Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
Antrepozitul de TVA Conform art. 144 alin. (1)lit. a) pct. 8 din Codul fiscal, sunt considerate antrepozite de TVAurmatoarele locatii: pentru produsele accizabile, orice locatie situata in Romania, ...
Antrepozitul de TVA
Conform art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 8 din Codul fiscal, sunt considerate antrepozite de TVA urmatoarele locatii:
- pentru produsele accizabile, orice locatie situata in Romania, definita ca antrepozit fiscal;
- pentru bunurile enumerate mai jos, locatiile situata pe teritoriul Romaniei, care indeplinesc conditiile din Ordinul MFP nr. 2.219/2006 (publicat in Monitorul Oficial nr. 1.040 din 28 decembrie 2006).
Nr. crt. |
Bunuri |
Cod tarifar |
1. |
Cartofi |
0701 |
2. |
Masline |
0711 20 |
3. |
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024 Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz Nuci de cocos, nuci de Brazilia si nuci de caju |
0801 |
4. |
Alte nuci |
0802 |
5. |
Cafea neprajita |
0901 11 00 0901 12 00 |
6. |
Ceai |
0902 |
7. |
Cereale |
De la 1001 la 1005 De la 1007 la 1008 |
8. |
Orez neprelucrat |
1006 |
9. |
Graunte si seminte oleaginoase (inclusiv soia) si fructe oleaginoase |
De la 1201 la 1207 |
10. |
Uleiuri vegetale si grasimi si fractiunile acestora, rafinate sau nu, dar nemodificate chimic |
De la 1507 la 1515 |
11. |
Zahar brut |
1701 11 1701 12 |
12. |
Boabe de cacao, intregi sau sparte, crude sau prajite |
1801 |
13. |
Uleiuri minerale (inclusiv propan si buan; titei) |
2709 2710, cu exceptia celor care fac obiectul antrepozitului fiscal |
14. |
Chimicale vrac |
Cap. 28 si 29 |
15. |
Cauciuc, in forma primara sau in forma de placi, foisaubenzi |
4001 4002 |
16. |
Lana |
5101 |
17. |
Argint |
7106 |
18. |
Platina (paladiu, rodiu) |
7110 11 00 7110 21 00 7110 31 00 |
19. |
Cupru |
7402 7403 7405 7408 |
20. |
Nichel |
7502 |
21. |
Aluminiu |
7601 |
22. |
Lead |
7801 |
23. |
Zinc |
7901 |
24. |
Cositor |
8001 |
25. |
Indiu |
ex. 8112 92 ex. 8112 99 |
Situatiile in care se poate aplica scutirea de TVA sunt:
- livrarile de bunuri care urmeaza sa fie plasate in regim de antrepozit de TVA;
- livrarile de bunuri efectuate in antrepozitele fiscale sau locatiile autorizate ca antrepozite de TVA, atata timp cat bunurile se afla inca in regim de antrepozit de TVA;
- prestarile de servicii, aferente livrarilor de bunuri intr-un antrepozit de TVA sau prestarile efectuate in aceste locatii pentru bunurile aflate inca intr-un astfel de regim;
- prestarile de servicii, legate direct de bunurile plasate in regim de antrepozit de TVA;
- serviciile prestate de intermediarii care actioneaza in
numele si in contul altei persoane, in cazul in care acestea sunt prestate
in legatura cu operatiunile scutite de TVA
conform precizarilor anterioare; - importurile si achizitiile intracomunitare de bunuri plasate in regim de antrepozit de TVA.
Regimul de antrepozit de TVA nu se aplica vanzarilor de bunuri cu amanuntul, cu exceptia bunurilor comercializate prin magazinele duty-free, bunurilor livrate calatorilor la bordul vaselor sau aeronavelor sau livrarilor de bunuri catre misiunile diplomatice si consulare sau fortele NATO.
Scutirile de TVA provizorii raman definitive pentru operatiunile ce preced:
- livrarea de bunuri efectuata cu plata care se efectueaza in timp ce bunurile sunt supuse in continuare regimului de antrepozit de TVA;
- scoaterea bunurilor din regimul de antrepozit TVA, de catre persoana impozabila in cadrul unei livrari cu plata a acestor bunuri;
- scoaterea bunurilor din regimul de antrepozit TVA de catre proprietarul acestora, independent de orice tranzactie comerciala, in cadrul:
- unui transfer mentionat
la art. 128 alin. (10) din Codul fiscal sau;
- transportului sau expedierii
acestor bunuri in afara Comunitatii, efectuate de catre proprietar sau in
contul acestuia.
Functionarea
antrepozitului de TVA
Regimul de antrepozit TVA cuprinde un sistem de scutiri in lant a TVA, care
consta in:
- acordarea scutirii provizorii pentru toate operatiunile efectuate in cadrul regimului;
- acordarea definitiva a acestor scutirii la momentul livrarii ulterioare a bunurilor in cadrul regimului de antrepozit TVA;
- scutiri pentru operatiunile efectuate asupra bunurilor aflate in acest regim, proportional cu livrarile ulterioare de bunuri aflate in acest regim, cu exceptia operatiunilor efectuate catre ultimul cumparator care beneficiaza numai de scutire provizorie.
Regimul de antrepozit TVA se aplica numai bunurilor provenind din teritoriul comunitar in scopuri de TVA (a se vedea art. 1252 din Codul fiscal) si bunurilor importate pe teritoriul comunitar si plasate in libera circulatie in Comunitate.
Scutirea provizorie se
aplica livrarilor de bunuri care raman in acest regim, efectuata catre ultimul
cumparator, precum si serviciile efectuate catre ultimul cumparator, aferente
bunurilor ce raman in acest regim pe perioada depozitarii.
Daca livrarea nu este cu plata, operatiunile sunt provizoriu scutite de TVA
pentru plasarea bunurilor in regim de antrepozit TVA de catre cumparatorul sau
proprietarul bunurilor (ex: import, o achizitie intracomunitara sau o livrare
de bunuri in Romania), precum si pentru serviciile
prestate in legatura cu aceste bunuri, in cadrul regimului, anterior si pe
perioada antrepozitarii.
Bunurile respective vor capata una din destinatiile urmatoare:
- fie ultimul cumparator/proprietar efectueaza o livrare, cu plata, a acestor bunuri, iar acestea raman in cadrul regimului;
- fie ultimul cumparator/proprietar efectueaza o livrare, cu plata, a acestor bunuri, iar acestea parasesc regimul;
- fie ultimul cumparator scoate bunurile din regim, independent de orice tranzactie.
Livrarea cu plata nu face decat sa extinda lantul operatiunilor scutite. Totusi livrarea insotita de iesirea bunurilor din acest regim, precum si iesirea bunurilor din regim fara existenta vreunei tranzactii pun capat regimului.
Bunuri livrate cu plata si care nu raman in regimul de antrepozit TVA
Livrarea de bunuri nu mai beneficiaza de scutirea de TVA daca bunurile nu raman in regimul de antrepozit urmand a se aplica regulile obisnuite:
- livrarea este taxabila daca are loc in Romania si bunurile nu parasesc Romania, fara insa a afecta aplicarea altei scutiri valabile in interiorul tarii, conform art. 141 din Codul fiscal;
- livrarea nu se supune TVA daca nu are loc in Romania (ex. o livrare cu instalare in strainatate sau vanzare la distanta);
- livrarea este scutita de TVA, daca este o livrare intracomunitara sau un export ce respecta conditiile pentru ca o operatiune sa fie scutita de taxa, conform art. 143 din Codul fiscal.
Aplicarea acestor reguli transforma scutirea provizorie aplicata ultimelor operatiuni (livrarea de bunuri sau prestarea de servicii) ce preced aceasta livrare in scutire definitiva.
Bunurile care parasesc regimul fara a avea loc o tranzactie comerciala
Bunurile care parasesc
regimul fara a avea loc o tranzactie comerciala pot avea ca destinatie Romania, alt stat membru sau un stat in
afara Comunitatii.
Scoaterea bunurilor din regim fara existenta unei tranzactii comerciale nu
constituie in sine o operatiune in sfera TVA. Prin urmare, impozitarea cu TVA,
fara a afecta o posibila scutire, se poate efectua numai pentru operatiunile
anterioare, care erau provizoriu scutite de taxa (ex. livrarea de bunuri,
prestarea de servicii, achizitia intracomunitara sau importul de bunuri).
In cazul in care bunurile nu au facut obiectul livrarii cu plata cand se aflau in regimul de antrepozit TVA, operatiunile provizoriu scutite sunt urmatoarele:
- operatiunea de plasare a bunurilor in acest regim de catre cumparatorul/proprietarul bunurilor (livrari, import sau achizitie intracomunitara de bunuri);
- prestarea sau prestarile de servicii in legatura cu aceste bunuri in beneficiul cumparatorului sau a proprietarului anterior sau in perioada in care bunurile se aflau in acest regim.
Pentru bunurile care au facut obiectul uneia sau mai multor livrari cu plata cand se aflau in regimul de antrepozit TVA, operatiunile provizoriu scutite sunt urmatoarele:
- livrarea efectuata catre ultimul cumparator de bunuri ce raman in regimul de antrepozit TVA;
- prestarea/prestarile de servicii efectuata/efectuate catre ultimul cumparator atat timp bunurile se aflau in regimul de antrepozit TVA.
TVA datorata in urma regularizarilor devine exigibila la momentul iesirii bunurilor din regim, cota aplicabila este cea care ar fi fost aplicabila fiecareia din aceste operatiuni facute in beneficiul ultimului cumparator sau proprietar al bunurilor.
Inchiderea regimului fara
existenta unei tranzactii comerciale de bunuri transportate in alt stat membru
constituie un transfer si, in consecinta, este o operatiune impozabila. Aceasta
operatiune nu atrage nici o regularizare in masura in care este scutita de taxa
in baza art. 143 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal.
Iesirea bunurilor din regimul de antrepozit TVA nu se supune taxei si nu se va
efectua nici o regularizare pentru operatiunile de export.
Persoana obligata
la plata
taxei
Conform art. 150 alin. (1) lit. f) din Codul fiscal, persoana obligata la plata taxei este persoana din cauza careia bunurile care sunt plasate in regimul de antrepozit de TVA ies din acest regim.
Aceasta derogare de la art. 150 alin. (1) lit. a) se aplica datorita faptului ca scutirile temporare trebuie regularizate, cand sunt in beneficiul unei persoane impozabile care scoate bunurile din regim independent de orice derogare tranzactie comerciala, spre o destinatie din Romania. Astfel ca prin aplicarea regulii obisnuite sart. 150 alin. (1) lit. a)t, persoana obligata la plata taxei nu are posibilitatea de a controla destinatia pe care o vor primi bunurile dupa ce le livreaza sau expediaza, nu are cum sa afle daca se va efectua o regularizare sau aceasta derogare este aplicabila numai livrarii de bunuri sau prestarii de servicii ce beneficiaza de scutirea aferenta regimului de antrepozit TVA si care se acorda provizoriu.
Pentru celelalte livrari de bunuri si prestari de servicii (cum ar fi livrarea de bunuri care nu raman in regim de antrepozit TVA sau prestarea de servicii nepermisa in cadrul regimului), se aplica regula normala referitoare la obligatia platii TVA, prevazuta in art. 150 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal.
Regula obisnuita din art. 150 alin. (1) lit. a) se aplica in toate cazurile ce privesc importurile si achizitiile intracomunitare de bunuri plasate in regimul de antrepozit de TVA.
Antrepozitarul si transportatorul bunurilor din antrepozit sau persoana responsabila pentru transport sunt tinuti raspunzatori individual si in solidar pentru plata taxei impreuna cu persoana obligata la plata acesteia conform art. 150 alin. (1) lit. a), f) si g) si art. 1511 din Codul fiscal.
Plata taxei in cazul regularizarii scutirii provizorii
Cand bunurile parasesc antrepozitul de TVA, trebuie efectuata o regularizare pentru operatiunile efectuate in beneficiul unei persoane impozabile sau efectuate de aceasta persoana in momentul in care scoate bunurile din regimul de antrepozit TVA fara existenta unei tranzactii, in cazul in care destinatia bunurilor este in Romania. Persoana obligata la plata taxei pentru operatiunea ce se va supune regularizarii este raspunzatoare pentru aceasta regularizare.
In cazul bunurilor importate, plasate in antrepozit de TVA, care parasesc regimul fara vreo livrare ulterioara in cadrul regimului si fara existenta vreunei tranzactii comerciale, se impune regularizarea taxei pentru importul efectuat.
Pentru alte operatiuni decat importul de bunuri, persoana obligata la plata taxei trebuie sa inscrie taxa datorata ca taxa colectata in decontul de TVA aferent perioadei in care taxa devine exigibila.
Obligatiile titularilor de antrepozite de TVA
A) Evidente
Titularul regimului de antrepozit de TVA trebuie sa cunoasca identitatea persoanelor care plaseaza bunurile sub regim. Aceste persoane trebuie apoi sa se identifice in fata de titularului si sa comunice codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania, daca acesta exista. Pentru operatiunile efectuate in cadrul regimului de antrepozit TVA, titularul nu este obligat sa identifice diferitii operatori.
La plasarea bunurilor in regimul de antrepozit de TVA, titularul trebuie sa emita si sa semneze un document de plasare care contine urmatoarele date:
- numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania al titularului;
- numarul autorizatiei;
- adresa antrepozitului;
- numarul de ordine sub care documentul este inregistrat in registrul documentelor de plasare in regim;
- numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania, daca este cazul, ale persoanei care plaseaza bunurile in regimul de antrepozit de TVA;
- denumirea exacta si cantitatea bunurilor in starea in care sunt plasate in antrepozitul de TVA;
- o mentiune referitoare la:
- documentul de import,
cand plasarea urmeaza unui import de bunuri in Romania;
- factura primita de persoana
care face o achizitie intracomunitara sau la autofactura mentionata in art.
1551 alin. (1) din Codul fiscal sau, in cazul unei achizitii intracomunitare
asimilate, atunci cand plasarea urmeaza unei achizitii intracomunitare
asimilate;
- factura primita de la
furnizor atunci cand plasarea urmeaza unei livrari de bunuri in Romania;
- un document specific ce
urmeaza a fi instituit in cazul transferurilor locale, in Romania.
Declaratia vamala de import aferenta bunurilor care vor fi plasate in antrepozitul de TVA trebuie sa contina:
- la rubrica 8 referitoare la importator: numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania, daca este cazul, ale importatorului;
- la rubrica 37 referitoare la regimul sub care se importa bunurile: codul 45 care reprezinta codul alocat in Comunitate bunurilor plasate in regim de antrepozit de TVA;
- la rubrica 44 rezervata pentru mentiuni specifice: numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale titularului de autorizatie de antrepozit de TVA, precum si numarul autorizatiei care i-a fost atribuit. Daca titularul si importatorul sunt una si aceeasi persoana, atunci informatia de la rubrica 8 se trece si la rubrica 44. De asemenea, trebuie mentionat clar la rubrica 44 orice informatie legata de transformarea la care sunt supuse bunurile aflate in antrepozit;
- la rubrica 49 legata de identificarea antrepozitului: numarul antrepozitului fiscal de accize in care urmeaza sa fie depozitate bunurile, daca este cazul.
In cazul bunurilor plasate intr-un antrepozit, ca urmare a unui transfer local fara natura comerciala, proprietarul bunurilor va emite un document care contine urmatoarele date:
- numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale proprietarului;
- numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale titularului autorizatiei de antrepozitar;
- numarul autorizatiei antrepozitului de TVA in care vor fi depozitate bunurile;
- denumirea exacta, cantitatea si valoarea bunurilor.
O copie a acestui document trebuie sa se afle in posesia titularului de autorizatie.
Titularul autorizatiei trebuie sa transmita o copie semnata a documentului de plasare in regimul de antrepozit de taxa catre persoana care plaseaza bunurile in regim. O copie poate fi transmisa de titularul antrepozitului si furnizorului sau prestatorului din Romania, pentru ca acesta sa poata dovedi ca livrarea facuta in Romania poate fi scutita de taxa pe valoarea adaugata. Titularul regimului de antrepozit va tine un registru in care se inregistreaza cronologic toate documentele de plasare.
Continutul registrului este urmatorul:
- un numar de ordine;
- data la care au fost plasate bunurile in regim;
- codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania al persoanei care plaseaza bunurile intrun asemenea regim;
- o trimitere la documentul de plasare;
- un numar de ordine sub care sunt inregistrate bunurile in listele de stocuri.
Tot titularului ii revine obligatia de a emite si a semna un document pentru scoaterea bunurilor din antrepozit. Acest document va contine urmatoarele informatii:
- data la care bunurile parasesc regimul;
- numele, adresa si codul de inregistrare TVA din Romania al titularului;
- numarul autorizatiei antrepozitului de TVA in care sunt depozitate bunurile;
- adresa antrepozitului;
- numarul de ordine sub care documentul este inregistrat in registrul documentelor de plasare;
- numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania, daca este cazul, ale persoanei care scoate sau pentru care sunt scoase bunurile din regimul de antrepozit de TVA;
- numarul de ordine sub care este inregistrat documentul de scoatere in registrul acestor documentelor de scoatere din regim;
- denumirea exacta si cantitatea bunurilor;
- o mentiune referitoare la:
- factura emisa, daca este
cazul;
- autofactura mentionata in
art. 155 alin. (4) din Codul fiscal in cazul transferului de bunuri in alt stat
membru in sensul art. 128 alin. (10), din Codul fiscal;
- documentul special emis
atunci cand bunurile parasesc regimul fara a face obiectul unei tranzactii
comerciale si raman in Romania;
- numarul autorizatiei
antrepozitului de TVA, adresa precum si numele, adresa si codul de inregistrare
in scopuri de TVA din Romania ale titularului daca bunurile sunt
transportate in alt antrepozit pentru a fi plasate in acelasi regim.
Scoaterea bunurilor din antrepozitul de TVA se va face in baza unui document care contine urmatoarele date:
- numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale proprietarului;
- numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale titularului autorizatiei de antrepozitar;
- numarul autorizatiei antrepozitului de TVA;
- daca bunurile sunt mutate in alt antrepozit de TVA pentru a fi plasate in acelasi regim, numarul autorizatiei antrepozitului de TVA in care sunt mutate bunurile;
- denumirea exacta, cantitatea si valoarea bunurilor.
Titularul autorizatiei de antrepozit de TVA trebuie sa tina un registru al documentelor de scoatere din regimul de antrepozit de TVA, in care se raporteaza cronologic bunurile ce parasesc regimul.
Continutul registrului este urmatorul:
- numarul de ordine;
- data la care bunurile parasesc regimul;
- codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania al persoanei care scoate bunurile din regim;
- o trimitere la documentul de plasare;
- un numar de ordine sub care sunt inregistrate bunurile in listele de stocuri ca parasind regimul. Cele doua registre (a bunurilor plasate si a bunurilor scoase din antrepozitul de TVA) impreuna cu registrul fiselor de stoc constituie gestiunea stocurilor, din antrepozitul de TVA.
Fisele de stoc trebuie sa contina cel putin urmatoarele informatii:
- un numar de ordine;
- numele, adresa si codul de inregistrare TVA din Romania al titularului autorizatiei;
- numarul autorizatiei antrepozitului de TVA in care sunt depozitate bunurile;
- adresa antrepozitului;
- denumirea bunurilor;
- codul tarifar al bunurilor in starea in care erau cand au intrat in antrepozitul de TVA;
- la plasarea bunurilor in antrepozitul de TVA:
- data plasarii;
- cantitatea sau numarul de
bunuri;
- o trimitere la documentul de
plasare;
- la scoaterea bunurilor din antrepozitul de TVA:
- data scoaterii;
- cantitatea sau numarul de
bunuri;
- o trimitere la documentul de
scoatere din regim;
- o descriere a lucrarilor efectuate asupra bunurilor aflate in regimul de antrepozit de TVA;
- bunurile ce raman in stoc.
B) Obligatii legate de facturare
1. Cand plasarea bunurilor in regim de antrepozit este facuta in cadrul unei livrari de bunuri in Romania, factura furnizorului trebuie sa contina, in plus fata de elementele mentionate in art. 155 alin. (5) din Codul fiscal, urmatoarele elemente specifice:
- numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale titularului autorizatiei de antrepozit de TVA;
- numarul autorizatiei antrepozitului de TVA in care sunt plasate bunurile;
- in locul cotei aplicabile si in locul sumei de TVA datorate, sintagma: „Regimul de antrepozit TVA – Art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 8 din Codul fiscal – TVA datorata de beneficiar – art. 150 alin. (1) lit. f) din Codul fiscal.“
2. Pentru livrarile de bunuri ce raman in regimul de antrepozit de TVA ce pot fi scutite de taxa, elementele suplimentare care se inscriu in factura sunt:
- numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale titularului autorizatiei de antrepozit de TVA;
- numarul autorizatiei antrepozitului de TVA in care sunt plasate bunurile;
- in locul cotei aplicabile si in locul sumei de TVA datorate, sintagma: Regimul de antrepozit TVA – Art. 144 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal – TVA datorata de beneficiar – art. 150 alin. (1) lit. f) din Codul fiscal.“
3. Pentru prestarile de servicii efectuate inainte ca bunurile sa fie plasate in regim de antrepozit de TVA ce pot fi scutite, factura emisa de furnizorul de servicii trebuie sa contina, suplimentar urmatoarele informatii:
- numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale titularului autorizatiei de antrepozit de TVA;
- numarul autorizatiei antrepozitului de TVA in care sunt plasate bunurile;
- in locul cotei aplicabile si in locul sumei de TVA datorate, sintagma: Regimul de antrepozit TVA – Art. 144 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal – TVA datorata de beneficiar – art. 150 alin. (1) lit. f) din Codul fiscal.“
4. Pentru prestarile de servicii facute asupra bunurilor cat timp acestea raman in regimul de antrepozit, care pot fi scutite de taxa, factura emisa de furnizorul de servicii trebuie sa contina, in plus, urmatoarele elemente:
- numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale titularului autorizatiei de antrepozit de TVA;
- numarul autorizatiei antrepozitului de TVA in care sunt plasate bunurile;
- in locul cotei aplicabile si in locul sumei de TVA datorate, sintagma: Regimul de antrepozit TVA – Art. 144 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal – TVA datorata de beneficiar – art. 150 alin. (1) lit. f) din Codul fiscal.“
Prestari de servicii permise in regimul de antrepozit de TVA
1. Sunt permise doar acele prestari care nu duc la schimbarea incadrarii tarifare (la nivel de 8 cifre) a bunurilor din antrepozit. De asemenea, prestarile de servicii nu sunt permise, daca astfel de operatiuni cresc riscul de frauda, conform legislatiei vamale.
- ventilarea, sortarea, uscarea, desprafuirea, operatiuni simple de curatare, reparatii ale ambalajului, reparatii de baza ale defectelor aparute in timpul transportului sau antrepozitarii in masura in care este vorba de operatiuni simple, aplicarea sau indepartarea protectiei utilizate in scopul transportarii;
- reconstituirea marfurilor dupa transport;
- inventarierea, prelevarea de mostre, trierea, cernerea, filtrarea mecanica si cantarirea bunurilor;
- eliminarea componentelor avariate sau poluate;
- conservarea prin pasteurizare, sterilizare, iradiere sau adaugarea de agenti de conservare;
- tratarea impotriva parazitilor;
- tratarea anti-rugina;
- tratarea:
- prin cresterea
temperaturii, fara alte tratari complementare sau procese de distilare;
- prin scaderea temperaturii.
2. Urmatoarele prestari sunt permise chiar daca acestea conduc la o reincadrare sub un alt cod tarifar de 8 cifre:
- tratarea electrostatica, indreptarea sau calcarea textilelor;
- tratarea consta in:
- indepartarea tulpinilor
si coditelor si/sau a samburilor fructelor, taierea si felierea fructelor
uscate sau a legumelor, rehidratarea fructelor;
- deshidratarea fructelor;
- desalinarea, curatarea si cruponarea pieilor;
- montarea bunurilor ori adaugarea sau inlocuirea
pieselor accesorii in masura in care aceasta operatiune este relativ
limitata sau este destinata conformarii la normele tehnice si nu modifica
natura sau performantele bunurilor originale. Aceasta operatiune
poate conduce la reincadrarea sub un alt cod tarifar cu opt cifre pentru bunurile adaugate ca accesorii sau utilizate ca inlocuitori; - diluarea sau concentrarea fluidelor, fara tratare complementara sau vreun proces de distilare;
- amestecarea bunurilor de acelasi tip, de calitati diferite, in scopul obtinerii unei calitati constante sau a unei calitati solicitate de client, fara a schimba natura bunurilor respective;
- separarea sau taierea la o anumita dimensiune a bunurilor, daca este vorba numai de operatiuni simple;
- ambalarea, dezambalarea, schimbarea ambalajului,
decantarea si transferarea in alte recipiente, chiar daca aceasta ar
conduce la reincadrarea sub un alt cod tarifar cu opt
cifre, aplicarea, retragerea si modificarea marcilor, sigilarea, etichetarea, afisarea pretului sau alt semn distinctiv similar; - testarea, ajustarea, reglarea si punerea in functiune a echipamentelor, aparaturii si vehiculelor, mai ales pentru verificarea conformitatii la normele tehnice, cu conditia sa fie vorba de operatiuni simple;
- operatiuni constand in matuirea elementelor de tevarie pentru a le adapta exigentelor anumitor piete.
Redactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Atentie contabili!
Modificari importante privind cotele de TVA!Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti!
Abonati-va la Newsletter-ul InfoTVA.ro si descarcati GRATUIT Raportul Special!
"PLANUL DE CONTURI- modificari aduse de Noul Cod Fiscal"