Tags: pierderea esalonarii, esalonarea de plata
Atunci cand o societate nu isi plateste la termenul legal obligatiile fiscale, conform graficului de esalonare la plata, risca sa pierda esalonarea. In cazul in care acest lucru se intampla, ce se mai poate face?
Daca o societate se afla in situatia in care a pierdut esalonarea din cauza nerespectarii conditiilor de plata, dupa ce a primit decizia de pierdere a esalonarii, exista posibilitatea depunerii unei cerere de mentinere a esalonarii. Aceasta posibilitate este valabila o singura data pe perioada de valabilitate a esalonarii, potrivit art. 200 din Codul de procedura fiscala. Pentru a beneficia de acest avantaj, solicitantul trebuie sa depuna cererea inainte de executarea garantiei de catre organul fiscal competent sau inainte de stingerea obligatiilor fiscale, dupa caz.
Cererea se va solutiona prin emiterea unei decizii de mentinere a valabilitatii esalonarii, cu pastrarea perioadei de esalonare aprobate initial. Pentru aceasta, debitorul are obligatia sa achite obligatiile fiscale eligibile la data comunicarii deciziei de mentinere a valabilitatii esalonarii, cu exceptia celor care au facut obiectul esalonarii a carei valabilitate a fost pierduta, in termen de 90 de zile de la data comunicarii deciziei. Prevederile art. 194 sunt aplicabile in mod corespunzator.
In OPANAF 90/2016 sunt prevazute atat continutul cererii de mentinere a esalonarii, cat si documentatia si procedura aplicabila. La art. 13 alin. 1 din Procedura de aplicare a acordarii esalonarii la plata de catre organul fiscal central, prevazuta in anexa 2 la acest ordin, este detaliat continutul cererii pentru mentinerea unei esalonari a carei valabilitate a fost pierduta. In acest caz nu exista un formular tipizat.
Dupa depunerea cererii, organul fiscal elibereaza un certificat de atestare fiscala, intocmeste referatul B prin care verifica conditiile de mentinere a valabilitatii inlesnirii la plata, emite si comunica decizia de mentinere a valabilitatii esalonarii la plata, impreuna cu un nou grafic de esalonare la plata, care face parte integranta din aceasta. De asemenea, se va pastra perioada de esalonare ramasa din esalonarea aprobata initial, precum si decizia de mentinere a valabilitatii amanarii la plata a penalitatilor de intarziere si a penalitatilor de nedeclarare, dupa caz.
Totodata, se emit si deciziile referitoare la obligatiile de plata accesorii reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere aferente obligatiilor fiscale esalonate, calculate pana la data emiterii deciziei de mentinere a valabilitatii esalonarii la plata.
In acest caz, odata cu decizia de mentinere a esalonarii la plata, organul fiscal competent anuleaza penalitatile stabilite prin decizia referitoare la obligatiile de plata accesorii reprezentand penalitatile de 5% pentru sumele ramase de plata din esalonarea la plata, ca urmare a pierderii valabilitatii esalonarii la plata.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Pentru majoritatea livrarilor de produse finite, clientii nostri isi organizeaza transportul prin diversi transportatori. In multe situatii camionul / masina care ridica marfa de la noi nu este cea care o livreaza. Marfa este descarcata intr-unul sau mai multe Hub-uri din RO, pana ajunge in camionul care paraseste RO. Pentru generarea codului UIT este OK sa trecem camionul care vine la noi la incarcare, iar mai apoi daca marfa este mutata cine face update la aceasta informatie? Noi sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea a trecut de la impozit pe venit la impozit pe profit la 01.01.2023. La 31.12.2023 inregistreaza in D101 la rd. 40, pierdere fiscala de 5637 ron. La 30.03.2024 inregistreaza profit impozabil in valoare de 4418 ron. Calculul pentru impozitul pe profit aferent trim. I 2024: determinare suma neimpozabila prin recuperarea pierderii fiscale - 4418 x 70% = 3092 ron; determinare suma impozabila pt trim I 2024 - 4418 - 3092 = 1326 ron; impozit pe profit aferent trim. I 2024 - 1326 x 16% = 212...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea noastra a achizitionat un autobuz, a obtinut toate licentele si dorim sa efectuam transport international de persoane. Facem numai curse ocazionale pentru diferite grupuri de persoane, nu avem curse regulate. Ce cote de TVA folosim daca: - facem curse in interiorul tarii? - facem curse in Uniunea Europeana? - facem curse extracomunitare (ex. Serbia)? Comenzile sunt facute in majoritatea cazurilor de persoane fizice, parohii, deci neplatitori de TVA.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Achizitie produse - materiale pentru design, in valoare de aproximativ 80 E, de pe platforma Emag. Firma nu are cod special de TVA. Factura primita este emisa de catre o SC din Slovacia inregistrata ca platitoare tva, este in Vies (nu are si cod tva in Ro) si contine tva 19%. Este obligatoriu ca firma din Romania sa solicite cod special pentru achizitii intracomunitare in urma acestei achizitii? Care sunt obligatiile fiscale? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea X, platitoare de TVA, aplica regimul special pentru aur de investitii prevazut la art. 313 din Codul fiscal, operatiuni scutite. Bunurile indeplinesc conditiile de la art. 313, alin. 1, lit a, sunt aprovizionate pe factura de la societate de amanet (trasabilitatea la aceasta societate este foarte clara, contract, proprietate prin neplata, vanzare). Societatea X vinde aurul de investitii in regim en-detail, valoarea veniturilor realizate fiind inregistrata pe analitic distinct, la fel...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem situatii in care producem piese, le trimitem in Germania pentru o prelucrare suplimentara la furnizorul X, dupa care X trimite piesele la firma noastra din Germania, care le trimite la clientul final. Factura de vanzare catre clientul final o facem de pe firma din RO. Facem acest lucru pentru a scuti costurile suplimentare de transport de la furnizorul X inapoi in Ro si apoi catre clientul final, care este tot in Germania. In acest caz este suficient sa cream un cod UIT pentru avizul cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<