Tags: saf-t, completare saf-t, camp plati/metode de plati
Sub-sectiunea 4.3 Plati, conform Ghidului-D406, contine detalii despre plati precum perioada, ID tranzactiei, data tranzactiei, descriere, liniile de plata, etc.
EXEMPLU:
Factura de intrare in data de 11.09.2021 cu doua pozitii:
Val. TVA Total cu TVA Cod taxa TVA
Tabla 10.000 lei 1.900 lei 11.900 lei 301101
Ciment 50.000 lei 9.500 lei 59.500 lei 301101
Total 60.000 lei 11.400 lei 71.400 lei
Achitam factura integral prin banca in data de 12.09.2021.
Intrebare:
Ce se intelege prin liniile de plati ?
Se raporteaza suma tranzactiei 71400 lei si cod de taxa TVA 303101 11400 lei sau
Se rapoteaza suma tranzactiei 11900 lei si cod de taxa TVA 303101 1900lei si suma tranzactiei 59500 lei si cod de taxa TVA 303101 9500 lei.
Raspunsul specialistului:
Conform informatiilor din fisierul SAFT:
Completarea acestui camp (Plati/Metode de plati) se face cu codul asociat conform:
- 01 - Numerar
- 02 - Compensare
- 03 - Fara numerar
- 98 - Definit de comun acord
- 99 - Instrument nedefinit
Informatii privind codificarea se gasesc in nomenclatorul Nom_Mecanisme_plati, cu mentiunea ca nu au fost identificate alte detalii referitoare la liniile de plata cu exceptia informatiilor referitoare la liniile din factura.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Monografie contabila ajutoare acordate membrilor - ONG
Intrebare:
Un sindicat al profesorilor (organizatie nonprofit) acorda ajutoare membrilor de sindicat (nastere, deces, boala etc).
Pentru a se acorda un ajutor, e necesar sa se faca un dosar cu actele necesare (cerere cu acordarea ajutorului si acte doveditoare sa vedem daca e de nastere, deces, boala).
Aceste cereri ( dosar) le incadram in contabilitate ca si intrari de la persoane fizice (cont 462).
Nota contabila ajutor nastere, boala: 6588 =...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Prestari servicii consultanta Marea Britanie
Intrebare:
Am incheiat un contract de consultanta in marketing (livrabile: strategie de brand, plan si strategie de marketing,plan de expansiune internationala a afacerii) cu o firma din Marea Britanie.
Initial am retinut si virat la stat impozit pe venitul nerezidentilor in cota de 16% pentru facturile primite, dar acum firma din UK ne-a trimis certificatul de rezidenta fiscala.
Mai trebuie retinut vreun impozit in aceste conditii sau trebuie sa ii restituim...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratamentul contabil al operatiunilor de lichidare
Intrebare:
Pentru o societate comerciala infiintata in anul 2019 asociatii (51% persoana juridica si 49% persoana fizica) doresc lichidarea si radierea acesteia. Aceasta societate a avut pierdere de la infiintare, nu a reusit sa isi desfasoare obiectul de activitatea, a avut costuri doar pe zona juridica referitor actualizare date si taxe postale etc.
Societatea se va inchide prin procedura de dizolvare si lichidare voluntara.
In balanta de verificare sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regim TVA operatiuni intracomunitare
Intrebare:
PJ RO (A) vinde din Romania catre o filiala a ei cu VAT de FR (A1) si cu VAT de DE (A2) produse finite, al caror producator este A.
Ulterior produsele finite sunt vandute de pe VAT FR si DE catre clienti final din comunitate.
Practic se realizeaza livrari intracomunitare de la A la A1 si de la A la A2. In acelasi timp A1 si A2, realizeaza fiecare in parte cate o achizitie intracomunitara, respectiv cate o livrare intracomunitara catre clientii finali B(ES)...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Livrare intracomunitara bunuri, cod invalid in VIES, diferente suplimentare de plata TVA
Intrebare:
PJ RO, in cadrul controlului de fond pe TVA perioada 2018-2021, au fost identificate livrari intracomunitare efectuate catre PJ din state membre UE, dar aparent cu cod de TVA invalid in momentul emiterii facturilor. Mentionam ca codurile de TVA sunt valide la zi pe aplicatia VIES. Pentru tranzactiile respective au fost emise facturi conforme, documente de livrare CMR, avize etc., respectiv sumele au fost incasate in intregime. Societatea nu poate face dovada validitatii codului TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<