Proiectul a fost depus de 26 de deputati PNL si a fost inregistrat pentru dezbatere in Camera Deputatilor, miercuri, 26 iunie. In acest caz, Camera decizionala este Senatul.
Extras din Proiectul de Lege pentru modificarea si completarea art. 58 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011
Art.1. — Articolul 58 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, publicata in Monitorul Oficial al Romdaniei, Partea I, nr. 18 din 10 ianuarie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 58, alineatele (1) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
“Art.58. - (1) Unitatile de invatamant, prin decizia consiliului de administratie, isi pot extinde activitatile cu elevii dupa sau inaintea orelor de curs, prin programe "Scoala dupa scoala". Prescolarii sau elevii pana in clasa a IV-a pot opta pentru obtinerea tichetelor educationale in vederea achitarii cheltuielilor din programul derulat in sistem public sau privat de tipul ’Scoala dupa scoala”.
(4) Statul finanteaza programul «Scoala dupa scoala» pentru prescolarii si elevii de pana in clasa a IV-a, inclusiv, ai caror parinti, reprezentanti legali sau, dupa caz, persoana care a fost desemnata de parinte pentru intretinerea unui copil, pe perioada absentei parintilor, conform art. 104 din Legea nr. 272/2004 privind protectia si promovarea drepturilor copilului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care solicita acest serviciu, prin tichete educationale a caror valoare nominala lunara se raporteaza la indicatorul social de referinta si este de 0,8 ISR (adica au valoarea de 400 de lei, n.r.), exprimat in lei, pentru fiecare copil inscris in programul «Scoala dupa scoala». “
2. La articolul 58, dupa alineatul (4) se introduc 6 noi alineate, alin.(4
1)-(4
6), cu urmatorul cuprins:
(41) Persoanele indreptatite prevazute la alineatul (4) opteaza pentru aceste tichete educationale, in scris, individual pentru fiecare copil, la sfarsitul fiecarui an scolar sau la momentul inscrierii copilului la scoala sau la gradinita pentru noul an scolar.
(42) Tichetele educationale sunt bonuri de valoare destinate exclusiv acoperirii partiale sau integrale a costurilor aferente programului “Scoala dupa scoala”. Tichetele educationale nu sunt trasferabile altor persoane. Utilizarea tichetelor educationale in alt scop ii obliga pe beneficiari la plata contravalorii.
(43) Tichetele educationale se emit numai de catre unitatile autorizate de Ministerul Finantelor Publice, denumite in continuare “unitatile emitente”, in baza autorizatiei de functionare. Cerintele privind emiterea, contractarea, utilizarea si decontarea tichetelor educationale se stabilesc prin hotarare a Guvernului. Criteriile de autorizare a unitatilor emitente se stabilesc prin ordin al Ministrului Finantelor Publice.
(44) Decontarea tichetelor educationale intre unitatile de invatamant sau organizatiile nonguvernamentale care accepta tichete educationale ca mod de plata a costurilor aferente programului “Scoala dupa scoala” si unitatile emitente ale tichetelor educationale se face numai prin intermediul unitatilor bancare.
(45) Finantarea acordarii tichetelor educationale se face din bugetul de stat. Achizitia tichetelor educationale se realizeaza de catre inspectoratele scolare, in urma centralizarii cererilor depuse de catre persoanele indreptatite potrivit prezentei legi si se distribuie catre unitatile de invatamant la care sunt inscrisi copiii.
(46) Decontarea tichetelor educationale se face de catre organizatorul programului “Scoala dupa scoala” in functie de zilele in care a fost prezent copilul in program. ”
Art.II. - Normele de aplicare a prevederilor art. 58 din Legea educatiei nationale nr.1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu modificarile si completarile aduse prin prezenta lege, se adopta prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Educatiei Nationale, in termen de 30 de zile de la publicarea legii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art.III. - Prezenta lege intra in vigoare incepand cu anul scolar 2019 -2020.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Reinvestirea profitului
Intrebare:
Societate SA, platitoare de impozit pe profit, dorim sa reinvestim profitul obtinut sau o mare parte din el. In cazul profitului reinvestit, conteaza din ce provine profitul: din lucrari constructii-montaj, activitatea curenta, prestari servicii inchiriere utilaje sau profit din exploatare, in cazul nostru vanzarea unui teren?
Este vreo limita la distribuirea profitului in ceea ce priveste reinvestirea acestuia?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Calcul pro-rata, venituri din investitii financiare
Intrebare:
Va solicitam suportul in clarificarea modului de incadrare a urmatoarelor venituri in calculul pro-ratei TVA:
1. Venituri din actiuni detinute la entitatile afiliate (cont 7611)
2. Venituri din investitii financiare pe termen scurt (cont 762) in care avem dividende primite ca urmare a investitiei in listed equites
Intrebarea noastra este daca aceste venituri intra in calculul pro-ratei TVA la numitor ca "Operatiune care NU permite...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Constructie case in Germania
Intrebare:
Firma romaneasca semneaza un contract de prestari servicii in vederea construirii unei case in Germania. Beneficiarul este persoana fizica. Materialele de constructii se vor cumpara din Germania, salariatii vor fi trimisi din Romania in Germania. Acestia vor sta in total 6 luni in cursul unui an. De exemplu, toarna fundatia dupa care se intorc in tara. Dupa fiecare etapa a constructiei acestia se vor intoarce in tara.
Va rog sa imi spuneti si mie:
1. Firma...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<ONG finantat de cabinetul presedintelui
Intrebare:
Detinem un ONG, iar un cabinet de avocatura vrea sa faca o sponsorizare sau un imprumut (nu stim cum este mai bine), problema este ca avocatul care detine cabinetul de avocatura este presedinte /membru fondator in ONG, se poate face contract de imprumut sau sponsorizare in conditiile in care doamna avocat este presedinte in ONG?
Cu respect.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Suspendarea activitatii unei societati: pot fi ridicate dividende?
Intrebare:
Pe 4 nov. am pus o intrebare legata de ridicarea dividendelor la o firma care este in inactivitate temporara. Acesta a fost raspunsul:
"3. Ridicarea dividendelor in perioada de suspendare
Da, se pot ridica dividendele dupa aprobarea situatiilor financiare anuale, chiar daca societatea este suspendata. Ridicarea dividendelor nu reprezinta activitate economica, ci o operatiune de distribuire a profitului net deja obtinut in perioadele anterioare;...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<