Tags: lichidare pfa/ii/if, cum sa lichidezi pfa
Lichidarea PFA/intreprinderii individuale/intreprinderii familiale este simpla, deoarece in definitiv toate drepturile si obligatiile trec asupra titularului. La fel si in cazul cabinetului (de arhitect, de expert evaluator, de mediator, cabinetului medical etc.) - desigur, este vorba de cabinet ca profesie liberala, nu de cabinetul organizat ca societate.
Lichidarea se face in doi pasi:
1. Depuneti documentele, respectiv:
- Cererea de inregistrare (a se vedea formularul din Anexa nr. 3 la prezentul produs, formular pe care se poate scrie direct si il listati la imprimanta, daca doriti). Veti bifa pct. II – „radiere” si pct. 7.6. pentru motivul radierii – „la cerere”;
- Documentul care atesta motivul radierii, daca este cazul (e decizia titularului; nu prea e cazul sa dati explicatii);
-Certificatul de inregistrare si certificatul constatator de autorizare (original);
- Chitantele de plata a taxelor/tarifelor legale, respectiv:
1. 45 lei - taxele de registru;
2. 27 lei, reprezentand un procent aplicat taxei de registru - 50% Fondul de lichidare si 10% Fondul de buletin prevazute de Legea nr. 85/2014.
Documentele le depuneti la Oficiul Registrului Comertului in raza caruia persoana fizica autorizata, intreprinderea individuala sau intreprinderea familiala isi are stabilit sediul profesional, la ghiseu sau prin corespondenta.
2. Decizia Directorului Oficiului Registrului comertului
Directorul poate sa solicite administrarea si a altor acte doveditoare, dar de obicei nu e cazul.
- Formularele se distribuie la sediul ORC.
- Documentele se depun la ORC in raza caruia persoana fizica autorizata, intreprinderea individuala sau intreprinderea familiala isi are stabilit sediul profesional, la ghiseu sau prin corespondenta.
Daca nu vi se solicita alte documente, in cateva
zile lucratoare PFA/II/IF este desfiintata. Urmeaza sa anuntati si la Finante desfiintarea, prin completarea unei declaratii-tip pe care o primiti acolo si… gata!
Parcurgeti fara intarziere lucrarea de ultima ora editata de Grupul Rentrop & Straton: PFA/II/IF 2021. Taxe, impozite, deduceri!
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Aceasta societate A (microintreprindere in 2023) - are doi asociati cu parti sociale X - 50% si Y - 50%. Asociatul Y mai are o societate B (tot microintreprindere in 2023) unde este asociat unic (100% parti sociale). In conditiile intreprinderilor legate in anul 2024, societatea A ramane micro si societatea B trece la impozit profit, sau A - profit si B - micro? Mentionez ca ambele au acelasi cod CAEN si sunt neplatitoare de tva. Multumesc! Madalina Obreja
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Un PFA in sistem real vinde in anul 2024 un autoturism complet amortizat. Alte venituri sau cheltuieli nu are in anul 2024, deoarece o sa inchida PFA-ul. Ce obligatii fiscale are de platit pentru anul 2024? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem nevoie sa angajam cetateni straini (din UE, Franta, Italia) si non UE (UK) cu contract de munca. Ne intereseaza procedura prin care facem acest contract si ce demersuri trebuie sa facem noi si / sau viitorul angajat, pentru ca noi sa nu fim nevoiti sa platim contributii in Romania. Ce taxe suntem obligati sa achitam aici, in numele salariatului (ex impozit pe venit)? Ce obligatii avem noi si ce obligatii are salariatul? Ce se intampla cu beneficiile acordate prin CCM: ex - bonuri de masa -...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Conform OUG 34/2024, in cazul unui concediu medical, cod 08, inceput in februarie 2024 ce are continuitate pana la sfarsitul lunii aprilie, cum se calculeaza contributia CASS? Se rectifica lunile februarie si martie pentru inlaturarea cotei CASS? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am cumparat de la o firma din SPANIA bilete de avion pentru o ruta interna Bucuresti-Cluj. Factura este in EURO, nu are mentionat codul VIES al vanzatorului si cuprinde c/val bilete avion si c/val servicii de intermediere. Nu exista nicio referinta legata de TVA. Rog un punct de vedere asupra regimului de TVA si a obligatiilor declarative aferente.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O societate comerciala poate sa sponsorizeze Ambasada Romaniei din Franta cu achizitia de mobilier si alte bunuri necesare pentru amenajarea unor spatii din Ambasada, care urmeaza a fi utilizate inclusiv de delegatii ale Comitetului Olimpic Sportiv Roman in contextul Jocurilor Olimpice 2024, din Republica Franceza? Suma aferenta acestei sponsorizari poate sa fie scazuta din impozitul pe profit la nivelul minim dintre cele 2 valori precizate in Legea 227/2015 la art. 25, alin. (4), lit. i) sau se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<