Tags: documene necesare infiintarii unei firme, documente care nu se mai depun
Oficiul National al Registrului Comertului a transmis recent o informare cu privire la documentatia necesara infiintarii unei noi societati.
Astfel, incepand cu data de 06 iulie 2020, ca urmare a intrarii in vigoare a Legii nr. 102/02.07.2020 pentru modificarea si completarea Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 583/02.07.2020, Partea I:
- NU se mai depune declaratia pe proprie raspundere a persoanei fizice/persoanei juridice privind calitatea de asociat unic intr-o singura societate cu raspundere limitata (dispozitiile art. 14 din Legea nr.31/1990 au fost abrogate).
- NU se mai solicita depunerea declaratiei pe proprie raspundere in forma autentica privind respectarea conditiilor referitoare la sediul social (dispozitiile art. 17 alin. (4) din Legea nr. 31/1990 au fost abrogate).
- NU se mai depune avizul privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr. 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor, cu modificarile ulterioare, in cazul in care la sediul social nu se desfasoara activitate.
Administratorul sau, dupa caz, administratorii va/vor da o declaratie pe propria raspundere in acest sens (conform art. 17 alin. (6) din Legea nr. 31/1990, nou introdus prin Legea nr. 102/2020), doar in situatia in care declaratia-tip pe proprie raspundere data in temeiul Legii nr. 359/2004 este semnata de asociati/actionari/membri.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Avans vanzare imobil si loc de parcare in iulie 2025
Intrebare:
O societatea urmeaza sa vanda un apartament + loc parcare.
Trebuie sa emita factura de avans la incheierea unei promisiuni de vanzare-cumparare pentru o suma partiala incasata pana se va incheia contractul de vanzare cumparare.
Acest contract se va incheia ulterior, in alta luna.
Va rog sa imi spuneti in luna iulie 2025 ce cota de TVA trebuie sa aplic pentru vanzare de imobil si ce cota de TVA pentru locul de parcare?
...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie intracomunitara
Intrebare:
Pornind de la aceatsa prevedere "Se considera achizitie intracomunitara de bunuri obtinerea dreptului de a dispune, ca si un proprietar de bunuri mobile corporale expediate sau transportate la destinatia indicata de cumparator, de catre furnizor, de catre cumparator sau de catre alta persoana, in contul furnizorului sau al cumparatorului, catre un stat membru, altul decat cel de plecare a transportului sau de expediere a bunurilor.". In cazul in care cumpar marfa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cod UIT generat cu valoare gresita
Intrebare:
In luna iunie la o achizitie din Bulgaria pentru care am creat cod UIT am trecut gresit valoarea in sensul ca in loc de 3000,22 lei am trecut 300022 lei (nu a luat virgula). Am sesizat greseala dupa ce transportul a fost efectuat.
Am facut adrese pe SPV prin formularul de contact, am atasat avizele, factura de la client si am primit raspuns ca nu se poate corecta valoare in e-transport.
Ce ma sfatuiti sa fac? In decontul precompletat vor aparea diferente...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<