Tags: documene necesare infiintarii unei firme, documente care nu se mai depun
		Oficiul National al Registrului Comertului a transmis recent o informare cu privire la documentatia necesara infiintarii unei noi societati.
			   
        
 	
    
        
 	            
            
	Astfel, incepand cu data de 06 iulie 2020, ca urmare a intrarii in vigoare a Legii nr. 102/02.07.2020 pentru modificarea si completarea Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 583/02.07.2020, Partea I:
	 
	- NU se mai depune declaratia pe proprie raspundere a persoanei fizice/persoanei juridice privind calitatea de asociat unic intr-o singura societate cu raspundere limitata (dispozitiile art. 14 din Legea nr.31/1990 au fost abrogate).
	 
	- NU se mai solicita depunerea declaratiei pe proprie raspundere in forma autentica privind respectarea conditiilor referitoare la sediul social (dispozitiile art. 17 alin. (4) din Legea nr. 31/1990 au fost abrogate).
	 
	- NU se mai depune avizul privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr. 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor, cu modificarile ulterioare, in cazul in care la sediul social nu se desfasoara activitate. 
		
	
			
	Administratorul sau, dupa caz, administratorii va/vor da o declaratie pe propria raspundere in acest sens (conform art. 17 alin. (6) din Legea nr. 31/1990, nou introdus prin Legea nr. 102/2020), doar in situatia in care declaratia-tip pe proprie raspundere data in temeiul Legii nr. 359/2004 este semnata de asociati/actionari/membri.
 
	 
		
 de 
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Livrare intracomunitara. Conditie transport
Intrebare:  
 Avem de facturat, un client din Germania. In mod normal factura se emite fara TVA.
 Placile importate de noi sunt vandute catre clientul nostru din Germania si sunt destinate transformarii in tevi sudate cu export ulterior in Germania. Marfa pleaca de la noi in fabrica Galati, apoi catre clientul nostru din Germania.
 In aceasta situatie prezentata, cum trebuie intocmita factura noastra catre client - cu TVA sau fara TVA?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Redeventa sau serviciu
Intrebare:  
 As dori sa stiu daca urmatorul servicu ar putea fi considerat redeventa si impozitat cu impozit pe nerezidenti. Astfel, primim de la o companie din grup din Norvegia un serviciu prin care ni se pune la dispozitie o platforma prin care angajatii pot parcurge un curs de leadership. Pentru parcurgerea cursului, angajati de HR ai companiei din Romania sunt pregatiti in prelabil de firma din grup ca si facilitatori pentru a putea ajuta la parcurgerea cursului respectiv. Pentru acest...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Poate un PFA deduce TVA pentru un utilaj, daca productia nu a inceput inca?
Intrebare:  
 O PFA a achizitionat in anul 2024, printr-un proiect finantat din fonduri europene, o instalatie de fabricat produse din beton.
 A fost depusa cererea de plata, iar sumele aferente valorii fara TVA au fost incasate conform cererii aprobate.
 Utilajul a fost receptionat, pus in functiune si testat, insa pana in prezent nu a inceput efectiv activitatea de productie.
 La momentul achizitiei, TVA-ul aferent investitiei a fost dedus integral.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<