Tags: sprijinirea horeca, oug 10/2021
Ministrul Economiei, Claudiu Nasui, a declarat ca nu mai merge pe principiul ,,primul, venit, primul servit" pentru efectuarea platilor din cadrul masurii de sprijin HoReCa prevazute in OUG 10/2021.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului 10/2021, privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul turismului si alimentatiei publice, care modifica OUG 224/2020, a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 186/24.02.2021.
“Este o masura compensatorie gandita de fostul guvern si pe care o operationalizam. Am introdus o schimbare in modul in care se face plata. Schimbarea mare este ca nu mai mergem pe principiul „primul venit, primul servit”. Acest principiu ar fi rezultat in doua lucruri. Primul, o aglomerare a depunerilor de solicitari in primele zile sau chiar ore de la deschiderea apelului. si a doua, ar fi creat o categorie de oameni care nu primesc bani. Practic ar fi primit cei care se grabeau sa depuna solicitarea mai repede. Nu ar fi fost corect pentru ca masura vizeaza despagubirea tuturor celor care au fost inchisi, nu doar a celor care sunt mai rapizi.
Asa ca am ales o solutie in care sa primeasca toate persoanele eligibile bani indiferent cand au facut solicitarea: fiecare va primi bani, in limita bugetului, proportional din bugetul total.
Fondurile pentru despagubiri totalizeaza un miliard de lei. Daca suma cererilor de despagubire va depasi miliardul alocat, atunci firmele vor primi bani proportional cu cererea lor de finantare”, a declarat Claudiu Nasui, ministrul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, imediat dupa aprobarea noului act de catre guvern.
Ajutorul se acorda beneficiarilor sub forma unor granturi in cuantum de 20% din baza de calcul, rezultata din desfasurarea activitatilor aferente codurilor CAEN enumerate la art. 3 alin (2) , in anul 2020 comparativ cu anul 2019, dar nu mai mult de 800.000 euro la nivel de intreprindere.
In termen de maxim 60 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, prin ordin al Ministrului Economiei, Antreprenoriatului ÅŸi Turismului, se aproba procedura de implementare a prezentei scheme de ajutor de stat si se va desemna, structura de specialitate din cadrul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, responsabila pentru implementarea schemei de ajutor de stat.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Servicii intracomunitare din Germania. Mentiune taxare inversa
Intrebare:
Societatea noastra, X_RO vinde role de produs tiparit catre client Y_Germania in baza unei comenzi ferme (nu avem contract cu clauze).
Se constata ca sensul rolelor nu este corect, clientul Y_Germania apleaza la o alta entitate Z_Germania care rebobineaza rolele si emite factura servicii catre societatea X_RO.
Factura emisa de Z_Germania contine TVA, nu este mentionat "taxare inversa".
Cum este cel mai sigur sa procedam in...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Livrare implanturi dentare
Intrebare:
Societate comerciala cu cod CAEN 3250 executa bonturi dentare pe baza de comanda.
Va rugam sa ne precizati daca produsele existente in Declaratiile de conformitate CE atasate, respectiv Scan-Body (Bont de scanare), Surub Scan Body (surub pentru bont de scanare), Bont si surub bont, respectiv Bont personalizat si Surub Bont se incadreaza in prevederile art. 294 alin. (5) lit. c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Incasare facturi prin curier
Intrebare:
Avem un partener cu facturi foarte vechi in sold. Din cand in cand mai comanda, iar plata se face ramburs. Pentru a stinge si din soldul restant, conventia este sa plateasca ramburs mai mult (valoarea facturii + contravaloarea factura partiala restanta), totul pana in 5.000 lei.
In situatia in care factura restanta este mai mare de 5.000 lei, iar noi inregistram incasari multiple ramburs (prin virament de la firma de curierat) este vreo problema? Se considera...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<