Tags: inregistrare firma in 2021, inegistrare pfa/ii/if, documene necesare infiintarii unei firme
Oficiul National al Registrului Comertului a publicat, pe site-ul oficial, un material cu informatii importante si necesare cu actiunile prealabile, formalitatile si documentele necesare infiintarii unei PFA/II/IF.
Actiuni prealabile
- Firma constituie un element obligatoriu de identificare si individualizare a profesionistilor persoane fizice autorizate/intreprinderi individuale/ intreprinderi familiale. Firma este, dupa caz, numele de stare civila, respectiv denumirea sub care PFA/ II/ IF isi desfasoara activitatea si care il deosebeste de orice alt profesionist inregistrat in registrul comertului. Verificarea si rezervarea firmei se realizeaza la nivel national, ca o operatiune prealabila inmatricularii.
- Cererea de rezervare denumire firma se depune la oricare dintre oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, direct la ghiseu, prin corespondenta (posta, curier), prin posta electronica sau prin intermediul portalului de servicii online al ONRC
https://portal.onrc.ro
- Formalitatile aferente se gasesc
- Dovada de rezervare denumire firma se elibereaza in aceeasi zi in care s-a depus cererea, cel tarziu in ziua urmatoare depunerii acesteia.
- Refuzul rezervarii denumirii poate fi atacat odata cu solutia data la cererea de inregistrare
Pasul urmator
- Cererea de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii a persoanei fizice autorizate PFA/intreprinderii individuale II/ intreprinderii familiale IF se depune la oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul in a carui raza teritoriala se afla sediu profesional, direct la ghiseu, prin corespondenta(posta/curier) ,prin posta electronica sau prin intermediul portalului de servicii online al ONRC
https://portal.onrc.ro
- Formalitatile aferente inmatricularii pot fi accesate la
Solutionarea cererilor:
- Inregistrarea in registrul comertului a PFA, II si IF se face in baza rezolutiei motivate a directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal sau a persoanei desemnate prin Decizie a directorului general al ONRC.
- Impotriva rezolutiei directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal sau a persoane; desemnate se poate formula plangere in termen de 15 zile de la pronuntare sau de la comunicare, dupa caz.
- Plangerea se depune la judecatoria in a carei raza teritoriala se afla sediul profesional al solicitantului si se judeca in conditiile dreptului comun.
- Termenul de eliberare a certificatului de inregistrare este de 3
zile lucratoare, calculat de la data inregistrarii cererii sau, dupa caz, de la data completarii cererii cu documentele solicitate.
- Solutionarea cererilor de inregistrare prevazute se realizeaza pe baza de inscrisuri. La solicitarea expresa a partii sau a reprezentantului acesteia, se organizeaza audienta publica pentru sustinerea si solutionarea cererii.( pentru efectuarea programarilor pentru audienta: programari@(indicativul judetului ex. tl).onrc.ro)
Servicii de asistenta:
- Redactarea actelor, acordarea de indrumari pentru completarea corecta a cererii de inregistrare, efectuarea formalitatilor de depunere a documentelor si de reprezentare a persoanei fizice la oficiul registrului comertului de pe langa tribunal pot fi efectuate prin birourile de asistenta si reprezentare care functioneaza in cadrul primariilor.
Acte normative de referinta:
- Legea nr. 26/1990 - privind registrul comertului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Legea nr. 359/2004 - privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare
- O.U.G. nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016;
- O.U.G. nr. 116/2009 pentru instituirea unor masuri privind activitatea de inregistrare in registrul comertului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 84/2010 cu modificarile ulterioare;
Sursa: ONRC
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
SRL platitor de impozit pe veniturile microintreprinderilor doreste sa sponsorizeze un ONG prin depunerea unei cereri de redirectionare impozit. Va rog sa imi spuneti daca pana la sfarsitul anului 2024 se mai pot depune aceste cereri pentru redirectionarea impozit pe venitul microintreprinderilor aferent anului 2023? In anul 2024 microintreprinderile mai pot sponsoriza ONG-urile ?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
In urma cu cateva luni societatea noastra a achizitionat un echipament de la un furnizor din Olanda pentru a-l vinde clientului X. In luna septembrie, clientul X a avut nevoie sa achizitioneze inca un echipament, insa a luat legatura direct cu furnizorul nostru din Olanda, care a fost de acord sa ii vanda direct echipamentul, fara a mai face tranzactia prin intermediul societatii noastre, asa cum fusese intelegerea initiala (intelegere verbala, nu scrisa).
Astfel,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Societatea X inregistrata in scop de tva in Romania, inregistrata in VIES, cod caen 4941 primeste de la societatea Y (VAT-GB 296262669) din Marea Britanie o comanda de transport (incarcare Spania-descarcare Franta).
Cum emite societatea X factura din punct de vedere al TVA-ului? Rog tratament fiscal.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O societate a achizitionat doua apartamente cu scopul inchirierii. Lunar se factureaza catre doua persoane fizice chiria fara tva. In valoarea chiriei nu sunt incluse si cheltuielile cu utilitatile, acestea sunt suportate separat de chirias. Facturile pentru utilitati sunt primite de societate si platite, ulterior recuperand banii de la chirias.
Care este procedura fiscala corecta in ceea ce privesc utilitatile, societatea ar trebui sa refactureze valoarea acestora...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
In data de 09.09.2024 am depus catre Autoritatea Vamala Romana anexa 23 privind utilizarea produselor energetice si energiei electrice in exceptare de la regimul de accizare, cu intarziere. Mi s-a spus ca trebuie sa platesc acciza retroactiv pentru perioada in care nu am avut aceasta declaratie depusa, urmand ca dupa aceasta data sa declar in D100 valoarea accizelor cu zero.
Trebuie sa emit o autofactura pentru suma pe care trebuie sa o platesc? Am cantitatea de energie...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<