Tags: modificare oug 174/2020, acordare zile libere parinti
Comisia de Munca a adoptat amendamentele Ministerului Muncii pentru aplicarea unitara a prevederilor referitoare la acordarea zilelor libere pentru parintii din familiile monoparentale care isi supravegheaza copiii, conform unui comunicat de presa de pe site-ul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
Comisia de Munca a adoptat o serie de amendamente transmise de Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, pentru a modifica si completa OUG nr.147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru parinti in vederea supravegherii copiilor, in situatia limitarii sau suspendarii activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor in unitatile de invatamant si in unitatile de educatie timpurie anteprescolara, ca urmare a raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2.
”Am remarcat ca reglementarile referitoare la acordarea zilelor libere pentru supravegherea copiilor in situatia limitarii sau suspendarii activitatilor didactice se aplicau neunitar in cazul familiilor monoparentale, respectiv ca unii angajatori acordau zile libere sau majorare salariala, iar altii nu. Pentru a indrepta aceste situatii, am transmis o serie de amendamente care astazi au fost adoptate. De asemenea, angajatii sistemului national de aparare, ordine publica si securitate nationala, angajati din penitenciare si personal din unitatile sanitare publice vor putea opta pentru zile libere sau pentru majorarea salariala de 75% din salariul de baza”, a declarat ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Raluca Turcan.
Astfel, pentru reglementarea unitara a situatiei familiilor monoparentale, s-a stabilit ca parintele care solicita zile libere sau majorarea salariala nu mai are nevoie de declaratia celuilalt parinte, daca acesta exista/este declarat.
In situatiile in care aceste drepturi s-au acordat, sumele platite nu constituie debite si nu se recupereaza.
O alta modificare vizeaza angajatii din institutiile publice de aparare, ordine publica si securitate nationala, penitenciare si personalul din unitatile sanitare publice, care vor putea sa solicite fie acordarea zilelor libere platite fie majorarea salariala de 75% din salariul de baza/salariul de functie/solda de functie corespunzatoare unei
zile lucratoare.
Avand in vedere modificarile propuse de Ministerul Educatiei si Ministerul Sanatatii pentru desfasurarea cursurilor, reglementarea a fost adaptata astfel incat numarul zilelor libere care se acorda sau numarul de zile aferente majorarii salariale se va stabili in functie de perioada prevazuta de hotararea comitetului judetean pentru situatii de urgenta/Comitetului Municipiului Bucuresti pentru Situatii de Urgenta, ori de decizia conducerii unitatilor/institutiilor de invatamant in cazul in care limitarea sau suspendarea activitatilor didactice se stabileste ca urmare a aparitiei cazurilor de imbolnavire in unitatea de invatamant/de educatie timpurie anteprescolara.
Daca limitarea sau suspendarea activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor este stabilita prin decizia conducerii unitatilor sau institutiilor de invatamant, aceasta trebuie comunicata parintilor in maximum 24 ore de la emitere, inclusiv prin mijloace electronice de comunicare, pentru ca parintii sa o poata depune, in copie, la angajator, in vederea solicitarii zilelor libere sau a majorarii salariale, mentioneaza institutia.
Sursa: MMPS
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Lipsuri la inventar. Tratament contabil
Intrebare:
Un service auto efectueaza vanzarea de piese cu adaos comercial (marfa) si tine gestiunea cantitativ valoric. La inventarierea anuala se constata lipsa unor repere. Care sunt documentele necesare pentru scoaterea din gestiune si inregistrarile contabile aferente? Mentionez ca lipsurile nu se vor a fi imputabile gestionarului.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cesiune antecontract vanzare-cumparare. Regim fiscal TVA
Intrebare:
(1) Subscrisa, societate inregistrata in scopuri de TVA in calitate de promitent-cumparator, am incheiat o promisiunea bilaterala de vanzarecumparare cu o societate la randul sau inregistrata in scopuri de TVA, avand ca obiect un apartament situat in Municipiul Brasov, aflat in prezent in curs de edificare.
(2) Pretul stabilit al imobilului a fost achitat in integralitate, cu titlu de avans, utilizand regimul de taxare inversa, conform reglementarilor aplicabile la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<