Tags: stimulente pentru angajati, angajarea elevilor si studentilor
Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca reaminteste angajatorilor ca pot beneficia de un stimulent financiar lunar, in valoare de 250 lei, pentru fiecare elev si student incadrat in munca.
Angajarea elevilor si studentilor se poate realiza pe perioada vacantelor, iar stimulentul financiar se poate acorda pentru o perioada de maximum 60 de
zile lucratoare intr-un an calendaristic, pentru fiecare elev si student pentru care s-a incheiat contract individual de munca.
Diferenta dintre stimulentul lunar acordat si salariul realizat se suporta de catre angajator din fonduri proprii.
Beneficiaza de stimulentul financiar lunar prevazut mai sus angajatorii care incadreaza in munca elevi si studenti in baza:
a) unui contract individual de munca pe durata determinata, egala sau mai mica decat durata
vacantei, incheiat in conditiile legii, cu norma intreaga sau, dupa caz, cu timp partial;
b) unui contract de munca temporara, numai daca durata misiunii de munca temporara este
egala sau mai mica decat durata vacantei.
In cazul tinerilor in varsta de pana la 18 ani, contractul individual de munca incheiat cu durata timpului de munca de 6 ore pe zi si de 30 de ore pe saptamana se considera incheiat cu norma intreaga.
Pentru a beneficia de acordarea stimulentului financiar, angajatorii trebuie sa incheie o conventie cu agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, in termen de 30 de zile de la data angajarii elevilor si studentilor.
Nu beneficiaza de stimulentul financiar:
- angajatorii care incadreaza in munca elevi si studenti anterior datei de incepere a vacantei stabilite potrivit legii, pentru elevii si studentii respectivi;
- angajatorii care au beneficiat, pentru elevii si studentii respectivi, de stimulentul financiar prevazut in lege pentru o perioada de 60 de zile lucratoare in cursul anului calendaristic.
Angajatorii interesati se pot adresa pentru informatii suplimentare la sediile agentiilor judetene pentru ocuparea fortei de munca, ale caror date de contact sunt disponibile pe siteul www.anofm.ro.
Sursa: ANOFM
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Inlocuire acoperis, inregistrare cheltuieli
Intrebare:
Societate SRL (STATIE PECO) si-a schimbat acoperisul cu forte proprii (acoperisul era foarte vechi si ploua pe pompe, birou magazin).
A cumparat materialele si si-a acoperit obiectivul.
Va rog monografia contabila si documentele care trebuie sa le anexez.
Pot sa le trec pe valoare si sa le amortizez sau le consider o cheltuiala acum?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Autofactura in scopuri de accize
Intrebare:
O SRL, platitoare de tva, are instalate panouri fotovoltaice.
A depus la Vama notificarea ANEXA 23 la normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VIII din Codul fiscal pentru a beneficia de scutirea de accize pentru consumul propriu prevazut la art. 399 alin. (1) lit. m) bifat la energie electrica.
De la vama i s-a comunicat ca trebuie lunar sa se emita o autofactura in scopuri de accize pentru consumul propriu.
Ce trebuie sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declarare in RO e-Transport
Intrebare:
1. Returnam ambalaje (europaleti) firmei furnizoare de marfa din Ungaria cu aviz de insotire a marfurilor si CMR. Nu emitem factura pentru livrare intracomunitara, deoarece furnizorul emite factura cu semnul minus.
Ce "tip operatiune" trebuie selectat pentru obtinerea codului UIT la returnarea ambalajelor pe baza de aviz? In cazul nostru, europaleti.
2. Emitem factura pentru client din Romania, dar livrarea marfurilor se face in Ungaria...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Stornare factura neinregistrata de catre client in evidenta fiscala
Intrebare:
Un client pentru care am emis o factura in 2023 ne solicita stornarea acesteia si refacturarea ei in luna curenta, din cauza faptului ca nu a inregistrat-o in contabilitate la acel moment. Se poate face acest lucru in contextul e-Factura? Daca vom storna si refactura, ambele facturi se vor transmite in SPV. In aceasta situatie clientul se poate inregistra doar cu refacturarea sau cum se procedeaza in astfel de situatii?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul special de scutire pentru intreprinderile mici
Intrebare:
In stabilirea veniturilor care intra in sfera TVA (in plafon 300.000) la un ONG care desfasoara si activitati economice, se analizeaza doar veniturile cu scop patrimonial? Adica nimic din cele cuprinse in bilant in F 20 rand 01 Venituri din activitati fara scop patrimonial - total?
In speta, ONG-ul nostru are venituri din donatii si sponsorizari precum si din venituri pentru care se datoreaza impozit spectacol (care sunt cuprinse in totalul mentionat mai sus) precum si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<