Tags: programul noua casa, credit financiar
Directorul general al Fondului National de Garantare a Creditelor pentru IMM (FNGCIMM), Dumitru Nancu, a anuntat, miercuri, ca incepand cu data de 15 august va fi operational programul 'Noua Casa', iar normele de aplicare vor fi aprobate saptamana viitoare.
"Normele sunt in prag de avizare. Noi speram ca saptamana viitoare normele sa intre in aprobare de sedinta de Guvern, iar la 15 august programul va fi operational. incercam sa incurajam noile constructii. Fata de fostul program 'Prima Casa' am mai marit plafonul la 70.000 de euro. Trebuie sa incurajam si romanii care au un venit mai mare, dar si dezvoltatorii sa ofere niste conditii superioare. Daca un roman castiga mai mult, de ce sa nu si dam posibilitatea sa aplice pentru programul 'Noua Casa'? Pentru orice locuinta construita in ultimii cinci ani si de acum incolo, poti accesa un credit intre 70.001 euro pana la 140.000 euro, cu un avans mai mare, de 15%", a afirmat Dumitru Nancu, la intalnirea COAL-live! la care au participat antreprenori si reprezentanti ai autoritatilor, organizata de Clubul Oamenilor de Afaceri Liberali (COAL),conform Agerpres.
Fondul National de garantare a Creditelor pentru intreprinderile Mici si Mijlocii (FNGCIMM SA-IFN) informa, recent, intr-un comunicat de presa,ca modificarile aduse de noul program, se refera, in principal, la plafoanul creditelor ce pot fi accesate de catre beneficiari pentru achizitia de locuinte noi sau asimilate si alte tipuri de locuinte, dupa cum urmeaza:
- Credit destinat achizitiei unei locuinte noi sau asimilate de maximum 140.000 EUR, echivalent lei compus din finantarea acordata de institutia de credit, in valoare de maximum 119.000 EUR, echivalent lei si avansul platit de beneficiar.
Finantarea acordata de institutia de credit este garantata de catre stat, prin Ministerul Finantelor Publice, in procent de maximum 60%, exclusiv dobanzile, comisioanele si spezele bancare aferente finantarii garantate si acopera maximum 85% din pretul de achizitie al locuintei, dar nu mai mult decat valoarea rezultata din raportul de evaluare a locuintei.;
- Credit destinat achizitiei celorlalte categorii de locuinte de maximum 70.000 EUR, echivalent lei compus din finantarea acordata de institutia de credit, in valoare de maximum 66.500 EUR, echivalent lei si avansul platit de beneficiar.
Finantarea acordata de institutia de credit este garantata de catre stat, prin Ministerul Finantelor Publice, in procent de maximum 50%, exclusiv dobanzile, comisioanele si spezele bancare aferente finantarii garantate si acopera maximum 95% din pretul de achizitie al locuintei, dar nu mai mult decat valoarea rezultata din raportul de evaluare a locuintei.
Avansul reprezentat de diferenta dintre pretul de achizitie al locuintei rezultat din promisiunea bilaterala de vanzare si finantarea garantata se plateste de catre beneficiar, dupa cum urmeaza :
a) minimum 15% din pretul de achizitie al locuintelor noi si asimilate;
b) minimum 5% din pretul de achizitie al celorlalte categorii de locuinte.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Recuperare pierdere fiscala din anii precedenti
Intrebare:
Pot deduce pierderea fiscala acumulata in ultimii 7 ani, in limita a 70% din profitul brut? Ce se intampla daca imi ramane pierdere fiscala nededusa - o pot deduce din profiturile anilor urmatori sau pot deduce o singura data in limita a 70%? Exista un termen de deducere rezultatele anilor viitori? Rezerva legala provenita din fuziune este deductibila? Daca depun D101 rectificativa pentru anul 2023 (am efectuat o inreg 6xx = 117), are impact si asupra D101 din 2024 (ar trebui sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Repartizare dividende interimare, retinere impozit, plata ulterioara
Intrebare:
Asociatii doresc sa primeasca dividende pentru anul 2025, astfel ca societatea va depune bilant interimar la 30.06.2025, in vederea distribuirii dividendelor interimare, in cursul lunii iulie, dupa finalizarea inventarii. Intrebare: in situatia in care societatea nu are lichidati imediate pentru plata integrala a dividendelor catre asociati PF, dar intocmeste AGA de distribuire dividende, poate vira si impozitul de 10% inca in vigoare in luna iulie? Cunoastem ca termenul obligatoriu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Completare declaratia 101
Intrebare:
S.C. care aplica IFRS. Va rugam sa ne indicati la completarea D101, pe randuri (1, 2, 3 etc.) de declaratie, ce conturi sunt selectate din balanta contabila, care sunt verificarile si corelatiile aferente completarii acestei declaratii (daca se poate, va rugam si corelari necesare cu bilantul contabil al anului 2024 pentru care intocmim acum D101). Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Acordare imprumut salariatilor
Intrebare:
Societatea doreste sa acorde imprumuturi salariatilor - ocazional si dorim sa stim:
1. implicatiile juridice si fiscale;
2. documentele ce vor sta la baza acestor imprumuturi;
3. daca poate fi acordat in numerar pana la limita de 10.000lei;
4. daca ratele imprumutului pot fi retinute din drepturile salariale cuvenite la lichidare.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Plata dividende catre asociat persoana juridica
Intrebare:
O persoana juridica romana A detine 100% partile sociale la o alta persoana juridica romana B. Firma B distribuie dividende in valoare de 100.000 ron catre firme A. La firma A sunt 2 asociati o firma C (80%) si o persoana fizica cu 20%. Firma C ridica dividende 80% * 100.000 = 80.000 si persoana fizica 20.000 din profitul anilor anteriori ai firmei A (cont 1171). Care sunt notele contabile care trebuie inregistrate la firmele A si B? Care sunt implicatiile fiscale?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<