Tags: debirocratizarea firmelor, firme suspendate la onrc
Ministerul Economiei propune noi masuri pentru debirocratizarea mediului de afaceri. Printre masurile propuse de institutie se numara si simplificarea regimului declarativ derogatoriu la ANAF pentru firmele suspendare temporar la ONRC.
Suspendarea reprezinta intreruperea temporara a activitatii unei firme. Aceasta nu poate depasi 3 ani de la data inscrierii mentiunii in Registrul Comertului si notificarii organelor fiscale.
In prezent, dupa inscrierea mentiunii in Registrul Comertului, contribuabilii au obligatia notificarii ANAF, pentru aplicarea regimului declarativ derogatoriu.
Asta presupune ca societatile sunt scutite de depunerea declaratiilor 100 – privind obligatiile de plata la Bugetul de Stat, 101 – privind impozitul pe profit, 112 – privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, 120 – privind accizele, 300 –
decontul de TVA.
Obligatia privind depunerea situatiilor financiare anuale ramane valabila. Pentru a putea beneficia de acest regim, se depune o cerere la ANAF, in care se declara indeplinirea conditiilor si perioada pentru care se solicita aplicarea acestui regim, impreuna cu dovada inscrierii inactivitatii temporare la Registrul Comertului. Termenul de solutionare este de 45 zile.
Ministerul Economiei propune modificarea Normei metodologice privind modul de tinere a registrelor comertului, de efectuare a inregistrarilor si de eliberare a informatiilor din 10.10.2008, aprobata prin Ordinul Ministerului Justitiei nr.2594/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de tinere a registrelor comertului, de efectuare a inregistrarilor si de eliberare a informatiilor si modificarea Ordinulului ANAF nr.889/2016 privind Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu, astfel:
-
preluarea de catre ANAF a informatiilor de la ONRC privind suspendarea activitatii societatilor comerciale;
-
eliminarea procedurii de aprobare a regimului derogatoriu de la ANAF;
-
modificarea ordinului ANAF nr.889/2016 astfel incat societatile comerciale suspendate la Registrul Comertului sa nu mai aiba obligatia de depunere a declaratiilor fiscale si a situatiilor financiare anuale pe perioada suspendarii, dat fiind faptul ca sumele declarate sunt nule.
Pentru a vedea TOATE modificarile propuse de institutie pentru debirocratizarea mediului de afaceri, click AICI>>
Sursa: MEAT

de
Ion MihaiIon Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Scoaterea din evidenta contabila a bunurilor donate
Intrebare:
O Societate SRL cu capital majoritar de stat intentioneaza sa doneze doua mijloace de transport (autobuze) amortizate 100% catre un Stat care nu este membru UE, un stoc de piese care se afla in gestiune (ptr autobuze) si carburant care se afla in rezervoarele autobuzelor (trebuie evaluare ptr mijloace fixe de catre un autoevalotor extern pentru a determina valoarea reziduala, aprobare AGA).
1. Care sunt pasii de urmat, monografie contabila pentru a le scoate din...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Transport bunuri cu locul in Romania, beneficiar din stat tert
Intrebare:
Societatea SPEDITION S.R.L., platitoare de tva, desfasoara activitate potrivit CAEN 5229 Alte activitati anexe transporturilor.
Va rugam sa ne ajutati cu un punct de vedere cu privire la urmatoarea speta:
1. O societate din Romania (din Bistrita) exporta produse catre o firma din Liban, livrarea efectiva fiind in Gabon (Africa). Factura este emisa catre firma din Liban, fara tva. Pe factura este mentionat ca destinatarul final este o firma din Gabon.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regimul TVA al bunurilor livrate in regim de consignatie
Intrebare:
Persoana juridica romana (Consignatar) are un contract de consignatie cu o alta persoana juridica romana (Consignantul), marfurile ajung pe baza de aviz de insotire marfii in depozitul consignatarului. Intrebarea noasta catre dvs este urmatoarea: se poate efectua o singura factura de achizitie emisa de catre consignant catre consignatar pentru vanzarile efectuate de catre consignatar intr-o perioada anume de timp? Din perspectiva noastra se pune problema dreptului de proprietate...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cesiune creanta. TVA. Inregistrari contabile
Intrebare:
Un S.R.L. preia de la alta societate o cesionare de creanta. Este vorba de un bloc construit in care cativa debitori (proprietari) nu au achitat apartamentele. S.r.l.-ul care preia aceste creante factureaza aceste creante fara TVA catre cedant. Intrebarea mea: este ok ca factureaza acesta cesiune? In ce cont contabil voi inregistra aceasta factura?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<