestat nu reusesc sa faca dovada faptului ca au muncit cu forme legale. Aici alta discutie. Revin asupra importantei de a lucra cu forme legale. Mai sunt situatii in care desi au lucrat cu forme legale nu pot obtine documente. Aici ma gandesc sa aplic modelul formularelor europene pentru recunoasterea vechimii in munca pentru pensie, comunicate de institutiile statelor membre unde s-au inregistrat contributii”, a completat ministrul in functie.
Sursa: Facebook
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Lipsuri la inventar. Tratament contabil
Intrebare:
Un service auto efectueaza vanzarea de piese cu adaos comercial (marfa) si tine gestiunea cantitativ valoric. La inventarierea anuala se constata lipsa unor repere. Care sunt documentele necesare pentru scoaterea din gestiune si inregistrarile contabile aferente? Mentionez ca lipsurile nu se vor a fi imputabile gestionarului.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cesiune antecontract vanzare-cumparare. Regim fiscal TVA
Intrebare:
(1) Subscrisa, societate inregistrata in scopuri de TVA in calitate de promitent-cumparator, am incheiat o promisiunea bilaterala de vanzarecumparare cu o societate la randul sau inregistrata in scopuri de TVA, avand ca obiect un apartament situat in Municipiul Brasov, aflat in prezent in curs de edificare.
(2) Pretul stabilit al imobilului a fost achitat in integralitate, cu titlu de avans, utilizand regimul de taxare inversa, conform reglementarilor aplicabile la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<