Tags: modificare oug 174/2020, acordare zile libere parinti
Comisia de Munca a adoptat amendamentele Ministerului Muncii pentru aplicarea unitara a prevederilor referitoare la acordarea zilelor libere pentru parintii din familiile monoparentale care isi supravegheaza copiii, conform unui comunicat de presa de pe site-ul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
Comisia de Munca a adoptat o serie de amendamente transmise de Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, pentru a modifica si completa OUG nr.147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru parinti in vederea supravegherii copiilor, in situatia limitarii sau suspendarii activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor in unitatile de invatamant si in unitatile de educatie timpurie anteprescolara, ca urmare a raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2.
”Am remarcat ca reglementarile referitoare la acordarea zilelor libere pentru supravegherea copiilor in situatia limitarii sau suspendarii activitatilor didactice se aplicau neunitar in cazul familiilor monoparentale, respectiv ca unii angajatori acordau zile libere sau majorare salariala, iar altii nu. Pentru a indrepta aceste situatii, am transmis o serie de amendamente care astazi au fost adoptate. De asemenea, angajatii sistemului national de aparare, ordine publica si securitate nationala, angajati din penitenciare si personal din unitatile sanitare publice vor putea opta pentru zile libere sau pentru majorarea salariala de 75% din salariul de baza”, a declarat ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Raluca Turcan.
Astfel, pentru reglementarea unitara a situatiei familiilor monoparentale, s-a stabilit ca parintele care solicita zile libere sau majorarea salariala nu mai are nevoie de declaratia celuilalt parinte, daca acesta exista/este declarat.
In situatiile in care aceste drepturi s-au acordat, sumele platite nu constituie debite si nu se recupereaza.
O alta modificare vizeaza angajatii din institutiile publice de aparare, ordine publica si securitate nationala, penitenciare si personalul din unitatile sanitare publice, care vor putea sa solicite fie acordarea zilelor libere platite fie majorarea salariala de 75% din salariul de baza/salariul de functie/solda de functie corespunzatoare unei
zile lucratoare.
Avand in vedere modificarile propuse de Ministerul Educatiei si Ministerul Sanatatii pentru desfasurarea cursurilor, reglementarea a fost adaptata astfel incat numarul zilelor libere care se acorda sau numarul de zile aferente majorarii salariale se va stabili in functie de perioada prevazuta de hotararea comitetului judetean pentru situatii de urgenta/Comitetului Municipiului Bucuresti pentru Situatii de Urgenta, ori de decizia conducerii unitatilor/institutiilor de invatamant in cazul in care limitarea sau suspendarea activitatilor didactice se stabileste ca urmare a aparitiei cazurilor de imbolnavire in unitatea de invatamant/de educatie timpurie anteprescolara.
Daca limitarea sau suspendarea activitatilor didactice care presupun prezenta efectiva a copiilor este stabilita prin decizia conducerii unitatilor sau institutiilor de invatamant, aceasta trebuie comunicata parintilor in maximum 24 ore de la emitere, inclusiv prin mijloace electronice de comunicare, pentru ca parintii sa o poata depune, in copie, la angajator, in vederea solicitarii zilelor libere sau a majorarii salariale, mentioneaza institutia.
Sursa: MMPS
de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Regimul special de scutire pentru intreprinderile mici
Intrebare:
In stabilirea veniturilor care intra in sfera TVA (in plafon 300.000) la un ONG care desfasoara si activitati economice, se analizeaza doar veniturile cu scop patrimonial? Adica nimic din cele cuprinse in bilant in F 20 rand 01 Venituri din activitati fara scop patrimonial - total?
In speta, ONG-ul nostru are venituri din donatii si sponsorizari precum si din venituri pentru care se datoreaza impozit spectacol (care sunt cuprinse in totalul mentionat mai sus) precum si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Achizitie apartamente in vederea revanzarii
Intrebare:
Un SRL platitor de tva si impozit pe profit avand CAEN 6810, nou infiintat, a achizitionat 2 imobile in vederea revanzarii. Momentan nu intentioneaza sa revanda aceste imobile, ci asteapta sa vada evolutia pietei (o perioada nedeterminata). La achizitie, s-a aplicat taxare inversa. Avand in vedere ca SRL nu are decat cheltuieli de intretinere ale imobilelor, este corect fiscal sa inregistreze si cheltuiala cu amortizarea, avand in vedere ca o perioada de timp nu va avea venit?...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Factura despagubire marfa deteriorata la transport
Intrebare:
Societatea noastra a vandut marfa unui client. In timpul transportului, marfa a fost deteriorata de catre transportator (costul de transport este asigurat de catre societatea noastra avand contract cu furnizorul de transport).
Ce factura trebuie sa emit transportatorului pentru prejudiciul adus? Cum se emite aceasta factura? Ce explicatii se scriu?
Cum se face descarcarea de gestiune (mentionez ca marfa a ramas la transportator)?
Care sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Ajustarea bazei impozabile a TVA
Intrebare:
O Societate de avocati a facturat in 2018 un client pe care nu l-a incasat.
1. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata integral creanta. Se poate face ajustare de TVA?
2. Clientul a intrat in procedura de reorganizare si a fost acceptata pe jumatate creanta, Cum se face ajustarea de TVA? Tehnic, se intocmeste factura de stornare aferenta partii neaccepte? la Beneficiar se trece Clientul si se transmite in RO e-Factura sau...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Declarare si plata impozit venit din chirii
Intrebare:
O persoana fizica are un contract de inchiriere cu o persoana juridica. PF nu a declarat in Declaratia Unica pe estimat 2024 niciun contract de inchiriere modificandu-se legislatia si obligatia retinerii la sursa fiind pentru PJ. Doar ca PJ nu a achitat in anul 2024 chiria (trece printr-o perioada de investitii, exista clauza in contract in cazul se precizeaza ca se va achita chiria in functie de lichiditatile chiriasului PJ). Ce obligatii are PF pentru anul 2024, ar trebui sa...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<