Tags: stimulent de reinsertie, 1 500 lei pentru mame, plata somajului tehnic
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Raluca Turcan, a anuntat ca va fi adoptata o ordonanta prin care parintii vor fi incurajati sa se intoarca la munca pana la implinirea varstei de sase luni a copilului, prin oferirea unui stimulent de reinsertie de 1.500 de lei.
"Cifrele pe fond n-arata bine: avem o crestere a numarului de persoane care intra in pensie, avem o scadere a natalitatii, avem niste semnale de crestere a somajului, pentru ca se resimt efectele pandemiei. Nu am stat degeaba. In momentul in care vazut aceasta analiza, am venit cu un proiect care, probabil in doua saptamani, va fi adoptat in Guvern si anume de crestere a vietii active pentru cei care au ajuns la varsta de pensionare. Maine (miercuri, 7 aprilie 2021 - n. r.) in sedinta de Guvern va fi adoptata o ordonanta prin care stimulam parintii sa se intoarca la munca pana la implinirea varstei de sase luni a copilului, primind un stimulent de reinsertie de 1.500 de lei pe toata durata cat ar fi beneficiat de concediu pentru cresterea copilului. in perioada urmatoare va fi inca un set de masuri active prin care persoane care de afla in sisteme de dependenta fata de stat (somaj sau ajutor social) sa primeasca niste impulsuri sa intre in viata activa", a mentionat Turcan.
Ministrul a discutat si despre prelungirea platilor pentru somajul tehnic.
Platile se ridica la valoarea de 84 de milioane de lei pe luna si doar in aprilie vor beneficia de acest stimulent aproximativ 55.000 de angajati.
"Doar luna aceasta platim somajul tehnic pentru aproximativ 55.000 de angajati, cu un efort de 84 de milioane de lei pe luna si, tragand o linie, din momentul declansarii starii de urgenta, am salvat aproximativ 1,2 milioane de locuri de munca prin somajul tehnic. Acestora li se adauga si somerii indemnizati. Schema aceasta este facuta cu cap, in sensul in care noi platim somajul tehnic cu obligativitatea sa-i mentina in campul muncii. Am prelungit plata somajului tehnic pana la finalul lunii august, ceea ce inseamna ca ei vor mai ramane in campul muncii pana la finalul acestui an, perioada in care speram ca economia sa inceapa sa-si revina, tinand cont ca si pentru stimularea economiei am avut masuri de trecere cu bine a starii de urgenta. Pentru aceasta masura (somajul tehnic - n. r.) avem prevazuti in buget aproximativ 800 de milioane de lei", a completat ministrul.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Regimul special de scutire pentru intreprinderile mici
Intrebare:
In stabilirea veniturilor care intra in sfera TVA (in plafon 300.000) la un ONG care desfasoara si activitati economice, se analizeaza doar veniturile cu scop patrimonial? Adica nimic din cele cuprinse in bilant in F 20 rand 01 Venituri din activitati fara scop patrimonial - total?
In speta, ONG-ul nostru are venituri din donatii si sponsorizari precum si din venituri pentru care se datoreaza impozit spectacol (care sunt cuprinse in totalul mentionat mai sus) precum si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie apartamente in vederea revanzarii
Intrebare:
Un SRL platitor de tva si impozit pe profit avand CAEN 6810, nou infiintat, a achizitionat 2 imobile in vederea revanzarii. Momentan nu intentioneaza sa revanda aceste imobile, ci asteapta sa vada evolutia pietei (o perioada nedeterminata). La achizitie, s-a aplicat taxare inversa. Avand in vedere ca SRL nu are decat cheltuieli de intretinere ale imobilelor, este corect fiscal sa inregistreze si cheltuiala cu amortizarea, avand in vedere ca o perioada de timp nu va avea venit?...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Factura despagubire marfa deteriorata la transport
Intrebare:
Societatea noastra a vandut marfa unui client. In timpul transportului, marfa a fost deteriorata de catre transportator (costul de transport este asigurat de catre societatea noastra avand contract cu furnizorul de transport).
Ce factura trebuie sa emit transportatorului pentru prejudiciul adus? Cum se emite aceasta factura? Ce explicatii se scriu?
Cum se face descarcarea de gestiune (mentionez ca marfa a ramas la transportator)?
Care sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Ajustarea bazei impozabile a TVA
Intrebare:
O Societate de avocati a facturat in 2018 un client pe care nu l-a incasat.
1. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata integral creanta. Se poate face ajustare de TVA?
2. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata pe jumatate creanta, Cum se face ajustarea de TVA? Tehnic, se intocmeste factura de stornare aferenta partii neaccepte? la Beneficiar se trece Clientul si se transmite in RO e-Factura sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declarare si plata impozit venit din chirii
Intrebare:
O persoana fizica are un contract de inchiriere cu o persoana juridica. PF nu a declarat in Declaratia Unica pe estimat 2024 niciun contract de inchiriere modificandu-se legislatia si obligatia retinerii la sursa fiind pentru PJ. Doar ca PJ nu a achitat in anul 2024 chiria (trece printr-o perioada de investitii, exista clauza in contract in cazul se precizeaza ca se va achita chiria in functie de lichiditatile chiriasului PJ). Ce obligatii are PF pentru anul 2024, ar trebui sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<