Tags: masura 1 granturi, microgranturi de 2 000 euro
Aplicatia de inscriere aferenta celei de-a doua sesiuni a Masurii 1 de finantare Microgranturi a devenit activa incepand din 25 octombrie 2021 ora 10.00, sistemul informatic permitand in prima ora de inscriere inregistrarea unui numar de 7402 aplicanti, conform Ministerului Economiei.
Institutia reaminteste ca ministerul si agentiile regionale ofera consiliere prin intermediul sistemului de call-center disponibil cu 24 de statii active la numarul 0219059, precum si faptul ca aplicatia informatica de inscriere in cadrul sesiunii 2 aferente masurii “Microgranturi” va ramane activa pana in data de 23 noiembrie 2021, ora 20.00.
Atentie! Aplicantii care sunt deja inscrisi in platforma informatica vor putea utiliza aceste conturi in noua sesiune cu obligativitatea de a regenera, semna si reincarca declaratiile si documentele actualizate.
Sesiunea a doua a masurii “Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile” va fi bugetata din sumele ramase neutilizate in cadrul primei sesiuni pina la valoarea aprobata prin Ordonanta de Urgenta nr.130/2020 privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19 de 100.000.000 euro, din care 85.000.000 euro din bugetul POC 2014-2020 si 15.000.000 euro din cofinantarea de la bugetul de stat, la cursul valutar Infoeuro valabil pentru luna septembrie 2020.
Masura este valabila pana la 31 decembrie 2021, iar platile in cadrul masurii vor fi efectuate pana la 31 decembrie 2023.
Prin implementarea intregii masuri in cele doua sesiuni se estimeaza acordarea de ajutor de stat unui numar maxim de 50.000 de beneficiari
Beneficiarii de ajutor de stat in cadrul masurii
Intreprinderea unica include toate intreprinderile intre care exista cel putin una dintre relatiile urmatoare:
(a) o intreprindere detine majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau ale asociatilor unei alte intreprinderi;
(b) o intreprindere are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administrare, de conducere sau de supraveghere ale unei alte intreprinderi;
(c) o intreprindere are dreptul de a exercita o influenta dominanta asupra altei intreprinderi in temeiul unui contract incheiat cu intreprinderea in cauza sau in temeiul unei prevederi din contractul de societate sau din statutul acesteia;
(d) o intreprindere care este actionar sau asociat al unei alte intreprinderi si care controleaza singura, in baza unui acord cu alti actionari sau asociati ai acelei intreprinderi, majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau ale asociatilor intreprinderii respective.
Intreprinderile care intretin, cu una sau mai multe intreprinderi, relatiile la care se face referire la literele (a)-(d) sunt considerate intreprinderi unice.
Microgranturile se acorda pe baza de contract de acordare a ajutorului de stat incheiat cu urmatoarele categorii de beneficiari:
a) microintreprinderile, intreprinderile mici si intreprinderile mijlocii care fac dovada prin situatiile financiare depuse ca nu detin salariati cu contract individual de munca la data de 31 decembrie 2019;
b) (1) PFA/intreprinderi individuale/intreprinderi familiale, alti profesionisti, astfel cum sunt reglementati de art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicata, cu modificarile ulterioare, care desfasoara profesii liberale reglementate prin acte cu putere de lege si Organizatii Non-Guvernamentale (ONG) cu activitate economica in unul din domeniile de activitate prevazute in anexa nr. 1 la OUG nr. 130/2020, cu modificarile si completarile ulterioare;
(2) ONG-urile vor incarca in aplicatia electronica documentul care atesta activitatea economica pentru care solicita finantare.
Profesiile liberale vor incarca in aplicatia electronica documentul care atesta corespondenta activitatii profesiei cu codul CAEN conform clasificarii activitatilor din economia nationala aprobata prin Ordinul presedintelui Institutului National de Statistica nr. 337/2007.
c) (1) PFA/CMI, daca au fost implicate in transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea si tratamentul pacientilor diagnosticati cu COVID-19, care nu au beneficiat de stimulentul medical acordat in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 43/2020 pentru aprobarea unor masuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a raspandirii coronavirusului COVID-19, pe perioada starii de urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 82/2020.
Dovada implicarii in activitatile legate de COVID-19, dar si pentru neacordarea stimulentului medical se face prin completarea unei adeverinte-formular si incarcarea acesteia in aplicatia de inscriere, emisa de unitatea sanitara unde a prestat serviciul beneficiarul/directia de sanatate publica judeteana, dupa caz (Anexa 3).
Documentele emise si semnate de catre CMI unde au fost prestate servicii medicale aferente
transportului, echiparii, evaluarii, diagnosticarii si tratamentului pacientilor diagnosticati cu COVID-19 reprezinta dovada implicarii in activitatile legate de COVID-19
Verificarea incadrarii beneficiarilor in categoria IMM se realizeaza, pe baza de esantion de 1% de catre MEAT/AIMMAIPE, dupa depunerea cererii de finantare si incheierea contractelor de finantare, cu conditia recuperarii sprijinului din fonduri externe nerambursabile daca beneficiarul nu se incadreaza in categoria de IMM la data depunerii cererii de finantare, cu exceptia PFA si CMI. in conditiile in care rata de eroare este de peste 2% din esantion, se mareste esantionul cu 0,5% pana la un maxim de 2%.
Microgranturile se acorda, pe baza de contract de acordare a ajutorului de stat, beneficiarilor care indeplinesc urmatoarele conditii cumulative:
a) au desfasurat activitate curenta/operationala inainte de data depunerii cererii de finantare, cel putin din anul 2019, cu exceptia PFA/CMI pentru care inceperea activitatii poate sa fi avut loc pana la data de 1 februarie 2020;
b) respecta conditia de la art. 6, lit b) din Ordonanta de Urgenta nr. 130/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, privind unele masuri pentru acordarea de sprijin financiar din fonduri externe nerambursabile, aferente Programului operational Competitivitate 2014-2020, in contextul crizei provocate de COVID-19, cu exceptia beneficiarilor ajutorului de stat prevazuti la art. 3.2 alin (1), lit. b) si c) din prezenta procedura;
c) isi mentin activitatea pe o perioada de cel putin 6 luni de la acordarea formei de sprijin sub forma de microgrant;
d) nu erau in dificultate la 31 decembrie 2019;
e) nu depasesc plafonul maxim impus de Cadrul temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19 aprobat de catre Comisia Europeana;
![Stancu Alina](https://infotva.manager.ro/images/autori//stancu-alinaautor_avatar.jpg)
de
Stancu AlinaAlina Stancu scrie pentru InfoTVA.ro de la inceputul anului 2018 si are experienta in domeniul fiscal de peste 10 ani! In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna monografii contabile, aplicarea corecta a TVA, declaratii fiscale si va tine la curent cu ultimele noutati legislative.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: <p>
Societatea cu sediul in Romania, inregistrata in scopuri de TVA in Romania, a efectuat un import de bunuri din Japonia. Transportul s-a facut pe cale maritima pana in Constanta si a fost platit de catre partenerul din Japonia, cu exceptia taxelor de depozitare a marfii in portul din Constanta, care au fost facturate de catre tramsportator, firmei din Romania. Factura emisa de catre transportator, care este o societate inregistrata in scopuri de tva in Danemarca, a fost emisa cu TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a omis depunerea declaratiei 100 aferenta trimestrului 4 2023, ce avea termen depunere 25.06.2023. Cum se poate trimite declaratia... am incercat sa o trimit in 25.07, imi apare la recipisa cu erori globale si ca nu pot fi depuse 2 declaratii cu acelasi termen de scadenta. Multumesc, astept o solutie pentru a remedia cat mai repede omisiunea.<br />
</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
S-a infiintat o asociere in participatie intre o societate comerciala platitoare de impozit pe profit si o persoana fizica. Persoana juridica are obligatia de a tine evidenta contabila si de a face calculul impozitului pentru persoana fizica.<br />
Potrivit art. 125 (8) cod fiscal in cazul asocierilor dintre o persoana juridica contribuabil potrivit titlului II - Impozitul pe profit - si o persoana fizica sau orice alta entitate - asociere fara personalitate juridica...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
O companie cu sediul in Romania (A), vinde bunuri catre o companie din Japonia (B). Compania din Japonia (B) va factura bunurile catre o alta companie din Romania (C).<br />
Fizic bunurile nu vor parasi teritoriul national, fiind livrate de la compania A catre compania C.<br />
Cum tratam aceasta operatiune din punct de vedere al TVA, factura catre compania C din Romania fiind emisa de catre compania B din Japonia.</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Conform art. 105, alin.(3) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, in situatiile in care prejudiciul nu a fost recuperat de ocolul silvic care asigura serviciile silvice sau administrarea fondului forestier, potrivit dispozitiilor OG nr. 92/2003 privind codul de procedura fiscala... acesta se recupereaza... de catre organele fiscale competente subordonate ANAF...<br />
<br />
Ce inseamna recuperarea prejudiciului potrivit OG privind codul de procedura fiscala? La ce se...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: <p>
Va rugam sa ne ajutati sa clarificam obligativitatea, importanta si procedura de intocmire a unui registru de intrari-iesiri in cadrul unei societati comerciale. Poate fi intocmit doar in format electronic? Pot exista consecinte de amenda in situatia in care nu sunt inregistrate chiar toate documentele emise/primite in cadrul societatii? Multumesc!</p>
vezi AICI raspunsul specialistilor <<