Tags: documene necesare infiintarii unei firme, documente care nu se mai depun
Oficiul National al Registrului Comertului a transmis recent o informare cu privire la documentatia necesara infiintarii unei noi societati.
Astfel, incepand cu data de 06 iulie 2020, ca urmare a intrarii in vigoare a Legii nr. 102/02.07.2020 pentru modificarea si completarea Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 583/02.07.2020, Partea I:
- NU se mai depune declaratia pe proprie raspundere a persoanei fizice/persoanei juridice privind calitatea de asociat unic intr-o singura societate cu raspundere limitata (dispozitiile art. 14 din Legea nr.31/1990 au fost abrogate).
- NU se mai solicita depunerea declaratiei pe proprie raspundere in forma autentica privind respectarea conditiilor referitoare la sediul social (dispozitiile art. 17 alin. (4) din Legea nr. 31/1990 au fost abrogate).
- NU se mai depune avizul privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr. 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor, cu modificarile ulterioare, in cazul in care la sediul social nu se desfasoara activitate.
Administratorul sau, dupa caz, administratorii va/vor da o declaratie pe propria raspundere in acest sens (conform art. 17 alin. (6) din Legea nr. 31/1990, nou introdus prin Legea nr. 102/2020), doar in situatia in care declaratia-tip pe proprie raspundere data in temeiul Legii nr. 359/2004 este semnata de asociati/actionari/membri.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
Un angajat incadrat in grad de handicap accentuat prezinta un certificat emis in septembrie 2022. Pe certificat este mentionat termenul de revizuire iulie 2024. Pana la ce luna putem aplica scutirea de impozit pe venit in cazul acestui angajat? Se ia in calcul data la care certificatul de incadrare in grad de handicap a fost emis sau termenul de revizuire?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Un pensionar beneficiar de pensie anticipata din aprilie 2024, are si un contract de mandat la o regie de drumuri judetene S.A. incepand cu luna septembrie 2024. Functia este de membru in consiliu de administratie, iar pentru contractul de mandat in suma de 4200 lei i se retin toate viramentele catre bugetul de stat. Poate cumula pensia cu veniturile din aceasta activitate sau trebuie suspendata plata pensiei anticipate?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O firma platitoare de impozit pe profit detine actiuni la o alta firma din Romania din 2018. In 2024 aceste actiuni se vand, iar castigul din vanzare este 10.000.000 ron. Cum se impoziteaza acest casting la societatea care a vandut actiunile?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
In cazul unei achizitii intracomunitare, camionul cu care se transporta marfa se schimba pe traseu. Transportatorul nu actualizeaza numarul masinii in UIT-ul generat si nici nu informeaza societatea despre acest lucru. Masina este oprita pentru control de catre cei de la ANAF Antifrauda si societatea destinatara a transportului primeste amenda, amenda pe care transportatorul si-o asuma, societatea refacturand contravaloarea acesteia. Intrebarea este daca amenda nu ar trebui sa fie...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O societate din Spania, inregistrata in VIES organizeaza in Romania spectacole de muzica.
Aceasta societate este obligata sa plateasca drepurile de autor pentru muzica utilizata in spectacole catre organizatia noastra care este organism de gestiune colectiva a drepturilor de autor (inregistrat deasemnea in VIES).
Factura emisa de care organizatia noastra va fi cu TVA sau este considerata prestare intracomunitara de servicii?
Ce obligatii...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O societate a luat o masina in leasing la o valoare de 337.064,30 lei (conform contract leasing), dupa 1 an am valoare ramasa neamortizata = 224709,42, valoare amortizata = 112.354,88 lei, valoare contract leasing neachitat = 148.055,59 lei, dobanda contract neachitata 3612.39 lei. Se hotaraste cesiune leasing catre o persoana juridica si se factureaza venituri din cedarea activelor in valoare de 98.419,87 lei.
Care sunt monografiile contabile pentru aceasta cesiune si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<