Tags: sprijinirea horeca, oug 10/2021
Ministrul Economiei, Claudiu Nasui, a declarat ca nu mai merge pe principiul ,,primul, venit, primul servit" pentru efectuarea platilor din cadrul masurii de sprijin HoReCa prevazute in OUG 10/2021.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului 10/2021, privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul turismului si alimentatiei publice, care modifica OUG 224/2020, a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 186/24.02.2021.
“Este o masura compensatorie gandita de fostul guvern si pe care o operationalizam. Am introdus o schimbare in modul in care se face plata. Schimbarea mare este ca nu mai mergem pe principiul „primul venit, primul servit”. Acest principiu ar fi rezultat in doua lucruri. Primul, o aglomerare a depunerilor de solicitari in primele zile sau chiar ore de la deschiderea apelului. si a doua, ar fi creat o categorie de oameni care nu primesc bani. Practic ar fi primit cei care se grabeau sa depuna solicitarea mai repede. Nu ar fi fost corect pentru ca masura vizeaza despagubirea tuturor celor care au fost inchisi, nu doar a celor care sunt mai rapizi.
Asa ca am ales o solutie in care sa primeasca toate persoanele eligibile bani indiferent cand au facut solicitarea: fiecare va primi bani, in limita bugetului, proportional din bugetul total.
Fondurile pentru despagubiri totalizeaza un miliard de lei. Daca suma cererilor de despagubire va depasi miliardul alocat, atunci firmele vor primi bani proportional cu cererea lor de finantare”, a declarat Claudiu Nasui, ministrul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, imediat dupa aprobarea noului act de catre guvern.
Ajutorul se acorda beneficiarilor sub forma unor granturi in cuantum de 20% din baza de calcul, rezultata din desfasurarea activitatilor aferente codurilor CAEN enumerate la art. 3 alin (2) , in anul 2020 comparativ cu anul 2019, dar nu mai mult de 800.000 euro la nivel de intreprindere.
In termen de maxim 60 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, prin ordin al Ministrului Economiei, Antreprenoriatului ÅŸi Turismului, se aproba procedura de implementare a prezentei scheme de ajutor de stat si se va desemna, structura de specialitate din cadrul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, responsabila pentru implementarea schemei de ajutor de stat.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Achizitie UE. SAF-T. Ajustare tva
Intrebare:
Va rog sa imi spuneti care vor fi inregistrarile, Tax type, Tax code, Tax amount-urile in SAF-t aferente urmatoarei situatii:
Achizitie intracomunitara de materiale pentru nevoile personale ale administratorului.
Nu se deduce TVA, si se impoziteaza cu cota de 10% toata achizitia, si se declara in 100 la "Venituri din alte surse".
3028 = 401 100
4426 = 4427 19
635.2 = 4426 19
635.2 =...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Monografie contabila operatiuni Pay Point
Intrebare:
O societate desfasoara operatiuni de tip PayPoint - incasari a facturilor de utilitati, internet, telefonie, reincarcare cartele telefonice, etc..
Banii incasati pentru utilitati se depun la banca si se face ordin de plata catre PayPoint Services.
La sfarsitul lunii, PayPoint emite factura pentru serviciul de incarcare electronica telefonie, factura cu TVA. Mentionez ca incasarea de la clienti nu se inregistreaza pe casa de marcat, ci doar pe aparatul pay...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Situatii financiare anulate in functie de criteriile de marime
Intrebare:
Un SRL a realizat urmatorii indicatori de marime la data de 31.12.2023: Total Active 1.400.000 lei, cifra de afaceri neta 448.000 lei, numar mediu salariati 11 si a intomit situatii financiare - entitate mica. La 31.12.2024 a inregistrat urmatorii indicatori de marime: Total Active 60.800.000 lei, Cifra de afaceri neta 92.900.000 lei, nr. mediu salariati 17. Ce situatii financiare intocmeste la data de 31.12.2024?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Donatie acordata de catre o ONG
Intrebare:
O asociatie studenteasca doreste sa isi ajute o colega studenta cu un ajutor financiar (parinti decedati intr-un accident iar ea este spitalizata de 2 luni). Pentru a aduna fonduri, organizatia a prestat niste activitati unui SRL, in baza unui contract de prestari servicii si pentru care asociatia a emis factura.
1. factura emisa pentru acele servicii de catre asociatie ar trebui considerate venituri din activitati economice, chiar daca suma incasata se doneaza catre...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Soldurile negative in conturile 401 si 461
Intrebare:
Societatea (platitoare de TVA) are ca obiect de activitate inchirierea de spatii. Activitatea societatii este mica ca cifra de afaceri, nu are alte datorii si de aceea aceasta situatie ne impacteaza ca sume.
Conform Codului Fiscal, societatea factureaza chiria in conformitate cu clauzele contractuale si refactureaza utilitatile catre clienti, (energie, gaze, internet etc) in baza facturilor primite de la furnizorii de utilitati.
La data de 31.12.2024,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<