Tags: legea 213/2020, activitatea de resurse umane, conflicte de munca
Inspectoratul Teritorial de Munca Arad informeaza angajatorii, ca in Monitorul Oficial nr.893 din data de 30.09.2020 a fost publicata Legea nr.213 care aduce modificari si completari Legii nr. 53 / 2003 - Codul Muncii.
Conform noilor reglementari, la negocierea, incheierea sau modificarea contractului individual de munca ori pe durata concilierii unui conflict individual de munca, oricare dintre parti poate fi asistata de catre un consultant extern specializat in legislatia muncii, respectiv de un reprezentant al sindicatului al carui membru este, optiunea apartinand partilor.
De asemenea, actul normativ da dreptul angajatorilor de a-si organiza activitatea de resurse umane si salarizare fie prin asumarea de catre acestia a atributiilor specifice fie prin desemnarea unuia sau a mai multor angajati carora sa le stabileasca prin fisa postului atributii privind activitateade resurse umane si salarizare, avand totodata si posibilitatea de a contracta servicii externe specializate in resurse umane si salarizare.
Ca element de noutate, legiuitorul stabileste cu titlu de obligatie, ca serviciile externe specializate in resurse umane si salarizare sa fie coordonate de catre un expert in legislatia muncii.
Consultantul extern specializat in legislatia muncii poate indeplini de asemenea rolul de mediator in cazul unui conflict individual de munca, acesta staruind pe langa parti, impartial si neutru, pentru solutionarea conflictului pe cale amiabila, prin procedura concilierii si poate fi imputernicit de catre angajator pentru efectuarea cercetarii disciplinare.
In vederea promovarii solutionarii amiabile si cu celeritate a conflictelor individuale de munca, la incheierea contractului individual de munca sau pe parcursul executarii acestuia, partile pot cuprinde in contract o clauza prin care stabilesc ca orice conflict individual de munca se solutioneaza pe cale amiabila, prin procedura concilierii.
Sursa: ITM
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Lipsuri la inventar. Tratament contabil
Intrebare:
Un service auto efectueaza vanzarea de piese cu adaos comercial (marfa) si tine gestiunea cantitativ valoric. La inventarierea anuala se constata lipsa unor repere. Care sunt documentele necesare pentru scoaterea din gestiune si inregistrarile contabile aferente? Mentionez ca lipsurile nu se vor a fi imputabile gestionarului.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cesiune antecontract vanzare-cumparare. Regim fiscal TVA
Intrebare:
(1) Subscrisa, societate inregistrata in scopuri de TVA in calitate de promitent-cumparator, am incheiat o promisiunea bilaterala de vanzarecumparare cu o societate la randul sau inregistrata in scopuri de TVA, avand ca obiect un apartament situat in Municipiul Brasov, aflat in prezent in curs de edificare.
(2) Pretul stabilit al imobilului a fost achitat in integralitate, cu titlu de avans, utilizand regimul de taxare inversa, conform reglementarilor aplicabile la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<