1. Depuneti documentele, respectiv:
- Cererea de inregistrare (a se vedea formularul din Anexa nr. 3 la prezentul produs, formular pe care se poate scrie direct si il listati la imprimanta, daca doriti). Veti bifa pct. II – „radiere” si pct. 7.6. pentru motivul radierii – „la cerere”;
- Documentul care atesta motivul radierii, daca este cazul (e decizia titularului; nu prea e cazul sa dati explicatii);
-Certificatul de inregistrare si certificatul constatator de autorizare (original);
- Chitantele de plata a taxelor/tarifelor legale, respectiv:
1. 45 lei - taxele de registru;
2. 27 lei, reprezentand un procent aplicat taxei de registru - 50% Fondul de lichidare si 10% Fondul de buletin prevazute de Legea nr. 85/2014.
Documentele le depuneti la Oficiul Registrului Comertului in raza caruia persoana fizica autorizata, intreprinderea individuala sau intreprinderea familiala isi are stabilit sediul profesional, la ghiseu sau prin corespondenta.
2. Decizia Directorului Oficiului Registrului comertului
Directorul poate sa solicite administrarea si a altor acte doveditoare, dar de obicei nu e cazul.
- Formularele se distribuie la sediul ORC.
- Documentele se depun la ORC in raza caruia persoana fizica autorizata, intreprinderea individuala sau intreprinderea familiala isi are stabilit sediul profesional, la ghiseu sau prin corespondenta.
Daca nu vi se solicita alte documente, in cateva
zile lucratoare PFA/II/IF este desfiintata. Urmeaza sa anuntati si la Finante desfiintarea, prin completarea unei declaratii-tip pe care o primiti acolo si… gata!

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Monografie contract de minimis
Intrebare:
O societate neplatitoare de TVA si platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor a semnat un contract pentru un ajutor de minimis. Subventia nerambursabila va cuprinde si achizitie de mijloace fixe, obiecte de inventar si subventionare cheltuieli cu salariile, cheltuieli contabilitate, SSM.
Care este monografia contabila, 4452 = 4752, sau trebuie utilizat si contul 472?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Lichidare societate
Intrebare:
Am societate platita de tva la incasare pe care asociatii decid sa o radieze.
Intrebari:
- Sumele de incasat de la clienti sunt din perioada 2022-2023 si au fost emise cu tva la incasare.Aceste sume nu sunt contestate de clienti.
- Cum tratez sumele din 4111 si cele din 4428?
- La inchidere cheltuiala este deductibila?
Tot legat de radiere /lichidare care este impozitul care se aplica pentru dividende care nu au...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Activare CAEN
Intrebare:
Buna ziua! Firma constructii, cod CAEN 4120 sau 4100 (din 2025), activitate principala.
Am cumparat 3 apartamente, pe care ulterior le-am vandut.
In certificat constatator, la activitati secundare, am codul CAEN 6812 "Dezvoltare (promovare) imobiliara", dar mai trebuie sa il autorizez?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regim fiscal TVA pentru operatiuni cu locul in alt stat membru
Intrebare:
Societatea noastra, inregistrata in scopuri de TVA in Romania, achizitioneaza marfa din CHINA de la o persoana juridica si este livrata de catre furnizor direct catre clientul nostru din ITALIA. In aceasta situatie (refacturare unui client din UE: marfa este livrata de catre furnizorul nostru din CHINA direct catre beneficiarul din UE), cum se va intocmi factura din punctul de vedere al TVA, care sunt documentele necesare pentru justificarea scutirii de TVA si care sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<