Tags: legea 193/2020, neincadrarea in munca a persoanelor cu handicap
Referitor la Legea nr. 193/21.08.2020. Avand in vedere noua metoda de calcul a fondului pentru neincadrarea in munca a persoanelor cu handicap ( variaza 50% suma platita catre stat si 50% suma decontata ca achizitii de la unitatile protejate), daca diferenta de 50% aferenta achizitiilor de produse/servicii nu este acoperita in totalitate suma neacoperita trebuie virata statului? Acest lucru insemnand ca datoram statului 50% diferenta neacoperita? Multumim!
Raspunsul specialistului Costin Istrate:
Baza legala:
Legea nr. 448 din 6 decembrie 2006 (**republicata**) privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap*)
Capitolul V Orientare, formare profesionala, ocupare si angajare in munca
Articolul 78
(2) Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel putin 50 de angajati, au obligatia de a angaja persoane cu handicap intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati.
(3) Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care nu angajeaza persoane cu handicap in conditiile prevazute la alin. (2), platesc lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap.
(la 01-09-2017, Alin. (3) din Art. 78 , Capitolul V a fost modificat de punctul 1, art. I din O.U.G. nr. 60 din 4 august 2017, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 648 din 07 august 2017)
..
Legea nr. 193 din 21 august 2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap
3. La art. 78, alin. (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
(3) Autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care nu angajeaza persoane cu handicap in conditiile prevazute la alin. (2), pot opta pentru una dintre urmatoarele obligatii:
a) sa plateasca lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap;
b) sa plateasca lunar catre bugetul de stat o suma reprezentand echivalentul a minimum 50% din salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap, iar cu suma reprezentand diferenta pana la nivelul sumei prevazute la lit. a) sa achizitioneze, pe baza de parteneriat, produse sau servicii realizate prin activitatea proprie a persoanelor cu handicap angajate in unitati protejate autorizate.
Opinie:

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Prestari servicii consultanta Marea Britanie
Intrebare:
Am incheiat un contract de consultanta in marketing (livrabile: strategie de brand, plan si strategie de marketing,plan de expansiune internationala a afacerii) cu o firma din Marea Britanie.
Initial am retinut si virat la stat impozit pe venitul nerezidentilor in cota de 16% pentru facturile primite, dar acum firma din UK ne-a trimis certificatul de rezidenta fiscala.
Mai trebuie retinut vreun impozit in aceste conditii sau trebuie sa ii restituim...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratamentul contabil al operatiunilor de lichidare
Intrebare:
Pentru o societate comerciala infiintata in anul 2019 asociatii (51% persoana juridica si 49% persoana fizica) doresc lichidarea si radierea acesteia. Aceasta societate a avut pierdere de la infiintare, nu a reusit sa isi desfasoare obiectul de activitatea, a avut costuri doar pe zona juridica referitor actualizare date si taxe postale etc.
Societatea se va inchide prin procedura de dizolvare si lichidare voluntara.
In balanta de verificare sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regim TVA operatiuni intracomunitare
Intrebare:
PJ RO (A) vinde din Romania catre o filiala a ei cu VAT de FR (A1) si cu VAT de DE (A2) produse finite, al caror producator este A.
Ulterior produsele finite sunt vandute de pe VAT FR si DE catre clienti final din comunitate.
Practic se realizeaza livrari intracomunitare de la A la A1 si de la A la A2. In acelasi timp A1 si A2, realizeaza fiecare in parte cate o achizitie intracomunitara, respectiv cate o livrare intracomunitara catre clientii finali B(ES)...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Livrare intracomunitara bunuri, cod invalid in VIES, diferente suplimentare de plata TVA
Intrebare:
PJ RO, in cadrul controlului de fond pe TVA perioada 2018-2021, au fost identificate livrari intracomunitare efectuate catre PJ din state membre UE, dar aparent cu cod de TVA invalid in momentul emiterii facturilor. Mentionam ca codurile de TVA sunt valide la zi pe aplicatia VIES. Pentru tranzactiile respective au fost emise facturi conforme, documente de livrare CMR, avize etc., respectiv sumele au fost incasate in intregime. Societatea nu poate face dovada validitatii codului TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<