Tags: legea 213/2020, activitatea de resurse umane, conflicte de munca
Inspectoratul Teritorial de Munca Arad informeaza angajatorii, ca in Monitorul Oficial nr.893 din data de 30.09.2020 a fost publicata Legea nr.213 care aduce modificari si completari Legii nr. 53 / 2003 - Codul Muncii.
Conform noilor reglementari, la negocierea, incheierea sau modificarea contractului individual de munca ori pe durata concilierii unui conflict individual de munca, oricare dintre parti poate fi asistata de catre un consultant extern specializat in legislatia muncii, respectiv de un reprezentant al sindicatului al carui membru este, optiunea apartinand partilor.
De asemenea, actul normativ da dreptul angajatorilor de a-si organiza activitatea de resurse umane si salarizare fie prin asumarea de catre acestia a atributiilor specifice fie prin desemnarea unuia sau a mai multor angajati carora sa le stabileasca prin fisa postului atributii privind activitateade resurse umane si salarizare, avand totodata si posibilitatea de a contracta servicii externe specializate in resurse umane si salarizare.
Ca element de noutate, legiuitorul stabileste cu titlu de obligatie, ca serviciile externe specializate in resurse umane si salarizare sa fie coordonate de catre un expert in legislatia muncii.
Consultantul extern specializat in legislatia muncii poate indeplini de asemenea rolul de mediator in cazul unui conflict individual de munca, acesta staruind pe langa parti, impartial si neutru, pentru solutionarea conflictului pe cale amiabila, prin procedura concilierii si poate fi imputernicit de catre angajator pentru efectuarea cercetarii disciplinare.
In vederea promovarii solutionarii amiabile si cu celeritate a conflictelor individuale de munca, la incheierea contractului individual de munca sau pe parcursul executarii acestuia, partile pot cuprinde in contract o clauza prin care stabilesc ca orice conflict individual de munca se solutioneaza pe cale amiabila, prin procedura concilierii.
Sursa: ITM

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Modificare perioada fiscala a tva
Intrebare:
Societate platiatoare de TVA, trimestrial incepand cu 01.04.2024 (TVA prin optiune). La 31.12.2024, are cifra de afaceri 483.772 lei
Este obligata sa treaca la TVA lunar incepand cu 01.01.2025?
Nu are achizitii intracomunitare, nu depaseste plafonul de 100.000 euro (497.460 lei)
Multumesc,
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Obligatiile platitorului de arende
Intrebare:
O intreprindere individuala, in calitate de arendas, a luat in arenda un teren in suprafata de 2 ha, cu pretul de 200 euro/ha/an, de la un arendator persoana fizica cu CNP. Care sunt obligatiile declarative si de plata ale arendasului si ale arendatorului?
Dar daca arendasul este o persoana fizica cu CNP?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cesiune drepturi de proprietate intelectuala
Intrebare:
Va rog sa ma indrumati cu privire la tratamentul contabil si fiscal cu privire la cesionarea drepturilor de autor de catre o persoana fizica (nu am detalii cu privire la statutul de angajat in alta parte). Sunt in postura cesionarului. Stiu ca se retine impozit pe venit dupa eliminarea cotei forfetare de 40%. Cum ar trebui sa tratez din punct de vedere al monografiilor contabile, din punct de vedere declarativ (ce declaratii depun? practic, in ce declaratie includ impozitul datorat.....
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Consecinte ale incetarii de drept a contractului individual de munca
Intrebare:
In societatea noastra avem un angajat care a iesit la pensie pentru limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionare de 65 ani adica nu are 65 ani, in ianuarie 2025. A continuat activitatea in cadrul societatii in baza contractului de munca existent. Poate continua activitatea in baza aceluiasi contract de munca sau este necesara incetarea acestuia si incheierea unui nou contract de munca?
Cum procedam in continuare, deoarece salariatul, in prezent cumuleaza...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inregistrarea contabila a popririi din salariul unui angajat
Intrebare:
Va rog sa ma ajutati cu o clarificare privind inregistrarile contabile pentru urmatoarea situatie:
Am primit o adresa de poprire de la un executor judecatoresc, prin care societatea este obligata sa retina 1/3 din salariul unui angajat si sa vireze aceasta suma catre banca. In acest caz, au fost virati 2.000 lei catre banca.
Va rog frumos sa imi confirmati care sunt inregistrarile contabile corecte pentru:
- Retinerea sumei din salariu;
vezi AICI raspunsul specialistilor <<