Tags: legea 213/2020, activitatea de resurse umane, conflicte de munca
Inspectoratul Teritorial de Munca Arad informeaza angajatorii, ca in Monitorul Oficial nr.893 din data de 30.09.2020 a fost publicata Legea nr.213 care aduce modificari si completari Legii nr. 53 / 2003 - Codul Muncii.
Conform noilor reglementari, la negocierea, incheierea sau modificarea contractului individual de munca ori pe durata concilierii unui conflict individual de munca, oricare dintre parti poate fi asistata de catre un consultant extern specializat in legislatia muncii, respectiv de un reprezentant al sindicatului al carui membru este, optiunea apartinand partilor.
De asemenea, actul normativ da dreptul angajatorilor de a-si organiza activitatea de resurse umane si salarizare fie prin asumarea de catre acestia a atributiilor specifice fie prin desemnarea unuia sau a mai multor angajati carora sa le stabileasca prin fisa postului atributii privind activitateade resurse umane si salarizare, avand totodata si posibilitatea de a contracta servicii externe specializate in resurse umane si salarizare.
Ca element de noutate, legiuitorul stabileste cu titlu de obligatie, ca serviciile externe specializate in resurse umane si salarizare sa fie coordonate de catre un expert in legislatia muncii.
Consultantul extern specializat in legislatia muncii poate indeplini de asemenea rolul de mediator in cazul unui conflict individual de munca, acesta staruind pe langa parti, impartial si neutru, pentru solutionarea conflictului pe cale amiabila, prin procedura concilierii si poate fi imputernicit de catre angajator pentru efectuarea cercetarii disciplinare.
In vederea promovarii solutionarii amiabile si cu celeritate a conflictelor individuale de munca, la incheierea contractului individual de munca sau pe parcursul executarii acestuia, partile pot cuprinde in contract o clauza prin care stabilesc ca orice conflict individual de munca se solutioneaza pe cale amiabila, prin procedura concilierii.
Sursa: ITM

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Depunere declaratii in SPV. Imputernicire notariala
Intrebare:
Care este procedura de a-i da unui salariat din Romania dreptul de a se semna si depune declaratii fiscale si de a se inregistra in Spv? Este obligatoriu o imputernicire notariala sau imputernicirea de la administator in original semnata olograf? Iar in cazul in care este obligatorie aceasta imputernicire notariala si administratorul este nonrezident in Sua ce document este acceptat de autoritatile romane?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Export autoturism in Tunisia
Intrebare:
O societate platitoare de tva in Romania vinde o un autoturism din patrimoniul firmei, unei societati din Tunisia. Cum va emite factura - cu tva sau fara? Clientul din Tunisia este inregistrat in scopuri de tva si varinta ca nu este inregistrat in scopuri de tva, va rog raspuns pentru ambele situatii. Masina este amortizata integral, o poate vine la orice pret, banuiesc!? Si ce documente mai trebuie intocmite pe langa factura si cmr? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Prestari servicii, cota de TVA
Intrebare:
Primim facturi de furnizare spatii publicitare de la statii TV si facturam mai departe clientilor nostri intre 1-15 ale lunii urmatoare consumului de publicitate. Astfel ca imediat dupa incheierea lunii, in baza datelor furnizate de platforma de monitorizare a consumului de publicitate, se calculeaza consumul efectuat in luna anterioara de 1-30/31 ale lunii, se confirma prin email atat cu furnizorul cat si cu clientii in primele zile ale lunii in curs si se emite factura pana pe data...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratament fiscal inchiriere teren
Intrebare:
Societatea a inchiriat un teren pentru o activitate secundara (organizare de santier) de la o persoana fizica. S-a intocmit contract si urmeaza sa platim lunar chirie conform contract. Intrebarea este daca impozit si CASS se retine de catre societate si daca da, cum se procedeaza, se retine din suma platita lunar sub forma de chirie? Care este modul de calcul? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<