Tags: rabla electrocasnice, ordin 974/2022, valabilitate vouchere
Noile modificari pentru aplicarea programului Rabla electrocasnice au fost publicate recent in Monitorul Oficial. Voucherele vor avea o valabilitate mai mica, de doar 7 zile de la publicarea listei cu persoanele aprobate, insa valoarea lor ramane neschimbata.
Persoanele care vor sa dea la schimb vechile electrocasnice pentru a achizitiona unele noi vor avea acum la dispozitie doar 7 zile de la publicarea listei cu solicitantii aprobati sa se adreseze comerciantilor validati în vederea utilizarii voucherelor. Mentionam ca inainte termenul era de 15 zile.
Finantarea se acorda sub forma de vouchere, pentru achizitionarea de echipamente electrice si electronice de uz casnic, denumite în continuare echipamente, dupa cum urmeaza:
a) 400 de lei pentru masini de spalat rufe, inclusiv cu uscator, avand cel putin noua clasa energetica C;
b) 400 de lei pentru masini de spalat vase avand cel putin noua clasa energetica D;
c) 400 de lei pentru aparate de aer conditionat, inclusiv aparate de aer conditionat portabile, cu eficienta energetica la racire cel putin A++;
d) 400 de lei pentru categoria frigidere/combine frigorifice/lazi frigorifice/congelatoare avand cel putin noua clasa energetica E;
e) 400 de lei pentru uscatoare de rufe cu eficienta energetica cel putin A++;
f) 200 de lei pentru aspiratoare cu un consum de energie mai mic de 43 kWh/an;
g) 500 de lei pentru laptopuri;
h) 300 de lei pentru tablete.
Sunt considerate cheltuieli eligibile urmatoarele:
- achizitia de masini de spalat rufe/vase, uscatoare de rufe, frigidere/combine frigorifice/lazi frigorifice/congelatoare, aparate de aer conditionat, inclusiv aparate de aer conditionat portabile;
- aspiratoare, laptopuri si tablete;
- TVA aferenta echipamentelor achizitionate prin program.

de
Ion MihaiIon Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Antecontracte apartamente
Intrebare:
O societate care a finalizat un complex imobiliar in anul 2023 si nu a putut incheia contracte de vanzare-cumparare pentru toate apartamentele in anii precedenti, cu ce cota de TVA poate sa faca vanzarea in anul 2025? Antecontractele au fost incheiate cu cota de 5% tva. Avand in vedere ca data procesului verbal de receptie al imobilului este in anul 2023 apartamentele pot fi considerate imobile noi, ca nu au fost utilizate sau constructii vechi intrucat au depasit termenul de 31...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Raportare facturi in scop contabil in D394
Intrebare:
Societatea noastra emite facturi de cazare si masa, catre persoane fizice, rezidente sau nerezidente, incasate cu cardul sau numerar si pentru care se emit si bonuri fiscale. Facturile se incarca in e-factura, pe cod 751, dar se declara si in declaratia 394. Din acest motiv, in fiecare luna primim notificare de conformare pentru diferente. Va rugam sa ne ajutati cu o completare corecta a declaratiei 394, pentru a evita dublarea TVA.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Impozit venituri din dobanzi persoana juridica din Cipru
Intrebare:
O Societate (A) din Cipru imprumuta o Societate (B) din Romania. Societate (A) din Cipru detine o participare de 50% in alta Societate (C) din Cipru, iar Societatea C din Cipru detine 32% din Societatea (B) din Romanaia. In conditiile prezentate, va rugam sa ne precizati daca indeplinim conditiile de la art. 223 din Codul Fiscal privind scutirea de la plata impozitului pe dobanzi platite catre Societatea (A) din Cipru.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Emitere decizii de accesorii peste termenul legal. Contestare
Intrebare:
Societatea noastra a avut un cod de TVA pentru operatiuni intracomunitare in perioada 01.01.2015 - 31.07.2018. Incepand cu data de 01.08.2018 societatea devine platitoare de TVA prin depasirea plafonului pentru intreprinderi mici, deci, cu data de 01.08.2018 se anuleaza codul de TVA pentru operatiuni intracomunitare.
Spre surpriza noastra, societatea primeste in data de 05.06.2025 prin SPV o decizie de calcul accesorii pentru obligatii fiscale accesorii aferente TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<