Tags: case de marcat electronice, deducere valoare case de marcat electronice, microintreprindere 2021
Casa de marcat achizitionata in august 2021 se poate deduce din impozitul pe venit (microintreprindere)?
Raspunsul consultantului fiscal Cristina Cret:
Conform art. 56, alin. (1??) si (1??) din Codul fiscal:
Art. 56: Plata impozitului si depunerea declaratiilor fiscale
.........................................
(1??) Microintreprinderile care achizitioneaza aparate de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, scad costul de achizitie aferent lor din impozitul pe veniturile microintreprinderilor in trimestrul in care au fost puse in functiune, in limita impozitului pe veniturile microintreprinderilor datorat pentru trimestrul respectiv.
(1??) Sumele care nu sunt scazute potrivit prevederilor alin. (1??) din impozitul datorat pe veniturile microintreprinderilor se reporteaza in trimestrele urmatoare, pe o perioada de 28 de trimestre consecutive. Scaderea acestor sume din impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat se efectueaza in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului pe veniturile microintreprinderilor.
Asadar, costul de achizitie al caselor de marcat se scade din impozitul pe veniturile microintreprinderilor in trimestrul in care au fost puse in functiune, in limita impozitului pe veniturile microintreprinderilor datorat pentru trimestrul respectiv. Sumele care depasesc impozitul datorat pe veniturile microintreprinderilor se reporteaza in trimestrele urmatoare, pe o perioada de 28 de trimestre consecutive si se scad in ordinea inregistrarii acestora, in aceleasi conditii, la fiecare termen de plata a impozitului.
In concluzie, valoarea casei de marcat se poate deduce din valoarea impozitului pe microintreprindere aferent trimestrului 3/ 2021, cu conditia ca aceasta sa fi fost pusa in functiune in acest trimestru.

de
Redactia InfotvaRedactia InfoTVA are un colectiv de 3 autori specializati din domeniul fiscal. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de aplicarea regimului TVA, intocmirea corecta a facturilor, depunerea declaratiilor si obligatiile fiscale care le revin angajatorilor. Explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Calcul sponsorizare deductibila trimestrial
Intrebare:
Am urmatoarele venituri cumulate la trimestrele 1, 2 si 3:
T1 venituri si cheltuieli cumulate:
Venituri totale = 2.378.816,53 lei
Cheltuieli totale de = 2.192.203,37 lei
Ch nedeductibile = 48022 lei (din care sponsorizare platita = 9000 lei)
CA (cifra afaceri) = 2.352.699,35 lei
Impozit 16% = 34.872
Spons ded = Min (0.75% CA,20% IP) = 6.974 lei
T2 venituri si cheltuieli...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Diminuare capital social si restituire in numerar
Intrebare:
As avea o intrebare: este vorba despre un SRL platitor de TVA trimestrial si societate pe profit.
In anul 2020, societatea a majorat capitalul social cu 300.000 lei, suma care a fost inregistrata prin contul 4551.
In prezent, in 2025, societatea a diminuat capitalul social cu aceeasi suma, respectiv 300.000 lei.
As dori, va rog, o monografie contabila pentru aceasta operatiune.
De asemenea, daca societatea are in casierie...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Cod TVA anulat emitere facturi
Intrebare:
Societatea mea a avut codul de TVA anulat din oficiu in perioada de suspendare a activitatii. Dupa reluarea activitatii, nu am solicitat reinregistrarea in scopuri de TVA si, din eroare, am emis o factura cu TVA.
Pentru acea factura am depus declaratia D301 si am achitat integral suma de TVA aferenta, desi clientul nu a achitat contravaloarea facturii (nici baza, nici TVA-ul).
In aceasta situatie:
1. Suma de TVA platita la bugetul de stat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<Chirie suportata de angajator pentru salariati
Intrebare:
Suntem o societate care activeaza in domeniul constructiilor si care are personal care lucreaza in teritoriu, in diferite locatii/santiere. Avem personal care a incheiat un contract de inchiriere a unui apartament de la o persoana fizica pe o durata de 4 luni, fara facturi. Va rugam sa ne precizati monografia contabila de inregistrare a costurilor si platii chiriei (in lipsa facturilor) si nivelul de deductibilitate fiscala a acestui contract.
Va multumim pentru...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<