Tags: legea 213/2020, activitatea de resurse umane, conflicte de munca
Inspectoratul Teritorial de Munca Arad informeaza angajatorii, ca in Monitorul Oficial nr.893 din data de 30.09.2020 a fost publicata Legea nr.213 care aduce modificari si completari Legii nr. 53 / 2003 - Codul Muncii.
Conform noilor reglementari, la negocierea, incheierea sau modificarea contractului individual de munca ori pe durata concilierii unui conflict individual de munca, oricare dintre parti poate fi asistata de catre un consultant extern specializat in legislatia muncii, respectiv de un reprezentant al sindicatului al carui membru este, optiunea apartinand partilor.
De asemenea, actul normativ da dreptul angajatorilor de a-si organiza activitatea de resurse umane si salarizare fie prin asumarea de catre acestia a atributiilor specifice fie prin desemnarea unuia sau a mai multor angajati carora sa le stabileasca prin fisa postului atributii privind activitateade resurse umane si salarizare, avand totodata si posibilitatea de a contracta servicii externe specializate in resurse umane si salarizare.
Ca element de noutate, legiuitorul stabileste cu titlu de obligatie, ca serviciile externe specializate in resurse umane si salarizare sa fie coordonate de catre un expert in legislatia muncii.
Consultantul extern specializat in legislatia muncii poate indeplini de asemenea rolul de mediator in cazul unui conflict individual de munca, acesta staruind pe langa parti, impartial si neutru, pentru solutionarea conflictului pe cale amiabila, prin procedura concilierii si poate fi imputernicit de catre angajator pentru efectuarea cercetarii disciplinare.
In vederea promovarii solutionarii amiabile si cu celeritate a conflictelor individuale de munca, la incheierea contractului individual de munca sau pe parcursul executarii acestuia, partile pot cuprinde in contract o clauza prin care stabilesc ca orice conflict individual de munca se solutioneaza pe cale amiabila, prin procedura concilierii.
Sursa: ITM
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: In SPV, am doua facturi emise de service pe firma. Explicatia service auto este ca pentru a recupera bani de la asigurator emit factura pe numele clientului care are asigurarea. Cum procedez in acesta situatie? Este corect cum procedeaza? Nu inregistrez facturile? dau respingere in spv?refuz/notificare? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu un raspuns referitor la transmiterea prin sistemul e-Factura a facturilor emise catre persoane fizice:<br />
Este vorba despre avansuri facturate si incasate pentru livrarea de apartamente, livrare care va avea loc la sfarsitul anului 2025 cand va fi finalizata constructia de imobile.<br />
Am considerat ca incasarea sumelor cu titlu de avans nu reprezinta livrare de bunuri sau prestare de servicii si in e-factura se va trimite doar factura finala prin care...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: S-a depus bilantul aferent anului 2023 cu intarziere in data de 10.06.2024, e obligata firma sa treaca la impozit pe profit? Daca da, cu ce data? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Doua angajate aflate in concedii medicale cod 08 si 14 ale caror salarii de incadrare se situeaza sub pragul de 3700 lei. Cum se procedeaza cu majorarea salariului avand in vedere faptul ca salariata aflata in concediu medical cod 08 (sarcina si lauzie) va intra in curand in concediu de crestere copil?<br />
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate care comercializeaza articole de pescuit. Vrem sa ne extindem activitatea, prin adaugarea in obiectul nostru de activitatea a vendoring ului vom achizitiona tonomate. Pentru vanzarea acestor produse, este nevoie de casa de marcat? Din punct de vedere al autorizatiilor, care ar fi acestea? Cum vom contabiliza incasarea acestor produse? Va multumim frumos!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei tranzactii de intermediere de vanzare parti sociale ale unei societati care consta in identificare investitor, facilitatea comunicarii cu investitorul, participare la negociere, .. etc., factura de comision emisa de intermediar pentru finalizarea unei astfel de tranzactii se incadreaza in sfera operatiunilor scutite de TVA conform art 292 (2) lit.a) ?<br />
(2) Urmatoarele operatiuni sunt, de asemenea, scutite de taxa:<br />
a) prestarile urmatoarelor servicii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<