Tags: inregistrare firma in 2021, inegistrare pfa/ii/if, documene necesare infiintarii unei firme
Oficiul National al Registrului Comertului a publicat, pe site-ul oficial, un material cu informatii importante si necesare cu actiunile prealabile, formalitatile si documentele necesare infiintarii unei PFA/II/IF.
Actiuni prealabile
- Firma constituie un element obligatoriu de identificare si individualizare a profesionistilor persoane fizice autorizate/intreprinderi individuale/ intreprinderi familiale. Firma este, dupa caz, numele de stare civila, respectiv denumirea sub care PFA/ II/ IF isi desfasoara activitatea si care il deosebeste de orice alt profesionist inregistrat in registrul comertului. Verificarea si rezervarea firmei se realizeaza la nivel national, ca o operatiune prealabila inmatricularii.
- Cererea de rezervare denumire firma se depune la oricare dintre oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, direct la ghiseu, prin corespondenta (posta, curier), prin posta electronica sau prin intermediul portalului de servicii online al ONRC
https://portal.onrc.ro
- Formalitatile aferente se gasesc
- Dovada de rezervare denumire firma se elibereaza in aceeasi zi in care s-a depus cererea, cel tarziu in ziua urmatoare depunerii acesteia.
- Refuzul rezervarii denumirii poate fi atacat odata cu solutia data la cererea de inregistrare
Pasul urmator
- Cererea de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii a persoanei fizice autorizate PFA/intreprinderii individuale II/ intreprinderii familiale IF se depune la oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul in a carui raza teritoriala se afla sediu profesional, direct la ghiseu, prin corespondenta(posta/curier) ,prin posta electronica sau prin intermediul portalului de servicii online al ONRC
https://portal.onrc.ro
- Formalitatile aferente inmatricularii pot fi accesate la
Solutionarea cererilor:
- Inregistrarea in registrul comertului a PFA, II si IF se face in baza rezolutiei motivate a directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal sau a persoanei desemnate prin Decizie a directorului general al ONRC.
- Impotriva rezolutiei directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal sau a persoane; desemnate se poate formula plangere in termen de 15 zile de la pronuntare sau de la comunicare, dupa caz.
- Plangerea se depune la judecatoria in a carei raza teritoriala se afla sediul profesional al solicitantului si se judeca in conditiile dreptului comun.
- Termenul de eliberare a certificatului de inregistrare este de 3
zile lucratoare, calculat de la data inregistrarii cererii sau, dupa caz, de la data completarii cererii cu documentele solicitate.
- Solutionarea cererilor de inregistrare prevazute se realizeaza pe baza de inscrisuri. La solicitarea expresa a partii sau a reprezentantului acesteia, se organizeaza audienta publica pentru sustinerea si solutionarea cererii.( pentru efectuarea programarilor pentru audienta: programari@(indicativul judetului ex. tl).onrc.ro)
Servicii de asistenta:
- Redactarea actelor, acordarea de indrumari pentru completarea corecta a cererii de inregistrare, efectuarea formalitatilor de depunere a documentelor si de reprezentare a persoanei fizice la oficiul registrului comertului de pe langa tribunal pot fi efectuate prin birourile de asistenta si reprezentare care functioneaza in cadrul primariilor.
Acte normative de referinta:
- Legea nr. 26/1990 - privind registrul comertului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Legea nr. 359/2004 - privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare
- O.U.G. nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016;
- O.U.G. nr. 116/2009 pentru instituirea unor masuri privind activitatea de inregistrare in registrul comertului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 84/2010 cu modificarile ulterioare;
Sursa: ONRC
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
Scutire impozit profit reinvestit
O societate platitoare de impozit pe profit trimestrial prezinta urmatoarea situatie:
Profit contabil brut trimestrul 1 2024 - 150.000 lei
Cheltuieli nedeductibile - 350.000 lei
Profit impozabil trimestrul 1 2024 - 500.000 lei
Achizitie utilaje noi trimestrul 1 2024 (conform art.22 alin. (1) din Legea 227/2015) - 200.000 lei
Profit contabil brut trimestrul 2 2024 -...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Va rog sa ma ajutati cu un mod de calcul si o monografie contabila pentru urmatoarea situatie: Un salariat care are un venit brut lunar in valoare de 4.800 lei beneficiaza in aceeasi luna de un telefon oferit cu titlu gratuit. Salariatul are un singur copil in intretinere si nu beneficieaza de vreo scutire a impozitului pe venit. Pe factura telefonului avem urmatoarele date: 1500 lei baza, TVA 285lei, total factura 1.785lei. Care este netul pe care il va incasa salariatul?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Un titular a avut un PFA pana in 10 octombrie 2024, cand l-a inchis. Nu a avut nici un fel de activitate pe el. In perioada 01.01.2024 - 12.08.2024, titularul a avut calitatea de somer, iar din 01.09.2024 angajat cu norma intreaga cu salariu minim. Ce taxe si ce valoare va trebui sa plateasca titularul pentru PFA-ul detinut pana in luna octombrie 2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O societate a devenit platitoare de impozit pe profit in luna ianuarie 2023, deoarece avea un salariat angajat pe perioada nedeterminata cu norma de 2 ore/zi.
In anul 2025, poate sa revina la plata impozit pe veniturile microintreprinderilor daca se schimba norma la 8 ore/zi sau ramane platitoare de impozit pe profit?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O societate comerciala avand actionar majoritar din afara RO este creditata de actionar cu sume necesare derularii activitatii, imprumutul acordat fiind fara dobanda. Ar putea fi vreo problema legata de acordarea imprumutului cu dobanda zero? Exista vreun risc fiscal pentru societate/actionar pentru ca acest imprumut sa fie acordat fara dobanda? Exista riscul de reincadrare a imprumutului ca aport la capital?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Societate cu capital integral de stat am primit din Republica Moldova o factura de cazare pentru un angajat trimis in delegatie, in valoare de 220 euro cu TVA de 8% de 17,6 euro, total factura 237,6 euro.
Care este monografia contabila si cum se declara?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<