Tags: debirocratizarea firmelor, firme suspendate la onrc
Ministerul Economiei propune noi masuri pentru debirocratizarea mediului de afaceri. Printre masurile propuse de institutie se numara si simplificarea regimului declarativ derogatoriu la ANAF pentru firmele suspendare temporar la ONRC.
Suspendarea reprezinta intreruperea temporara a activitatii unei firme. Aceasta nu poate depasi 3 ani de la data inscrierii mentiunii in Registrul Comertului si notificarii organelor fiscale.
In prezent, dupa inscrierea mentiunii in Registrul Comertului, contribuabilii au obligatia notificarii ANAF, pentru aplicarea regimului declarativ derogatoriu.
Asta presupune ca societatile sunt scutite de depunerea declaratiilor 100 – privind obligatiile de plata la Bugetul de Stat, 101 – privind impozitul pe profit, 112 – privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, 120 – privind accizele, 300 –
decontul de TVA.
Obligatia privind depunerea situatiilor financiare anuale ramane valabila. Pentru a putea beneficia de acest regim, se depune o cerere la ANAF, in care se declara indeplinirea conditiilor si perioada pentru care se solicita aplicarea acestui regim, impreuna cu dovada inscrierii inactivitatii temporare la Registrul Comertului. Termenul de solutionare este de 45 zile.
Ministerul Economiei propune modificarea Normei metodologice privind modul de tinere a registrelor comertului, de efectuare a inregistrarilor si de eliberare a informatiilor din 10.10.2008, aprobata prin Ordinul Ministerului Justitiei nr.2594/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de tinere a registrelor comertului, de efectuare a inregistrarilor si de eliberare a informatiilor si modificarea Ordinulului ANAF nr.889/2016 privind Procedura de aprobare a regimului de declarare derogatoriu, astfel:
-
preluarea de catre ANAF a informatiilor de la ONRC privind suspendarea activitatii societatilor comerciale;
-
eliminarea procedurii de aprobare a regimului derogatoriu de la ANAF;
-
modificarea ordinului ANAF nr.889/2016 astfel incat societatile comerciale suspendate la Registrul Comertului sa nu mai aiba obligatia de depunere a declaratiilor fiscale si a situatiilor financiare anuale pe perioada suspendarii, dat fiind faptul ca sumele declarate sunt nule.
Pentru a vedea TOATE modificarile propuse de institutie pentru debirocratizarea mediului de afaceri, click AICI>>
Sursa: MEAT

de
Ion MihaiIon Mihai este profesionist in domeniul fiscal. Si-a inceput activitatea in presa in anul 2010 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum contabilitate, legislatia muncii si sport. In prezent, scrie despre tot ceea ce inseamna pregatirea si depunerea declaratiilor fiscale, obligatiile fiscale care le revin angajatorilor si salariatilor, plata impozitelor si alte noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Prestari servicii consultanta Marea Britanie
Intrebare:
Am incheiat un contract de consultanta in marketing (livrabile: strategie de brand, plan si strategie de marketing,plan de expansiune internationala a afacerii) cu o firma din Marea Britanie.
Initial am retinut si virat la stat impozit pe venitul nerezidentilor in cota de 16% pentru facturile primite, dar acum firma din UK ne-a trimis certificatul de rezidenta fiscala.
Mai trebuie retinut vreun impozit in aceste conditii sau trebuie sa ii restituim...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Tratamentul contabil al operatiunilor de lichidare
Intrebare:
Pentru o societate comerciala infiintata in anul 2019 asociatii (51% persoana juridica si 49% persoana fizica) doresc lichidarea si radierea acesteia. Aceasta societate a avut pierdere de la infiintare, nu a reusit sa isi desfasoare obiectul de activitatea, a avut costuri doar pe zona juridica referitor actualizare date si taxe postale etc.
Societatea se va inchide prin procedura de dizolvare si lichidare voluntara.
In balanta de verificare sunt...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Regim TVA operatiuni intracomunitare
Intrebare:
PJ RO (A) vinde din Romania catre o filiala a ei cu VAT de FR (A1) si cu VAT de DE (A2) produse finite, al caror producator este A.
Ulterior produsele finite sunt vandute de pe VAT FR si DE catre clienti final din comunitate.
Practic se realizeaza livrari intracomunitare de la A la A1 si de la A la A2. In acelasi timp A1 si A2, realizeaza fiecare in parte cate o achizitie intracomunitara, respectiv cate o livrare intracomunitara catre clientii finali B(ES)...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Livrare intracomunitara bunuri, cod invalid in VIES, diferente suplimentare de plata TVA
Intrebare:
PJ RO, in cadrul controlului de fond pe TVA perioada 2018-2021, au fost identificate livrari intracomunitare efectuate catre PJ din state membre UE, dar aparent cu cod de TVA invalid in momentul emiterii facturilor. Mentionam ca codurile de TVA sunt valide la zi pe aplicatia VIES. Pentru tranzactiile respective au fost emise facturi conforme, documente de livrare CMR, avize etc., respectiv sumele au fost incasate in intregime. Societatea nu poate face dovada validitatii codului TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<