Tags: documene necesare infiintarii unei firme, documente care nu se mai depun
Oficiul National al Registrului Comertului a transmis recent o informare cu privire la documentatia necesara infiintarii unei noi societati.
Astfel, incepand cu data de 06 iulie 2020, ca urmare a intrarii in vigoare a Legii nr. 102/02.07.2020 pentru modificarea si completarea Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 583/02.07.2020, Partea I:
- NU se mai depune declaratia pe proprie raspundere a persoanei fizice/persoanei juridice privind calitatea de asociat unic intr-o singura societate cu raspundere limitata (dispozitiile art. 14 din Legea nr.31/1990 au fost abrogate).
- NU se mai solicita depunerea declaratiei pe proprie raspundere in forma autentica privind respectarea conditiilor referitoare la sediul social (dispozitiile art. 17 alin. (4) din Legea nr. 31/1990 au fost abrogate).
- NU se mai depune avizul privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr. 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor, cu modificarile ulterioare, in cazul in care la sediul social nu se desfasoara activitate.
Administratorul sau, dupa caz, administratorii va/vor da o declaratie pe propria raspundere in acest sens (conform art. 17 alin. (6) din Legea nr. 31/1990, nou introdus prin Legea nr. 102/2020), doar in situatia in care declaratia-tip pe proprie raspundere data in temeiul Legii nr. 359/2004 este semnata de asociati/actionari/membri.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Cost intrare mijloace fixe
Intrebare:
Societatea noastra are in derulare investitii -constructii -magazii cereale si utilarea acestora cu termen de realizare - 1 an. Finantarea se face 65% din fonduri europere si 35% din surse proprii. Ca si sume 65% inseamna 36.700.000 lei si 35% 21.300.000 lei.
Pentru derularea proiectului s-au contractat 2 credite bancare (unul de prefinantare pentru cei 65% care ii vom primii de la fonduri si unul de cofinanare de 35%). Creditul de cofinantare are scadenta pe 10 ani,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitii de la unitati protejate
Intrebare:
Societatea in cauza, la luna aprilie, pentru care se face statul de plata in luna mai, a generat taxa cf legii 446/2006 art 78, dar nu a facut achizitie la unitate protejata in cursul lunii aprilie si nici nu are 2 angajati (4%) cu handicap. In aceasta situatie, plateste taxa integrala? Mentionez ca achizitie de echipamente s-a facut in luna mai.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Inchiriere imobil
Intrebare:
O firma noua platitoare de TVA de la infiintare, cumpara un apartament de la o firma cu TVA taxare inversa. La inchiriere factureaza cu TVA sau fara TVA? Toate facturile pentru renovare si modernizare ale apartamentului contin TVA. Sunt deductibile?
Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor <<