Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Conform prevederilor art. 18 alin.(1), (2) si (3) din Regulamentul (UE) nr. 1031/2010, ,,(1) urmatoarele persoane sunt eligibile sa solicite admiterea de a licita direct in cadrul licitatiilor:
(a) un operator sau un operator de aeronave care detine un cont de depozit pentru operatori, care liciteaza in nume propriu, inclusiv orice intreprindere-mama, filiala sau intreprindere afiliata care face parte din acelasi grup de intreprinderi ca operatorul sau operatorul de aeronave;
(b) firmele de investitii autorizate in temeiul Directivei 2004/39/CE care liciteaza in nume propriu sau in numele clientilor lor;
(c) institutiile de credit autorizate in temeiul Directivei 2006/48/CE care liciteaza in nume propriu sau in numele clientilor lor;
(d) gruparile comerciale alcatuite din persoanele enumerate la litera (a) care liciteaza in nume propriu, care actioneaza ca agent pentru membrii lor;
(e) organisme publice sau entitati proprietate de stat ale statelor membre care controleaza oricare din persoanele enumerate la litera (a)."
(2) Fara a prejudicia exceptia prevazuta la art. 2(1)(i) din Directiva 2004/39/EC, persoanele acoperite de aceasta exceptie si autorizate conform art. 59 sunt eligibile sa solicite admiterea directa la licitatie, fie in nume propriu, fie in numele clientilor principalei lor activitati comerciale, cu conditia ca statul membru in care sunt stabilite sa fi adoptat legislatia care abiliteaza autoritatea nationala competenta din statul membru respectiv sa le autorizeze sa liciteze in nume propriu sau in numele clientilor principalei lor activitati comerciale.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
(3) Persoanele mentionate la alineatul (1) litera (b) sau (c) sunt eligibile sa solicite admiterea directa la licitatie in numele clientilor lor atunci cand liciteaza in legatura cu produse licitate care nu sunt instrumente financiare, cu conditia ca statul membru in care sunt stabilite sa fii adoptat legislatia care abiliteaza autoritatea nationala competenta din statul membru respectiv sa le autorizeze sa liciteze in nume propriu sau in numele clientilor lor."
In situatia persoanelor mentionate la art. 18 (3) lit.b) din regulamentul privind licitatiile, precizam faptul ca in conformitate cu Legea nr.297/2004 societatile de servicii de investitii financiare au obiect exclusiv de activitate care vizeaza prestarea de servicii de investitii financiare privind doar instrumentele financiare.
Pentru a permite societatilor de servicii de investitii financiare sa participe la licitatii cand liciteaza direct sau in numele clientilor produse licitate care nu sunt instrumente financiare, se impune modificarea art. 6 din Legea nr.297/2004 in acest sens.
Persoanele mentionate la art. 18 (2) din regulamentul UE privind licitatiile sunt persoanele acoperite de exceptia prevazuta la art. 2(1) (i) din Directiva 2004/39/CE („persoane care tranzactioneaza instrumente financiare in cont propriu sau care furnizeaza servicii de investitii privind instrumentele derivate pe materii prime sau contractele derivate mentionate la anexa I sectiunea C punctul 10 clientilor activitatii lor principale cu conditia ca aceste prestari sa fie auxiliare in raport cu activitatea lor principala, in cazul in care aceasta activitate principala este luata in considerare la nivelul grupului si nu consta in furnizarea de servicii de investitii in sensul prezentei directive sau de servicii bancare in sensul Directivei 2000/12/CE").
Adaugarea altor persoane autorizate de statele membre in lista persoanelor eligibile sa solicite admiterea la licitatie are ca scop acordarea unui acces indirect pentru operatori si pentru operatorii din domeniul aviatiei nu doar prin mijlocirea unor intermediari financiari (firme de investitii si institutii de credit), ci si prin alti intermediari cu care au o relatie comerciala existenta, cum ar fi furnizorul de energie sau cel de combustibil care sunt exonerati de obligatiile in temeiul Directivei 2004/39/CE privind pietele de instrumente financiare, in conformitate cu articolul 2 alineatul (1) punctul (i) din respectiva directiva.
Transpunerea prevederilor art. 18 alin.(2) din regulamentul UE privind licitatiile referitor la accesul la licitatie al intermediarilor non-financiari este optionala, dar fara aceasta transpunere intermediarii respectivi nefiind eligibili sa liciteze direct in cadrul licitatiilor.
Avand in vedere ca intermediarii non-financiari sunt exceptati de la aplicarea MiFID, conform prevederilor art. 2(1)(i) din Directiva 2004/39/EC, precum si faptul ca acestia nu intra sub incidenta legii pietei de capital din Romania, C.N.V.M. nu este autoritatea competenta sa—i autorizeze sa liciteze in nume propriu sau in numele clientilor.
C.N.V.M. este autoritatea competenta care poate emite autorizatie de a licita in nume propriu sau in numele clientilor doar pentru persoanele mentionate la art. 18 (3) lit.b) si c) din Regulamentul (UE) nr.1031/2010, respectiv firmele de investitii si institutiile de credit.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Rating:
Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Articole similare
MFP: Transparenta mai mare pentru investitori pe PIATA DE CAPITALAbia in 2012 am putea avea si noi moneda euroCum vor IMM-urile sa se modifice Proiectul de lege pentru anularea unor obligatii fiscaleBaza de calcul pentru determinarea ponderii activelor vandute in total active. Cum procedam?CNVM a aprobat proiectul de modificare a Normelor privind determinarea, retinerea si virarea impozitului pe…Ultimele articole
Investitii record de peste 3,23 miliarde de lei in cadrul FIDELIS IV din 2024Ministrul demis al Finantelor critica dur Programul de Guvernare: Ascunde adevaratele intentii, precum revenirea la austeritateProgram de Guvernare: Cota unica de impozitare, restructurarea ANAF si revizuirea unor acte normative precum legea split TVARomania trece la statut de Piata Emergenta. Teodorovici: Este un moment istoric!ASF modifica prevederile legislative pentru facilitarea investitiilor onlineAtentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"