Tags: obligativitatea inscrierii inregistrul operatorilor intracomunitari
Persoanele impozabile si persoanele juridice neimpozabile au obligatia inscrierii in Registrul Operatorilor Intracomunitari, astfel:
- la data solicitarii inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile si persoanelor juridice neimpozabile, potrivit art. 153 sau 153 indice 1 din Codul fiscal, daca intentioneaza sa efectueze una sau mai multe operatiuni intracomunitare mentionate mai sus;
- inainte de efectuarea operatiunilor intracomunitare, de catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 153 si 153 indice 1 din Codul fiscal.
Important! Contribuabilii care solicita inscrierea in Registrul Operatorilor Intracomunitari de la data inregistrarii in scopuri de TVA trebuie sa depuna, la organul fiscal competent, cererea de inscriere odata cu „Cererea de eliberare a certificatului de inregistrare in scopuri de TVA pentru comerciantii care se inregistreaza in scopuri de TVA de la infiintare” sau, dupa caz, cu declaratiile de inregistrare fiscala/ de mentiuni prin care se solicita inregistrarea in scopuri de TVA conform art. 153 sau 153 indice 1 din Codul fiscal.
Cererea de inregistrare in Registrul Operatorilor Intracomunitari se depune la registratura organului fiscal competent sau prin posta, cu confirmare de primire.
In cazul contribuabililor care solicita inscrierea in registru la inregistrarea in scopuri de TVA, solutionarea cererii se efectueaza in termen de 10 zile calendaristice.
In situatia persoanelor impozabile pentru care legea prevede ca inregistrarea in scopuri de TVA potrivit art. 153 din Codul fiscal devine valabila cu data de 1 a lunii urmatoare depunerii cererii de inregistrare, inscrierea in Registrul Operatorilor Intracomunitari opereaza cu data comunicarii deciziei, dar nu inainte de data inregistrarii in scopuri de TVA.
Pentru contribuabilii inregistrati deja in scopuri de TVA si care solicita inscrierea in Registrul Operatorilor Intracomunitari, procedura de aprobare/respingere a cererii de inscriere se aplica de indata de catre organul fiscal competent.
De retinut! Persoanele care nu figureaza in Registrul Operatorilor Intracomunitari nu au un cod valabil de TVA pentru operatiuni intracomunitare, chiar daca acestea sunt inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 si 153 indice 1 din Codul fiscal. Incepand cu data de 1 august 2010, pentru realizarea schimbului de informatii in domeniul taxei pe valoarea adaugata cu statele membre ale Uniunii Europene, sunt utilizate informatiile din Registrul Operatorilor Intracomunitari.
In Registrul Operatorilor Intracomunitari nu se inscriu:
- persoanele impozabile si persoanele juridice neimpozabile care nu sunt inregistrate in scopuri de TVA;
- persoanele impozabile care au ca asociat sau administrator o persoana impotriva careia s-a pus in miscare o actiune penala si/sau au inscrise in cazierul judiciar infractiuni in legatura cu operatiuni intracomunitare.
Important! Persoanele impozabile si persoanele juridice neimpozabile care efectueaza
achizitii intracomunitare ce nu depasesc plafonul de 10.000 euro la cursul din data aderarii nu au obligatia inregistrarii in scopuri de TVA conform art. 153 indice 1 din Codul fiscal si nici in Registrul Operatorilor Intracomunitari.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Ajustare TVA leasing in situatia iesirii prin optiune de la TVA
Intrebare:
Revin la problema pe care am expus-o data trecuta, dar cu inca o intrebare:
CAND TREBUIE FACUTA AJUSTAREA DE TVA PENTRU AVANS LEASING PLATIT? LA IESIREA DE LA TVA PRIN OPTIUNE SAU LA DATA TRANSFERULUI DREPTULUI DE PROPRIETATE?
Care ar fi explicatia ca pentru suma facturata si platita avans catre soc de leasing, ajustarea de TVA sa se ceara la data iesirii de la TVA, iar pentru ratele de leasing, achitate in perioada de platitor TVA, ajustarea sa se faca la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Decontare ochelari
Intrebare:
Referitor la decontarea ochelarilor de vedere, conform recomandarii Directivei Europene.
Firma noastra deconteaza in limita a 400 lei/an, contra/valoarea ochelarilor de vedere pentru angajati.
In acest scop a fost intocmita o procedura in care sunt precizate categoriile de personal eligibile si documentele justificative necesare a fi prezentate, adica:
- recomandarea mediculul de medicina muncii privind necesitatea unui control/consult...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<