Proiectul a fost depus de 26 de deputati PNL si a fost inregistrat pentru dezbatere in Camera Deputatilor, miercuri, 26 iunie. In acest caz, Camera decizionala este Senatul.
Extras din Proiectul de Lege pentru modificarea si completarea art. 58 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011
Art.1. — Articolul 58 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, publicata in Monitorul Oficial al Romdaniei, Partea I, nr. 18 din 10 ianuarie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 58, alineatele (1) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
“Art.58. - (1) Unitatile de invatamant, prin decizia consiliului de administratie, isi pot extinde activitatile cu elevii dupa sau inaintea orelor de curs, prin programe "Scoala dupa scoala". Prescolarii sau elevii pana in clasa a IV-a pot opta pentru obtinerea tichetelor educationale in vederea achitarii cheltuielilor din programul derulat in sistem public sau privat de tipul ’Scoala dupa scoala”.
(4) Statul finanteaza programul «Scoala dupa scoala» pentru prescolarii si elevii de pana in clasa a IV-a, inclusiv, ai caror parinti, reprezentanti legali sau, dupa caz, persoana care a fost desemnata de parinte pentru intretinerea unui copil, pe perioada absentei parintilor, conform art. 104 din Legea nr. 272/2004 privind protectia si promovarea drepturilor copilului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care solicita acest serviciu, prin tichete educationale a caror valoare nominala lunara se raporteaza la indicatorul social de referinta si este de 0,8 ISR (adica au valoarea de 400 de lei, n.r.), exprimat in lei, pentru fiecare copil inscris in programul «Scoala dupa scoala». “
2. La articolul 58, dupa alineatul (4) se introduc 6 noi alineate, alin.(4
1)-(4
6), cu urmatorul cuprins:
(41) Persoanele indreptatite prevazute la alineatul (4) opteaza pentru aceste tichete educationale, in scris, individual pentru fiecare copil, la sfarsitul fiecarui an scolar sau la momentul inscrierii copilului la scoala sau la gradinita pentru noul an scolar.
(42) Tichetele educationale sunt bonuri de valoare destinate exclusiv acoperirii partiale sau integrale a costurilor aferente programului “Scoala dupa scoala”. Tichetele educationale nu sunt trasferabile altor persoane. Utilizarea tichetelor educationale in alt scop ii obliga pe beneficiari la plata contravalorii.
(43) Tichetele educationale se emit numai de catre unitatile autorizate de Ministerul Finantelor Publice, denumite in continuare “unitatile emitente”, in baza autorizatiei de functionare. Cerintele privind emiterea, contractarea, utilizarea si decontarea tichetelor educationale se stabilesc prin hotarare a Guvernului. Criteriile de autorizare a unitatilor emitente se stabilesc prin ordin al Ministrului Finantelor Publice.
(44) Decontarea tichetelor educationale intre unitatile de invatamant sau organizatiile nonguvernamentale care accepta tichete educationale ca mod de plata a costurilor aferente programului “Scoala dupa scoala” si unitatile emitente ale tichetelor educationale se face numai prin intermediul unitatilor bancare.
(45) Finantarea acordarii tichetelor educationale se face din bugetul de stat. Achizitia tichetelor educationale se realizeaza de catre inspectoratele scolare, in urma centralizarii cererilor depuse de catre persoanele indreptatite potrivit prezentei legi si se distribuie catre unitatile de invatamant la care sunt inscrisi copiii.
(46) Decontarea tichetelor educationale se face de catre organizatorul programului “Scoala dupa scoala” in functie de zilele in care a fost prezent copilul in program. ”
Art.II. - Normele de aplicare a prevederilor art. 58 din Legea educatiei nationale nr.1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu modificarile si completarile aduse prin prezenta lege, se adopta prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Educatiei Nationale, in termen de 30 de zile de la publicarea legii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art.III. - Prezenta lege intra in vigoare incepand cu anul scolar 2019 -2020.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Vanzare deseuri intrate cu valoare zero
Intrebare:
In urma achizitiilor de materii prime, materii consumabile, necesare desfasurarii activitatii, rezulta deseuri din ambalaje primare, respectiv hartie/carton/plastic, pe care le valorificam prin vanzare catre o societate colectoare de deseuri. Aceste ambalaje nu sunt facturate de furnizori, nu avem cost de achizitie, si nu le tinem evidenta cantitativ-valorica in gestiune.
De asemenea, in urma procesului de productie mai rezulta si deseuri provenite din prelucrarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie intracomunitara autoturism cu garantie
Intrebare:
Firma A din Romania face achizitie din UE auto folosit, fabricatie 2020, peste 50000 km.
Vanzatorul emite factura cu pretul X, in dreptul cotei de TVA 19 procente suma 0.
Emite o alta factura - acord pentru plata garantiei TVA in suma Y si un contract unde sunt specificate suma X fara TVA si suma Y aferenta TVA.
Intelegerea este: platesti toata suma X plus Y, primesti auto si iti returnez TVA cand faci dovada ca auto ajunge in statul membru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul fiscal al sponsorizarilor
Intrebare:
O societate avand ca obiect de activitate servicii de inginerie si consultanta tehnica doreste sa sponsorizeze o activitate organizata de o asociatie inscrisa in Registrul entitatilor de cult in vederea desfasurarii unei conferinte internationale. Care sunt documentele necesare in vederea efectuarii sponsorizarii si care sunt implicatiile din punct de vedere fiscal?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<IMCA modificari preconizate
Intrebare:
Avand in vedere toate modificarile fiscale din ultima vreme, doresc sa stiu daca ramane impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) pentru companiile care inregistreaza CA peste 50 milioane de euro/an.
Mentionam ca la trim III - avem o cifra de afaceri de 40 milioane de euro.
Calculul IMCA este destul de complex, ne puteti ajuta cu o monografie?
Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cerere de reactivare cod tva
Intrebare:
In situatia persoanelor impozabile carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA din cauza datoriilor acumulate. Dupa stingerea datoriilor vrea sa opteze inregistrarea cu scopul de TVA. Declaratia D700 recipisa are eroarea urmatoare: 1 982294543 B.VII. Neconcordanta intre modul de inchidere TVA si cazul de reinregistrare precizat. Cum trebuie completata corect declaratia?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<