Tags: ordinul 2810/2020, valoarea tichetelor de cresa
Ordinul nr. 2810/1352/2020 privind stabilirea valorii sumei lunare indexate care se acorda sub forma de tichete de cresa pentru semestrul II al anului 2020 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 978 din 23 octombrie 2020.
Astfel, valoarea tichetelor de cresa valabile pentru sem. II 2020 a ramas aceeasi, de 470 lei. Suma se aplica si pentru primele doua luni ale semestrului I al anului 2021, respectiv februarie 2021 si martie 2021.
Extras din Ordin:
Avand in vedere prevederile:
- Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Hotararii Guvernului nr. 1.045/2018 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare,
in temeiul art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 15 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 81/2020 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, cu completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice si ministrul muncii si protectiei sociale emit urmatorul ordin:
Art. 1. -
Pentru semestrul II al anului 2020, incepand cu luna octombrie 2020, valoarea sumei lunare care se acorda sub forma de tichete de cresa, stabilita potrivit prevederilor art. 33 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.045/2018, este de 470 lei.
Art. 2. -
Valoarea nominala stabilita la art. 1 se aplica si pentru primele doua luni ale semestrului I al anului 2021, respectiv februarie 2021 si martie 2021.
Art. 3. -Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
Achizitionam cereale si de la persoane fizice. Acestia emit borderouri de achizitii.
Putem inregistra in contabilitate aceste borderouri, pe baza carora sa facem plata, sau este necesar sa trimita factura prin SPV?
Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Cu ocazia inventarierii anuale a patrimoniului s-au facut propuneri de casare a unor investitii in curs de executie. Decizia comisiei de casare a fost aprobata in CA. Valoarea aprobata la casare a fost inregistrata pe cheltuieli in cont 6583 - active cedate si alte operatiuni de capital. In urma valorificarii s-au inregistrat venituri de cca. 1% din valoarea investiei in curs de executie, casata. Din punct de vedere fiscal cum trebuie incadrate la calculul impozitului pe profit...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O persoana juridica (SRL), platitoare de TVA, vinde tamplarie pvc in Romania unei persoane fizice germane. Marfa este pusa la dispozitia clientului in Romania, la sediul persoanei juridice. Transportul este comandat si platit de persoana fizica germana.
Firma de transport cere de la furnizor sa genereze codul UIT. Daca furnizorul genereaza codul UIT NU va considera ANAF vanzare la distanta cu obligativitatea de a se inregistra in OSS?
Cine solicita codul...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Suntem o societate comerciala care exploateaza terenuri agricole (cod CAEN 0111).
In luna iulie 2024 am primit de la firma de asigurari despagubiri pentru daunele provocate de grindina (cultura grau) suma de 104.444 lei.
Am facut urmatoarele operatiuni:
711 - 331 104444 (diminuare prod in curs de executie PN, pentru a nu influenta pretul de cost)
411/461 - 7581 104444 venituri din despagubiri
512 - 411/461 104444...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Administratorul societatii doreste sa distribuie dividendele din anul 2022 si 2023 in luna octombrie 2024, in suma de 400.000 lei. Va rog sa imi spuneti care sunt contributiile, ce documente trebuie sa intocmesca societatea si ce declaratii trebuie sa depun, termenele de declarare pentru societate si ce declaratii trebuie sa depun pentru persoana fizica. Multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Am primit pe mail factura atasata de la Institutul Francez, care nu are un CIF, ci doar un numar de identificare. Va rog sa-mi precizati daca Institutul Francez avea obligatia transmiterii facturii prin sistemul E-Factura. Va multumesc.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<