Tags: legea 193/2020, neincadrarea in munca a persoanelor cu handicap
Referitor la Legea nr. 193/21.08.2020. Avand in vedere noua metoda de calcul a fondului pentru neincadrarea in munca a persoanelor cu handicap ( variaza 50% suma platita catre stat si 50% suma decontata ca achizitii de la unitatile protejate), daca diferenta de 50% aferenta achizitiilor de produse/servicii nu este acoperita in totalitate suma neacoperita trebuie virata statului? Acest lucru insemnand ca datoram statului 50% diferenta neacoperita? Multumim!
Raspunsul specialistului Costin Istrate:
Baza legala:
Legea nr. 448 din 6 decembrie 2006 (**republicata**) privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap*)
Capitolul V Orientare, formare profesionala, ocupare si angajare in munca
Articolul 78
(2) Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel putin 50 de angajati, au obligatia de a angaja persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati.
(3) Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care nu angajeaza persoane cu handicap in conditiile prevazute la alin. (2), platesc lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap.
(la 01-09-2017, Alin. (3) din Art. 78 , Capitolul V a fost modificat de punctul 1, art. I din O.U.G. nr. 60 din 4 august 2017, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 648 din 07 august 2017)
..
Legea nr. 193 din 21 august 2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap
3. La art. 78, alin. (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(3) Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care nu angajeaza persoane cu handicap in conditiile prevazute la alin. (2), pot opta pentru una dintre urmatoarele obligatii:
a) sa plateasca lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap;
b) sa plateasca lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand echivalentul a minimum 50% din salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap, iar cu suma reprezentand diferenta pana la nivelul sumei prevazute la lit. a) sa achizitioneze, pe baza de parteneriat, produse sau servicii realizate prin activitatea proprie a persoanelor cu handicap angajate in unitati protejate autorizate.
Opinie:

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Riscuri fiscale fitteri
Intrebare: Firma noastra are un contract cu o firma din Germania, cu cod valid de TVA, prin care punem la dispozitie personal (fitteri) care merge la nave pentru reparatii in UE si afara UE, care sunt in tranzit, deci nu stationeaza in porturi. Ei sunt platiti cu 15 euro/ora si nu sunt angajatii nostri. Noi emitem factura catre clientul din Germania, scutit de TVA, care cuprinde: salariile fitterilor, dar facturam un tarif mai mare care cuprinde si comisionul nostru, de exemplu 18 euro/ora, transport,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Transfer active la lichidarea societatii conform Legii 311990
Intrebare:
Un agent economic SRL, a cerut lichidare voluntara. Lichidarea a fost publicata in monitorul oficial. Dorim sa depunem S1039 pentru lichidare. Initial am vrut sa inchidem soldul conturilor exitente in balanta si sa depunem S1039 cu solduri 0. Am vrut sa vindem terenul si cladirea pe care societatea le are in propietate, catre administrator, insa cei de la Registrul Comertului au spus ca nu trebuie vandute in acest moment imobilizarile. In aceasta situatie nu pot sa inchid nici...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cheltuieli de evaluare si instruire a personalului. Tratament fiscal
Intrebare:
Va rugam sa ne oferiti clarificari privind incadrarea fiscala a unei cheltuieli cu formarea profesionala.
Compania noastra a contractat serviciile unei firme care presteaza servicii dupa cum urmeaza: servicii de training si evaluare personal utilizand metodologia PERSOLOG. O parte din managerii companiei vor participa la acest curs care are drept obiectiv dupa cum urmeaza: Evaluarea profilului si aptitudinilor personalului Beneficiarului; Identificarea nevoilor de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Reevaluare cladire complet amortizata
Intrebare:
La o societate comerciala avem o cladire administrativa - cod clasificare 1.6.4 durata de amortizare din catalog 40-60 ani - care a fost pusa in functiune in iulie 1974 si a fost amortizata complet la 31.12.2023, valoare amortizata 600.000 lei.
La 31.12.2024 s-a facut reevaluarea cladirii de catre un expert in domeniu si valoarea noua este 2.261.151 lei.
Cum se inregistreaza in contabilitatea firmei noua valoare a cladirii reevaluate conform...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<