Tags: rabla electrocasnice, ordin 974/2022, valabilitate vouchere
Noile modificari pentru aplicarea programului Rabla electrocasnice au fost publicate recent in Monitorul Oficial. Voucherele vor avea o valabilitate mai mica, de doar 7 zile de la publicarea listei cu persoanele aprobate, insa valoarea lor ramane neschimbata.
Persoanele care vor sa dea la schimb vechile electrocasnice pentru a achizitiona unele noi vor avea acum la dispozitie doar 7 zile de la publicarea listei cu solicitantii aprobati sa se adreseze comerciantilor validati în vederea utilizarii voucherelor. Mentionam ca inainte termenul era de 15 zile.
Finantarea se acorda sub forma de vouchere, pentru achizitionarea de echipamente electrice si electronice de uz casnic, denumite în continuare echipamente, dupa cum urmeaza:
a) 400 de lei pentru masini de spalat rufe, inclusiv cu uscator, avand cel putin noua clasa energetica C;
b) 400 de lei pentru masini de spalat vase avand cel putin noua clasa energetica D;
c) 400 de lei pentru aparate de aer conditionat, inclusiv aparate de aer conditionat portabile, cu eficienta energetica la racire cel putin A++;
d) 400 de lei pentru categoria frigidere/combine frigorifice/lazi frigorifice/congelatoare avand cel putin noua clasa energetica E;
e) 400 de lei pentru uscatoare de rufe cu eficienta energetica cel putin A++;
f) 200 de lei pentru aspiratoare cu un consum de energie mai mic de 43 kWh/an;
g) 500 de lei pentru laptopuri;
h) 300 de lei pentru tablete.
Sunt considerate cheltuieli eligibile urmatoarele:
- achizitia de masini de spalat rufe/vase, uscatoare de rufe, frigidere/combine frigorifice/lazi frigorifice/congelatoare, aparate de aer conditionat, inclusiv aparate de aer conditionat portabile;
- aspiratoare, laptopuri si tablete;
- TVA aferenta echipamentelor achizitionate prin program.
de
Ion MihaiIon Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare:
Unui salariat i se poate introduce ca persoana coasigurata mama, daca traiesc in judete diferite?
Un alt salariat vrea sa i se introduca ca persoana coasigurata concubina, care traieste la aceeasi adresa. Se poate?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Agentie turism - declarare avansuri.
Suntem agentie de turism si aplicam din punct de vedere fiscal art. 311 din Codul fiscal - regimul marjei.
In luna august 2024 se incaseaza de la o persoana fizica/persoana juridica un avans care se factureaza fara TVA.
4111=419 1200 lei
5311/5121=4111 1200 lei
In luna septembrie se primesc facturile de la furnizori si se emite factura finala
462=401 5000
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Suntem in situatia in care ne-am dorit sa achizitionam un autoturism din Germania, a fost facuta factura, contract si achitata prin banca catre furnizor extern, intr-un cont mentionat pe factura, dar care s-a dovedit ulterior a fi fals, iar toata afacerea o teapa a unor heckeri.... exista un dosar deschis la politia din Germania, care s-a si finalizat intre timp, concluzia fiind ca suma este pierduta, heckerii actionau de pe teritoriul Rusiei, iar legislatia nu le permite sa faca...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Asociatiile de proprietari sunt obligate sa transmita facturile catre locatari/persoana juridica prin E-Factura (pe factura sunt trecute doar utilitatile)? Multumesc!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
O societate platitoare de TVA incheie o promisiune bilaterala de vanzare-cumparare autentificata in fata notarului public cu o alta societate comerciala al carei cod de TVA este anulat la momentul semnarii promisiunii si a platii avansului.
Vanzatorul factureaza si incaseaza avansul cu TVA 19% (cumparatorul neavand cod valid la data platii avansului).
Ulterior, cumparatorul se reinregistreaza in scopuri de TVA si solicita vanzatorului stornarea avansului...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare:
Pentru o societate nou infiintata, fara niciun fel de activitate, mai exista vreo modalitate de a pune la dispozitia societatii fonduri banesti pentru inceperea/desfasurarea activitatii curente (achizitii marfa, plati facturi) pana in momentul in care apar primele incasari, in afara de imprumutul de la asociat ca persoana fizica?
De asemenea, in cazul acordarii unui imprumut de catre asociatul unic catre societate, e suficienta doar existenta contractului de imprumut...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<