Tags: rabla electrocasnice, ordin 974/2022, valabilitate vouchere
Noile modificari pentru aplicarea programului Rabla electrocasnice au fost publicate recent in Monitorul Oficial. Voucherele vor avea o valabilitate mai mica, de doar 7 zile de la publicarea listei cu persoanele aprobate, insa valoarea lor ramane neschimbata.
Persoanele care vor sa dea la schimb vechile electrocasnice pentru a achizitiona unele noi vor avea acum la dispozitie doar 7 zile de la publicarea listei cu solicitantii aprobati sa se adreseze comerciantilor validati în vederea utilizarii voucherelor. Mentionam ca inainte termenul era de 15 zile.
Finantarea se acorda sub forma de vouchere, pentru achizitionarea de echipamente electrice si electronice de uz casnic, denumite în continuare echipamente, dupa cum urmeaza:
a) 400 de lei pentru masini de spalat rufe, inclusiv cu uscator, avand cel putin noua clasa energetica C;
b) 400 de lei pentru masini de spalat vase avand cel putin noua clasa energetica D;
c) 400 de lei pentru aparate de aer conditionat, inclusiv aparate de aer conditionat portabile, cu eficienta energetica la racire cel putin A++;
d) 400 de lei pentru categoria frigidere/combine frigorifice/lazi frigorifice/congelatoare avand cel putin noua clasa energetica E;
e) 400 de lei pentru uscatoare de rufe cu eficienta energetica cel putin A++;
f) 200 de lei pentru aspiratoare cu un consum de energie mai mic de 43 kWh/an;
g) 500 de lei pentru laptopuri;
h) 300 de lei pentru tablete.
Sunt considerate cheltuieli eligibile urmatoarele:
- achizitia de masini de spalat rufe/vase, uscatoare de rufe, frigidere/combine frigorifice/lazi frigorifice/congelatoare, aparate de aer conditionat, inclusiv aparate de aer conditionat portabile;
- aspiratoare, laptopuri si tablete;
- TVA aferenta echipamentelor achizitionate prin program.
![Ion Mihai](https://infotva.manager.ro/images/autori//ion-mihaiautor_avatar.jpg)
de
Ion MihaiIon Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Doua angajate aflate in concedii medicale cod 08 si 14 ale caror salarii de incadrare se situeaza sub pragul de 3700 lei. Cum se procedeaza cu majorarea salariului avand in vedere faptul ca salariata aflata in concediu medical cod 08 (sarcina si lauzie) va intra in curand in concediu de crestere copil?<br />
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Suntem o societate care comercializeaza articole de pescuit. Vrem sa ne extindem activitatea, prin adaugarea in obiectul nostru de activitatea a vendoring ului vom achizitiona tonomate. Pentru vanzarea acestor produse, este nevoie de casa de marcat? Din punct de vedere al autorizatiilor, care ar fi acestea? Cum vom contabiliza incasarea acestor produse? Va multumim frumos!
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unei tranzactii de intermediere de vanzare parti sociale ale unei societati care consta in identificare investitor, facilitatea comunicarii cu investitorul, participare la negociere, .. etc., factura de comision emisa de intermediar pentru finalizarea unei astfel de tranzactii se incadreaza in sfera operatiunilor scutite de TVA conform art 292 (2) lit.a) ?<br />
(2) Urmatoarele operatiuni sunt, de asemenea, scutite de taxa:<br />
a) prestarile urmatoarelor servicii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Daca, potrivit Deciziei Administratorului, sunt acordate imprumuturi fara dobanda salariatilor iar retinerile se fac in rate egale din salariul lunar, ce riscuri de reincadrare sunt?<br />
Subliniez faptul ca aceste imprumuturi au caracter ocazional, avem contract de imprumut semnat de ambele parti, scopul imprumutului este "personal".<br />
Ne puteti ajuta cu o monografie contabila? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Firmele de exploatare platesc impozit pe veniturile realizate din masa lemnoasa exploatata de 0.5%.<br />
Firma produce seturi de berarie folosind cheresteaua care provine din masa lemnoasa exploatata.<br />
ANAF ne impune sa platim 0.5% la venitul realizat din vanzarea acestor seturi de berarie insa doar 60%reprezinta cherestea restul de 40% fiind feronerie,lac,etc.<br />
Va rog sa ne precizati modul de calcul al acestui impozit.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Buna ziua, in anul 2023 societatea a avut incasari cash in valoare de 116.600 lei. In anul 2024 de 25.500. Daca anul acesta nu depaseste plafonul de 50.000 lei, mai este obligata sa se doteze cu POS? Va multumim!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<