Tags: inregistrare firma in 2021, inegistrare pfa/ii/if, documene necesare infiintarii unei firme
Oficiul National al Registrului Comertului a publicat, pe site-ul oficial, un material cu informatii importante si necesare cu actiunile prealabile, formalitatile si documentele necesare infiintarii unei PFA/II/IF.
Actiuni prealabile
- Firma constituie un element obligatoriu de identificare si individualizare a profesionistilor persoane fizice autorizate/intreprinderi individuale/ intreprinderi familiale. Firma este, dupa caz, numele de stare civila, respectiv denumirea sub care PFA/ II/ IF isi desfasoara activitatea si care il deosebeste de orice alt profesionist inregistrat in registrul comertului. Verificarea si rezervarea firmei se realizeaza la nivel national, ca o operatiune prealabila inmatricularii.
- Cererea de rezervare denumire firma se depune la oricare dintre oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, direct la ghiseu, prin corespondenta (posta, curier), prin posta electronica sau prin intermediul portalului de servicii online al ONRC
https://portal.onrc.ro
- Formalitatile aferente se gasesc
- Dovada de rezervare denumire firma se elibereaza in aceeasi zi in care s-a depus cererea, cel tarziu in ziua urmatoare depunerii acesteia.
- Refuzul rezervarii denumirii poate fi atacat odata cu solutia data la cererea de inregistrare
Pasul urmator
- Cererea de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii a persoanei fizice autorizate PFA/intreprinderii individuale II/ intreprinderii familiale IF se depune la oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul in a carui raza teritoriala se afla sediu profesional, direct la ghiseu, prin corespondenta(posta/curier) ,prin posta electronica sau prin intermediul portalului de servicii online al ONRC
https://portal.onrc.ro
- Formalitatile aferente inmatricularii pot fi accesate la
Solutionarea cererilor:
- Inregistrarea in registrul comertului a PFA, II si IF se face in baza rezolutiei motivate a directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal sau a persoanei desemnate prin Decizie a directorului general al ONRC.
- Impotriva rezolutiei directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal sau a persoane; desemnate se poate formula plangere in termen de 15 zile de la pronuntare sau de la comunicare, dupa caz.
- Plangerea se depune la judecatoria in a carei raza teritoriala se afla sediul profesional al solicitantului si se judeca in conditiile dreptului comun.
- Termenul de eliberare a certificatului de inregistrare este de 3
zile lucratoare, calculat de la data inregistrarii cererii sau, dupa caz, de la data completarii cererii cu documentele solicitate.
- Solutionarea cererilor de inregistrare prevazute se realizeaza pe baza de inscrisuri. La solicitarea expresa a partii sau a reprezentantului acesteia, se organizeaza audienta publica pentru sustinerea si solutionarea cererii.( pentru efectuarea programarilor pentru audienta: programari@(indicativul judetului ex. tl).onrc.ro)
Servicii de asistenta:
- Redactarea actelor, acordarea de indrumari pentru completarea corecta a cererii de inregistrare, efectuarea formalitatilor de depunere a documentelor si de reprezentare a persoanei fizice la oficiul registrului comertului de pe langa tribunal pot fi efectuate prin birourile de asistenta si reprezentare care functioneaza in cadrul primariilor.
Acte normative de referinta:
- Legea nr. 26/1990 - privind registrul comertului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Legea nr. 359/2004 - privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare
- O.U.G. nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 182/2016;
- O.U.G. nr. 116/2009 pentru instituirea unor masuri privind activitatea de inregistrare in registrul comertului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 84/2010 cu modificarile ulterioare;
Sursa: ONRC
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Lipsuri la inventar. Tratament contabil
Intrebare:
Un service auto efectueaza vanzarea de piese cu adaos comercial (marfa) si tine gestiunea cantitativ valoric. La inventarierea anuala se constata lipsa unor repere. Care sunt documentele necesare pentru scoaterea din gestiune si inregistrarile contabile aferente? Mentionez ca lipsurile nu se vor a fi imputabile gestionarului.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cesiune antecontract vanzare-cumparare. Regim fiscal TVA
Intrebare:
(1) Subscrisa, societate inregistrata in scopuri de TVA in calitate de promitent-cumparator, am incheiat o promisiunea bilaterala de vanzarecumparare cu o societate la randul sau inregistrata in scopuri de TVA, avand ca obiect un apartament situat in Municipiul Brasov, aflat in prezent in curs de edificare.
(2) Pretul stabilit al imobilului a fost achitat in integralitate, cu titlu de avans, utilizand regimul de taxare inversa, conform reglementarilor aplicabile la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<