Tags: inregistrare firma in 2021, inegistrare pfa/ii/if, documene necesare infiintarii unei firme
Oficiul National al Registrului Comertului a publicat, pe site-ul oficial, un material cu informatii importante si necesare cu actiunile prealabile, formalitatile si documentele necesare infiintarii unei PFA/II/IF.
Actiuni prealabile
- Firma constituie un element obligatoriu de identificare si individualizare a profesionistilor persoane fizice autorizate/intreprinderi individuale/ intreprinderi familiale. Firma este, dupa caz, numele de stare civila, respectiv denumirea sub care PFA/ II/ IF isi desfasoara activitatea si care il deosebeste de orice alt profesionist inregistrat in registrul comertului. Verificarea si rezervarea firmei se realizeaza la nivel national, ca o operatiune prealabila inmatricularii.
- Cererea de rezervare denumire firma se depune la oricare dintre oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, direct la ghiseu, prin corespondenta (posta, curier), prin posta electronica sau prin intermediul portalului de servicii online al ONRC
https://portal.onrc.ro
- Formalitatile aferente se gasesc
- Dovada de rezervare denumire firma se elibereaza in aceeasi zi in care s-a depus cererea, cel tarziu in ziua urmatoare depunerii acesteia.
- Refuzul rezervarii denumirii poate fi atacat odata cu solutia data la cererea de inregistrare
Pasul urmator
- Cererea de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii a persoanei fizice autorizate PFA/intreprinderii individuale II/ intreprinderii familiale IF se depune la oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul in a carui raza teritoriala se afla sediu profesional, direct la ghiseu, prin corespondenta(posta/curier) ,prin posta electronica sau prin intermediul portalului de servicii online al ONRC
https://portal.onrc.ro
- Formalitatile aferente inmatricularii pot fi accesate la
Solutionarea cererilor:
- Inregistrarea in registrul comertului a PFA, II si IF se face in baza rezolutiei motivate a directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal sau a persoanei desemnate prin Decizie a directorului general al ONRC.
- Impotriva rezolutiei directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal sau a persoane; desemnate se poate formula plangere in termen de 15 zile de la pronuntare sau de la comunicare, dupa caz.
- Plangerea se depune la judecatoria in a carei raza teritoriala se afla sediul profesional al solicitantului si se judeca in conditiile dreptului comun.
- Termenul de eliberare a certificatului de inregistrare este de 3
zile lucratoare, calculat de la data inregistrarii cererii sau, dupa caz, de la data completarii cererii cu documentele solicitate.
- Solutionarea cererilor de inregistrare prevazute se realizeaza pe baza de inscrisuri. La solicitarea expresa a partii sau a reprezentantului acesteia, se organizeaza audienta publica pentru sustinerea si solutionarea cererii.( pentru efectuarea programarilor pentru audienta: programari@(indicativul judetului ex. tl).onrc.ro)
Servicii de asistenta:
- Redactarea actelor, acordarea de indrumari pentru completarea corecta a cererii de inregistrare, efectuarea formalitatilor de depunere a documentelor si de reprezentare a persoanei fizice la oficiul registrului comertului de pe langa tribunal pot fi efectuate prin birourile de asistenta si reprezentare care functioneaza in cadrul primariilor.
Acte normative de referinta:
- Legea nr. 26/1990 - privind registrul comertului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Legea nr. 359/2004 - privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare
- O.U.G. nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016;
- O.U.G. nr. 116/2009 pentru instituirea unor masuri privind activitatea de inregistrare in registrul comertului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 84/2010 cu modificarile ulterioare;
Sursa: ONRC

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Declaratia D397
Intrebare:
Pentru societatile de ride-sharing, de cand este obligatorie completarea si depunerea D397? Stiu ca termenul era 30.06 pentru luna mai. Dar, daca avem cazul unei societati infiintate in 01.2025 cu o masina achizitionata din UE, care inca nu este inmatriculata, iar administratorul, ce este si asociat unic, nu va aveam CIM, va fi conducatorul auto, dar inca nu s-a inscris in nici o platforma de ride-sharing. Asadar intrebarea este: momentul declararii este calculat de la inscrierea in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Plata eronata facturi. TVA deductibil
Intrebare:
In urma unui controlului intern s-a descoperit ca in luna decembrie 2023 si in luna ianuarie 2024 s-au inregistrat doua facturi pe un alt furnizor, nu cel emitent. Facturile erau emise si inregistrate cu TVA la incasare. Au fost si platite, declarate si s-a cerut si recuperarea TVA-lui.
Administratorul firmei la care au ajuns banii nici nu vrea sa auda despre restituire.
Va rog sa ma ajutati din punct de vedere contabil si din punct de vedere fiscal - ce...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Retinere, declarare si plata impozit dividende
Intrebare:
Societatea x repartizeaza dividende printr-o hotarare AGA, la data de 01.03.2025 in suma de 500.000 lei. In contabilitate la acea data a fost inregistrat si retinut impozitul, care s-a achitat pentru toata suma repartizata pana in 25.04.2025, societatea platind dividendele lunar care 100.000, 200.000 etc.
Intrebarea nr.1: Daca reparizarea conform AGA a fost la 01.03.2025 si plata primei transe s-a facut la 01.04.2025, se putea retine impozitul la 01.04 si plati la stat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declarare achizitii. Regim special agricultori
Intrebare:
Legat de acest regim special tva pentru agricultori, va rog sa-mi spuneti cum se aplica practic daca un agricultor inscris in Registrul Agricultorilor emite un borderou de achizitie sau factura catre o firma platitoare de tva. Ce ar trebui sa faca firma, inteleg ca e deductibila acea compensatie, dar nu stiu cum se procedaza. Multumesc!
REGIMUL SPECIAL TVA PENTRU AGRICULTORI
CINE IL POATE APLICA?
Se poate aplica de catre agricultorul care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<