Tags: inregistrare firma in 2021, inegistrare pfa/ii/if, documene necesare infiintarii unei firme
Oficiul National al Registrului Comertului a publicat, pe site-ul oficial, un material cu informatii importante si necesare cu actiunile prealabile, formalitatile si documentele necesare infiintarii unei PFA/II/IF.
Actiuni prealabile
- Firma constituie un element obligatoriu de identificare si individualizare a profesionistilor persoane fizice autorizate/intreprinderi individuale/ intreprinderi familiale. Firma este, dupa caz, numele de stare civila, respectiv denumirea sub care PFA/ II/ IF isi desfasoara activitatea si care il deosebeste de orice alt profesionist inregistrat in registrul comertului. Verificarea si rezervarea firmei se realizeaza la nivel national, ca o operatiune prealabila inmatricularii.
- Cererea de rezervare denumire firma se depune la oricare dintre oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, direct la ghiseu, prin corespondenta (posta, curier), prin posta electronica sau prin intermediul portalului de servicii online al ONRC
https://portal.onrc.ro
- Formalitatile aferente se gasesc
- Dovada de rezervare denumire firma se elibereaza in aceeasi zi in care s-a depus cererea, cel tarziu in ziua urmatoare depunerii acesteia.
- Refuzul rezervarii denumirii poate fi atacat odata cu solutia data la cererea de inregistrare
Pasul urmator
- Cererea de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii a persoanei fizice autorizate PFA/intreprinderii individuale II/ intreprinderii familiale IF se depune la oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul in a carui raza teritoriala se afla sediu profesional, direct la ghiseu, prin corespondenta(posta/curier) ,prin posta electronica sau prin intermediul portalului de servicii online al ONRC
https://portal.onrc.ro
- Formalitatile aferente inmatricularii pot fi accesate la
Solutionarea cererilor:
- Inregistrarea in registrul comertului a PFA, II si IF se face in baza rezolutiei motivate a directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal sau a persoanei desemnate prin Decizie a directorului general al ONRC.
- Impotriva rezolutiei directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal sau a persoane; desemnate se poate formula plangere in termen de 15 zile de la pronuntare sau de la comunicare, dupa caz.
- Plangerea se depune la judecatoria in a carei raza teritoriala se afla sediul profesional al solicitantului si se judeca in conditiile dreptului comun.
- Termenul de eliberare a certificatului de inregistrare este de 3
zile lucratoare, calculat de la data inregistrarii cererii sau, dupa caz, de la data completarii cererii cu documentele solicitate.
- Solutionarea cererilor de inregistrare prevazute se realizeaza pe baza de inscrisuri. La solicitarea expresa a partii sau a reprezentantului acesteia, se organizeaza audienta publica pentru sustinerea si solutionarea cererii.( pentru efectuarea programarilor pentru audienta: programari@(indicativul judetului ex. tl).onrc.ro)
Servicii de asistenta:
- Redactarea actelor, acordarea de indrumari pentru completarea corecta a cererii de inregistrare, efectuarea formalitatilor de depunere a documentelor si de reprezentare a persoanei fizice la oficiul registrului comertului de pe langa tribunal pot fi efectuate prin birourile de asistenta si reprezentare care functioneaza in cadrul primariilor.
Acte normative de referinta:
- Legea nr. 26/1990 - privind registrul comertului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Legea nr. 359/2004 - privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare
- O.U.G. nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016;
- O.U.G. nr. 116/2009 pentru instituirea unor masuri privind activitatea de inregistrare in registrul comertului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 84/2010 cu modificarile ulterioare;
Sursa: ONRC
![Redactia Infotva](https://infotva.manager.ro/images/autori//redactia-infotvaautor_avatar.png)
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu un raspuns referitor la transmiterea prin sistemul e-Factura a facturilor emise catre persoane fizice:<br />
Este vorba despre avansuri facturate si incasate pentru livrarea de apartamente, livrare care va avea loc la sfarsitul anului 2025 cand va fi finalizata constructia de imobile.<br />
Am considerat ca incasarea sumelor cu titlu de avans nu reprezinta livrare de bunuri sau prestare de servicii si in e-factura se va trimite doar factura finala prin care...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: S-a depus bilantul aferent anului 2023 cu intarziere in data de 10.06.2024, e obligata firma sa treaca la impozit pe profit? Daca da, cu ce data? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Doua angajate aflate in concedii medicale cod 08 si 14 ale caror salarii de incadrare se situeaza sub pragul de 3700 lei. Cum se procedeaza cu majorarea salariului avand in vedere faptul ca salariata aflata in concediu medical cod 08 (sarcina si lauzie) va intra in curand in concediu de crestere copil?<br />
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate care comercializeaza articole de pescuit. Vrem sa ne extindem activitatea, prin adaugarea in obiectul nostru de activitatea a vendoring ului vom achizitiona tonomate. Pentru vanzarea acestor produse, este nevoie de casa de marcat? Din punct de vedere al autorizatiilor, care ar fi acestea? Cum vom contabiliza incasarea acestor produse? Va multumim frumos!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei tranzactii de intermediere de vanzare parti sociale ale unei societati care consta in identificare investitor, facilitatea comunicarii cu investitorul, participare la negociere, .. etc., factura de comision emisa de intermediar pentru finalizarea unei astfel de tranzactii se incadreaza in sfera operatiunilor scutite de TVA conform art 292 (2) lit.a) ?<br />
(2) Urmatoarele operatiuni sunt, de asemenea, scutite de taxa:<br />
a) prestarile urmatoarelor servicii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<