Tags: legea 193/2020, neincadrarea in munca a persoanelor cu handicap
Referitor la Legea nr. 193/21.08.2020. Avand in vedere noua metoda de calcul a fondului pentru neincadrarea in munca a persoanelor cu handicap ( variaza 50% suma platita catre stat si 50% suma decontata ca achizitii de la unitatile protejate), daca diferenta de 50% aferenta achizitiilor de produse/servicii nu este acoperita in totalitate suma neacoperita trebuie virata statului? Acest lucru insemnand ca datoram statului 50% diferenta neacoperita? Multumim!
Raspunsul specialistului Costin Istrate:
Baza legala:
Legea nr. 448 din 6 decembrie 2006 (**republicata**) privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap*)
Capitolul V Orientare, formare profesionala, ocupare si angajare in munca
Articolul 78
(2) Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel putin 50 de angajati, au obligatia de a angaja persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati.
(3) Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care nu angajeaza persoane cu handicap in conditiile prevazute la alin. (2), platesc lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap.
(la 01-09-2017, Alin. (3) din Art. 78 , Capitolul V a fost modificat de punctul 1, art. I din O.U.G. nr. 60 din 4 august 2017, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 648 din 07 august 2017)
..
Legea nr. 193 din 21 august 2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap
3. La art. 78, alin. (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(3) Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care nu angajeaza persoane cu handicap in conditiile prevazute la alin. (2), pot opta pentru una dintre urmatoarele obligatii:
a) sa plateasca lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap;
b) sa plateasca lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand echivalentul a minimum 50% din salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap, iar cu suma reprezentand diferenta pana la nivelul sumei prevazute la lit. a) sa achizitioneze, pe baza de parteneriat, produse sau servicii realizate prin activitatea proprie a persoanelor cu handicap angajate in unitati protejate autorizate.
Opinie:

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Calcul sponsorizare deductibila trimestrial
Intrebare:
Am urmatoarele venituri cumulate la trimestrele 1, 2 si 3:
T1 venituri si cheltuieli cumulate:
Venituri totale = 2.378.816,53 lei
Cheltuieli totale de = 2.192.203,37 lei
Cheltuieli nedeductibile = 48022 lei (din care sponsorizare platita = 9000 lei)
CA (cifra afaceri) = 2.352.699,35 lei
Impozit 16% = 34.872
Sponsorizari deductibile= Min (0.75% CA,20% IP) = 6.974 lei
T2...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Diminuare capital social si restituire in numerar
Intrebare:
As avea o intrebare: este vorba despre un SRL platitor de TVA trimestrial si societate pe profit.
In anul 2020, societatea a majorat capitalul social cu 300.000 lei, suma care a fost inregistrata prin contul 4551.
In prezent, in 2025, societatea a diminuat capitalul social cu aceeasi suma, respectiv 300.000 lei.
As dori, va rog, o monografie contabila pentru aceasta operatiune.
De asemenea, daca societatea are in casierie...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cod TVA anulat emitere facturi
Intrebare:
Societatea mea a avut codul de TVA anulat din oficiu in perioada de suspendare a activitatii. Dupa reluarea activitatii, nu am solicitat reinregistrarea in scopuri de TVA si, din eroare, am emis o factura cu TVA.
Pentru acea factura am depus declaratia D301 si am achitat integral suma de TVA aferenta, desi clientul nu a achitat contravaloarea facturii (nici baza, nici TVA-ul).
In aceasta situatie:
1. Suma de TVA platita la bugetul de stat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Chirie suportata de angajator pentru salariati
Intrebare:
Suntem o societate care activeaza in domeniul constructiilor si care are personal care lucreaza in teritoriu, in diferite locatii/santiere. Avem personal care a incheiat un contract de inchiriere a unui apartament de la o persoana fizica pe o durata de 4 luni, fara facturi. Va rugam sa ne precizati monografia contabila de inregistrare a costurilor si platii chiriei (in lipsa facturilor) si nivelul de deductibilitate fiscala a acestui contract.
Va multumim pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<