Tags: recomandari itm, deplasarea pentru serviciu, protejarea angajatilor
Inspectoratul Teritorial de Munca al judetului Calarasi a publicat recent o serie de recomandari pentru lucratori privind prevenirea infectiei cu noul Coronavirus (SARS-CoV-2) in situatia deplasarilor pentru indeplinirea sarcinilor de munca.
Indeplinirea sarcinilor dumneavoastra de munca implica efectuarea unor deplasari, precum cele:
• De la domiciliu la locul de munca organizat de angajator si invers;
• De la sediul firmei la locul de munca sau de la un loc de munca la altul;
• De la sediul firmei la care sunteti incadrat, ori de la orice alt loc de munca organizat de firma, la o alta persoana juridica sau fizica;
• Pentru indeplinirea indatoririlor de serviciu in afara granitelor tarii.
Prin anumite actiunigresite/omisiuni in cursul deplasarilor pe care le realizati pentru indeplinirea sarcinilor de munca, v-ati putea expune la pericol de infectie cu noul Coronavirus atat pe dumneavoastra, cat si alte persoane cu care veniti in contact.
Pentru a preveni infectia cu noul Coronavirus (SARS-CoV-2) trebuie sa efectuati deplasarile necesare pentru indeplinirea sarcinilor de munca in conformitate cu instructiunile primite din partea angajatorului, cu respectarea cerintelor legale din domeniul securitatii si sanatatii in munca si a masurilor de aplicare a acestora.
Incercati sa reduceti la minim posibil numarul de deplasari/delegatii pentru indeplinirea sarcinilor de munca, iar acolo unde este posibil solicitati angajatorului efectuarea muncii la domiciliu sau telemunca.
Folositi, pe cat posibil, rute sau modalitati alternative de transport pentru a evita zonele aglomerate, iar daca programul vapermite, folositi intervalele orare cu nivel scazut de circulatie a persoanelor.
Indiferent de modul de deplasare (pietonal, cu bicicleta, cu mijloace de transport in comun, cu autovehicul etc.) pentru indeplinirea sarcinilor de munca, pentru prevenirea COVID-19 trebuie sa respectati urmatoarele obligatii generale:
1. Nu va abateti nejustificat de la traseul normal de deplasare.
2. Efectuati transportul in conditiile prevazute de reglementarile de securitate si sanatate in munca si cu respectarea reglementarilor de circulatie in vigoare.
3. Respectati masurile de prevenire si protectie, in special a celor igienico-sanitare, precum si instructiunile primite pentru prevenirea si limitarea imbolnavirilor cu noul Coronavirus.
4. Utilizati corect echipamentul individual de protectie acordat si, dupa utilizare, inapoiati-l sau puneti-l la locul destinat pentru pastrare.In cazul degradarii sau al pierderii calitatilor de protectie al echipamentului individual de protectie, inlocuiti-l cu unul nou.
5. Respectati masurile luate pentru limitarea contactului dintre persoane, pastrati distanta de siguranta, evitati pe cat posibil activitatile colective (evitati expunerea la contact direct/interactiune cu un numar mare de persoane, evitati zonele aglomerate etc.).
6. Utilizati corect echipamentele de transport, masinile, aparatura, uneltele, substantele periculoase si alte mijloace de productie.
7. Comunicati imediat angajatorului/lucratorilor desemnati orice deficienta a sistemelor de protectie.
8. Utilizati corectdispozitivele de securitate proprii, in special ale masinilor, aparaturii, uneltelor, instalatiilor tehnice si cladirilor.
9. Cooperati cu angajatorul/lucratorii desemnati, pentru a le permite acestora sa se asigure ca mediul de munca si conditiile de lucru sunt sigure si fara riscuri pentru securitate si sanatate.
10. Anuntati conducatorul locului de munca si/sau angajatorul cu privire la accidentele suferite de propria persoana.
ATENTIE! La deplasarea cu autovehiculul pentru indeplinirea sarcinilor de munca, pentru prevenirea infectiei cu noul Coronavirus se recomanda:
• Utilizati echipamente de protectie (spre ex: masca, manusi) daca nu calatoriti singur si solicitati celorlalti purtarea acestor echipamente.
• Respectatiigiena respiratorie corecta, in special daca sunt si alte persoane in autovehicul.
• Respectati regulile de igiena personala recomandate de autoritatile din domeniul sanatatii (spre exemplu: nu vaatingeti ochii, nasul, gura daca nu aveti mainile igienizate).
• Utilizati materialele igienico-sanitare puse la dispozitie de catre angajator.
• Aerisiti des autovehiculul, in special atunci cand calatoriti si cu alte persoane.
• Verificati daca s-a efectuat igienizarea periodica ainstalatiei de aer conditionatauto.
• Dezinfectatifrecvent,cu solutie pe baza de alcool sau clor, suprafetele cu care intrati in contact(volan, manere, butoane etc.).
• Indepartati obiectele care nu sunt necesare in interiorul autovehiculului, ale caror suprafetese pot contamina cu noul Coronavirus.
• Respectati programul de lucru si modul de realizare a deplasarii stabilit de angajator pentru reducerea numarului de lucratori prezenti in acelasi timp la locul de munca.
• Evitati orice contact fizic (strangeri de mana etc.)cu persoanele cu care calatoriti.
ATENTIE! La deplasarea cu mijloace de transport in comun (spre exemplu: autobuz, troleibuz, tramvai, metrou, microbuz) pentru indeplinirea sarcinilor de munca se recomanda:
• Utilizati echipamente de protectie (spre ex: masca, manusi).
• Respectatiigiena respiratorie corecta, in special daca sunt si alte persoane in mijloacele de transport in comun.
• Respectati regulile de igiena personala recomandate de autoritatile din domeniul sanatatii (spre exemplu: nu va atingeti ochii, nasul, gura daca nu aveti mainile igienizate).
• Evitati zonele aglomerate, pastrati distanta de siguranta fata de ceilalti calatori din mijlocul de transport in comun (incercati sa nu stati fata in fata cu alte persoane), precum si expunerea la contact direct/interactiune cu alti calatori la urcarea/coborarea din mijloacele de transport in comun.
• Respectati masurile luate de regiile/societatile de transport public local pentru limitarea contactului dintre persoane in statii si in mijloacele de transport in comun.
• Respectati programul de lucru si modul de realizare a deplasarii stabilit de angajator pentru reducerea numarului de lucratori prezenti in acelasi timp la locul de munca.
ATENTIE! La deplasarea cu avionul pentru indeplinirea sarcinilor de munca se recomanda:
• Utilizati echipamente de protectie (spre ex: masca, manusi) pe tot parcursul zborului.
• Respectatiigiena respiratorie corecta, pe toata durata efectuarii formalitatilor de inregistrare (check-in), imbarcare/debarcare si calatorie cu avionul.
• Respectati regulile de igiena personala recomandate de autoritatile din domeniul sanatatii (spre exemplu: nu va atingeti ochii, nasul, gura daca nu aveti mainile igienizate).
• Evitatiaglomeratia, expunerea la contact direct/interactiune cu alti calatori si pastratidistantade sigurantain timpul formalitatilor de check-in, imbarcare/debarcare si calatorie cu avionul.
• Respectati masurile luate de autoritatile aeroportuare pentru limitarea contactului dintre persoane.
• Prezentati-va la timp pentru formalitatile de check-in si respectaticu stricteteregulile si indicatiile personalului de bord (acordatiatentie instructajului facut de personalul de zbor, respectati regulile de distantare a locurilor intre pasageri etc.).
Comunicati imediat angajatorului/ lucratorilor desemnati orice situatie de munca despre care aveti motive intemeiate sa o considerati un pericol pentru securitatea si sanatatea dumneavoastra.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Am facut o achizitie de consumabile din Cehia de la o firma neplatitoare de tva. Factura este in limba romana, cu tva inclus, se specifica pe factura ca se respecta prevederile art. 64 din Legea 235/2004 Coll., privind tva. Dupa ce am facut plata facturii, suma aferenta tva ne-a fost returnata. Va rog sa ma ajutati cu o monografie in aceasta speta, mentionez ca folosesc Saga C. Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In situatia in care o societate medicala, ce este scutita de TVA pentru serviciile prestate, vinde un imobil, achizitionat cu TVA si pentru care si-a exercitat dreptul de deducere la vremea respectiva, vanzarea actuala se va face cu sau fara TVA? Este necesara ajustarea TVA dedus - achizitia a avut loc in urma cu 10 ani? Societatea prestand actualmente exclusiv servicii medicale scutite de TVA, vanzarea imobilului ce va avea o valoare de vanzare de peste 300.000 lei (plafon scutire TVA) va...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O microintreprindere (magazin de Optica), care isi desfasoara activitatea intr-un spatiu inchiriat de la o persoana fizica, spatiu utilizat 100% pentru activitatea economica, urmeaza sa efectueze cheltuieli de amenajare si recompartimentare a spatiului, astfel incat sa respecte prevederile ORDONANTA DE URGENTA nr. 83 din 19 iunie 2000 privind organizarea si functionarea cabinetelor de libera practica pentru servicii publice conexe actului medical. Conform anexei 1 din ORDINUL nr. 1.992 din 14...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O societate comerciala a trecut incepand cu anul 2023 la impozit pe profit, iar la finalul anului 2023 inregistreaza pierdere. In anii anteriori cand a fost platitoare de impozit pe venit a avut profit are inregistrat profit nerepartizat. Intrebarea este daca poate sa repartizeze dividende aferente profitului din anii anteriori cand era platitoare de impozit pe venit sau trebuie sa recupereze inainte pierderea aferenta anului 2023 cand a devenit platitoare de impozit pe profit?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Pentru un PFA in sistem de norma care a avut activitate doar 6 luni in anul 2023, se poate ajusta norma conform art. 69, alin. 9 din norme? Mentionez ca a avut un singur contract de prestari servicii pe perioada determinata si nu a avut alti clienti in cursul anului. Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am inchiriat un sediu nou, contractul este semnat in decembrie, in posesia spatiului am intrat cu 14.04 pentru a putea face modificari, de mutat ce putem muta cu 15.05, pana atunci nu platim chirie. La vechiul sediu eliberam cu 07.06. 1) Cand trebuie declarat la Registrul Comertului? (nota: biroul are un nr cadastral si o adresa, iar depozitul difera la numar, ce se trece? e nr 133 birou si 137 depozit) 2) Cand trebuie modificate datele pe facturi si informati clientii? (nota: biroul are un nr...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<