Tags: debirocratizarea firmelor, firme suspendate la onrc
Ministerul Economiei propune noi masuri pentru debirocratizarea mediului de afaceri. Printre masurile propuse de institutie se numara si simplificarea regimului declarativ derogatoriu la ANAF pentru firmele suspendare temporar la ONRC.
Suspendarea reprezinta intreruperea temporara a activitatii unei firme. Aceasta nu poate depasi 3 ani de la data inscrierii mentiunii in Registrul Comertului si notificarii organelor fiscale.
In prezent, dupa inscrierea mentiunii in Registrul Comertului, contribuabilii au obligatia notificarii ANAF, pentru aplicarea regimului declarativ derogatoriu.
Asta presupune ca societatile sunt scutite de depunerea declaratiilor 100 – privind obligatiile de plata la Bugetul de Stat, 101 – privind impozitul pe profit, 112 – privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, 120 – privind accizele, 300 –
decontul de TVA.
Obligatia privind depunerea situatiilor financiare anuale ramane valabila. Pentru a putea beneficia de acest regim, se depune o cerere la ANAF, in care se declara indeplinirea conditiilor si perioada pentru care se solicita aplicarea acestui regim, impreuna cu dovada inscrierii inactivitatii temporare la Registrul Comertului. Termenul de solutionare este de 45 zile.
Ministerul Economiei propune modificarea Normei metodologice privind modul de tinere a registrelor comertului, de efectuare a inregistrarilor si de eliberare a informatiilor din 10.10.2008, aprobata prin Ordinul Ministerului Justitiei nr.2594/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de tinere a registrelor comertului, de efectuare a inregistrarilor si de eliberare a informatiilor si modificarea Ordinulului ANAF nr.889/2016 privind Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu, astfel:
-
preluarea de catre ANAF a informatiilor de la ONRC privind suspendarea activitatii societatilor comerciale;
-
eliminarea procedurii de aprobare a regimului derogatoriu de la ANAF;
-
modificarea ordinului ANAF nr.889/2016 astfel incat societatile comerciale suspendate la Registrul Comertului sa nu mai aiba obligatia de depunere a declaratiilor fiscale si a situatiilor financiare anuale pe perioada suspendarii, dat fiind faptul ca sumele declarate sunt nule.
Pentru a vedea TOATE modificarile propuse de institutie pentru debirocratizarea mediului de afaceri, click AICI>>
Sursa: MEAT

de
Ion MihaiIon Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Tranzactii cu persoane afiliate. Dosarul preturilor de transfer
Intrebare:
Unic asociat in doua societati comerciale, Societatea Y platitor tva si impozit profit, Societatea Y, neplatitor tva si impozit profit. Societatea X doreste sa vanda catre Societatea Y, niste produse la pretul de piata, in fiecare luna, valoarea acestora fiind 10.000 lei/luna.
Ce implicatii exista din pct de vedere al Dosarului preturilor de transfer, avand in vedere ca aceste societati sun afiliate.(au acelasi asociat).?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Venit impozabil cont 7584. Microintreprindere
Intrebare:
In cazul unui SRL platitor de impozit pe microintreprindere, doresc sa intreb daca la vanzarea unei cladiri suma ramasa pe contul 7584-VENITURI DIN SUBVENTII PT. INVESTITII intra sau nu intra in baza de calcul la impozitul pe microintreprindere? Aceasta suma din 7584, provine dintr-un ajutor de minimis de la data achizitiei cladirii respective si pe baza amortizarii se relua la venit o suma lunara, iar acum cand se vinde cladirea se inchide si nota 472=7584 cu suma ramasa. Va...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Monografie contabila import
Intrebare:
Am efectuat importuri de marfa din Serbia, pentru care avem facturi furnizor. Separat, pentru fiecare factura de marfa avem factura de transport de la furnizor de servicii din Serbia. Prin DVI am achitat TVA in vama 21% (valoare marfa si valoare transport), fara taxe vamale. Va rugam sa ne precizati monografie contabila si fiscala, inclusiv inregistrare TVA in jurnale si Decont. Avem rugamintea sa ne indrumati cu privire la inregistrarea valorii transportului in valoarea...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<