Tags: documene necesare infiintarii unei firme, documente care nu se mai depun
Oficiul National al Registrului Comertului a transmis recent o informare cu privire la documentatia necesara infiintarii unei noi societati.
Astfel, incepand cu data de 06 iulie 2020, ca urmare a intrarii in vigoare a Legii nr. 102/02.07.2020 pentru modificarea si completarea Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 583/02.07.2020, Partea I:
- NU se mai depune declaratia pe proprie raspundere a persoanei fizice/persoanei juridice privind calitatea de asociat unic intr-o singura societate cu raspundere limitata (dispozitiile art. 14 din Legea nr.31/1990 au fost abrogate).
- NU se mai solicita depunerea declaratiei pe proprie raspundere in forma autentica privind respectarea conditiilor referitoare la sediul social (dispozitiile art. 17 alin. (4) din Legea nr. 31/1990 au fost abrogate).
- NU se mai depune avizul privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr. 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor, cu modificarile ulterioare, in cazul in care la sediul social nu se desfasoara activitate.
Administratorul sau, dupa caz, administratorii va/vor da o declaratie pe propria raspundere in acest sens (conform art. 17 alin. (6) din Legea nr. 31/1990, nou introdus prin Legea nr. 102/2020), doar in situatia in care declaratia-tip pe proprie raspundere data in temeiul Legii nr. 359/2004 este semnata de asociati/actionari/membri.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Scadere din evidenta clienti in insolventa
Intrebare: Societatea are un client cu un sold de 2600 fiind rest dintr-o factura de 4680 din noiembrie 2024. In februarie 2025 societatea a primit Notificarea privind deschiderea procedurii generale de insolventa asupra acestui client conform careia trebuia sa se incsrie la masa credala a acestuia. Societatea nu a depus cererea de inscriere la masa credala in termenul stipulat in notificare si nu s-a inscris la masa credala. Care sunt inregistrarile contabile pentru scoaterea din gestiune a acestei...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Scoatere din evidenta client in faliment
Intrebare:
O societate platitoare tva a facturat in perioada 01.06 2022 - 31.03.2023 prestari servicii constructii de 1190000 lei cu tva catre clientul X SRL din Romania.
Intre timp, cu 01.05.2023 clientul X a intrat in insolventa si in data 16.04.2025 s-a declansat procedura de faliment.
Intrebarea este: In luna aprilie 2024 se pot storna facturile emise catre clientul X si daca acestea se transmit pe SPV?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Chirii, drepturi de autor si salarii
Intrebare: In 2024 am fost salariata tot anul, am obtinut venituri din chirii sub plafonul de 6 salarii, am incasat venituri din drepturi de autor cu retinere la sursa a caror valoare este sub plafonul minim, dar cumulate cele 2 venituri din afara salariului, depasesc valoarea de 19800 lei (cele 6 salarii). Am obligatia de plata CASS, avand in vedere ca am realizat si venituri din salarii 12 luni? Va multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Impozitare speciala a constructiilor: silozuri
Intrebare: O societate comerciala care are codul CAEN 5210\"Depozitari\", detine in proprietate silozuri pe care le inchiriaza clientilor pentru depozitarea cerealelor. Avand in vedere scutirile prevazute la art.456, lit.o) cladirile care sunt utilizate ca sere, solare, rasadnite, ciupercarii, silozuri pentru furaje, silozuri si/sau patule pentru depozitarea si conservarea cerealelor, cu exceptia incaperilor care sunt folosite pentru alte activitati economice;\" Societatea datoreaza impozit...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<