Tags: documene necesare infiintarii unei firme, documente care nu se mai depun
Oficiul National al Registrului Comertului a transmis recent o informare cu privire la documentatia necesara infiintarii unei noi societati.
Astfel, incepand cu data de 06 iulie 2020, ca urmare a intrarii in vigoare a Legii nr. 102/02.07.2020 pentru modificarea si completarea Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 583/02.07.2020, Partea I:
- NU se mai depune declaratia pe proprie raspundere a persoanei fizice/persoanei juridice privind calitatea de asociat unic intr-o singura societate cu raspundere limitata (dispozitiile art. 14 din Legea nr.31/1990 au fost abrogate).
- NU se mai solicita depunerea declaratiei pe proprie raspundere in forma autentica privind respectarea conditiilor referitoare la sediul social (dispozitiile art. 17 alin. (4) din Legea nr. 31/1990 au fost abrogate).
- NU se mai depune avizul privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr. 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor, cu modificarile ulterioare, in cazul in care la sediul social nu se desfasoara activitate.
Administratorul sau, dupa caz, administratorii va/vor da o declaratie pe propria raspundere in acest sens (conform art. 17 alin. (6) din Legea nr. 31/1990, nou introdus prin Legea nr. 102/2020), doar in situatia in care declaratia-tip pe proprie raspundere data in temeiul Legii nr. 359/2004 este semnata de asociati/actionari/membri.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Declararea sediilor secundare
Intrebare:
In localitatea X, societatea inchiriaza un teren pentru a monta un container.
Containerul este folosit pentru depozitarea de marfa si functioneaza ca un hub, hub de unde se aprovizioneaza agentii de vanzare (ei tin de un punct de lucru inregistrat la ANAF).
In conditiile in care nu exista activitate economica (nu sunt salariati/bunurile sunt facturate de la un alt punct de lucru), exista obligatia ca locatia acestui container sa fie inregistrata ca punct...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<D406 rectificativa, modificare solduri finale, initiale
Intrebare:
Incepand cu anul 2024 societatea noastra depune delacratia 406-SAF-T.
Pana la aceasta data s-au depus declaratiile pentru luna decembrie 2024 si ianuarie 2025.
Pentru anul 2024 se mai mai fac unele ajustari, iar impozitul pe profit nu este definitivat.
Cand se va finaliza inchiderea anului 2024, avand in vedere ca se modifica soldul conturilor 1171, 121, 441 etc. va trebui sa redepunem toate declaratiile 406 transmise pana la acel moment...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<TVA vanzare locuinta executata silit
Intrebare:
Daca o persoana fizica este executata silit si are mai multe imobile vandute prin executare, executorul trebuie sa scoata la licitatie imobilul cu TVA? Care este cota de TVA care se aplica daca cumparare o face tot o persoana fizica, care se incadreaza in limitele de mai putin de 600000 val. si suprafata utila sub 120 mp si nu a avut alte tranzactii imobiliare?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<