Tags: sprijinirea horeca, oug 10/2021
Ministrul Economiei, Claudiu Nasui, a declarat ca nu mai merge pe principiul ,,primul, venit, primul servit" pentru efectuarea platilor din cadrul masurii de sprijin HoReCa prevazute in OUG 10/2021.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului 10/2021, privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru intreprinderile din domeniul turismului si alimentatiei publice, care modifica OUG 224/2020, a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 186/24.02.2021.
“Este o masura compensatorie gandita de fostul guvern si pe care o operationalizam. Am introdus o schimbare in modul in care se face plata. Schimbarea mare este ca nu mai mergem pe principiul „primul venit, primul servit”. Acest principiu ar fi rezultat in doua lucruri. Primul, o aglomerare a depunerilor de solicitari in primele zile sau chiar ore de la deschiderea apelului. si a doua, ar fi creat o categorie de oameni care nu primesc bani. Practic ar fi primit cei care se grabeau sa depuna solicitarea mai repede. Nu ar fi fost corect pentru ca masura vizeaza despagubirea tuturor celor care au fost inchisi, nu doar a celor care sunt mai rapizi.
Asa ca am ales o solutie in care sa primeasca toate persoanele eligibile bani indiferent cand au facut solicitarea: fiecare va primi bani, in limita bugetului, proportional din bugetul total.
Fondurile pentru despagubiri totalizeaza un miliard de lei. Daca suma cererilor de despagubire va depasi miliardul alocat, atunci firmele vor primi bani proportional cu cererea lor de finantare”, a declarat Claudiu Nasui, ministrul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, imediat dupa aprobarea noului act de catre guvern.
Ajutorul se acorda beneficiarilor sub forma unor granturi in cuantum de 20% din baza de calcul, rezultata din desfasurarea activitatilor aferente codurilor CAEN enumerate la art. 3 alin (2) , in anul 2020 comparativ cu anul 2019, dar nu mai mult de 800.000 euro la nivel de intreprindere.
In termen de maxim 60 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, prin ordin al Ministrului Economiei, Antreprenoriatului ÅŸi Turismului, se aproba procedura de implementare a prezentei scheme de ajutor de stat si se va desemna, structura de specialitate din cadrul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, responsabila pentru implementarea schemei de ajutor de stat.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: O societate A din Romania inregistrata in scopuri de TVA realizeaza operatiuni triunghiulare achizitionand marfuri din Ungaria si livrandu-le in Franta, cu transport direct din Ungaria in Franta. Societatea A tocmai a solicitat si a primit cod de TVA si in Franta. In acest caz, achizitiile de bunuri descrise mai sus dintr-un stat UE cu livrare in Franta mai pot fi tratate ca pana acum, ca operatiuni triunghiulare sau societatea A are obligatia sa furnizeze furnizorului din Ungaria codul de TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O societate achizitioneaza un auto avariat (asa este specificat pe factura); poate aceasta si in ce conditii acest auto sa il inregistreze direct ca marfa? Eventual piese auto in vederea revanzarii? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societatea a incheiat o conventie privind cesionarea drepturilor si obligatiilor din promisiunea de vanzare a unui imobil. Societatea este cesionar. Valoarea cesiunii este mai mare decat avansul platit. Cedentul a emis factura catre cesionar, aceasta fiind cu tva. Intrebarea este daca conventia de cesiune intra in sfera de aplicare a tva si daca factura este corect emisa cu tva? Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societate comerciala inregistrata in scopuri de TVA in Romania, plateste chirie pentru un depozit logistic in SUA, trimite paleti de marfa catre acest depozit. Ulterior marfa este preluata de catre Amazon, in regim de magazin online, cu amanuntul, catre diversi clienti persoane fizice. Marfa va fi facturata catre clientul final de catre societatea din Romania. Ce documente trebuie intocmite in acest caz? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societate platitoare de impozit pe profit acorda in luna martie cadouri in bani salariatilor (8 martie si sarbatori pascale catolice). Suma acordata se incadreaza in limita a 300 lei/ salariat pe fiecare eveniment/sarbatoare. Valoarea cheltuielilor sociale depaseste limita de 5% aplicabila asupra valorii cheltuielilor cu salariile. Va rog sa-mi spuneti daca diferenta nedeductibila a cheltuielilor sociale este considerata avantaj in bani. Se calculeaza la aceste sume contributii salariale?...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<